Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

PS4, Xbox One, Wii U - 8. sukupolven konsolit

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Paolo
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Vastaus: PS4, Xbox One, Wii U, Seuraavan sukupolven teknologia

No ei ne nyt kumminkaan taida vakoilla et kuin moni jotain leffaa kattoo :D
 
Vastaus: PS4, Xbox One, Wii U, Seuraavan sukupolven teknologia

Lightmapit ovat kooltaan kymmenistä megoista satoihin megoihin pakatussa muodossa, kestää hetkinen ladata noita. Reaaliaikaista valaistusta tuolla ei saa.Kinect estää leffojen katsomisen jos huoneessa liikaa ihmisiä.
Niin, ellei niitä lähetetä osissa, esim. pelaajan ympärillä olevasta näkymästä. Eli mitään "raaliaikaistahan" tuon ei tarvitsekaan olla, vaan nimen omaan sellaisia, joissa jokusen sekunnin viive ei haittaa. Konsoli tietenkin itse laskisi esim. liikkuvien objektien varjot itse näytönohjaimellaan.
 
Vastaus: PS4, Xbox One, Wii U, Seuraavan sukupolven teknologia

No ei ne nyt kumminkaan taida vakoilla et kuin moni jotain leffaa kattoo :D
Vakoilee vakoilee! Ja Twilightia katsottaessa se saattaa jopa huokaista äänekkäästi tai jopa voihkaista hiljaa "eeeiiihh!".
 
Vastaus: PS4, Xbox One, Wii U, Seuraavan sukupolven teknologia

No ei ne nyt kumminkaan taida vakoilla et kuin moni jotain leffaa kattoo :D

You do understand that i was just joking? :D

Voi hemmetti, jos joku tuon ottaa vielä tosissaan. Saatan saada syytteen foliohattuiluun yllyttämisestä, tai jotain pahempaa, kuten ikuiset bannit tältä foorumilta. :p
 
PS4, Xbox One, Wii U, Seuraavan sukupolven teknologia

Nisupulla, miten tuo PS4 käytettyjen pelien esto on tarkoitus toteuttaa? Sonylla ei tietääkseni ole rautatason ratkaisua sille (kuten MS:n 24h tarkistus) ja se on jo sanottu Sonyn puolelta että PS4 toimii täysin offlinessa.
Teknologia on olemassa ja KÄYTÖSSÄ jo PS3:lla. Pelin nimi on Sly Cooper: Thieves In Time. Sen mukana tulee kertakäyttöinen lunastusoptio samaisen pelin Vita-versioon.

Käytännössä Blu-ray-levyllä on mukana uniikki tunniste, eli jokainen pelistä prässätty rieska sisältää jonkinlaisen yksilöllisen ID-numeron tai vastaavan. Kun Vita-version haluaa lunastaa, täytyy omalla PSN-tunnuksella kirjautua sisään ja sitä myöten se levyn uniikki tunniste kirjataan PSN:n serveripäässä käytetyksi sille yhdelle PSN-tunnukselle. Sen jälkeen sitä Vita-versiota ei voi enää lunastaa millään muulla PSN-tunnarilla maksamatta erikseen täyttä hintaa. Se oleellisesti heikentää pelin jälleenmyyntiarvoa.

Ei olisi temppu eikä mikään soveltaa samaa myös itse siihen pelin PS3/PS4-versioon. Käytännössä tarkoittaisi samalla sitä, että vähintään ensimmäisellä käynnistyksellä verkkoyhteys on pakollinen.

Oleellista on, että myös Sonylla on käytettyjen pelien estoon tekniset valmiudet olemassa ja jopa tällä hetkellä käytössä - joskin toistaiseksi tiettävästi vain tuolla yhdellä ainoalla pelillä, ja siinäkin vain Vita-version osalta. PS4:n kohdalla ei tarvita mitään uutta mystistä rautaa, koska kaikki sisältyy jo olemassaolevaan Blu-ray-speksiin.

Tuleeko mitään varsinaisia estoja koskaan tapahtumaan (laajamittaisesti) PS4:llä, sitä emme tiedä. Teknisesti se on täysin mahdollista.
 
Vastaus: PS4, Xbox One, Wii U, Seuraavan sukupolven teknologia

Microsoft vakuutti sen verran tuolla omalla esityksellään, että tuli E3:ssa mitä hyvänsä niin seuraavan sukupolven konsoleista tulee ostettua ensimmäisenä PS4.
Pleikkarin yksinoikeudet ovat aina kiinnostaneet minua enemmän kuin Xboxin ja se on aika sama kummalla ne monialustapelit pelailee.Muutenkin pidin Sonyn lähestymistavasta enemmän kuin Microsoftin. Minulla muut laitteet hoitavat viihdepuolen, joten niille ei ole käyttöä pelikonsolissa. Parempi siis, että koneen tehot on valjastettu siihen pelien pyörittämiseen. Samoin ärsyttää se, että Kinectiä olisi pakko pitää päällä vaikkei käyttäisi sitä mihinkään.
Pelaan monipelejä harvoin, joten Xbox Livestä maksaminen on turhaa kun taas Playstation Plussasta maksaminen tarjoaa rahanarvoisia etuja ilmaisilla peleillään ja alennuksillaan.
 
Vastaus: PS4, Xbox One, Wii U, Seuraavan sukupolven teknologia

Oli ihan pakko käydä lukemassa, että ollaanko tuolla ihan oikeasti tosissaan, mutta onneksi ei sentään. "This day needs to end. Shit's getting embarrasing" - indeed.

Toki toki, kyllä se noista julisteistakin paistaa läpi. Huumorilla sitä tehdään rotestia Suomen eduskunnassakin. Joku totuuden jyvä noissa aina on kuitenkin taustalla.

Tuossa taannoin ounastelin, että kilpailjoiden konsolien julkaisu saattaa hyvinkin jopa boostaa Wii U:n myyntejä. Näyttäisi siltä, että tämä toteutuu ainakin jossain määrin jo huomattavasti aikaisemmin, mitä osasin ennustaa. Tämä asettelu saattaa eskaloitua ensi jouluna, jos Nintendo hoitaa pakettinsa kasaan, eli system sellerit ulos ja konsolin hinta, sekä markkinointi kohdalleen.

Hinta on se puuttuva muuttuja ja julkaisupelit. Mikäli HD-konsolit tulevat halvemmilla hinnoilla kuin viimeksi, miten tämä tulee vaikuttamaan Nintendon hintalappuun?
 
Vastaus: PS4, Xbox One, Wii U, Seuraavan sukupolven teknologia

Mikäli HD-konsolit tulevat halvemmilla hinnoilla kuin viimeksi, miten tämä tulee vaikuttamaan Nintendon hintalappuun?

Nintendo tyri Wii U:n hinnoittelun, siitä ei ole kysymystäkään. Wii U:n hinnassa on alennuspaineita riippumatta Sonyn tehomyllyn ja X1:n hinnoista.

Myyntipakkauksien säätäminen on myös yksi hyvä keino. Nintendolandia häivytetään jo taustalle, esim. Yhdysvalloissa Premiumista on Zombi U -bundle, jossa Nintendoland on vain ladattavana. Basic-versio voitaisiin häivyttää kokonaan ja Premiumissa Nintendoland voitaisiin korvata jollakin muulla pelillä, kuten New SMB U:lla, vaikka niin että Nintendoland jätetään latausversioksi.
 
Vastaus: PS4, Xbox One, Wii U, Seuraavan sukupolven teknologia

Voi keesus sentään kun MIELIPITEET ON FAKTOJA tällä hetkellä.

XOnen julkaisutilaisuus oli erittäin huono konsolipelaajan kannalta vaikka tämä miten tykkäisi kaiken maailman mediaominaisuuksista tai -palveluista. Konsoli itse sisältää kaiken tämän median hallinnan kun taas Sony voi vaikka tuoda sen jälkeenpäin vaikka lisälaitteena jos ei päivityksen kautta onnistu. Juuri tämän vuoksi se pelaaja joka ostaa tuotteen julkaisussa saattaa kärsiä jälkeenpäin (n. 3-4v päästä) kun laitteen media ominaisuudet haittaavat pelien toimintaa tai rajoittavat niiden mahdollisuuksia.
Pilvestä en puhu koska haukuin jo kaikki pilvet aikaisemmin.

XOne julkaisutilaisuudessa esillä olleet pelit olivat Forza, Quantum Break, CoD ja muutama satunnainen pätkä EA:n urheilu peleistä.
Forza ei näyttänyt mitään mistä olisin innostunut (tosin ei minua kauheasti realistiset autopelit kiinnosta).
Quantum Break taas ei kertonut itse pelistä yhtikäs mitään, ties vaikka jos se olisi joku Walking Dead tai Heavy Rain tyylinen (kumpaakaan en ole pelannut), mistä siinä pitäisi innostua? Suomalaisuuden takia?
EA Sports pelit ei kiinnosta ja ei ne ketään yllätä varsinaisesti kun ovat multiplattareita. Oikeata pelikuvaa ei edes näkynyt vaan testauspätkiä.
CoD on CoD, eipä ole kiinnostanut CoD:it muutamaan vuoteen. Sama peli PS4:llakin.
Vaikka pelien esittelyä tapahtui niin ne olivat niin köyhiä että ilmankin olisi pärjännyt.

Kun vertaa PS4 julkistustilaisuuteen niin demoa löytyi KZ:Shadow Fallista, Knackista ja mahdollisesti Drive Club:sta (ei innosta) ja Watch Dogsista.
Muut olivat joko trailereita peleistä omalla moottorilla tai prerendattuja kohde videoita (esim. Deep Down vai mikälie).
Paljon paremman vaikutelman sai että tälle konsolille kannattaa pelaajien tulla koska fokus alusta asti oli pelit.
Ja jos joku sanoo että ne pyöri PC:llä niin mitä väliä sillä on kun kerta XOne äänikomento jutut eivät olleet reaaliaikaisia, yhtä hyvin PC:llä nekin olisi voitu pyörittää.

Eikös se Wii ollut 'Merican myydyin konsoli? Miksei sille sitten tullut menestyneitä 3rd Party pelejä? Miksi 3rd Partyt jättivät sille kehittämisen? (Ei tarvii vastata, retorisia kysymyksiä).

Saattaa XOne menestyä 'Mericassa mutta mitä käy jos se ei menesty muualla maailmassa? Sanoisin että maksimaalinen ostovoima jenkeissä olisi 75 miljoonaa mutta realistisesti se pysyy varmaan 40 miljoonassa konsolin elinaikana. Tästä vielä otetaan pois ne omistajat jotka eivät pidä konsoliaan netissä niin luku pienenee muutamalla miljoonalla mutta nämä luvut saattavat olla juuri ne tärkeimmät konsolin julkaisussa.
Ei se X360 myynyt sitä yli 70 miljoonaa konsolia viikossa tai vuodessa.

Voidaanko jättää jatkossa sanat "Täydellinen" ja "Paras" pois teksteistä ellei sitä edeltävä sana ole "Minulle". Sinulle täydellinen saattaa olla toisen hirveys.

EDIT:
Lebe80:
En todellakaan sanoisi että PS+ pelit olisivat floppeja. Burnout Paradise ei muistaakseni ollut floppi.
Jos nettipelaaminen irroitettaisiin Live Goldista että jokainen pääsisi pelaaman ja käyttämään pelin perusnettiominaisuuksia niin paljonko luulisit jäävän noita Live Goldilaisia?
Vuokraathan sinäkin Livellä lukitun sisällön pelistä kun et muuten netissä voi pelata. Esim. tulevan Destiny pelin sinähän vain vuokraat käyttöösi Xboxilla kun et voi pelata sitä ilman Goldia vai onko tähän tulossa muutos?
 
Vastaus: PS4, Xbox One, Wii U, Seuraavan sukupolven teknologia

Quantum Break taas ei kertonut itse pelistä yhtikäs mitään, ties vaikka jos se olisi joku Walking Dead tai Heavy Rain tyylinen (kumpaakaan en ole pelannut), mistä siinä pitäisi innostua? Suomalaisuuden takia?

Onhan kyseessä sentään uudenlainen konsepti, kun kyseessä ei ole pelkästään peli vaan myös tv-sarja. Peliä pelaamalla pitäisi sitten pystyä vaikuttamaan oman, henkilökohtaisen tv-sarjansa tapahtumiin. Kuinka hyvin tämä toimii käytännössä jää toki nähtäväksi. Remedyllähän on ollut kiinnostusta tv-sarjakerrontaan Alan Waken ajoista alkaen.
 
Vastaus: PS4, Xbox One, Wii U, Seuraavan sukupolven teknologia

Xbonessa tuntuu olevan aika paljon kuormaa OS:n puolelta; pelitkään eivät saa käyttää GPU:sta kuin 90% koska taustasovellukset varastaa tehoja:

Your Xbox One Games Can Be Suspended (Or Terminated)

Mikäli PS4:kin tukee moniajoa ja pelien jättämistä taustalle, niin siihen on myös varattava tehoja. Kuinka paljon tehoja varataan, sitä ei ole Sony vielä kertonut.
 
Vastaus: PS4, Xbox One, Wii U, Seuraavan sukupolven teknologia

Mikäli PS4:kin tukee moniajoa ja pelien jättämistä taustalle, niin siihen on myös varattava tehoja. Kuinka paljon tehoja varataan, sitä ei ole Sony vielä kertonut.
No tämä on aika turhaa pohtia, kun pelit kuitenkin vievät muihin toimintoihin nähden selvästi eniten laskentatehoa. Eli ei ne pelit jää peliä vaihdettaessa "taustalle" pyörimään, vaan niille tehdään jonkin sortin "horrostila", jolloin telitilanne tallentuu ja peliin palatessa tilanne vain ladataan silmän räpäyksessä uudelleen.
 
Vastaus: PS4, Xbox One, Wii U, Seuraavan sukupolven teknologia

Eikös se Wii ollut 'Merican myydyin konsoli? Miksei sille sitten tullut menestyneitä 3rd Party pelejä? Miksi 3rd Partyt jättivät sille kehittämisen? (Ei tarvii vastata, retorisia kysymyksiä).
Vastataan nyt silti, kun kerran noin helppoja kysyt. Wii pyöri valitettavasti tehollisesti ihan omassa alasarjassaan, eli ei oikein ollut varteenotettava vaihtoehto pelinkehittäjille. Myyntiluvut ratkaisevat suunnilleen samantasoisten koneiden kehitysjärjestyksen, kuten aiemmin tuli jo todettuakin.
 
Vastaus: PS4, Xbox One, Wii U, Seuraavan sukupolven teknologia

Mikäli PS4:kin tukee moniajoa ja pelien jättämistä taustalle, niin siihen on myös varattava tehoja. Kuinka paljon tehoja varataan, sitä ei ole Sony vielä kertonut.

Mitä tuossa Sony julkistustilaisuudessa Cerny itse sanoi että se jää RAM:iin lepäämään se tilanne. Voit jättää konsolin valmiustilaan ja jatkaa sitten myöhemmin kun halut. Kun peli jätetään taustalle sitten että se "lopetetaan" niin eihän CPU:n tarvitse tehdä mitään muuta kuin odottaa että nyt aletaan taas pelaamaan samalla vapauttaen CPU:n muualle käyttöön. Pystythän sinä tätä testailla ajamalla monta raskasta ohjelmaa saman aikaisesti omalla PC:llä virtuaalikonetta käyttäen kuten Oracle VM Virtualboxia sillä muistelen että sen tilan pystyi tallentamaan.

Gameskeeper:
Siis Mass Effect tai muu vastaava roolipeli jossa osa välinäytöistä on korvattu oikeilla näyttelijöillä? TODELLA UPEETA HEI!
Jos taas meinasit että pelin tapahtumat näkyvät jossakin ihan oikeassa TV sarjassa niin eikös tämä vähän aikaa sitten julkaistu Defiance tee sitä jo.
 
Vastaus: PS4, Xbox One, Wii U, Seuraavan sukupolven teknologia

Onhan kyseessä sentään uudenlainen konsepti, kun kyseessä ei ole pelkästään peli vaan myös tv-sarja. Peliä pelaamalla pitäisi sitten pystyä vaikuttamaan oman, henkilökohtaisen tv-sarjansa tapahtumiin. Kuinka hyvin tämä toimii käytännössä jää toki nähtäväksi. Remedyllähän on ollut kiinnostusta tv-sarjakerrontaan Alan Waken ajoista alkaen.

Eli vähän tai täsmälleen sama kuin Defiance? Ei sinällään siis uusi konsepti.
 
Vastaus: PS4, Xbox One, Wii U, Seuraavan sukupolven teknologia

Publishers to receive cut of Xbox One pre-owned sales at retail | Games industry news | MCV

Gamestop olisi kenties ihan mielissään tällaisesta diilistä.

Sitten hiukan kevyempi uutinen, joka on 100 prosenttisesti faktaa. Call of duty koirasta tehtiin peli!
http://www.pelaajalehti.com/uutiset/nettimeemi-sen-kuin-kasvaa-call-of-duty-koiralle-jo-oma-peli#s1

Sitä voi pelata täällä: http://www.necrosoftgames.com/callofdoggie.html
 
Vastaus: PS4, Xbox One, Wii U, Seuraavan sukupolven teknologia

Jos taas meinasit että pelin tapahtumat näkyvät jossakin ihan oikeassa TV sarjassa niin eikös tämä vähän aikaa sitten julkaistu Defiance tee sitä jo.

Eli vähän tai täsmälleen sama kuin Defiance? Ei sinällään siis uusi konsepti.

Remedy ei ole asiasta vielä paljoakaan paljastanut, mutta jotta hommassa olisi järkeä, eiköhän kyseessä ole henkilökohtaiseen käyttöön pelitapahtumien myötä muokkautuva tv-sarjakokemus. Nähdystä materiaalista päätellen Quantum Break kun tuskin on mikään MMO.

Defiancehan ei ole oman tyylisensä pelaamisen ja tv-sarjan välisen vuorovaikutuksen pioneeri, kun Dollhouse ehti ensin jo 2009:

Dollplay is an alternate reality game (ARG) based on the world of Dollhouse. As part of a viral marketing scheme, Fox began asking visitors to its website to "Save Hazel!" starting in early February, 2009.[1] Participants could watch video of a young woman exploring the contents of a shipping capsule as it closed on her, and eventually could upload their own videos in an attempt to help her escape. User participation had a direct impact on the progression of the story, as Hazel responded to personal messages and followed users' suggestions in exploring her surroundings.

http://dollhouse.wikia.com/wiki/Dollplay
 
Vastaus: PS4, Xbox One, Wii U, Seuraavan sukupolven teknologia

Pahoittelen, jos tämä on jo tässä ketjussa näytetty.

Xbox One: Microsoft "confident" we won't see another red ring of death disaster | News | Edge Online

Microsoft learned a lot from ‘red ring of death’ disaster on 360 and is confident it won’t happen again with Xbox One, says Phil Spencer.
The Microsoft Studios boss has told us that the same team which put together the Xbox 360 Slim ‘Trinity’ hardware is building Xbox One, and the team’s work so far has inspired confidence in the reliability of its next home console.
“The last Xbox was Trinity [Xbox 360 Slim] and our success rate on Trinity was very high,” Spencer told us. “We learned a ton from the 360 launch and we took care of our customers with the extended warranty, but I think Trinity is telling.”
“Xbox One is built by the same Trinity team with the same learning that went from Xbox 360 into Trinity, and I’m confident in the quality of the new box,” Spencer added.
 
Vastaus: PS4, Xbox One, Wii U, Seuraavan sukupolven teknologia

Eikös se Wii ollut 'Merican myydyin konsoli? Miksei sille sitten tullut menestyneitä 3rd Party pelejä? Miksi 3rd Partyt jättivät sille kehittämisen? (Ei tarvii vastata, retorisia kysymyksiä).

Ei tarvitse mutta vastaan silti, tai ainakin pohdin lisää retorisesti. :D

Wiin ongelma oli, että se seurasi pahasti flopannutta Gamecubea. Kukaan ei uskonut, että Nintendolta voisi tulla enää menestyvää konsolia, ja tätä näkemystä hankaloitti se, että tiedot Revolutionista/Wiistä pidettiin salassa viimeiseen saakka, koska Nintendo halusi varjella konsolin uudenlaista ohjausideaa. Kuten nähtiin, Sony yritti kopioida sen hyvin nopeasti Sixaxis-ohjaimeen ja sitten myöhemmin Moveen, ja Microsoft kehitti Kinect-tekniikan vastineeksi Wii-ohjaukselle. Microsoft mm. nappasi töihinsä "Wii head tracking"-konseptilla kunnostautuneen Johnny Leen kehittämään Kinectiä. Johnny Lee myöhemmin jätti Microsoftin ja siirtyi Googlen leipiin:

The (geek) decision: Kinect developer Johnny Chung Lee leaves Microsoft for Google

Silloin aikanaan third partyt odottivat, että PlayStation 3:sta tulisi kiistaton ykköskonsoli, ja Xbox 360 tulisi hyvänä kakkosena, samalla kun Nintendon "Revolution" myisi pienelle joukolle ja pääsisi ehkä samoihin lukuihin kuin GameCube. Niinpä näytti järkevältä sijoittaa PS360:n HD-arkkitehtuuriin ja jättää "Revolution" huomiotta.

Mutta sitten Lordi voitti Euroviisut, Wii julkistettiin, PlayStation 3 floppasi ja taivas löi tulta.

Kuluneen sukupolven alussa Xbox 360 myi Yhdysvalloissa kohtuullista tahtia mutta muualla huonosti, PlayStation 3 pärjäsi vielä huonommin. Sen sijaan Wii-ilmiö räjähti käsiin, ja pelitaloille tuli kiire saada Wii-projekteja ulos. Niitä tuli vaihtelevalla menestyksellä: Capcom porttasi Resident Evil 4:n, ja se myi erinomaisesti, mutta sen jälkeen tulleet Umbrella Chronicles, Darkside Chronicles ja heikkolaatuinen Dead Rising: Chop Till You Drop -porttaus menestyivät heikommin. PlayStation 3:lta Wiille loikannut Monster Hunter Tri myi Japanissa paremmin kuin yksikään sarjan aiemmista konsoliversioista, mutta Japanissa sarja oli vielä suositumpi PSP:llä, ja länsimaissa ei syntynyt samanlaista Monster Hunter -buumia.

Jotkin pelitalot kuten Sega ja Ubisoft tekivät Wiillä erinomaista tulosta, mm. Sonic-pelit, Rayman Raving Rabbids -pelit ja myöhemmin Just Dance myivät Wiillä erinomaisesti. Ubisoft jopa pystyi Wii-tuotoilla rahoittamaan HD-projekteja kuten Assassin's Creediä, josta ei vielä ensimmäisen pelin myötä syntynyt suurmenestystä vaan laajempi suosio tuli vasta kakkososan ja sen lisäosien myötä.

Call of Duty -sarja pompotteli Wiillä sattumanvaraisesti: julkaisussa oli CoD3, CoD4: Modern Warfare skippasi Wiin, CoD5: World at War tuli sittenkin Wiille, ja ylsi myös Wiillä miljoonamyynteihin. Sen jälkeen Wiille portattiin Modern Warfare "Reflex"-versiona, samalla kun HD-konsoleille tuli Modern Warfare 2. Siitä jatkettiin Wiilläkin luonnollisesti Black Opsilla, jonka jälkeen Wiillekin tuli vielä Modern Warfare 3, ja MW2 jäi kokonaan välistä. Selkeää, eikö?

Wii oli hyvin erikoinen konsoli. Se yllätti markkinat täysin, ja sille tuli hyvin laaja valikoima monenlaisia erilaisia pelejä third partyilta, vaikka monet näistä olivat jo sijoittaneet rahansa ja kehitysresurssinsa HD-peleihin. Siitä tuli itsensä toteuttava ennustus, jossa joidenkin pelitalojen pelit menivät HD-konsoleille, koska investoinnit oli jo tehty sinne puolelle. Ja jotkut kehittäjät kuten myös pelaajat yksinkertaisesti halusivat enemmän niitä tehoja.

Siitä huolimatta monet third partyt löysivät menestystä Wiillä. Vuoden 2010 alussa Wiillä oli 54 miljoonamyynteihin yltänyttä third party -peliä, ja vain 22 Nintendon omaa miljoonamyynteihin yltänyttä peliä - vaikka näissä toki on mukana myös megahitit kuten Wii Sports, Wii Fit ja New Super Mario Bros. Wii.

Vasta vuonna 2008 avattuun WiiWare-palveluun oli reilun puolentoista vuoden aikana ehtinyt tulla 189 peliä, joista Nintendolta vain murto-osa. Nyt pelkästään WiiWaressa on yli 450 peliä, ja Wiille on julkaistu yli 1200 levypeliä.

Nyt Wii U nauttii tästä Wiin menestyksestä, vaikka uusi konsoli itse myykin huonosti. Se on saanut lukuisia third party -pelejä heti alkutaipaleellaan, mukana pieniä indie-pelejä kuten Nano Assault Neo, Little Inferno ja Toki Tori 2, multiplattareita kuten Assassin's Creed, Arkham ja Resident Evil Revelations, sekä yksinoikeuksia kuten Monster Hunter 3 Ultimate, Rabbids Land, Zombi U ja Dragon Quest X. Kaikilla näillä osastoilla eli indieissä, multiplattareissa ja yksinoikeuksissa third party -tuki jatkuu myös tällä hetkellä, koska kehitysresurssit on siirretty Wii U:lle jo kauan sitten.

Nyt Wii U:n täytyy vain alkaa myymään paremmin, jotta laitteen pelitkin voivat myydä paremmin, muuten tämä tuki saattaa hiipua. Wii U:lla on nyt päinvastainen tilanne kuin Wiillä, ja jos laitteen liikemomenttia ei saada päälle, voidaan päätyä päinvastaiseen kehitykseen kuin Wiillä. Wii U:lla on kuitenkin hyvä tilaisuus vakiinnuttaa itsensä kun kilpailijoiden konsolit eivät ole vielä ulkonakaan, ja ainakin Microsoft on satsannut vaaralliseen uhkapeliin, joka saattaa kostautua ikävästi. Tulevana syksynä Wii U voi monelle olla se ykkösvalinta third party -peleille, kuten Just Dance 5, AC4, Arkham Origins, CoD Ghosts, Raving Rabbids, Watchdogs, Disney Infinity, Rayman Legends ynnä muut, samalla kun eShop tarjoilee indie-pelejä kuten 90s Arcade Racer, C-Wars, Shovel Knight, Cryamore, Super Ubie Land ja niin edelleen.

Wiillä pelaajat innostuivat konsolista, ja kehittäjillä tuli kiire saada pelejä laitteelle, mutta kun third party -pelejä tuli Wiille, niitä myös myytiin miljoonakaupalla. Wii U:lla monet kehittäjät ja julkaisijat odottivat konsolille parempaa julkaisua kuin mitä valitettavasti toteutui, ja Wii-tiimit siirtyivät jo hyvän aikaa sitten Wii U -kehitykseen. Wiin menestyksen ansiosta siis kehittäjät luottivat Wii U:hun, vaikka suurta yleisöä ei ollakaan saatu mukaan... vielä. Nyt kehittäjät ovat paremmin mukana kuin Wiin alussa, mutta Nintendolla vuorostaan on kiire saada myös pelaajat mukaan ostamaan näitä Wii U:n third party -pelejä. Pelibisnes ei ole mikään helppo eikä yksioikoinen bisnes.
 
Ylös Bottom