Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

PS4, Xbox One, Wii U - 8. sukupolven konsolit

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Paolo
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Vastaus: PS4, Xbox 720, Wii 2, Seuraavan sukupolven teknologia

2007 highend PC joka pyöritti sen aikaisia multiplatformeja paremmin kuin nykyiset konsolit ei välttämättä edes käynnistä vuoden 2013 multiplattareita.

Tälläisiä pelejä tulee mieleen tasan yksi, Crysis 3, ja sekin vain sen takia että se vaatii DirectX11-tuen näytönohjaimelta. Liekkö muita jotka ei edes käynnisty?
 
Vastaus: PS4, Xbox 720, Wii 2, Seuraavan sukupolven teknologia

Silti on kuitenkin mahdollisuus, että jotkut kehittäjät haluavat käyttää laitteen tehoja siihen, että lisäävät kilpailijoita enemmän graafista sälää, parempaa tekoälyä ja fysiikkaa, ja sitten sen myötä pitävät ruudunpäivityksen edelleen 30fps 1080p-resolla.

No eikös tämä ihminen, jolle vastauksen osoitit, juurikin sanonut, että ainakin osalla kehittäjistä tavoite on tuo Full HD ja 60fps? Mielestäni melko turha viisastelu tämä sinun kommenttisi. Tottakai osa peleistä tulee olemaan 30fps ja osa sitten 60fps, mutta todennäköistä lienee se, että Full HD ja 60fps pelien määrä kasvaa nykysukupolvesta.
 
Vastaus: PS4, Xbox 720, Wii 2, Seuraavan sukupolven teknologia

Täällä on paljon huudeltu sitä, ettei Wii U kykene Unreal Engine 4:ään. Itse asiassa kyseistä grafiikkamoottoria on mahdollista skaalata toimimaan Wii U:lla ja jopa X360:lla, mutta graafinen loisto ei tietenkään ole ihan samaa kuin tehokkaammilla laitteilla. Tämä kuitenkin varmasti helpottaa multiplattareiden porttausta Wii U:lle, jos UE4:ää käyttävät firmat vain haluavat käännöksen tehdä.

Tässäpä vielä Epic Gamesin Mark Reinin vajaan kuukauden vanhaa toteamusta asiasta:

Epic Games: Developers Can Use Unreal Engine 4 For Wii U Titles
 
Vastaus: PS4, Xbox 720, Wii 2, Seuraavan sukupolven teknologia

Lopun alkua.. tai lopun alku alkoi jo mutta nyt se konkretisoituu E3:ssa kun pitäisi olla edukseen ja ei ole millä olla. Painetta tulee sitten että onko mitään hypetettävää tai näytettävää seuraavallakaan messulla.

Kannattaa lukea artikkeli, ennen spekulointia. Kyse ei siis ole siitä, etteikö näytettävää olisi, vaan siitä, että näytettävä jaetaan useampaan pienempään kohdistettuun presentaatioon.
 
Vastaus: PS4, Xbox 720, Wii 2, Seuraavan sukupolven teknologia

Lopun alkua.. tai lopun alku alkoi jo mutta nyt se konkretisoituu E3:ssa kun pitäisi olla edukseen ja ei ole millä olla. Painetta tulee sitten että onko mitään hypetettävää tai näytettävää seuraavallakaan messulla.

Outoa toden totta, mutta ei tämä mitään lopun alkua ole. Ei se nintendo katoa kuvioista pitkään aikaan, on siellä sen verran osaavaa porukkaa jotka uskaltavat kokeilla uutta ja hylätä vanhan tarvittaessa. Rahasta puhumattakaan.
 
Vastaus: PS4, Xbox 720, Wii 2, Seuraavan sukupolven teknologia

Outoa toden totta, mutta ei tämä mitään lopun alkua ole. Ei se nintendo katoa kuvioista pitkään aikaan, on siellä sen verran osaavaa porukkaa jotka uskaltavat kokeilla uutta ja hylätä vanhan tarvittaessa. Rahasta puhumattakaan.
Tosiaan joskus näiden "profetoijien" pitäisi katsoa ihan kylmiä tuloslukuja, ne ei ihan aina ole sitä mitä luulisi olevan nettikirjoittelujen perusteella...
 
Vastaus: PS4, Xbox 720, Wii 2, Seuraavan sukupolven teknologia

Yksi asia, josta Nintendoa eniten arvostan on se, että he pyrkivät uudistamaan kaavaa aina joka sukupolvessa. Rikkomaan tutuksi tulleita konsepteja ja kehittämään uusia ja innovatiivisiä pelikokemuksia. Aivan epäilemättä yksi olennaisimpia syitä Wiin:n menestykseen oli se, että laite tarjosi jotain aidosti uutta, joka oli tervetullut piristyruiske kaavoihinsa kangistuneeseen pelimaailmaan. Uusi konsoli samalla vanhalla Wii konseptilla, HD grafiikoilla ja Wii Sports 4:lla ei olisi tarjonnut enää tätä uutuudenviehätystä, joka oli Wiin yksi tärkeimmistä myyntivalteista. Etenkin kun ihmisillä on edelleenkin nurkissa pölyttymässä se vanha Wii Sports ja Wii Fit jne.

Harmi, että tätä ei nyt päästä näkemään - mitä jos Wii U olisikin tullut vähän aikaisemmin, vähän halvemmalla, ilman Gamepadia, mutta uuden Wii Sportsin kanssa? Mitä jos julkaisun jälkeisenä aikana olisi ollut yhtä paljon uusia pelejä kuin Wiillä? Mitä olisi käynytkään? Nyt kuitenkin myös Satoru Iwata tiedostaa, että Wii U on menettänyt liikemomenttinsa julkaisun huonon pelitarjonnan vuoksi:

Wii U has lost momentum due to the release pace of first-party titles which has not lived up to consumers’ expectations,” said Iwata during Nintendo’s latest financial results briefing.

“As a decisive factor in buying a console is that you cannot play a much-anticipated title without the hardware, we will do our best to have you feel from this summer to the end of this year that there are plenty of great games for Wii U.”

According to Iwata, the system does not yet have its Wii Sports—a game in which people “immediately comprehended its product value.”

Nintendo: Wii U has “lost momentum” due to release schedule - Gematsu

Maailmalla on nyt 82 miljoonaa kappaletta alkuperäistä Wii Sportsia. Niistä 2,4 miljoonaa levisi maailmalle viimeisen tilivuoden aikana Wiin hiljentyvistä myynneistä huolimatta. Wii Sports Resortia on levinnyt maailmalle 32 miljoonaa kappaletta, joista 1,8 miljoonaa viimeisen tilivuoden aikana. Miten Nintendo voi unohtaa tällaisen sarjan neljäksi vuodeksi, ja jättää sen pois uuden konsolinsa julkaisusta? Miksi ihmeessä tällaista sarjaa ei pitäisi jatkaa? Wii Sports -kehittäjät laitettiin keskittämään resurssinsa Nintendolandiin, ja se floppasi, eikä "kommunikoinut kuluttajille Wii U:n arvoa". Tämä on yksinkertaisesti vain tyhmää Nintendolta.

Jos myynnit ovat ainoa asia, jolla on merkitystä, niin ehkä joo. Ymmärrän, että elät maailmassa, jossa kaikki pelaaminen Wii Sportsien, party- ja minipelikokoelmien, Singstarien ja tanssipelien ulkopuolella on yhdentekevää, mutta minä ainakin pidän Zelda WW:tä yhtenä tärkeimmistä tulevista Wii U julkaisuista (pelaajan perspektiivistä, ei sijoittajan....). Tiedän myös useamman henkilön, ketkä ovat ostamassa Wii U:n tuon pelin johdosta. Ymmärrän, että kyse ei ole Wii Sportsin/Wii Fitin kaltaisesta myyntihitistä, mutta helvetin kaukana se on silti yhdentekevästä.

Antamani esimerkit ovat yleisluontoisia, ja koskevat myös muita pelejä kuin Wii Sportsia ja sen aloittamaa liiketunnistusurheilupelien trendiä. Wii Sports on kuitenkin kuluneen sukupolven paras ja tärkein peli, ja sen sivuuttaminen oli Nintendon pahin virhe. Toki jopa Wind Waker HD antaa oman lisänsä Wii U:n pelivalikoimaan, mutta kyllä se kokonaiskuvassa on melko yhdentekevä peli ja hätäratkaisu saada Wii U:n pelivalikoimaan täytettä samalla kun Zelda-tiimi keskittyy 3DS:n uuteen Zeldaan. Minä en puolestani tunne yhtään ketään pelaajaa, joita kiinnostaisi Wind Waker HD, mutta myös laajemmin markkinatrendejä arvioiden on helppo ennustaa, että sen julkaisu tulee olemaan häviävän merkityksetön. Jo pelit kuten Lego City Stories ja Monster Hunter 3 Ultimate ovat tärkeämpiä.

Uskon, että Nintendo vielä nousee tästä suosta, kuten Satoru Iwatakin maalailee, mutta on myös mahdollista, että viivästykset, huono pelitarjonta ja raakileena julkaistu Wii U ovat saattaneet tehdä konsolille peruuttamatonta vahinkoa, ja tarjota Sonylle tai Microsoftille tilaisuuden napata itselleen lisää yleisöä esittelemällä jotain uutta ja mielenkiintoista. Tämä ei vaikuta todennäköiseltä, mutta Nintendon on todellakin saatava Wii U:n julkaisuongelmat korjattua tarjotakseen kuluttajien rahoille parempaa vastinetta Wii U:lla, ja esim. juuri tuloillaan olevan käyttöjärjestelmäpäivityksen viipyminen ei lupaa hyvää heidän toiminnastaan.
 
Vastaus: PS4, Xbox 720, Wii 2, Seuraavan sukupolven teknologia

Nintendo voisi lopettaa konsolituotannon ja keskittyä omiin vahvuuksiinsa. Eli käsikonsoleihin sekä tuottamaan pelejä muiden konsoleille. Jryi on todennäköisesti hyvinkin oikeassa siinä, ettei Wii U myy edes gamecuben lukuja. En minä ainakaan enää nykypäivänä aio ostaa Nintendon konetta jonkun metroidin takia. Mutta minä voisin ostaa Metroidin tai Zeldan jos se julkaistaisiin PS4/XB-koneille.

Minua hieman ihmetyttää (edelleen) eräiden keskustelijoiden hehkutus yksinoikeuksista ja siitä kuinka ne mukamas ovat jotenkin tärkeitä. Toki minä pidän enemmän Forzasta kuin Gran Turismosta, mutta en minä anna tämän vaikuttaa ostopäätöksiin (saati jonkun typerän "M$ on bisneksessä mukana ainoastaan rahan takia ja blokatakseen Sonyn reitin jokakodinmultimediakeskukseksi!", hei ihan oikeasti ny). Henkilökohtaisella tasolla ne on ihan kiva lisä, mutta todellinen pihvi on Bethesdan, EA:n, Ubisoftin ja muiden pelifirmojen multiplattarit. Ne asiat mitkä minulla ostopäätöksiin vaikuttavat ovat mm. ohjain, käyttöliittymä, nettipalvelut ja tietenkin ystävä- ja tuttavapiirien valinnat konsolien oston suhteen. Toki nykyinen sukupolvi on tuonut myös ihan uusia juttuja, jotka jossain määrin vaikuttavat tulevaisuuteen, yllä mainitun tuttavapiirin lisäksi voidaan aivan hyvin pitää pelihistoriaa ylläpitäviä Achievement/Trophy-listoja tälläisenä (minulle tulee myös Microsoftin gamerscoresta mieleen vanhat kolikkopelit joiden highscore-listasta oli varsin kovat skabat aikanaan).

Olen pelannut jo pidemmän aikaa, lähemmäs 30 vuotta, erilaisilla konsoleilla, PC:llä ja oikeastaan millä tahansa millä vaan voi pelata. Nykyinen sukupolvi on jossain määrin saanut minut ajattelemaan että olen jo jonkinlainen dinosaurus, joka ei enää pysty sopeutumaan tiettyihin muutoksiin, esimerkkinä voidaan pitää liikeohjaus tai mobiilipelaaminen (wanhoja klassikoita ei lasketa) täppärillä/puhelimella. Ja vaikka välillä varsin tulisista postauksista konsolifinissä saattaisi päätellä, en ole koskaan kokenut että minun pitäisi erityisemmin puolustella tai sotia jonkun tietyn firman puolesta.

Nimim. Entinen Nintendo-, Atari-, Sony-, Sega-, C64-omistaja, nykyinen Boksipelaaja.

PS. Pari sivua sitten Kaba mainitsi, että sanan mielestäni-käyttö pehmentäisi keskustelua. Näin varmasti on, mutta ainakin minun mielestäni sanan käyttö on jotenkin typerää kun mielipiteitähän täällä joka tapauksessa lauotaan.
 
Vastaus: PS4, Xbox 720, Wii 2, Seuraavan sukupolven teknologia

mitä jos Wii U olisikin tullut vähän aikaisemmin, vähän halvemmalla, ilman Gamepadia, mutta uuden Wii Sportsin kanssa? Mitä jos julkaisun jälkeisenä aikana olisi ollut yhtä paljon uusia pelejä kuin Wiillä? Mitä olisi käynytkään?

Veikkaan, ettei menestys olisi ollut paljoa parempi. En kyllä millään suostu uskomaan, että saman pakkaaminen uuteen pakettiin - nyt HD graffoilla olis taannut menestystä. Tuo homma on nyt nähty ja oli aika keksiä jotain uutta.

Wii Sports on kuitenkin kuluneen sukupolven paras ja tärkein peli

Minä veikkaan, että tämän mielipiteen jakaa kanssasi lähinnä vain Nintendon osakkeenomistajat.

Nintendo voisi lopettaa konsolituotannon ja keskittyä omiin vahvuuksiinsa.

Ninendon konsolituotanto on ollut aivan mieletön menestystarina viimeistä vuotta lukuunottamatta. Jopa Gamecuben ja N64:n heikoimpina aikoina bisnes tuotti rahaa. Minkä logiikan mukaan tällainen bisnes pitäis lopettaa? Todellisuudessa Microsoft ja Sony ovat helvetisti lähempänä third partyyttä, mitä Nintendo. Tässä aika hyvä artikkeli aiheesta:

Microsoft and Sony are Closer to Going Third-Party than Nintendo – Lets get the Facts Straight | PLAYERESSENCE

Ja ihan pelaajankin perspektiivistä useampi konsoli vain rikastuttaa pelimaailmaa, eikä se olisi kenenkään etu, jos konsolitarjonta supistuisi entuudestaan. Jos jotain, niin MS:n ja Sonyn pitäisi tehdä yhteinen konsoli, koska ne ovat muutenkin lähestulkoon samat laitteet, joilla 90% peleistä on multiplattareita.
 
Vastaus: PS4, Xbox 720, Wii 2, Seuraavan sukupolven teknologia

Minua hieman ihmetyttää (edelleen) eräiden keskustelijoiden hehkutus yksinoikeuksista ja siitä kuinka ne mukamas ovat jotenkin tärkeitä. Toki minä pidän enemmän Forzasta kuin Gran Turismosta, mutta en minä anna tämän vaikuttaa ostopäätöksiin (saati jonkun typerän "M$ on bisneksessä mukana ainoastaan rahan takia ja blokatakseen Sonyn reitin jokakodinmultimediakeskukseksi!", hei ihan oikeasti ny). Henkilökohtaisella tasolla ne on ihan kiva lisä, mutta todellinen pihvi on Bethesdan, EA:n, Ubisoftin ja muiden pelifirmojen multiplattarit.
Kaipa tuo on vain siitä kiinni, että ne yksinoikeudet tuppaavat olemaan kunkin alustan hienoimpia ja hiotuimpia helmiä ilman tarvetta minkään sortin kompromisseille. Aivan samalla tavalla kuin Nintendo voisi tuoda Metroidinsa ja Zeldansa muille konsoleille, voisivat Forzat, Turismot, Gearsit, Unchartedit ja lukuisat muut tehdä saman tempun. Silti, niin kauan kuin alustakilpailua on, näin tuskin tulee tapahtumaan. Ei sillä, etteivätkö multiplattaritkin tarjoaisi kosolti hyvää pelattavaa mutta eiköhän ihan jokaisen konsolin pohjimmaisen identiteetin määritä nimenomaan ne yksinoikeudet. Ilman niitä jäljelle jäisi vain multiplattarifirmojen tarjonta, joka riittävän pitkässä juoksussa saattaisi osoittautua hivenen puisevaksi ja itseään toistavaksi.
 
Vastaus: PS4, Xbox 720, Wii 2, Seuraavan sukupolven teknologia

Veikkaan, ettei menestys olisi ollut paljoa parempi. En kyllä millään suostu uskomaan, että saman pakkaaminen uuteen pakettiin - nyt HD graffoilla olis taannut menestystä. Tuo homma on nyt nähty ja oli aika keksiä jotain uutta.

Itse asiassa Sports Championsin kaltaisten Move-pelien ja Kinectin kysyntä osoittaa, että HD-grafiikalla esitetyille liiketunnistuspeleille oli kyllä tilausta. Näiden pelien laatu ei kuitenkaan ollut Nintendon pelien tasolla, minkä vuoksi Move ja Kinect ovat päässeet hyytymään. Tässä tilanteessa Nintendolla olisi ollut erinomainen tilaisuus korjata potti talteen ja tuoda Wii-yleisö takaisin tarjoamalla Wii U:lla heti julkaisussa Wii Sportsia HD:na, mutta Nintendo oli pelokas ja tyhmä. Oli "aika keksiä jotain uutta", mutta kukaan ei välittänyt siitä uudesta. Nyt Nintendolla on sitten tuotantolinjoilla konsoli, joka ei myy tällä hetkellä oikein kenellekään, olemassaolevat omistajat ovat pettyneitä ja suurella yleisöllä ei ole syytä olla kiinnostunut.

Minä veikkaan, että tämän mielipiteen jakaa kanssasi lähinnä vain Nintendon osakkeenomistajat.

Nintendon osakkeenomistajatko ne 82 tai 32 miljoonaa peliä ja kaikki ne konsolit ovat ostaneet? Maailmalla on miljoonia ihmisiä, jotka nauttivat Wii Sportseista, ja Nintendo on mystisessä viisaudessaan päättänyt, että heille ei kannata tehdä uusia pelejä vaan heidät voi päästää Sonyn ja Microsoftin rääppiäisten pariin kun parempaa ei ole tarjolla. Kuinka aktiivisesti luulet minun suosittelevan tuttavilleni Wii U:ta Wiihin verrattuna? Wii Sports oli Nintendon suurin menestys pitkään aikaan, mutta Nintendo firmana on tällä hetkellä niin osaamaton, että he eivät osaa hyödyntää sitä.
 
Vastaus: PS4, Xbox 720, Wii 2, Seuraavan sukupolven teknologia

Paul Thurrottin "tiedot" seuraavasta boksista ja Microsoftin suunnitelmista:

Microsoft on Wednesday confirmed that the next Xbox video game console, code-named Durango, will be revealed to the public during a special event at its Redmond campus on May 21. That event will kick off a multi-event unveiling that will continue through June and culminate with the release of the device, which is expected in early November.

On March 28, I exclusively revealed via Twitter that Microsoft had changed the original reveal date for the next Xbox from April 24 to May 21. So yesterday’s confirmation is interesting for two reasons, the least obvious of which is that the news came on April 24—the original date that the firm intended to reveal the next Xbox.

Related: "Microsoft Touts Xbox Momentum and Future"

Here’s what I know about the next Xbox (along with some clearly identified conjecture).

Early announce. The initial reveal date was pushed back from April 24 to May 21 so that Microsoft could better position the device against the PlayStation 4, which Sony announced in late February.

Full (end user) announce. Microsoft will fully reveal details about the next Xbox, including the launch lineup of games, on the eve of the E3 tradeshow in early June 2013.

Developer announce? It appears that Microsoft will discuss the next Xbox developer platform at the Build conference in San Francisco in late June, based on clues on the Build website.

Launch. The next Xbox will launch in early November 2013.

Windows 8 Core. The next Xbox is based on the "Core" (base) version of Windows 8. This suggests a common apps platform or at least one that is similar to that used by Windows 8. It also suggests that Microsoft could open up this platform to enthusiast developers. (That last bit is supposition on my part.)

Price. Microsoft will initially offer two pricing models for the console: a standalone version for $499 and a $299 version that requires a two-year Xbox LIVE Gold commitment at an expected price of $10 per month.

No entertainment box. Microsoft originally planned to offer both a “full” version of the next Xbox (with video game playing capabilities) and a lower-end entertainment-oriented version, code-named “Yuma,” that didn't provide gaming capabilities. But plans for Yuma are on hold, and no pure entertainment version of the next Xbox will appear in 2013 (or possibly ever).

Blu-ray. The next Xbox will include a Blu-ray optical drive.

Internet-connected. The next Xbox must be Internet-connected to use. This is the source of the “always on”/“always online” rumors and isn’t as Draconian as many seem to believe.

Another Xbox 360. Microsoft will also deliver a third-generation Xbox 360 console this year that will be significantly less expensive than the current models. The new Xbox 360 is code-named “Stingray,” but it’s not clear whether this device is required because the next Xbox isn’t backward-compatible or because Microsoft simply wants a low-cost entertainment box alternative. (A third possibility—and to be clear, these possible reasons are all speculative—is that the Xbox 360 simply has life left in it and with dwindling component prices in the 8 years since the original launch, the firm can still make money selling such a device.)

There’s a lot I don’t know, of course. The name is a big area of speculation, and while I’ve heard nothing official, I’d be surprised if Microsoft didn’t just called it Xbox. I’ve never seen the console, nor have any idea what it might look like. And in addition to the aforementioned confusion over backward compatibility and the apps platform, there are questions surrounding Kinect (which I understand is integrated and non-optional) and of course the fabled (and possibly imaginary) Xbox Surface tablet. We’ll have to wait and see what Microsoft announces—or what it leaks—to find out more.

On that note, Microsoft’s May event will be broadcast live via Xbox.com, over Xbox LIVE, and on Spike TV if you're in the United States or Canada.


Lähde: Here Comes the Next Xbox | Paul Thurrotts WinInfo content from Windows IT Pro

Edit.
Muutamat kohdat ovat siltikin vähän hassun kuulosia. Jos halvempi malli maksaa 299$ ja sen jälkeen 24 kuukauden ajan 10$ niin loppusummahan on 540$. Kerralla ostettuna hinta onkin 499$, mutta ei sisällä 2v live aikaa ? Tuskin kk-maksullinen hinta kokonaisuudessaan halvemmaksi kuitenkaan tulee.

Toinen kohta mikä itseäni häiritsee on:
"Internet-connected. The next Xbox must be Internet-connected to use. This is the source of the “always on”/“always online” rumors and isn’t as Draconian as many seem to believe."

Mutta tätä on täällä jo tarpeeksi jauhettu ja tuokin "tieto" on niin ympäri pyöreä, eikä tuo mitään uutta, ettei jaksa siihenkään tarttua sen enempää. Kuukausihan tuohon oikeaan julkkariin enää on.
 
Vastaus: PS4, Xbox 720, Wii 2, Seuraavan sukupolven teknologia

Uutta infoa Dualshock 4:stä, jos tätä video ei ole täällä vielä.
[video=youtube;8XLgOLqAMSk]http://www.youtube.com/watch?v=8XLgOLqAMSk[/video]
 
Vastaus: PS4, Xbox 720, Wii 2, Seuraavan sukupolven teknologia

Ninendon konsolituotanto on ollut aivan mieletön menestystarina viimeistä vuotta lukuunottamatta. Jopa Gamecuben ja N64:n heikoimpina aikoina bisnes tuotti rahaa. Minkä logiikan mukaan tällainen bisnes pitäis lopettaa? Todellisuudessa Microsoft ja Sony ovat helvetisti lähempänä third partyyttä, mitä Nintendo. Tässä aika hyvä artikkeli aiheesta:

Sony ja Microsoft luultavasti vain sulkisivat ko. osastot.

Nintendon suurin ongelma on 3DS:n softamyynti: FY2006 DS 123.55M vs FY2012 49.61M 3DS. Heittämällä miljardiluokan vaje kassaan ennen kuin puhutaan edes 3DS:n huomattavasti heikommista rautamarginaaleista..
 
Vastaus: PS4, Xbox 720, Wii 2, Seuraavan sukupolven teknologia

Muutamat kohdat ovat siltikin vähän hassun kuulosia. Jos halvempi malli maksaa 299$ ja sen jälkeen 24 kuukauden ajan 10$ niin loppusummahan on 540$. Kerralla ostettuna hinta onkin 499$, mutta ei sisällä 2v live aikaa ? Tuskin kk-maksullinen hinta kokonaisuudessaan halvemmaksi kuitenkaan tulee.

10 dollaria kuussa voi olla pelkän kytkyn hinta. Nykyisellään jenkeissä myytävän 360:sen kytkyhinta kuussa on 14,95 missä on live mukana.

Toinen kohta mikä itseäni häiritsee on:
"Internet-connected. The next Xbox must be Internet-connected to use. This is the source of the “always on”/“always online” rumors and isn’t as Draconian as many seem to believe."

Internet connected voi olla vain rekisteröinnin yhteydessä vaadittava nettiyhteys, ei siis se kaikkien väärinymmärtämä jatkuva pakkoyhteys.
 
Vastaus: PS4, Xbox 720, Wii 2, Seuraavan sukupolven teknologia

Oli "aika keksiä jotain uutta", mutta kukaan ei välittänyt siitä uudesta.

Kukaan ei tiedä siitä uudesta.



Nintendon osakkeenomistajatko ne 82 tai 32 miljoonaa peliä ja kaikki ne konsolit ovat ostaneet?

Se oli se uutuudenviehätys, josta tuolla aikaisemmin mainitsinkin. En minä sinäänsä väheksy Wii Sportsia; se toi kauan kaivatun piristysruiskeen pelaamiseen silloin ja sen parissa on tullut vietettyä monet hauskat moninpeli-illat, mutta hyvin vähän siinä oli sen kaltaista syvyyttä, joka olisi pitänyt pelin äärellä pidempään. Esimerkiksi joku Tiger Woods PGA Tour tarjosi jo huomattavasti syvällisemmän ja laadukkaamman pelikokemuksen liikkeentunnistusurheilupeleistä puhuttaessa. Wii Sports oli hyvä launchipeli ja esitteli uuden ohjausmetodin potentiaalia hyvin (ja sen heikkouksia samalla), mutta ei mitään sen enempää. Wiille ilmestyi huomattavasti laadukkaampia pelejä myöhemmin.

edit: meinaatko, että 82 tai 32 miljoonaa ihmistä on sitä mieltä, että Wii Sports on generaationsa paras peli?
 
Vastaus: PS4, Xbox 720, Wii 2, Seuraavan sukupolven teknologia

Kukaan ei tiedä siitä uudesta.

Minä tiedän lähes kaiken mahdollisen, enkä ole tyytyväinen siihen.

Suuri yleisö ei "tiedä" siitä, koska ei ole mitään tiedettävää. Kuten Iwatakin tunnustaa, Wii U:lla ei ole sitä system selleriä vielä. Mitä Wii U:lla voi oikeasti tehdä? Laitteella ei ole sitä erottuvaa ja mielenkiintoista kokemusta, jota Wiin julkaisuikkunassa tarjosi Wii Sportsin lisäksi käytännössä koko pelivalikoima, kuten Excite Truck, Trauma Center, Twilight Princess, Raving Rabbids, WarioWare, Wii Play ja muut nimikkeet. Lisäksi myös Virtuaalikonsoli tarjosi heti Wiin julkaisussa uudenlaisen ja mielenkiintoisen kokemuksen. Kyllä, myös vanhojen pelien uudenlainen jakelumalli voi olla "uutta" ja myyntivaltti laitteelle. Wii U:lla ei ollut edes sitä.

Wii Sports oli hyvä launchipeli ja esitteli uuden ohjausmetodin potentiaalia hyvin (ja sen heikkouksia samalla), mutta ei mitään sen enempää. Wiille ilmestyi huomattavasti laadukkaampia pelejä myöhemmin.

edit: meinaatko, että 82 tai 32 miljoonaa ihmistä on sitä mieltä, että Wii Sports on generaationsa paras peli?

Kun 10 tai 15 vuoden päästä ihmiset muistelevat kulunutta sukupolvea, minkähän pelin useimmat muistavat? GTA IV:n? Jonkin PGA Tourin? Vai koko pelialan mullistaneen Wii Sportsin, kaikkien aikojen laajimmalle levinneen konsolipelin? Ja kun taas 15 tai 20 vuoden päästä joku ehkä vielä muistaa Wii U:n, mikä peli Wii U:lta muistetaan? Tuskin ainakaan Nintendolandia, eihän suuri yleisö "tiedä" sitä edes nyt.

Jos niistä Wii Sports -pelien 82 ja 32 miljoonasta omistajasta edes kymmenesosa pitää niitä sukupolven suosikkipelinään, niin siinäkin olisi miljoonia Wii Sports -faneja. On mahdoton sanoa, kuinka moni nostaisi juuri Wii Sportsit sukupolven parhaiksi, mutta on ilmiselvää, että miljoonat pelaajat ovat pelanneet niitä aktiivisesti. Vuoden 2010 alussa 3 miljoonan pelaajan näytteellä Wii Sportsia oli pelattu Yhdysvalloissa 110 miljoonaa tuntia, eli n. 37 tuntia / pelaaja:

The other interesting Wii Sports number that pops out to me from the numbers I've pulled is the sheer number of hours logged by the nearly three million players who share their stats with the Nintendo Channel, the digital source from where I pull all this data. In the beginning of September, the total hours logged for Wii Sports was about 77 million. By November 1, 2009, that tally was up to 82 million. Then came December 1, which saw that total rocket to 106 million, suggesting that a lot of Wii Sports was being played during the November shopping period and Thanksgiving (and/or that a lot of people were finally connecting their Wiis online to the Nintendo Channel, adding a lot of data to the pool). As of January 1, the number was at 110 million.

Wii Sports Resort, for those curious for a comparison, as of January 1, was at 19 hours, 27 minutes, with a total of 3.6 million hours logged by Nintendo Channel users who share their data.

The 10 Most Avidly-Played Wii Games In America (As Of Jan 1)

Eli vielä vuonna 2009 Wii Sports kasvatti pelituntejaan kovalla vauhdilla, samalla kun Wii Sports Resort oli jo julkaistu ja sekin kasvatti omia pelituntejaan. En nyt löytänyt uudempaa dataa, mutta epäilemättä voidaan sanoa, että Wii Sports -pelit ovat maailmanlaajuisesti kerryttäneet vuosien aikana todennäköisesti miljardeihin yltäviä pelitunteja.
 
Vastaus: PS4, Xbox 720, Wii 2, Seuraavan sukupolven teknologia

Mahewcoro on jauhanut Wii-sportsista kohta viisi vuotta. Alkaa olla aika käyetty kortti jo.
 
Ylös Bottom