FINDarkside
Active Member
Vastaus: PS4, Xbox One, Wii U, Seuraavan sukupolven teknologia
Ja tietysti isommat ja monimutkaisemmat pelit vie enemmän tilaa, tuskin kukaan olettaa, että tetris ja battlefield 4 ovat yhtä suuria, vaikkei laskettaisiin tekstuureita.
Miksei voisi? Tekstuurien taso nousee varmaan just sen verran kun muistia riittää. Onhan monessa pelissä ollut tekstuurien taso jo aika moskaa, melkein minecraft tasoaJoo, olet oikeassa, resoluutio ei ole sama kuin tekstuurit, mutta siis tuolla ei voida perustella sitä että pelien koot nousisi nelin- tai viisinkertaisiksi.
Ja tietysti isommat ja monimutkaisemmat pelit vie enemmän tilaa, tuskin kukaan olettaa, että tetris ja battlefield 4 ovat yhtä suuria, vaikkei laskettaisiin tekstuureita.
Ei todista, tietty niillä on yhteys. Mitä hyötyä on siitä että pelissä joka pöyrii 10x10 resoluutiolla on loistavat tekstuurit, kun sitten ne montasataa tekstuurin pikseliä väännetäänkin yhdeksi pikseliksi. Ei välttämättä mikään realistisin esimerkki, mutta kai tosta pointin tajuaa.Eikös Uncharted 3 ole 720p natiivisti joten tämä todistaa pointtini siitä että pelin koolla ja sen resoluutiolla ei ole mitään yhteyttä? Pelin tekstuureja tosin muistaakseni kehuttiin aikalailla hyviksi... Voi olla että olen täysin väärässä tästä kun tuo peli on jo sen verran vanha, ettei sen aikaiset grafiikkaväännöt ole täysin tuoreessa muistissa...