Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

PS4, Xbox One, Wii U - 8. sukupolven konsolit

Vastaus: PS4, Xbox One, Wii U, Seuraavan sukupolven teknologia

Joo, olet oikeassa, resoluutio ei ole sama kuin tekstuurit, mutta siis tuolla ei voida perustella sitä että pelien koot nousisi nelin- tai viisinkertaisiksi.
Miksei voisi? Tekstuurien taso nousee varmaan just sen verran kun muistia riittää. Onhan monessa pelissä ollut tekstuurien taso jo aika moskaa, melkein minecraft tasoa :p
Ja tietysti isommat ja monimutkaisemmat pelit vie enemmän tilaa, tuskin kukaan olettaa, että tetris ja battlefield 4 ovat yhtä suuria, vaikkei laskettaisiin tekstuureita.
Eikös Uncharted 3 ole 720p natiivisti joten tämä todistaa pointtini siitä että pelin koolla ja sen resoluutiolla ei ole mitään yhteyttä? Pelin tekstuureja tosin muistaakseni kehuttiin aikalailla hyviksi... Voi olla että olen täysin väärässä tästä kun tuo peli on jo sen verran vanha, ettei sen aikaiset grafiikkaväännöt ole täysin tuoreessa muistissa...
Ei todista, tietty niillä on yhteys. Mitä hyötyä on siitä että pelissä joka pöyrii 10x10 resoluutiolla on loistavat tekstuurit, kun sitten ne montasataa tekstuurin pikseliä väännetäänkin yhdeksi pikseliksi. Ei välttämättä mikään realistisin esimerkki, mutta kai tosta pointin tajuaa.
 
Vastaus: PS4, Xbox One, Wii U, Seuraavan sukupolven teknologia

Uncharted 3 on muistaakseni 40-50 GB välissä kooltaan, joten uskon kyllä ainakin osan tulevan sukupolven peleistä ylittävän tämän.
Uncharted 3 oli kyllä päälle 40 gigatavua, mutta vain siitä syystä, että kiekolla oli 2D- ja 3D-välivideot erikseen. Näistä kumpikin oli n. 15 gigan möykky, ja itse pelidata oli "vain" kymmenisen gigaa. Seuraavassa sukupolvessa vääntöä löytyy sen verran paljon enemmän, ettei enää esirendattuja välivideoita välttämättä niin paljoa edes tarvita.

Samalla tavalla mm. Killzone 3 paisui kymmeniin gigoihin, koska esirenderöidyt välipätkät täytyi latoa levylle niin 2D- kuin 3D-muodossakin. Kojiman valitus 50 gigan riittämättömyydestä oli lähinnä kuumaa ilmaa, sillä ei siellä MGS4:n kiekolla lopulta uniikkia dataa ollut kuin karvan verran alle 30 gigaa. BD-levyllä ollut data vei kyllä kaikkinensa 46 gigaa, mutta siitä osa oli duplikaattidataa hakuaikojen nopeuttamiseksi.

As for the disc size, according to Pocket News, the ISO file of the Japanese version of MGS4 is 46.6GB. But when it's loaded on a Lite-on BD drive DH-4O1S in Windows, the game data is 29.9GB (MGS4 = 27.2GB, MGO = 2.7GB). So I guess there are padding sectors for faster loading. It has a PS3 firmware updater too (200MB).

Lisäksi digijakeluversioissa on jo nykyään PS3:lla ja Vitalla käytössä tapa jakaa samasta pelistä eri kieliversioita sisältäviä paketteja. Kun kaikkia mahdollisia lokalisointeja ei tungeta samaan pakettiin, saadaan latauksista pienempiä. Periaatteessa samaa voitaisiin soveltaa nextgen-pelien levyasennuksissakin; asennusvaiheessa valitaan kieli, ja vain sen mukaisesti lokalisoidut ääni- ja videoraidat kopioidaan konsolin kiintolevylle.

Lähde: High Def Digest
 
Vastaus: PS4, Xbox One, Wii U, Seuraavan sukupolven teknologia

Siellä mistä minä olen kotoisin opetetaan, että kaksoispiste luo sitovuuden esim. väittämän ja sitä seuraavien argumenttien välille, kuten esim. hämmennystä aiheuttaneessa viestissäni.

Jos nyt on oikeasti kyse jostain vuosien takaisista jutuista, että Wii U:lle ei tule pelejä koska EA ei ollut tyytyväinen Dead Space Extractionin myynteihin, ja tällaisella argumentilla yritetään sivuuttaa kaikki konkreettisempi, kuten Wii U:n korkea hinta, Nintendoland, Wii Sportsin puute, hankala Gamepad, ja Wii U:n alussa kuitenkin saama pelituki, etenkin kun EA:llakin piti olla se "ennennäkemätön yhteistyö" Nintendon kanssa, niin palaset eivät vain sovi yhteen. EA:n ja Nintendon välirikko on yhä mysteeri, johon riittää teorioita: EA olisi halunnut Originin Wii U:lle, EA pudotti tuen kun Wii U:lle ei ollut tulossa Xbonelle suunnitellun tyylistä DRM-järjestelmää ja niin edelleen.

Jokin EA:n ja Nintendon välillä selvästi hiertää Wii U:n kohdalla: FIFA 14 tulee ihan kaikille muille konsoleille paitsi Wii U:lle, jopa PS2:lle, Wiille ja PSP:lle. On vaikea uskoa, että EA:n kokoiselle pelitalolle tässä voisi olla kyse pelkästään porttauskustannuksista, tai jostain Wii-aikaisista kaunoista kun Wii ja 3DS kuitenkin saavat omat versionsa. Ja selvästikään useat muut pelitalot eivät ole samaa mieltä EA:n kanssa, kun Wii U:lle tulee tänäkin syksynä ne Arkhamit, Assassinit, CoDit ja muut.

Kuinka oleellisia konsoleita ja pelejä alelaareista konsolisukupolven ehtoopuolella ostavat ihmiset ovat tällä hetkellä Wii U:n kannalta? Ainahan näitä henkilöitä on piisannut ja piisaa, etenkin casual-pelaajille ja lapsiperheille ei ole niin sama onko tekniikka uusinta uutta. Mutta näitä konsolin elinkaaren loppupuolen Wii Sports -ostajia ei kannattane sekoittaa heihin, jotka ostivat konsolin ja Wii Sportsin vuonna 2006, vai kannattaako? Samaa massaa, joiden käyttäytymisen upouutta konsolia kohtaan pitäisi noudattaa samoja säännönalaisuuksia?
No jos mustaa huumoria kaipaa, niin Wii U:n kannalta koko melkein-kuopatun konsolin alelaarista ostavat henkilöt saattavat jo hyvin piankin olla olleellinen ostajaryhmä :p

Wii Sports -pelien jatkuva myynti oli vain yksi keino osoittaa, että Wii Sports -konsepti kiinnostaa yhä kuluttajia. Myös suorempaa tietoa löytyy, joskaan ei yhtä tuoretta. Coffee with Games -blogi seurasi ja tilastoi Wiin pelien peliaikoja Yhdysvalloissa. Vuoden 2010 loppuun mennessä internetiin liitetyiltä Wii-konsoleilta saatujen tietojen mukaan alkuperäistä Wii Sportsia oli pelattu keskimäärin 40 tuntia ja keskimäärin 32 kertaa. Nettiin tietonsa lähettäneitä pelaajia oli silloin 4,200,000 henkilöä, joista 25,000 pelkästään viimeisen viikon aikana, eli pelaajamäärä oli yhä neljä vuotta julkaisun jälkeen ja puolitoista vuotta Wii Sports Resortin julkaisun jälkeen jatkuvassa kasvussa. Tämä siis pelille joka oli vielä siihen aikaan melkein jokaisen Yhdysvalloissa myydyn Wii-konsolin mukana, joten keskiarvo sisältää kaikki puolen tunnin kokeilut kuin myös himopelaajat, joilla on kertynyt vielä kymmeniä tai jopa satoja tunteja keskiarvoa enemmän. Vaikuttaako tämä peliltä, johon ihmiset kyllästyivät "alkuinnostuksen" jälkeen?

Coffee with Games: The Wii's Most Played Game - Total Hours

Jos Wii U olisi ollut halvempi, ja sen mukana olisi tullut uusi Wii Sports, niin kuinkahan moni näistä Wii Sportsin miljoonista pelaajista olisi tarttunut syöttiin? Nintendolla olisi ollut nyt erittäin helppo tilaisuus päivittää sarjaa: otetaan mukaan vanhoja lajeja, muutama uusi, päivitetään grafiikat HD:ksi, lisätään joitakin ominaisuuksia, ja sitten myydään yleisölle Wii U: konsoli joka pyörittää uutta Wii Sportsia. Onko millään tasolla kuviteltavissa, että tämä vaihtoehtoinen konsoli uuden Wii Sportsin kanssa ei olisi pärjännyt paremmin kuin Wii U Nintendolandin kanssa?
 
Vastaus: PS4, Xbox One, Wii U, Seuraavan sukupolven teknologia

Sinänsä huvittava oletus, että porukat tarvii kaikki pelinsä säilöön sinne kovolle. Eiköhän monet poista vanhat pelit alta kun tila alkaa loppumaan. Täten vaikka pelejä kertyisi 20 koko koneen elinaikana ei se tarkoita etteikö niitä kaikkia pystyisi 500gb lätyllä pelaamaan.
 
Vastaus: PS4, Xbox One, Wii U, Seuraavan sukupolven teknologia

Sinänsä huvittava oletus, että porukat tarvii kaikki pelinsä säilöön sinne kovolle. Eiköhän monet poista vanhat pelit alta kun tila alkaa loppumaan. Täten vaikka pelejä kertyisi 20 koko koneen elinaikana ei se tarkoita etteikö niitä kaikkia pystyisi 500gb lätyllä pelaamaan.
Älä yritä puhua järkeä tyypeille, jotka väittää pelaavansa 500e:n konsoleilla vain mökeillä, jossa ei toimi edes mokkulat. :)
 
Vastaus: PS4, Xbox One, Wii U, Seuraavan sukupolven teknologia

Sinänsä huvittava oletus, että porukat tarvii kaikki pelinsä säilöön sinne kovolle. Eiköhän monet poista vanhat pelit alta kun tila alkaa loppumaan. Täten vaikka pelejä kertyisi 20 koko koneen elinaikana ei se tarkoita etteikö niitä kaikkia pystyisi 500gb lätyllä pelaamaan.

Täysin samaa mieltä. Kyllä 500 gigaa tulee itselleni riittämään enemmän kuin hyvin. Hyvin mulla on riittänyt 360:llä 60 gigan kovo. Tällä hetkellä siellä on tilaa 29.5 gigaa ja kuitenkin Black Ops 2 ja kolme sen DLC:tä asennettuna tällä hetkellä. Vielä mahtuisi kolme peliä kovolle. Ei mulla ole ikinä enempää kuin kolme peliä kovolla eli ne joita pelaan aktiivisesti. En näe syytä pitää siellä muita pelejä kuin niitä jotka ovat pelattavana sillä hetkellä.
 
Vastaus: PS4, Xbox One, Wii U, Seuraavan sukupolven teknologia

Tuollainen pelien ylimääräinen poistelu ja asentelu on ajanhukkaa, jonka haluan minimoida. Ei minulla ole niin paljoa peliaikaa, että huvittaisi tuhlata sitä tiedostojen siirtelyyn.

500 gb osoittautuu varmasti yhtä riittäväksi, kuin tässä sukupolvessa alkuperäiset 20 ja 60 gb:n kovot osoittautuivat. Eihän meistä kukaan ole lisätilaa kaivannut missään vaiheessa? (Tässä pitää ymmärtää, että edellisissä väittämissä oli ehkä vähän sarkasmia mausteena)
 
Vastaus: PS4, Xbox One, Wii U, Seuraavan sukupolven teknologia

Tuollainen pelien ylimääräinen poistelu ja asentelu on ajanhukkaa, jonka haluan minimoida. Ei minulla ole niin paljoa peliaikaa, että huvittaisi tuhlata sitä tiedostojen siirtelyyn.

500 gb osoittautuu varmasti yhtä riittäväksi, kuin tässä sukupolvessa alkuperäiset 20 ja 60 gb:n kovot osoittautuivat. Eihän meistä kukaan ole lisätilaa kaivannut missään vaiheessa? (Tässä pitää ymmärtää, että edellisissä väittämissä oli ehkä vähän sarkasmia mausteena)

Mikäli nämä uudet konsolit päästää hätäisimmäkin pelaamaan heti kun peli on laitettu lataukseen niin eihän siinä tarvitse kovin kauaa pyöritellä sormia.
Ja jos ei 500gb riitä yhtään mihinkään niin ei se 1terakaan kyllä hirveästi helpota. Lopullinen totuushan on ettei sitä suurintakaan kovoa tarvitse kovin kauaa täytellä mikäli sen oikeasti haluaa tukkoon.
 
Vastaus: PS4, Xbox One, Wii U, Seuraavan sukupolven teknologia

Ok, no voihan Nintendo kusta johtosarjansakin pahasti, on ihan totta että Other M ja Skyward Sword oli mun mielestä edeltäjiänsä (Metroideissa vertailu kyllä vähän epäreilua koska erilainen lähestyminen) heikompia.

Tästä olen vähän eri mieltä kyllä. Eihän Other M ollut laadullisesti tietenkään missään määrin rinnastettavissa Primeihin, Super Metriodiin tai edes välttämättä GBA:n Metroideihin, mutta varsin kelpo ja äärimmäisen aliarvostettu peli se oli mielestäni silti. Välivideot oli paska idea, mutta onneksi niitä oli suht kohtuudella.

Skyward Sword taas pursusi nerokkuutta ja menee mielestäni ehdottomasti sarjan kärkipäähän. Peli oli myös niitä Wiin harvoja proof-of-concept tason pelejä, jossa liikkeentunnistusohjaus loksahti täydellisesti paikalleen, toisin kun esim. Wii Sports 1:ssä.

Meikäläinen (ja vissiin vähän xeviouskin viestistään päätellen) vaan näkee Wii Sports -sarjan enemmänkin salamana, joka iski, villitsi, ja sitten...jotain. Ennen kuin saamme nähdä mahdollista jatkoa on mahdotonta sanoa mihin sarja etenee, mutta jos nyt olis ihan pakko veikata niin mun on vaikea nähdä sarjan jatkuvan konsolisukupolvesta toiseen rakastettuna sarjana, jonka historiaa juhlistetaan 25v päästäkin.

Joo se juttu on nähty ja nyt oli aika keksiä jotain uutta. Minusta on hienoa, ettei Nintendo jäänyt väkisellä lypsämään sitä villitystä, vaan lähti rohkeasti kokeilemaan jotain uutta. Siitähän Wii Sports-villityksen suosio johtui alunperinkin; se oli jotain uutta. Minulle Nintendoland oli mainio evoluutio Wii Sportseista. Peli myös otettiin mediassa enimmäkseen avosylein vastaan ja pelaajien keskuudessa peli on saanut myös valtavan hyvää palautetta (sitä yhtä pelaajaa lukuunottamatta). Valitettavasti se ei silti onnistunut herättämään massojen ostohaluja. Näin on nyt päässyt käymään, ei mahda mitään. Selviämme tästä silti yli ja katse huomiseen. Emme ikinä saa tietää, mitä olisi käynyt, jos Nintendo olisikin julkaissut vain HD version vanhasta Wiistä ja siihen Wii Sports 3 kylkeen (luojan kiitos, että näin ei käynyt), joten sitä on turha ruopata enää sen enempää.
 
Vastaus: PS4, Xbox One, Wii U, Seuraavan sukupolven teknologia

^ Vaikka asennus toimisikin täydellisesti taustalla pitää ensin käydä poistamassa jotain vanhaa pois sen tieltä. Entäs jos peli jota haluaakin pelata on ostettu netistä, silloin jotain dataa on pakko imutella ennenkuin pääsee pelaamaan.

Kovot on selvästi alimitoitettu, parasta olisi ollut kun laitteisiin oltaisiin laitettu heti julkaisussa tarpeeksi muistia. Onneksi nyt tarjotaan sentään laastari ratkaisuja jollain aikataululla. Ei varmaan mene vuottakaan kun aletaan myymään uusia versioita isommilla kovoilla.

Joka tapauksessa pelaajalla pitäisi olla vaihtoehtoja tallentamiseen. Hätätapauksessa omaa kovoa konsoliin kiinni ja tilaongelma ratkaistu. Toivottavasti ulkoisten muistilaitteiden tuki saadaan molemmille koneille mahdollisimman pian.
 
Vastaus: PS4, Xbox One, Wii U, Seuraavan sukupolven teknologia

Ei välttämättä tarvitse odottaa edes ensi vuoteen. Jos tämä vuosi menee näistä pelijulkaisuista huolimatta erittäin huonosti, voi olla että Wii U:n "kohtalo on jo sinetöity". Sen sijaan voi kuitenkin tarkastella toisenlaista mahdollisuutta: mitä jos Wii U:lla meneekin erittäin hyvin?

Totta kai aina on sekin mahdollisuus että myynnit nousevat, mutta en tiedä miten todennäköistä se on. Tunteeko konsolihistoria edes tapauksia joissa joku konsoli tekisi radikaalin comebackin (esim. PS3 ei minusta päde tähän, sillä sen myynnit eivät olleet Wii U:n alhaisella tasolla - se ei vain myynyt alkuun odotetusti eikä tietysti "kuin PS2")?

Nintendolla olisi aika ruusuinen tulevaisuus pelijulkaisijana. Isojen konsolien bisneksessä taas en näe kovin ruusuista tulevaisuutta. Wii U:n "lakkautus" JA uuden konsolin lanseeraus taitaa olla liian iso riski ja investointi jopa Nintendolle.

Ei helvetti. Puolisen vuotta seuraamatta ketjua ja sama jauhanta Wii Sportsista jatkuu :D Tämähän on vähän niinkuin Kauniit ja Rohkeat. Eikö olisi jo aika päästä yli?

Heh, noh vielä pari vuotta sitten Wii Sportsia mainostettiin joulun korvilla tv:ssä. Aika pitkään tuolla pelillä ylläpidettiin Nintendon imagoa lapsiystävällisenä ja "perhekeskeisenä" konsolifirmana. Mutta totta, kaikki kunnia Wii Sportsille mutta ehkä on aika vaihtaa levyä.

Sinänsä huvittava oletus, että porukat tarvii kaikki pelinsä säilöön sinne kovolle. Eiköhän monet poista vanhat pelit alta kun tila alkaa loppumaan. Täten vaikka pelejä kertyisi 20 koko koneen elinaikana ei se tarkoita etteikö niitä kaikkia pystyisi 500gb lätyllä pelaamaan.

Pointti on varmaan siinä että osa ei pelaa pelejä kovinkaan nopealla aikataululla eli kymmeniä pelejä "makaa" kovalevyllä ja esim. PS+:sta puskee uuttaa koko ajan. Ja osa napsii niitä aleista jne. Näille ihmisille iso kovalevy voi olla tärkeä ja silloin kovalevyn vaihto on kyllä suositeltavaa heti kärkeen.

Tässähän ei tietysti ole aina sitä kuuluisaa "järkeä", mutta ainakaan itse en halua deletoida peliä ennen kuin sen itse pelaan (voi mennä jopa useampi vuosi) ja senkin jälkeen niitä pelailee joku sukulaismuksu jne. Mun PS3 on tavallaan "pelien jukeboksi". Eikä sitä "lataa-asenna-pelaa-lataa uudestaan-asenna-pelaa" rumbaa oikeastaan jaksa.

Mutta jokainen taaplaa näissä tyylillään ja moni ei todellakaan hamstraa pelejä kovikselle. Silloin sillä koolla ei ole niin paljon merkitystä (hyvä opetus muutenkin... :D )
 
Vastaus: PS4, Xbox One, Wii U, Seuraavan sukupolven teknologia

Tässä on minun spekulaatiot miten tuo pelien asennus voisi tapahtua, tai ainakin miten se kannattaisi tehdä.

- Kovalevyllä on valmiiksi asennettuna n-kappaletta suosituimpia pelejä. Esiasennetussa pelissä on vain minimimäärä dataa jolla voi pelata ensimmäistä leveliä.
- Esiasennettujen pelien listaa päivitettään automaattisesti sen mukaan mitä pelejä konsolin käyttäja pelaa.
- Käyttäjän ei tarvitse koskaan asentaa eikä poistaa mitään pelejä. Pelit käynnistyvät lähes aina välittömästi, paitsi siinä tapauksessa kun yrittää käynnistää pelia jota ei ole valmiiksi asennettuna. Tässä tapauksessa voi joutua odottamaan 1-5 minuuttia pelin koon ja nettiyhteyden nopeudesta riippuen.

Eli unohtaa nuo gigat ja muut tekniset speksit. Oleellisempi kysymys voisi olla vaikka että kuinka montaa peliä koneella voi olla ennen kuin pelin käynnistymista joutuu odottamaan. Tai kuinka monta tuntia koneella voi tallentaa pelivideota. Keskittykää enemmän loppukäyttäjän näkemiin ominaisuuksiin ja vähemmän niiden tekniseen toteutukseen joista kenelläkään täällä ei näytä olevat tarpeeksi ymmärrystä asiasta. Tämä koskee myös minua. En ole töissä kummankaan konsolivalmistajan tuotekehitysosastolla joten minulla ei ole mitään edellytyksia tietää mihin tuo 500 gigaa rittää tai mitä sillä voi tehdä.
 
Vastaus: PS4, Xbox One, Wii U, Seuraavan sukupolven teknologia

Totta kai aina on sekin mahdollisuus että myynnit nousevat, mutta en tiedä miten todennäköistä se on. Tunteeko konsolihistoria edes tapauksia joissa joku konsoli tekisi radikaalin comebackin (esim. PS3 ei minusta päde tähän, sillä sen myynnit eivät olleet Wii U:n alhaisella tasolla - se ei vain myynyt alkuun odotetusti eikä tietysti "kuin PS2")?

Itse asiassa ainakin Japanissa Wii U on myynyt käytännössä samaa tahtia kuin PS3, jolla oli myös aikanaan surkea alku:

Wii U Hits 1 Million Sales in Japan, On Pace With PS3 | GenGAME

Like Wii U, PlayStation 3 got off to a very slow start, but the system has rebounded to become a very successful product with nearly 80 million units sold. PlayStation 3 release in Japan on November 11, 2006, and it reached 1 million sales 8 months and one week later on July 18, 2007. Wii U launched in Japan on December 8, 2012, and it just eclipsed the 1 million mark. As such, Wii U’s sales numbers in Japan are almost identical to PlayStation 3 at the same point in its life. In fact, Wii U is just slightly ahead.

En tiedä onko maailmanlaajuinen tilanne sama, mutta ainakin verrattavissa.

Lisäksi se edellinen selvä yhtymäkohta on Nintendon edellinen laitejulkistus: 3DS. Julkaisun jälkeinen pelivalikoima oli surkea, hinta oli huomattavasti liian korkea ja laitteen tekninen "vetonaula" ei vedonnutkaan yleisöön (3DS:n 3D / Wii U:n Gamepad), ja tilannetta helpottamaan laitteen hintaa alennettiin jo laitteen ensimmäisenä vuonna (molemmilla hinnanalennukset vielä julkistettiin laitteiden ensimmäisen kesän loppupuolella). 3DS:n toipuminen on yhä käynnissä: Japanissa siitä on tullut ylivoimaisesti myydyin konsoli sekä laitteiden että pelien myyntivolyymilla, mutta länsi tulee viiveellä perässä. Nyt markkinoille on tulossa uudelleensuunniteltu ja edullisempi rautamalli 2DS, jonka odotetaan lisäävän "3DS-perheen" myyntejä Japanin ulkopuolella.

Wii U:n "lakkautus" JA uuden konsolin lanseeraus taitaa olla liian iso riski ja investointi jopa Nintendolle.

Wii U:n lakkautus ja uuden konsolin lanseeraus olisi aivan tarpeetonta, kun Wii U on jo valmiiksi markkinoilla. On vielä monia keinoja, joilla Nintendo voi yrittää parantaa Wii U:n tilannetta. Kysymys on vain siitä, osaako ja haluaako Nintendo tarttua niihin.

Pointti on varmaan siinä että osa ei pelaa pelejä kovinkaan nopealla aikataululla eli kymmeniä pelejä "makaa" kovalevyllä ja esim. PS+:sta puskee uuttaa koko ajan. Ja osa napsii niitä aleista jne. Näille ihmisille iso kovalevy voi olla tärkeä ja silloin kovalevyn vaihto on kyllä suositeltavaa heti kärkeen.

Näinhän se on. Pelejä voi olla "peluussa" useita samanaikaisesti, ja sitten vielä muita pelejä tallessa tulevaa pelaamista tai impulssipelaamista varten. Jatkuva asennus- ja latausrumba käy ärsyttäväksi ja aikaavieväksi, jos sitä joutuu harrastamaan jatkuvasti.
 
Vastaus: PS4, Xbox One, Wii U, Seuraavan sukupolven teknologia

Kovot on selvästi alimitoitettu, parasta olisi ollut kun laitteisiin oltaisiin laitettu heti julkaisussa tarpeeksi muistia. Onneksi nyt tarjotaan sentään laastari ratkaisuja jollain aikataululla. Ei varmaan mene vuottakaan kun aletaan myymään uusia versioita isommilla kovoilla.

Kuten varmaan jo tullut selväksi, kovot on mitoitettu enemmistön tarpeen mukaan eikä tämän foorumin käyttäjien. Täällä enemmistö luultavasti vaihtaa suuremman lätyn viimeistään siinä vaiheessa kun alkuperäinen tulee täyteen.

Ihan mielenkiinnosta viellä pakko kyllä kysyä mikä on tarpeeksi suuri määrä? Mikäli se tarkoittaa kovoa johon voi survoa ihan kaiken joutumatta sitä ikinä vaihtamaan suurempaan, niin ei sellaista taida olla edes keksitty viellä?
 
Vastaus: PS4, Xbox One, Wii U, Seuraavan sukupolven teknologia

^ En osaa arvioida tarpeellista määrää. Enemmän se on kuin 500gb jokatapauksessa.

Pc-puolella yksi asennus voi viedä kymmeniä gigoja ja se koko on nyt kasvussa kun kaikki koneet hyppäävät bluray aikaan.

Eniten tässä nyrsii että hypetettyjä ominaisuuksia karsiutuu kokoajan tulevaisuuteen. Ulkoiset muistit / ps4:jän Gaikai yms.
 
Vastaus: PS4, Xbox One, Wii U, Seuraavan sukupolven teknologia

Eniten tässä nyrsii että hypetettyjä ominaisuuksia karsiutuu kokoajan tulevaisuuteen. Ulkoiset muistit / ps4:jän Gaikai yms.

Karsiutuu? Missään vaiheessa ei ole annettu päivämäärää Gaikai pilvipalvelulle, ainoastaan se etttei ole mukana julkaisusta lähtien.
 
Vastaus: PS4, Xbox One, Wii U, Seuraavan sukupolven teknologia

Eniten tässä nyrsii että hypetettyjä ominaisuuksia karsiutuu kokoajan tulevaisuuteen. Ulkoiset muistit / ps4:jän Gaikai yms.


Minkä lähteen mukaan Gaikai on viivästymässä? Helmikuusta asti on ollut tiedossa Gaikain käynnistyvän asteittain, ensiksi Jenkkilässä (2014), myöhemmin Euroopassa.
 
Vastaus: PS4, Xbox One, Wii U, Seuraavan sukupolven teknologia

Onko vakio 500 gigaa riittävä tila uudella konsoligeneraatiolla?

Hyvä kysymys, riippuu käyttäjästä tietenkin. Itsellä kun PS3:ssa on 500 gigaa, niin vaihtoon ja pelattujen pelien tallennusten (+Play TV:een tallennukset) siivoamisella vapauttanut helposti "suursiivouksessa" 100-200 gigaa.

PC:llä taasen levyltä vie yllättävän paljon tilaa kaikki tarpeelliset ja tarpeettomatkin lataukset ja päivitykset pelien lisäksi. 500 gigaa tulee PC:llä nopeammin täyteen.

Mihin tuleva konsoligeneraatio sitten sijoittuu? Luultavasti näiden välille. Ja ratkaisevaa on esim. pelaatko aktiivisesti yhtä-viittä peliä tallennuksineen, vai hamstraatko pelejä ja mahdollisia video-tallennuksia pahan päivän varalle.

Toki on tärkeää, että lisälevytilan saaminen olisi mahdollisimman vaivatonta sitä tarvitseville, alustasta riippumatta.:)
 
Vastaus: PS4, Xbox One, Wii U, Seuraavan sukupolven teknologia

Karsiutuu? Missään vaiheessa ei ole annettu päivämäärää Gaikai pilvipalvelulle, ainoastaan se etttei ole mukana julkaisusta lähtien.

2014 vuotta on omaan korvaan huudeltu kovasti Sonyn leiristä. USA ensin muut maat heti perässä, nythän tämä ei ilmeisesti enää ole tilanne. Kovasti Internetissä ainakin uutisoidaan myöhästymisestä. Siinä menee nyt ilmeisesti lapsiveden mukana myös PS4 + Vita combo eurooppalaisilta alta, mitkä muut ominaisuudet olivat Gaikain alla?
 
Vastaus: PS4, Xbox One, Wii U, Seuraavan sukupolven teknologia

Siinä menee nyt ilmeisesti lapsiveden mukana myös PS4 + Vita combo eurooppalaisilta alta
Luultavasti myös amerikkalaisilta.

Firstly, the service won't be available immediately at launch, but rather sometime in 2014. When Sony does release it, first in the US, it's going to give PS4 and PS3 owners access to a limited library of PS3 games, before adding streaming functionality to the Vita sometime down the road.
- theverge
 
Ylös Bottom