Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Julkaistut multiplatformit, Xbox 360 vs PS3

Vastaus: Julkaistut multiplatformit, Xbox 360 vs PS3

Nyt reilu kymmenen tuntia Final Fantasya pelattu Xboxilla ja on se vaan hyvän näköinen Microsoftin konsolillakin. Ainoa silmään pistänyt kauneusvirhe on hieman suttuiset hiukset välivideoissa. Peli rokkaa kympillä, vaikka tähän asti täyttä putkijuoksua ollutkin. Kaveri osti oman versionsa pelistä pleikkarille, vaikka häneltäkin molemmat konsolit löytyy. Itseasiassa suosittelin hänelle, että peli kannattaa ostaa pleikkarille. Itsekin tulen pleikkariversion ostamaan sitten kun sen saa halvalla. Kaverini ei ole niin fanaattinen achievementtien tai trophyjen perään että ne painaisivat vaakakupissa yhtään mitään. Itsellä ne painavat aika paljon ja achievementit huomattavasti trophyjä enemmän.
 
Vastaus: Julkaistut multiplatformit, Xbox 360 vs PS3

Just Cause 2:n tutkiskelua Lens Of Truthilta pitkän tauon jälkeen. Miten tämä sub-HD-peli pärjäsi?
Conclusion: Just Cause 2 has its rough patches. Poorly written dialogue along with some horrible voice acting turns this game into a cheesy caper instead of an epic story, but it still pales in comparison to the uninspiring, lifeless graphics. It can still be fun to play thanks to the novelty of the grappling hook, reusable parachute, and outlandish action sequences. As for which system to purchase it on, it really comes down to personal preference as neither were perfect. On one hand you have the PlayStation 3 with less screen tearing/lower frame rate and faster loading times and on the other you have the Xbox 360 with a higher frame rates/more tearing and motion blur. The jury is out on this one.
Eli tasuri tuli. X360-versiossa on motion blur -efekti ja lukitsematon frame rate, mutta toisaalta se johtaa jonkin verran (3,89 %) repeilyyn. PS3:lla ei repeilyä nähdä lainkaan, mutta ruudunpäivitysnopeus jää hieman pienemmäksi (29,49 fps vs. 32,33 fps). PS3-versiossa on myös reilun gigan asennus, mutta vastineeksi latausajat ovat keskimäärin 4 sekuntia nopeammat.

Lähde: Lens Of Truth
 
Vastaus: Julkaistut multiplatformit, Xbox 360 vs PS3

Just Cause 2:ta on vertailtu myös Digital Foundryssa, mutta tasapeli tuli sielläkin.
The good news there is that Just Cause 2 is a great buy on either machine and I'd instantly recommend it to both PS3 and Xbox 360 owners. For those able to take their pick, the choice of which version to buy is too close to call: no odd blurring on 360, higher frame-rates and crisper imagery - but often distracting tearing. For its part, PS3 is blurrier and occasionally jerkier but solid in its v-sync finery and blessed with that superb video capture mode. Objectively it's a tie. Subjectively, in my own time post Face-Off, I've found myself playing the game more intensely on PS3...
DF:n vertailussa on mukana myös PC-versio, joka periaatteessa ehkä vie voiton, jos koneesta löytyy tarpeeksi potkua.

Lähde: Eurogamer
 
Vastaus: Julkaistut multiplatformit, Xbox 360 vs PS3

Vähemmän parrasvaloissa oleva japsiropellus Fate Of Resonance on nyt vertailtu Lens Of Truthin toimesta. Tiukkaa oli, mutta löytyihän se voittaja lopulta.
Conclusion: When you look at all the collected data, the Xbox 360 just barely edges out the PlayStation 3 for the win. The load times were impressive on both system, and the performances were both solid. The graphics however were just a bit more pleasing on the Xbox 360 than the PlayStation 3. By no means was this an example of a bad port. It was just small little details that tripped the PlayStation 3 up. This means that even though the PlayStation 3 did not win in this Head2Head that the game is playable. We’re sure you’ll get just as much fun out of Resonance of Fate on either system, if you don’t run into the same bug we did.
Eli X360-vei voiton graafisten erojen (paremmat varjot, vähemmän sahalaitaa) turvin. Latausajat olivat kummallakin alustalla niin minimaalisen lyhyet, ettei niitä edes kellotettu. PS3-versiossa oli tarjolla asennusmahdollisuus, mutta sitä ei käytetty, koska lataukset sujuivat niin nopeasti. Veljekset eivät myöskään repeilleet yhtään, ja ruudunpäivitys pysyi tasaisesti 30 fps:n korvilla.

Lähde: Lens Of Truth
 
Vastaus: Julkaistut multiplatformit, Xbox 360 vs PS3

Suosittuun Manga-sarjaan perustuvan Fist Of The North Starin latausajoissa on aika huimia eroja PS3- ja X360-versioiden välillä. Pleikkarilla kiintolevyasennuksen kera vertailun latausaikojen yhteisaika on vain alle 7 sekuntia, kun puolestaan boksilla DVD:ltä kieputettuna aikaa meni 44 sekuntia, ja kiintolevyasennuksenakin 19 sekuntia. DLC-lisäosan kanssa X360:llä päästiin jopa yli minuutin latailuihin, vaikka PS3 selvisi alle 8 sekassa.
Japanese consumers have been complaining that the Xbox 360 version of Fist of the North Star has significantly longer loading times than the PlayStation 3 version. The difference in loading is so bad, in fact, that many are calling it the biggest discrepancy in loading times between 2 multiplatform versions of a game ever. Even with the 360 version’s hard drive installation, the load times are still noticeably worse.

Lähde: PlayStation Lifestyle
 
Vastaus: Julkaistut multiplatformit, Xbox 360 vs PS3

Digital Foundry palaa vielä kerran Final Fantasy XIII:n pariin ja selvittää, onko teknisiä eroja vain pelin alussa vai ulottuvatko ne ihan alusta loppuun. Kaikissa aiemmissa vertailuissa kun on keskitytty spoileri- ja aikataulusyistä seikkailun alkupuoliskolle. Ja niinhän siinä itse asiassa sitten kävikin, että kun peli 11 luvussa lopulta luopuu putkimaisesta rakenteestaan, alkaa X360-version ruudunpäivitys kärsiä.
While the corridor-style elements are pegged at the usual 30FPS, the openworld gameplay found in Gran Pulse is pretty arduous on Xbox 360. There are horribly uneven frame-rates from start to finish with only limited respite.
Boksiversion ruudunpäivitysnopeus on pahimmillaan jopa kolmanneksen heikompaa kuin PS3:lla, kun Gran Pulselle asti on päästy.

Artikkelissa paneudutaan vielä hieman lisää myös varjostuksen eroihin.
It's the same shadow, but on Xbox 360 it's offset, it's deeper. Shadow maps are rendered from the light point of view and re-projected or transformed to the camera space. Differences in resolution or buffer format can throw off the re-projection calculation, so the shadow receiving plane can shift, thus necessitating an offset correction. If the plane is pushed further, the shadows can disappear into an object. If it the plane is pulled back, the entire view might be shadowed.
Lopussa vielä ruoditaan sitä, miten X360-version esirenderöidyt välianimaatiot olisivat voineet näyttää paljon paremmilta pelkästään codecia vaihtamalla. Esimerkkikuvista näkee selkeästi, että VC-1:llä tai varsinkin H.264:llä olisi saavutettu paljon parempi lopputulos.
Bearing in mind that the video sequences account for over 3.5 hours of the FFXIII experience, it's quite extraordinary that Square should go with a substandard off-the-shelf solution clearly not up to the task, especially bearing in mind that - as pointed out in the original Face-Off - Microsoft supports VC1 in the form of what's internally dubbed XMV, but is in actual fact a plain and simple WMV HD file. 7mbps is more than enough with WMV not only to support full 720p, but also eliminates many of the compression issues. Not pristine for sure, but clearly way in advance of the shipped game.

A more ambitious option would've been to implement an h264 decoder (renowned library CoreAVC even has a PPC port). There's a reason why virtually every major broadcaster in the world uses it, including YouTube (which, coincidentally gets 1080p video working with half the bandwidth of the 1024x576 FFXIII video files - 3.5mbps). Put simply it's the most efficient compressor around; it's why we use it here at Eurogamer over and above any other codec.

Lähde: Eurogamer
 
Vastaus: Julkaistut multiplatformit, Xbox 360 vs PS3

Onkos Splinter Cellin myyntiversiota jo testattu? Demossa esiintynyttä lievää repeilyä en ole koko pelissä havainnut, muutenkin peli näyttää mielestäni paremmalle kuin vielä demossa. Vai onko muistini vain tehnyt tepposet?
 
Vastaus: Julkaistut multiplatformit, Xbox 360 vs PS3

No kylläpäs oli tyhjentävä vertailu. :D

"Amazonissa PS3-versiolla on enemmän tähtiä kuin X360-versiolla."
 
Vastaus: Julkaistut multiplatformit, Xbox 360 vs PS3

Lens Of Truthilta hieman hämmentävä vertailu Star Ocean: The Last Hopesta, sillä ruudunpäivitysanalysaattorinsa ei kyennyt peliä arvioimaan, ja latausaikojakaan ei mitattu kellon kanssa. Silmämääräisesti arvioituna lopputuloksena olikin tasapeli.
Conclusion: Without running our analyzer, we felt that the performance on both consoles were equal. Load times felt close but we believe that the PlayStation’s cut scenes were shorter because they were not masking the load times as much as Xbox 360. The scoring then comes down to the graphics. The PlayStation was missing shadows, but not all the time. The PlayStation 3 also had motion blur, although not pretty, and better transparency sorting. The Xbox 360 also had missing shadows from time to time. The Xbox 360 was missing motion blur but made some scenes look cleaner. And although it had transparency sorting issues, overall, the Xbox 360 had a higher resolution. Even though the higher resolution pushes the Xbox 360 over the edge to win the graphics, this leads each console to win one category each, and for that it only makes sense to award a tie to Star Ocean: The Last Hope. We were informed that there was more content added to the PlayStation 3 which would make this the consumer’s pick, however our analysis still revolves around the straight out of the box approach.

Lähde: Lens Of Truth
 
Vastaus: Julkaistut multiplatformit, Xbox 360 vs PS3

Super Street Fighter IV:n vertailu Lens Of Truthilta on toistaiseksi vain saitille rekisteröityneiden luettavissa. Tässä kuitenkin tasapeliin päätyneen mittelön yhteenveto.
Conclusion: In our original Head2Head for Street Fighter IV, we gave the win to Xbox 360 for better graphics and better load times. But at the time we gave controls to PlayStation 3, and performance was tied. Since then, we removed “controller” as a category. In Super Street Fighter IV, we still give graphics to Xbox 360, even though it’s slight, and we still tied performance. However, now with PlayStation 3 having better load times, each console gets a separate win, and a tie, making this Head2Head a tie! We’re happy to see that Capcom went back and fixed PlayStation 3’s load times. In our Head2Head with Street Fighter IV, we were very displeased with Capcom for creating a poor port, and we outright blasted them for their laziness. Although we’re still disappointed that over a year later, a boat in the background still can’t get it’s own shadow, we’d like to congratulate Capcom for stepping up to the plate to fix PlayStation 3’s more obvious load time issue. Of course, we still look at Super Street Fighter IV and believe it could have honestly been DLC, but then our Head2Head is reserved more for the analysis, not reviewing.
SSFIV:n PS3-versiossa on samat graafiset puutteet kuin "perusversiossakin", mutta latausaikoja Capcom on hionut niin paljon, että nyt Pleikkari voittaakin parilla sekunnilla. Erityismaininnan ansaitsee myös se, että kumpikin peli pyörii koko ajan tasan 60 ruutukuvaa sekunnissa repeilemättä YHTÄÄN.

Lähde: Lens Of Truth
 
Vastaus: Julkaistut multiplatformit, Xbox 360 vs PS3

Dead To Rights: Retribution, PS3 vs. X360 ja vastakkainasettelijana tuttuun tapaan Lens Of Truth. Keskinkertaisen pelin herruuden vei PS3-versio kolmisen sekuntia nopeammilla latausajoillaan. Muutoin veljekset olivat hyvin tasapäisiä.
Conclusion: And in the oddest places to win, the PlayStation 3 wins this Head2Head due to the load times. Overall, graphics were nearly identical, and the art team once again needs to be applauded. Really, what a great looking game! Sure, it doesn’t look like Final Fantasy XIII, but it also doesn’t look like Golden Axe: Beast Rider. Performance was a tie for us as well, but when it came down to load times, even with a mandatory install, PlayStation 3 came out by a Studebaker.
LOT:n ruudunpäivitysanalysaattori köhi tämänkin pelin kanssa, joten tarkkoja lukemia sen suhteen ei annettu.

Lähde: Lens Of Truth
 
Vastaus: Julkaistut multiplatformit, Xbox 360 vs PS3

Kyseisen fantasian uskottavuus tosin katoaa jo tämän sitaatin kohdalla:
Sitaattihan oli FFXIII:n tuottajan, Yoshinori Kitasen, suusta. FFXIII:n lopputuloksen huomioon ottaen ei sinällään ole ihme, että miekkonen tuollaista on mennyt sanomaan. Blu-rayn mahdollistama lisätila on joka tapauksessa fakta, mutta tuo "paljon tehokkaampi" on täysin näkökulmajuttu.

Sinällään itse artikkelin sanomaa yksittäinen sitaatti ei kumoa, koska tuossa on muitakin esimerkkejä kuin pelkästään kolmastoista viimeinen fantasia. Toisaalta eipä kolme pääskyä vielä kesää tee...
 
Vastaus: Julkaistut multiplatformit, Xbox 360 vs PS3

Kyseisen fantasian uskottavuus tosin katoaa jo tämän sitaatin kohdalla...

Niin, samanlaista "fantasiaahan" se on kun nuo sun rakkaat linkit viestiesi alla..

Mutta käsittääkseni jutussa on sitaatteja tietyiltä pelialan henkilöiltä. Sitaatti = .."on suora lainaus kirjallisesta tai muusta esityksestä".

**
Edit: Mutta täällä taas lisää polttoainetta - "Xbox 360 vs. PlayStation 3: Round 25":
http://www.eurogamer.net/articles/digitalfoundry-xbox360-vs-ps3-round-25-face-off
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: Julkaistut multiplatformit, Xbox 360 vs PS3

Niin, samanlaista "fantasiaahan" se on kun nuo sun rakkaat linkit viestiesi alla..
Eipäs ole.

Mitä tulee FFXIII-jannun lausuntoihin, niin kylläpä nuo sen 360-versionkin sen verran huolella ryssivätkin, ettei tuollainen heitto ole mitenkään ihmeellinen tässä tapauksessa.
 
Vastaus: Julkaistut multiplatformit, Xbox 360 vs PS3

Niin, samanlaista "fantasiaahan" se on kun nuo sun rakkaat linkit viestiesi alla..

Väärin. Valistushenkinen tiedotukseni on opiksi ja ylösrakennukseksi annettua konsistenttia, perusteltua ja analysoitua faktaa useasta eri asiantuntijalähteestä, ei yksittäisen henkilön totuudenvastaiseen mielipiteeseen perustuvaa haaveilua, kuten linkittämäsi artikkelin syvimmän olemuksen paljastava sitaatti oli.

Sitaatti = .."on suora lainaus kirjallisesta tai muusta esityksestä".

Olet ymmärtänyt omassa viestissäni käyttämäni lainasanan aivan oikein.

Edit: Mutta täällä taas lisää polttoainetta - "Xbox 360 vs. PlayStation 3: Round 25":
Xbox 360 vs. PlayStation 3: Round 25 | DigitalFoundry

Jälleen täysimittainen voitto XO:lle teknisen ylivoiman mahdollistamalla laatukeskityksen täyslaidallisella. Tuokin vertailu siis omalta osaltaan osoittaa, millaiseen toiveajatteluun tuo onneton japanilaissitaatti perustuu.
 
Vastaus: Julkaistut multiplatformit, Xbox 360 vs PS3

Ladattavissakin peleissä boksi on niskan päällä. Äsken julkaistussa Rocket Knightissa frame rate on minusta huonompi PS3:lla. Sääli vaan kun xboxilla pelit on kalliimpia (halvatun pistebundlet jotka tarkoituksella ei osu kohdalleen pelien hintoihin) ja kovalevytilaa on vähemmän. Rocket Knightissa pienellä erolla ei nyt ole väliä, mutta pitää varautua siihen että tuleva Sonic 4 voi pykiä PS3:lla. Rocket Knight on samantyyppinen "2.5D" kuin Sonic, ja kyseessä on vielä Sega.. :rolleyes:
 
Ylös Bottom