Mahewcoro
Active Member
Vastaus: PS4, Xbox One, Wii U, Seuraavan sukupolven teknologia
Jos nyt on oikeasti kyse jostain vuosien takaisista jutuista, että Wii U:lle ei tule pelejä koska EA ei ollut tyytyväinen Dead Space Extractionin myynteihin, ja tällaisella argumentilla yritetään sivuuttaa kaikki konkreettisempi, kuten Wii U:n korkea hinta, Nintendoland, Wii Sportsin puute, hankala Gamepad, ja Wii U:n alussa kuitenkin saama pelituki, etenkin kun EA:llakin piti olla se "ennennäkemätön yhteistyö" Nintendon kanssa, niin palaset eivät vain sovi yhteen. EA:n ja Nintendon välirikko on yhä mysteeri, johon riittää teorioita: EA olisi halunnut Originin Wii U:lle, EA pudotti tuen kun Wii U:lle ei ollut tulossa Xbonelle suunnitellun tyylistä DRM-järjestelmää ja niin edelleen.
Jokin EA:n ja Nintendon välillä selvästi hiertää Wii U:n kohdalla: FIFA 14 tulee ihan kaikille muille konsoleille paitsi Wii U:lle, jopa PS2:lle, Wiille ja PSP:lle. On vaikea uskoa, että EA:n kokoiselle pelitalolle tässä voisi olla kyse pelkästään porttauskustannuksista, tai jostain Wii-aikaisista kaunoista kun Wii ja 3DS kuitenkin saavat omat versionsa. Ja selvästikään useat muut pelitalot eivät ole samaa mieltä EA:n kanssa, kun Wii U:lle tulee tänäkin syksynä ne Arkhamit, Assassinit, CoDit ja muut.
Wii Sports -pelien jatkuva myynti oli vain yksi keino osoittaa, että Wii Sports -konsepti kiinnostaa yhä kuluttajia. Myös suorempaa tietoa löytyy, joskaan ei yhtä tuoretta. Coffee with Games -blogi seurasi ja tilastoi Wiin pelien peliaikoja Yhdysvalloissa. Vuoden 2010 loppuun mennessä internetiin liitetyiltä Wii-konsoleilta saatujen tietojen mukaan alkuperäistä Wii Sportsia oli pelattu keskimäärin 40 tuntia ja keskimäärin 32 kertaa. Nettiin tietonsa lähettäneitä pelaajia oli silloin 4,200,000 henkilöä, joista 25,000 pelkästään viimeisen viikon aikana, eli pelaajamäärä oli yhä neljä vuotta julkaisun jälkeen ja puolitoista vuotta Wii Sports Resortin julkaisun jälkeen jatkuvassa kasvussa. Tämä siis pelille joka oli vielä siihen aikaan melkein jokaisen Yhdysvalloissa myydyn Wii-konsolin mukana, joten keskiarvo sisältää kaikki puolen tunnin kokeilut kuin myös himopelaajat, joilla on kertynyt vielä kymmeniä tai jopa satoja tunteja keskiarvoa enemmän. Vaikuttaako tämä peliltä, johon ihmiset kyllästyivät "alkuinnostuksen" jälkeen?
Coffee with Games: The Wii's Most Played Game - Total Hours
Jos Wii U olisi ollut halvempi, ja sen mukana olisi tullut uusi Wii Sports, niin kuinkahan moni näistä Wii Sportsin miljoonista pelaajista olisi tarttunut syöttiin? Nintendolla olisi ollut nyt erittäin helppo tilaisuus päivittää sarjaa: otetaan mukaan vanhoja lajeja, muutama uusi, päivitetään grafiikat HD:ksi, lisätään joitakin ominaisuuksia, ja sitten myydään yleisölle Wii U: konsoli joka pyörittää uutta Wii Sportsia. Onko millään tasolla kuviteltavissa, että tämä vaihtoehtoinen konsoli uuden Wii Sportsin kanssa ei olisi pärjännyt paremmin kuin Wii U Nintendolandin kanssa?
Siellä mistä minä olen kotoisin opetetaan, että kaksoispiste luo sitovuuden esim. väittämän ja sitä seuraavien argumenttien välille, kuten esim. hämmennystä aiheuttaneessa viestissäni.
Jos nyt on oikeasti kyse jostain vuosien takaisista jutuista, että Wii U:lle ei tule pelejä koska EA ei ollut tyytyväinen Dead Space Extractionin myynteihin, ja tällaisella argumentilla yritetään sivuuttaa kaikki konkreettisempi, kuten Wii U:n korkea hinta, Nintendoland, Wii Sportsin puute, hankala Gamepad, ja Wii U:n alussa kuitenkin saama pelituki, etenkin kun EA:llakin piti olla se "ennennäkemätön yhteistyö" Nintendon kanssa, niin palaset eivät vain sovi yhteen. EA:n ja Nintendon välirikko on yhä mysteeri, johon riittää teorioita: EA olisi halunnut Originin Wii U:lle, EA pudotti tuen kun Wii U:lle ei ollut tulossa Xbonelle suunnitellun tyylistä DRM-järjestelmää ja niin edelleen.
Jokin EA:n ja Nintendon välillä selvästi hiertää Wii U:n kohdalla: FIFA 14 tulee ihan kaikille muille konsoleille paitsi Wii U:lle, jopa PS2:lle, Wiille ja PSP:lle. On vaikea uskoa, että EA:n kokoiselle pelitalolle tässä voisi olla kyse pelkästään porttauskustannuksista, tai jostain Wii-aikaisista kaunoista kun Wii ja 3DS kuitenkin saavat omat versionsa. Ja selvästikään useat muut pelitalot eivät ole samaa mieltä EA:n kanssa, kun Wii U:lle tulee tänäkin syksynä ne Arkhamit, Assassinit, CoDit ja muut.
Kuinka oleellisia konsoleita ja pelejä alelaareista konsolisukupolven ehtoopuolella ostavat ihmiset ovat tällä hetkellä Wii U:n kannalta? Ainahan näitä henkilöitä on piisannut ja piisaa, etenkin casual-pelaajille ja lapsiperheille ei ole niin sama onko tekniikka uusinta uutta. Mutta näitä konsolin elinkaaren loppupuolen Wii Sports -ostajia ei kannattane sekoittaa heihin, jotka ostivat konsolin ja Wii Sportsin vuonna 2006, vai kannattaako? Samaa massaa, joiden käyttäytymisen upouutta konsolia kohtaan pitäisi noudattaa samoja säännönalaisuuksia?
No jos mustaa huumoria kaipaa, niin Wii U:n kannalta koko melkein-kuopatun konsolin alelaarista ostavat henkilöt saattavat jo hyvin piankin olla olleellinen ostajaryhmä![]()
Wii Sports -pelien jatkuva myynti oli vain yksi keino osoittaa, että Wii Sports -konsepti kiinnostaa yhä kuluttajia. Myös suorempaa tietoa löytyy, joskaan ei yhtä tuoretta. Coffee with Games -blogi seurasi ja tilastoi Wiin pelien peliaikoja Yhdysvalloissa. Vuoden 2010 loppuun mennessä internetiin liitetyiltä Wii-konsoleilta saatujen tietojen mukaan alkuperäistä Wii Sportsia oli pelattu keskimäärin 40 tuntia ja keskimäärin 32 kertaa. Nettiin tietonsa lähettäneitä pelaajia oli silloin 4,200,000 henkilöä, joista 25,000 pelkästään viimeisen viikon aikana, eli pelaajamäärä oli yhä neljä vuotta julkaisun jälkeen ja puolitoista vuotta Wii Sports Resortin julkaisun jälkeen jatkuvassa kasvussa. Tämä siis pelille joka oli vielä siihen aikaan melkein jokaisen Yhdysvalloissa myydyn Wii-konsolin mukana, joten keskiarvo sisältää kaikki puolen tunnin kokeilut kuin myös himopelaajat, joilla on kertynyt vielä kymmeniä tai jopa satoja tunteja keskiarvoa enemmän. Vaikuttaako tämä peliltä, johon ihmiset kyllästyivät "alkuinnostuksen" jälkeen?
Coffee with Games: The Wii's Most Played Game - Total Hours
Jos Wii U olisi ollut halvempi, ja sen mukana olisi tullut uusi Wii Sports, niin kuinkahan moni näistä Wii Sportsin miljoonista pelaajista olisi tarttunut syöttiin? Nintendolla olisi ollut nyt erittäin helppo tilaisuus päivittää sarjaa: otetaan mukaan vanhoja lajeja, muutama uusi, päivitetään grafiikat HD:ksi, lisätään joitakin ominaisuuksia, ja sitten myydään yleisölle Wii U: konsoli joka pyörittää uutta Wii Sportsia. Onko millään tasolla kuviteltavissa, että tämä vaihtoehtoinen konsoli uuden Wii Sportsin kanssa ei olisi pärjännyt paremmin kuin Wii U Nintendolandin kanssa?