Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

PS4, Xbox One, Wii U - 8. sukupolven konsolit

Vastaus: PS4, Xbox One, Wii U, Seuraavan sukupolven teknologia

Käytännön esimerkkinä: Xbox Onen pelit voivat hyödyntää serverifarmia esim. reaaliaikaisen valaistuksen kanssa, joka taas ei ole niin tarkka pienestä viiveestä. Eli kallista laskentatehoa saadaan näin enemmän itse pelille.

Microsoft details how Xbox One cloud servers will tackle processor-intensive gaming chores

Lightmapit ovat kooltaan kymmenistä megoista satoihin megoihin pakatussa muodossa, kestää hetkinen ladata noita. Reaaliaikaista valaistusta tuolla ei saa.

Edit:

Eikös juurikin tuo samainen sivusto ilmoittanut että uusi kinect "vakoilee" ihmisiä :D

Vakoilee, pitää silmällä, valvoo... miksikä sitä haluaa sanoa.
http://www.gameranx.com/updates/id/...rks-new-per-view-content-system-for-xbox-one/

Kinect estää leffojen katsomisen jos huoneessa liikaa ihmisiä.
 
Vastaus: PS4, Xbox One, Wii U, Seuraavan sukupolven teknologia

Eikös juurikin tuo samainen sivusto ilmoittanut että uusi kinect "vakoilee" ihmisiä :D

Ja entäs nykyiset televisiot. Olettekos ihmiset koskaan miettineet, miksi niissä sammutuksen jälkeen palaa punainen valo? Aijaijai. Taitaa olla korporaatioiden yhdessä suunnittelema nauhoitusjärjestelmä, josta sitten langattomasti lähetetään tietoa eteenpäin(jos mennään tarkempiin yksityiskohtiin, tuota valoa näyttäisi selvästi ympäröivän ympyrän muotoinen ääriviiva, jonka ala-osassa on paksu puoliympyrän muotoinen "liipaisin"(se on/off nappula). Lopputuloksesta tulee mieleen kovasti kameran linssi, eikö vain?). Edellä mainittua ominaisuutta ei tietenkään kerrota laitteissa olevan(luonnollisesti). Ja sitten vielä nämä läppärien ja älypuhelimien sisäiset, nimimerkillä: "oikeat" kamerat mikrofoneineen.
Are you sure that you are safe? :D
 
Vastaus: PS4, Xbox One, Wii U, Seuraavan sukupolven teknologia

No ei ne nyt kumminkaan taida vakoilla et kuin moni jotain leffaa kattoo :D
 
Vastaus: PS4, Xbox One, Wii U, Seuraavan sukupolven teknologia

Lightmapit ovat kooltaan kymmenistä megoista satoihin megoihin pakatussa muodossa, kestää hetkinen ladata noita. Reaaliaikaista valaistusta tuolla ei saa.Kinect estää leffojen katsomisen jos huoneessa liikaa ihmisiä.
Niin, ellei niitä lähetetä osissa, esim. pelaajan ympärillä olevasta näkymästä. Eli mitään "raaliaikaistahan" tuon ei tarvitsekaan olla, vaan nimen omaan sellaisia, joissa jokusen sekunnin viive ei haittaa. Konsoli tietenkin itse laskisi esim. liikkuvien objektien varjot itse näytönohjaimellaan.
 
Vastaus: PS4, Xbox One, Wii U, Seuraavan sukupolven teknologia

No ei ne nyt kumminkaan taida vakoilla et kuin moni jotain leffaa kattoo :D
Vakoilee vakoilee! Ja Twilightia katsottaessa se saattaa jopa huokaista äänekkäästi tai jopa voihkaista hiljaa "eeeiiihh!".
 
Vastaus: PS4, Xbox One, Wii U, Seuraavan sukupolven teknologia

No ei ne nyt kumminkaan taida vakoilla et kuin moni jotain leffaa kattoo :D

You do understand that i was just joking? :D

Voi hemmetti, jos joku tuon ottaa vielä tosissaan. Saatan saada syytteen foliohattuiluun yllyttämisestä, tai jotain pahempaa, kuten ikuiset bannit tältä foorumilta. :p
 
PS4, Xbox One, Wii U, Seuraavan sukupolven teknologia

Nisupulla, miten tuo PS4 käytettyjen pelien esto on tarkoitus toteuttaa? Sonylla ei tietääkseni ole rautatason ratkaisua sille (kuten MS:n 24h tarkistus) ja se on jo sanottu Sonyn puolelta että PS4 toimii täysin offlinessa.
Teknologia on olemassa ja KÄYTÖSSÄ jo PS3:lla. Pelin nimi on Sly Cooper: Thieves In Time. Sen mukana tulee kertakäyttöinen lunastusoptio samaisen pelin Vita-versioon.

Käytännössä Blu-ray-levyllä on mukana uniikki tunniste, eli jokainen pelistä prässätty rieska sisältää jonkinlaisen yksilöllisen ID-numeron tai vastaavan. Kun Vita-version haluaa lunastaa, täytyy omalla PSN-tunnuksella kirjautua sisään ja sitä myöten se levyn uniikki tunniste kirjataan PSN:n serveripäässä käytetyksi sille yhdelle PSN-tunnukselle. Sen jälkeen sitä Vita-versiota ei voi enää lunastaa millään muulla PSN-tunnarilla maksamatta erikseen täyttä hintaa. Se oleellisesti heikentää pelin jälleenmyyntiarvoa.

Ei olisi temppu eikä mikään soveltaa samaa myös itse siihen pelin PS3/PS4-versioon. Käytännössä tarkoittaisi samalla sitä, että vähintään ensimmäisellä käynnistyksellä verkkoyhteys on pakollinen.

Oleellista on, että myös Sonylla on käytettyjen pelien estoon tekniset valmiudet olemassa ja jopa tällä hetkellä käytössä - joskin toistaiseksi tiettävästi vain tuolla yhdellä ainoalla pelillä, ja siinäkin vain Vita-version osalta. PS4:n kohdalla ei tarvita mitään uutta mystistä rautaa, koska kaikki sisältyy jo olemassaolevaan Blu-ray-speksiin.

Tuleeko mitään varsinaisia estoja koskaan tapahtumaan (laajamittaisesti) PS4:llä, sitä emme tiedä. Teknisesti se on täysin mahdollista.
 
Vastaus: PS4, Xbox One, Wii U, Seuraavan sukupolven teknologia

Microsoft vakuutti sen verran tuolla omalla esityksellään, että tuli E3:ssa mitä hyvänsä niin seuraavan sukupolven konsoleista tulee ostettua ensimmäisenä PS4.
Pleikkarin yksinoikeudet ovat aina kiinnostaneet minua enemmän kuin Xboxin ja se on aika sama kummalla ne monialustapelit pelailee.Muutenkin pidin Sonyn lähestymistavasta enemmän kuin Microsoftin. Minulla muut laitteet hoitavat viihdepuolen, joten niille ei ole käyttöä pelikonsolissa. Parempi siis, että koneen tehot on valjastettu siihen pelien pyörittämiseen. Samoin ärsyttää se, että Kinectiä olisi pakko pitää päällä vaikkei käyttäisi sitä mihinkään.
Pelaan monipelejä harvoin, joten Xbox Livestä maksaminen on turhaa kun taas Playstation Plussasta maksaminen tarjoaa rahanarvoisia etuja ilmaisilla peleillään ja alennuksillaan.
 
Vastaus: PS4, Xbox One, Wii U, Seuraavan sukupolven teknologia

Oli ihan pakko käydä lukemassa, että ollaanko tuolla ihan oikeasti tosissaan, mutta onneksi ei sentään. "This day needs to end. Shit's getting embarrasing" - indeed.

Toki toki, kyllä se noista julisteistakin paistaa läpi. Huumorilla sitä tehdään rotestia Suomen eduskunnassakin. Joku totuuden jyvä noissa aina on kuitenkin taustalla.

Tuossa taannoin ounastelin, että kilpailjoiden konsolien julkaisu saattaa hyvinkin jopa boostaa Wii U:n myyntejä. Näyttäisi siltä, että tämä toteutuu ainakin jossain määrin jo huomattavasti aikaisemmin, mitä osasin ennustaa. Tämä asettelu saattaa eskaloitua ensi jouluna, jos Nintendo hoitaa pakettinsa kasaan, eli system sellerit ulos ja konsolin hinta, sekä markkinointi kohdalleen.

Hinta on se puuttuva muuttuja ja julkaisupelit. Mikäli HD-konsolit tulevat halvemmilla hinnoilla kuin viimeksi, miten tämä tulee vaikuttamaan Nintendon hintalappuun?
 
Vastaus: PS4, Xbox One, Wii U, Seuraavan sukupolven teknologia

Mikäli HD-konsolit tulevat halvemmilla hinnoilla kuin viimeksi, miten tämä tulee vaikuttamaan Nintendon hintalappuun?

Nintendo tyri Wii U:n hinnoittelun, siitä ei ole kysymystäkään. Wii U:n hinnassa on alennuspaineita riippumatta Sonyn tehomyllyn ja X1:n hinnoista.

Myyntipakkauksien säätäminen on myös yksi hyvä keino. Nintendolandia häivytetään jo taustalle, esim. Yhdysvalloissa Premiumista on Zombi U -bundle, jossa Nintendoland on vain ladattavana. Basic-versio voitaisiin häivyttää kokonaan ja Premiumissa Nintendoland voitaisiin korvata jollakin muulla pelillä, kuten New SMB U:lla, vaikka niin että Nintendoland jätetään latausversioksi.
 
Vastaus: PS4, Xbox One, Wii U, Seuraavan sukupolven teknologia

Voi keesus sentään kun MIELIPITEET ON FAKTOJA tällä hetkellä.

XOnen julkaisutilaisuus oli erittäin huono konsolipelaajan kannalta vaikka tämä miten tykkäisi kaiken maailman mediaominaisuuksista tai -palveluista. Konsoli itse sisältää kaiken tämän median hallinnan kun taas Sony voi vaikka tuoda sen jälkeenpäin vaikka lisälaitteena jos ei päivityksen kautta onnistu. Juuri tämän vuoksi se pelaaja joka ostaa tuotteen julkaisussa saattaa kärsiä jälkeenpäin (n. 3-4v päästä) kun laitteen media ominaisuudet haittaavat pelien toimintaa tai rajoittavat niiden mahdollisuuksia.
Pilvestä en puhu koska haukuin jo kaikki pilvet aikaisemmin.

XOne julkaisutilaisuudessa esillä olleet pelit olivat Forza, Quantum Break, CoD ja muutama satunnainen pätkä EA:n urheilu peleistä.
Forza ei näyttänyt mitään mistä olisin innostunut (tosin ei minua kauheasti realistiset autopelit kiinnosta).
Quantum Break taas ei kertonut itse pelistä yhtikäs mitään, ties vaikka jos se olisi joku Walking Dead tai Heavy Rain tyylinen (kumpaakaan en ole pelannut), mistä siinä pitäisi innostua? Suomalaisuuden takia?
EA Sports pelit ei kiinnosta ja ei ne ketään yllätä varsinaisesti kun ovat multiplattareita. Oikeata pelikuvaa ei edes näkynyt vaan testauspätkiä.
CoD on CoD, eipä ole kiinnostanut CoD:it muutamaan vuoteen. Sama peli PS4:llakin.
Vaikka pelien esittelyä tapahtui niin ne olivat niin köyhiä että ilmankin olisi pärjännyt.

Kun vertaa PS4 julkistustilaisuuteen niin demoa löytyi KZ:Shadow Fallista, Knackista ja mahdollisesti Drive Club:sta (ei innosta) ja Watch Dogsista.
Muut olivat joko trailereita peleistä omalla moottorilla tai prerendattuja kohde videoita (esim. Deep Down vai mikälie).
Paljon paremman vaikutelman sai että tälle konsolille kannattaa pelaajien tulla koska fokus alusta asti oli pelit.
Ja jos joku sanoo että ne pyöri PC:llä niin mitä väliä sillä on kun kerta XOne äänikomento jutut eivät olleet reaaliaikaisia, yhtä hyvin PC:llä nekin olisi voitu pyörittää.

Eikös se Wii ollut 'Merican myydyin konsoli? Miksei sille sitten tullut menestyneitä 3rd Party pelejä? Miksi 3rd Partyt jättivät sille kehittämisen? (Ei tarvii vastata, retorisia kysymyksiä).

Saattaa XOne menestyä 'Mericassa mutta mitä käy jos se ei menesty muualla maailmassa? Sanoisin että maksimaalinen ostovoima jenkeissä olisi 75 miljoonaa mutta realistisesti se pysyy varmaan 40 miljoonassa konsolin elinaikana. Tästä vielä otetaan pois ne omistajat jotka eivät pidä konsoliaan netissä niin luku pienenee muutamalla miljoonalla mutta nämä luvut saattavat olla juuri ne tärkeimmät konsolin julkaisussa.
Ei se X360 myynyt sitä yli 70 miljoonaa konsolia viikossa tai vuodessa.

Voidaanko jättää jatkossa sanat "Täydellinen" ja "Paras" pois teksteistä ellei sitä edeltävä sana ole "Minulle". Sinulle täydellinen saattaa olla toisen hirveys.

EDIT:
Lebe80:
En todellakaan sanoisi että PS+ pelit olisivat floppeja. Burnout Paradise ei muistaakseni ollut floppi.
Jos nettipelaaminen irroitettaisiin Live Goldista että jokainen pääsisi pelaaman ja käyttämään pelin perusnettiominaisuuksia niin paljonko luulisit jäävän noita Live Goldilaisia?
Vuokraathan sinäkin Livellä lukitun sisällön pelistä kun et muuten netissä voi pelata. Esim. tulevan Destiny pelin sinähän vain vuokraat käyttöösi Xboxilla kun et voi pelata sitä ilman Goldia vai onko tähän tulossa muutos?
 
Vastaus: PS4, Xbox One, Wii U, Seuraavan sukupolven teknologia

Quantum Break taas ei kertonut itse pelistä yhtikäs mitään, ties vaikka jos se olisi joku Walking Dead tai Heavy Rain tyylinen (kumpaakaan en ole pelannut), mistä siinä pitäisi innostua? Suomalaisuuden takia?

Onhan kyseessä sentään uudenlainen konsepti, kun kyseessä ei ole pelkästään peli vaan myös tv-sarja. Peliä pelaamalla pitäisi sitten pystyä vaikuttamaan oman, henkilökohtaisen tv-sarjansa tapahtumiin. Kuinka hyvin tämä toimii käytännössä jää toki nähtäväksi. Remedyllähän on ollut kiinnostusta tv-sarjakerrontaan Alan Waken ajoista alkaen.
 
Vastaus: PS4, Xbox One, Wii U, Seuraavan sukupolven teknologia

Xbonessa tuntuu olevan aika paljon kuormaa OS:n puolelta; pelitkään eivät saa käyttää GPU:sta kuin 90% koska taustasovellukset varastaa tehoja:

Your Xbox One Games Can Be Suspended (Or Terminated)

Mikäli PS4:kin tukee moniajoa ja pelien jättämistä taustalle, niin siihen on myös varattava tehoja. Kuinka paljon tehoja varataan, sitä ei ole Sony vielä kertonut.
 
Vastaus: PS4, Xbox One, Wii U, Seuraavan sukupolven teknologia

Mikäli PS4:kin tukee moniajoa ja pelien jättämistä taustalle, niin siihen on myös varattava tehoja. Kuinka paljon tehoja varataan, sitä ei ole Sony vielä kertonut.
No tämä on aika turhaa pohtia, kun pelit kuitenkin vievät muihin toimintoihin nähden selvästi eniten laskentatehoa. Eli ei ne pelit jää peliä vaihdettaessa "taustalle" pyörimään, vaan niille tehdään jonkin sortin "horrostila", jolloin telitilanne tallentuu ja peliin palatessa tilanne vain ladataan silmän räpäyksessä uudelleen.
 
Vastaus: PS4, Xbox One, Wii U, Seuraavan sukupolven teknologia

Eikös se Wii ollut 'Merican myydyin konsoli? Miksei sille sitten tullut menestyneitä 3rd Party pelejä? Miksi 3rd Partyt jättivät sille kehittämisen? (Ei tarvii vastata, retorisia kysymyksiä).
Vastataan nyt silti, kun kerran noin helppoja kysyt. Wii pyöri valitettavasti tehollisesti ihan omassa alasarjassaan, eli ei oikein ollut varteenotettava vaihtoehto pelinkehittäjille. Myyntiluvut ratkaisevat suunnilleen samantasoisten koneiden kehitysjärjestyksen, kuten aiemmin tuli jo todettuakin.
 
Vastaus: PS4, Xbox One, Wii U, Seuraavan sukupolven teknologia

Mikäli PS4:kin tukee moniajoa ja pelien jättämistä taustalle, niin siihen on myös varattava tehoja. Kuinka paljon tehoja varataan, sitä ei ole Sony vielä kertonut.

Mitä tuossa Sony julkistustilaisuudessa Cerny itse sanoi että se jää RAM:iin lepäämään se tilanne. Voit jättää konsolin valmiustilaan ja jatkaa sitten myöhemmin kun halut. Kun peli jätetään taustalle sitten että se "lopetetaan" niin eihän CPU:n tarvitse tehdä mitään muuta kuin odottaa että nyt aletaan taas pelaamaan samalla vapauttaen CPU:n muualle käyttöön. Pystythän sinä tätä testailla ajamalla monta raskasta ohjelmaa saman aikaisesti omalla PC:llä virtuaalikonetta käyttäen kuten Oracle VM Virtualboxia sillä muistelen että sen tilan pystyi tallentamaan.

Gameskeeper:
Siis Mass Effect tai muu vastaava roolipeli jossa osa välinäytöistä on korvattu oikeilla näyttelijöillä? TODELLA UPEETA HEI!
Jos taas meinasit että pelin tapahtumat näkyvät jossakin ihan oikeassa TV sarjassa niin eikös tämä vähän aikaa sitten julkaistu Defiance tee sitä jo.
 
Vastaus: PS4, Xbox One, Wii U, Seuraavan sukupolven teknologia

Onhan kyseessä sentään uudenlainen konsepti, kun kyseessä ei ole pelkästään peli vaan myös tv-sarja. Peliä pelaamalla pitäisi sitten pystyä vaikuttamaan oman, henkilökohtaisen tv-sarjansa tapahtumiin. Kuinka hyvin tämä toimii käytännössä jää toki nähtäväksi. Remedyllähän on ollut kiinnostusta tv-sarjakerrontaan Alan Waken ajoista alkaen.

Eli vähän tai täsmälleen sama kuin Defiance? Ei sinällään siis uusi konsepti.
 
Vastaus: PS4, Xbox One, Wii U, Seuraavan sukupolven teknologia

Publishers to receive cut of Xbox One pre-owned sales at retail | Games industry news | MCV

Gamestop olisi kenties ihan mielissään tällaisesta diilistä.

Sitten hiukan kevyempi uutinen, joka on 100 prosenttisesti faktaa. Call of duty koirasta tehtiin peli!
http://www.pelaajalehti.com/uutiset/nettimeemi-sen-kuin-kasvaa-call-of-duty-koiralle-jo-oma-peli#s1

Sitä voi pelata täällä: http://www.necrosoftgames.com/callofdoggie.html
 
Vastaus: PS4, Xbox One, Wii U, Seuraavan sukupolven teknologia

Jos taas meinasit että pelin tapahtumat näkyvät jossakin ihan oikeassa TV sarjassa niin eikös tämä vähän aikaa sitten julkaistu Defiance tee sitä jo.

Eli vähän tai täsmälleen sama kuin Defiance? Ei sinällään siis uusi konsepti.

Remedy ei ole asiasta vielä paljoakaan paljastanut, mutta jotta hommassa olisi järkeä, eiköhän kyseessä ole henkilökohtaiseen käyttöön pelitapahtumien myötä muokkautuva tv-sarjakokemus. Nähdystä materiaalista päätellen Quantum Break kun tuskin on mikään MMO.

Defiancehan ei ole oman tyylisensä pelaamisen ja tv-sarjan välisen vuorovaikutuksen pioneeri, kun Dollhouse ehti ensin jo 2009:

Dollplay is an alternate reality game (ARG) based on the world of Dollhouse. As part of a viral marketing scheme, Fox began asking visitors to its website to "Save Hazel!" starting in early February, 2009.[1] Participants could watch video of a young woman exploring the contents of a shipping capsule as it closed on her, and eventually could upload their own videos in an attempt to help her escape. User participation had a direct impact on the progression of the story, as Hazel responded to personal messages and followed users' suggestions in exploring her surroundings.

http://dollhouse.wikia.com/wiki/Dollplay
 
Ylös Bottom