Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Julkaistut multiplatformit, Xbox 360 vs PS3

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Paolo
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Vastaus: Julkaistut multiplatformit, Xbox 360 vs PS3

Tutankhamon on raivoissaan ja lätkii korttia pöytään niin, että pöytä ihan täräjää. Seuraavat offtopic-toopeilijat saavat jo punaista.
 
Vastaus: Julkaistut multiplatformit, Xbox 360 vs PS3

Digital Foundryn pikseli-ihme MazingerDude on antanut oman tylyn pika-arvionsa Red Dead Redemptionin eroista. PS3-versio on todellakin vain 640p, ja siinä on sama Quincunx-suttu käytössä kuin GTA4:ssäkin. Lisäksi LOD (eli level of detail) on PS3-versiossa heikompaa. Lähdelinkin takaa löytyy myös hyviä vertailukuvia, joista erot on helppo bongata. Myöskään ruudunpäivitys ei kerää kehuja.
The frame rate is much worse on PS3 too.

It is definitely NOT better than GTA4.

It's just that the nature of game makes frame rate issues less noticeable.

(You drive 200MPH in middle of crowded city in GTA, where you ride horse on barren wasteland in RDR)

Probably one of the worst port ever. <korostus omani>
Aijai... GTA4:n PS3-versio oli minusta ihan passeli, mutta näin 2 vuotta myöhemmin on jo hieman vaikeampi antaa Rockstarille anteeksi tällaisia eroja. Menee mietintämyssyyn, minkä version tässä hankkiikaan.

Lähde: NeoGAF
 
Vastaus: Julkaistut multiplatformit, Xbox 360 vs PS3

Tuo yleinen blurrin määrä ja nuo "reikäiset" puut kyllä häiritsisi allekirjoittanutta sen verran että ihan hyvä että on X0 versio tulossa...
 
Vastaus: Julkaistut multiplatformit, Xbox 360 vs PS3

En tietystikään tiedä itse performanssista, mutta ei se noiden kuvien perusteella nyt niin hirveälle vaikuttanut. Lähinnä tuli Alan Waken pieni pehmeys mieleen PS3-shoteista (ja Wakehan on yksi tämän genin hienoimmista peleistä).

(Hauskaa, miten tämä on sitten jälleen R*:n vika, siinä missä 360:n tehot eivät yksinkertaisesti vain riittäneet FF13:een.)
 
Vastaus: Julkaistut multiplatformit, Xbox 360 vs PS3

Ruohikon piirtymisen eroista tuli vahvasti mieleen OFP: Dragon Raising, jonka PS3-versio oli myös kehno verrattuna XO:n vastaavaan.

Jos ruudunpäivitys on samanlaista kuraa RDR:n PS3-versiossa, kuin GTA IV:n vastaavassa, niin ovat onnistuneet pilaamaan hyvän pelin. Kyllähän julkaisussa pelasi mielellään läpi, mutta nyt kun pelin syöttää sisään, on se teknisesti sen verran kehno, että oikein masentaa. Onhan peliympäristö paljon erillaisempi RDR:ssa, kuin GTA IV:ssä, joten luulisi ruudunpäivityksen pysyvän tällä kertaa paremmin aisoissa.

Toivottavasti saadaan PS3:lle myös pelattava peli, ilman että tekniset ominaisuudet syövät peli-iloa. Jos molemmat konsolit omistaisin, niin kyllä version valinta kallistuisi edelleen sille konsolille, jolta ne kaveritkin löytyvät. Pelkkänä yksinpelinä versiovalinta olisi päivänselvä.
 
Vastaus: Julkaistut multiplatformit, Xbox 360 vs PS3

Toivottavasti saadaan PS3:lle myös pelattava peli, ilman että tekniset ominaisuudet syövät peli-iloa. Jos molemmat konsolit omistaisin, niin kyllä version valinta kallistuu edelleen sille konsolille, jolta ne kaveritkin löytyvät. Pelkkänä yksinpelinä versiovalinta olisi päivänselvä.

Näinhän se on. Niinkuin olen itsekin peräänkuuluttanut niin kyllä ne on ihan muut asiat kuin grafiikka, jotka määräävät sen kummalle konsolille pelini ostan. Kaverit, achievementit/trophyt, ohjain jne. Frameraten putoilu ja muu pelaamista haittaavat tekijät tulevat sitten seuraavaksi ja graafinen ilme vasta viimeisenä. Tietysti kun on johonkin konsoliin ja sen ominaisuuksiin tykästynyt, niin yleensä tulee ostettua kaikki multiplattarit sille. Sitten sillä toisella pelataan vain ne kutkuttavimmat yksinoikeudet. Sitten on tottakai pelikelvottomat pelit sitten erikseen...

Olisin kyllä uskonut Rockstarin isona puljuna pystyvän parempaan. Harmillista että eroa tuntuu nyt olevan sekä graafisesti että esim. frame raten osalta.
 
Vastaus: Julkaistut multiplatformit, Xbox 360 vs PS3

Niin rasittavaa katsella näitä PS3:n multiplattarien graafista tasoa että ihan naurattaa raivosta (:mad:/:D)

Siis. Konsoli on ollut, mitä, neljä vuotta markkinoilla eikä vieläkään osata koodata sille? Sony teki kyllä pahimman munauksen ikinä kun meni laittamaan Cellin tähän. Lähtökohtana pitäisi pelikonsolissa olla että siitä saadaan suht. helposti rutistettua tehot irti.

Jos olisi boksi tuossa PS3:n kaverina niin saattaisin kallistua tämän pelin kohdalla sille puolelle. Suosin kuitenkin ilmaista nettipeliä, DualShock3:sta sekä PS3:n suht. hiljaista käyntiääntä. << Tästä poistettu turha konsolisotaa ruokkiva kommentti. T: Ylläpito >>

That direct-feed screenshot’s resolution is exactly 1280 x 720.. therefore the PS3 version runs at no less than 720p, my friends.

Voiko joku oikeasti olla näin tyhmä? (viesti lainattu PS3-puolen ketjusta)

Mutta toivotaan että framerate pysyy aisoissa kun ei ole välttämättä yhtä paljoa ruuhkaa ruudulla kuin GTA IV:ssä.

E: Jaa että konsolisotaa ruokkiva kommentti. Musta se oli kyllä ihan viatonta yleistystä. Tää on sentään konsolisodalle omistettu alue.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: Julkaistut multiplatformit, Xbox 360 vs PS3

Tuo edellisellä sivulla postattu ps3-ja xbox 360 versioiden vertailu vaikuttaa kyllä pelkästään kuvankäsittelyltä.

Hankala on sinänsä uskoa, että esimerkiksi MazingerDude olisi kuvankäsittelyyn lähtenyt, mutta tietystikin täytyy tyytyä toisen käden infoon.
 
Vastaus: Julkaistut multiplatformit, Xbox 360 vs PS3

Siis. Konsoli on ollut, mitä, neljä vuotta markkinoilla eikä vieläkään osata koodata sille?

Kuka osaa, kuka ei. Onhan se vähän yllätys, ettei Rockstarin tasoinen mega-pulju saa samaa resoa (yms) molempiin versioihin, mutta monet multiplattarit alkavat olla jo aika tasaisia. En tiedä miksi PS3:sta täytyy syyttää, kun syy on mielestäni Rockstarin. Vastahan jauhettiin siitä, että onko Square Enixin vai Xbox 360:n "syy", että FF13 oli asteen heikompi. Mielestäni jos jotain syitä on haettava (niitä tosin on varmaan useampi kuin yksi), niin sitten katsotaan pelifirmojen suuntaan.. Mutta erilaisia alustojahan ne ovat ja (kehitys)aikaa on kai sitten kuitenkin rajallisesti. EDIT: ..ja jompi kumpi konsoli on varmaan aina se "pääkehitysalusta".

Mutta en minä nyt ihan kauhean kovaan ääneen tuota PS3:n resoa menisi lyttäämään. Vastahan eräs suomalainen peli oli 540p.. Ei se reso kuitenkaan kaikkea kerro - varsinkaan nykypäivänä.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: Julkaistut multiplatformit, Xbox 360 vs PS3

Ehkäpä se pleikkari on vaan sen verran haasteellisempi tapaus, että on vaikeata saada samassa ajassa ja samoilla resursseilla yhtäläistä jälkeä. Luonnollisesti tilanne muuttuu jos apuja tulee. Tai jos tehdään pleikkarin ehdoilla? Tiedä sitä.

Tietenkin ammattitaidon ja ammattiylpeyden pitäisi selkeästi vaatia sitä, että kohtuu tasapäiset korttitalot tulee, sama missä ajassa. Tiedä sitten onko kiva "rajoittaa" sitä toista, jos pystyisi toisella tekemään pienemmällä vaivalla ja ns. helpommin parempaa. Ja tämä nyt ei ole kuittailua vaan pohdiskelua, kun kovin suurilta kuitenkin erot minun silmääni näyttää noiden vertailukuvien perusteella. :o
 
Vastaus: Julkaistut multiplatformit, Xbox 360 vs PS3

Kyllä tuossa videossa jokseenkin huonohko ruudunpäivitys näyttäis olevan. En ole kyllä verrannut boxin versioon, miten siinä fps pelittää.

Mutta kuvien perusteella PS3 kärsii taas yleisestä suttuisuudesta, ja näemmä kaksi kertaa vähemmän kasvillisuutta löytyy. Hienolta peliltä näyttää, ei siinä mitään. Itse taidan jättää kuitenkin koko pelin väliin sen GTAmaisuuden takia.
 
Vastaus: Julkaistut multiplatformit, Xbox 360 vs PS3

Lähinnä tuli Alan Waken pieni pehmeys mieleen
Niin, Alan Wakehan on myös yksi "sub-HD" peli. Siis sellainen joka skaalataan 720p resoon (RDR on käsittääkseni vain 640p resoluutiossa ja "huono" skaalaus 720p:n tuo lisää pehmeyttä).

X0:lle peli taas on 720p natiivi. Jippii. Prkl.
 
Vastaus: Julkaistut multiplatformit, Xbox 360 vs PS3

Mielestäni jos jotain syitä on haettava (niitä tosin on varmaan useampi kuin yksi), niin sitten katsotaan pelifirmojen suuntaan..
Nimenomaan. Pleikkarilla on tehty Unchartedit ja Killzone 2. XO:lla on omat näyttävimmät nimikkeensä. Mikä tahansa peli olisi teoriassa mahdollista tehdä yhtä hyvän näköiseksi, joten yhtään rumempi peli johtuu pelikehittäjän tekemistä ratkaisuista (oli se sitten kaupallinen, aikataulullinen tai kehittäjien ammattitaitoon panostamiseen liittyvä).

Se on ihan sama pleikkari, jolle Guerilla Games ohjelmoi, kuin jolle Sega porttasi Bayonettan. Toinen hoiti homman kotiin, toinen ei niinkään.
 
Vastaus: Julkaistut multiplatformit, Xbox 360 vs PS3

Mainittu jo pariin kertaan, mutta kummasti kuitenkin XO:n heikko Fantasiaporttaus johtui kuitenkin vain ja ainoastaan raudan paskuudesta. Ei missään nimessä Squaresta.

Hassu juttu.
 
Vastaus: Julkaistut multiplatformit, Xbox 360 vs PS3

Mikä tahansa peli olisi teoriassa mahdollista tehdä yhtä hyvän näköiseksi, joten yhtään rumempi peli johtuu pelikehittäjän tekemistä ratkaisuista (oli se sitten kaupallinen, aikataulullinen tai kehittäjien ammattitaitoon panostamiseen liittyvä).

Se on ihan sama pleikkari, jolle Guerilla Games ohjelmoi, kuin jolle Sega porttasi Bayonettan. Toinen hoiti homman kotiin, toinen ei niinkään.
Filosofiaa lukeneet tietävät, että toimijalle on olemassa negatiivista ja positiivista vapautta. Negatiivinen vapaus tarkoittaa teoreettista mahdollisuutta (ts. minun on teoriassa mahdollista voittaa nyrkkeilymatsi maailmanmestaria vastaan), siinä missä positiivinen vapaus taas tarkoittaa ihan sitä konkreettista toteuttamismahdollisuutta.

Miten tämä mihinkään liittyy? No siten, että Guerrilla ja Naughty Dog kehittivät tekniikkansa vain ja ainoastaan PS3:lle, sillä näillä oli täysi totettamisvapaus vain ja ainoastaan tällä alustalla. Multiplatformkehitys on täysin eri eläin.

Näinpä.
 
Vastaus: Julkaistut multiplatformit, Xbox 360 vs PS3

Mainittu jo pariin kertaan, mutta kummasti kuitenkin XO:n heikko Fantasiaporttaus johtui kuitenkin vain ja ainoastaan raudan paskuudesta. Ei missään nimessä Squaresta.
Kävin tuossa läpi noita FFXIII-vertailuun liittyneitä viestejä. Ei siellä mielestäni tuollaista sanottu. Ainoa selkeästi X360:n tekniikkaan liittyvä seikka oli tietysti DVD, mutta sitäkään Square-Enix ei ollut hyödyntänyt täydellä kapasiteetilla. Samoin videomuotoisten välivideoiden codec oli yksinkertaisesti valittu huonosti - ja sekään ei ole X360:n vika.

FFXIII:n kohdalla itse sysään vastuun ihan puhtaasti Squaren niskaan. Ja sama juttu on nyt R*:n kanssa. Jostain syystä ovat päätyneet jättämään pelimoottorinsa PS3-version jotakuinkin samalle tasolle kuin jossa se oli 2 vuotta sitten. Samassa ajassa moni muu lafka on saanut multiplattarinsa näyttämään likipitäen identtisiltä.
 
Vastaus: Julkaistut multiplatformit, Xbox 360 vs PS3

Vikaa on varmasti sekä konsoleissa että kehittäjissä, kun multiplattoja ei saada samalle tasolle.

Totta kai voidaan aina viisastella, että sen ja sen kehittäjän olisi pitänyt tehdä enemmän duunia toisen version eteen, koska toinenkin kehittäjä sai ks. laitteella hyvää jälkeä aikaan, mutta emme voi millään tietää, mitä kaikkia teknisiä ongelmia asiaan liittyy, elleivät tekijät itse siitä avaudu. Voihan olla, että tämän GTA-moottorin saaminen pyörimään yhtä hyvin PS3:lla kuin boksilla vaatisi suuria resursseja ja moottorin uudelleen kirjoittamista, mikä olisi suuresti vaikuttanut pelin valmistumiseen. Take Two kuitenkin tarvitsee niitä nimikkeitä ulos tuutista, eikä ole aikaa jäädä hieromaan yhtä versiota. Ongelmat varmaan juontavat jo pitkältä ajalta (sieltä kun tätä moottoria kehitettiin), joten nykyiset läpimurrot PS3:n kanssa (kun tekijät ovat tulleet laitteen kanssa tutuiksi) eivät auta.

Toisaalta voidaan viisastella, että miksi konsolivalmistajat tekivät niin erilaiset koneet, joille on käsittääkseni hyvin erilaista tehdä pelejä. Tässä tapauksessa on hieman tyhmää osoittaa sormella pelkästään third party kehittäjiä, jotka kuitenkin joutuisivat tuhlaamaan omia resurssejaan, vain koska itsepäiset konsolikehittäjät tekivät niin erilaiset koneet taistelemaan samoista markkinoista. Jo konsolien suunnitteluvaiheessa täytyi tajuta, että multiplattojen kanssa tulee ongelmia, mutta molemmat varmaan uskoivat omaan ylivertaisuuteensa, että saisivat toimia lead alustana. Tähän mennessä Microsoft on vetänyt tällä saralla pidemmän korren johtuen helpommasta ohjelmoitavuudesta, suuremmasta attachment ratesta ja user basesta.
 
Vastaus: Julkaistut multiplatformit, Xbox 360 vs PS3

Kaipa se on R*lle liian kallista alkaa päivittelemään RAGE moottoriaan. Pienemmätkin pelifirmat onnistuvat paremmin tasapainoisissa versioissa multilättyjen kanssa. Saas nähdä mitä keksivät sen AGENT pelinsä kanssa. Alkaa heikkoa olemaan R*ltä jos siitäkään ei ole heidän ensimmäiseksi HD-pelikseen PS3lle. Täytyy vielä todeta ettei RDR ero ole lähellekään verrattavissa juuri edellä mainittuun FFXIIIn. RDRn "kehnommassa" veljesparissa löytyy tarkkuutta huomattavasti enemmän.
 
Ylös Bottom