Vastaus: Julkaistut multiplatformit, Xbox 360 vs PS3
Vikaa on varmasti sekä konsoleissa että kehittäjissä, kun multiplattoja ei saada samalle tasolle.
Totta kai voidaan aina viisastella, että sen ja sen kehittäjän olisi pitänyt tehdä enemmän duunia toisen version eteen, koska toinenkin kehittäjä sai ks. laitteella hyvää jälkeä aikaan, mutta emme voi millään tietää, mitä kaikkia teknisiä ongelmia asiaan liittyy, elleivät tekijät itse siitä avaudu. Voihan olla, että tämän GTA-moottorin saaminen pyörimään yhtä hyvin PS3:lla kuin boksilla vaatisi suuria resursseja ja moottorin uudelleen kirjoittamista, mikä olisi suuresti vaikuttanut pelin valmistumiseen. Take Two kuitenkin tarvitsee niitä nimikkeitä ulos tuutista, eikä ole aikaa jäädä hieromaan yhtä versiota. Ongelmat varmaan juontavat jo pitkältä ajalta (sieltä kun tätä moottoria kehitettiin), joten nykyiset läpimurrot PS3:n kanssa (kun tekijät ovat tulleet laitteen kanssa tutuiksi) eivät auta.
Toisaalta voidaan viisastella, että miksi konsolivalmistajat tekivät niin erilaiset koneet, joille on käsittääkseni hyvin erilaista tehdä pelejä. Tässä tapauksessa on hieman tyhmää osoittaa sormella pelkästään third party kehittäjiä, jotka kuitenkin joutuisivat tuhlaamaan omia resurssejaan, vain koska itsepäiset konsolikehittäjät tekivät niin erilaiset koneet taistelemaan samoista markkinoista. Jo konsolien suunnitteluvaiheessa täytyi tajuta, että multiplattojen kanssa tulee ongelmia, mutta molemmat varmaan uskoivat omaan ylivertaisuuteensa, että saisivat toimia lead alustana. Tähän mennessä Microsoft on vetänyt tällä saralla pidemmän korren johtuen helpommasta ohjelmoitavuudesta, suuremmasta attachment ratesta ja user basesta.