Vastaus: PS4, Xbox 720, Wii 2, Seuraavan sukupolven teknologia
Kukaan ei tiedä siitä uudesta.
Minä tiedän lähes kaiken mahdollisen, enkä ole tyytyväinen siihen.
Suuri yleisö ei "tiedä" siitä, koska ei ole mitään tiedettävää. Kuten Iwatakin tunnustaa, Wii U:lla ei ole sitä system selleriä vielä. Mitä Wii U:lla voi oikeasti tehdä? Laitteella ei ole sitä erottuvaa ja mielenkiintoista kokemusta, jota Wiin julkaisuikkunassa tarjosi Wii Sportsin lisäksi käytännössä koko pelivalikoima, kuten Excite Truck, Trauma Center, Twilight Princess, Raving Rabbids, WarioWare, Wii Play ja muut nimikkeet. Lisäksi myös Virtuaalikonsoli tarjosi heti Wiin julkaisussa uudenlaisen ja mielenkiintoisen kokemuksen. Kyllä, myös vanhojen pelien uudenlainen jakelumalli voi olla "uutta" ja myyntivaltti laitteelle. Wii U:lla ei ollut edes sitä.
Wii Sports oli hyvä launchipeli ja esitteli uuden ohjausmetodin potentiaalia hyvin (ja sen heikkouksia samalla), mutta ei mitään sen enempää. Wiille ilmestyi huomattavasti laadukkaampia pelejä myöhemmin.
edit: meinaatko, että 82 tai 32 miljoonaa ihmistä on sitä mieltä, että Wii Sports on generaationsa paras peli?
Kun 10 tai 15 vuoden päästä ihmiset muistelevat kulunutta sukupolvea, minkähän pelin useimmat muistavat? GTA IV:n? Jonkin PGA Tourin? Vai koko pelialan mullistaneen Wii Sportsin, kaikkien aikojen laajimmalle levinneen konsolipelin? Ja kun taas 15 tai 20 vuoden päästä joku ehkä vielä muistaa Wii U:n, mikä peli Wii U:lta muistetaan? Tuskin ainakaan Nintendolandia, eihän suuri yleisö "tiedä" sitä edes nyt.
Jos niistä Wii Sports -pelien 82 ja 32 miljoonasta omistajasta edes kymmenesosa pitää niitä sukupolven suosikkipelinään, niin siinäkin olisi miljoonia Wii Sports -faneja. On mahdoton sanoa, kuinka moni nostaisi juuri Wii Sportsit sukupolven parhaiksi, mutta on ilmiselvää, että miljoonat pelaajat ovat pelanneet niitä aktiivisesti. Vuoden 2010 alussa 3 miljoonan pelaajan näytteellä Wii Sportsia oli pelattu Yhdysvalloissa 110 miljoonaa tuntia, eli n. 37 tuntia / pelaaja:
The other interesting Wii Sports number that pops out to me from the numbers I've pulled is the sheer number of hours logged by the nearly three million players who share their stats with the Nintendo Channel, the digital source from where I pull all this data. In the beginning of September, the total hours logged for Wii Sports was about 77 million. By November 1, 2009, that tally was up to 82 million. Then came December 1, which saw that total rocket to 106 million, suggesting that a lot of Wii Sports was being played during the November shopping period and Thanksgiving (and/or that a lot of people were finally connecting their Wiis online to the Nintendo Channel, adding a lot of data to the pool). As of January 1, the number was at 110 million.
Wii Sports Resort, for those curious for a comparison, as of January 1, was at 19 hours, 27 minutes, with a total of 3.6 million hours logged by Nintendo Channel users who share their data.
The 10 Most Avidly-Played Wii Games In America (As Of Jan 1)
Eli vielä vuonna 2009 Wii Sports kasvatti pelituntejaan kovalla vauhdilla, samalla kun Wii Sports Resort oli jo julkaistu ja sekin kasvatti omia pelituntejaan. En nyt löytänyt uudempaa dataa, mutta epäilemättä voidaan sanoa, että Wii Sports -pelit ovat maailmanlaajuisesti kerryttäneet vuosien aikana todennäköisesti miljardeihin yltäviä pelitunteja.