Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Julkaistut multiplatformit, Xbox 360 vs PS3

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Paolo
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Vastaus: Julkaistut multiplatformit, Xbox 360 vs PS3

Suosittuun Manga-sarjaan perustuvan Fist Of The North Starin latausajoissa on aika huimia eroja PS3- ja X360-versioiden välillä. Pleikkarilla kiintolevyasennuksen kera vertailun latausaikojen yhteisaika on vain alle 7 sekuntia, kun puolestaan boksilla DVD:ltä kieputettuna aikaa meni 44 sekuntia, ja kiintolevyasennuksenakin 19 sekuntia. DLC-lisäosan kanssa X360:llä päästiin jopa yli minuutin latailuihin, vaikka PS3 selvisi alle 8 sekassa.
Japanese consumers have been complaining that the Xbox 360 version of Fist of the North Star has significantly longer loading times than the PlayStation 3 version. The difference in loading is so bad, in fact, that many are calling it the biggest discrepancy in loading times between 2 multiplatform versions of a game ever. Even with the 360 version’s hard drive installation, the load times are still noticeably worse.

Lähde: PlayStation Lifestyle
 
Vastaus: Julkaistut multiplatformit, Xbox 360 vs PS3

Digital Foundry palaa vielä kerran Final Fantasy XIII:n pariin ja selvittää, onko teknisiä eroja vain pelin alussa vai ulottuvatko ne ihan alusta loppuun. Kaikissa aiemmissa vertailuissa kun on keskitytty spoileri- ja aikataulusyistä seikkailun alkupuoliskolle. Ja niinhän siinä itse asiassa sitten kävikin, että kun peli 11 luvussa lopulta luopuu putkimaisesta rakenteestaan, alkaa X360-version ruudunpäivitys kärsiä.
While the corridor-style elements are pegged at the usual 30FPS, the openworld gameplay found in Gran Pulse is pretty arduous on Xbox 360. There are horribly uneven frame-rates from start to finish with only limited respite.
Boksiversion ruudunpäivitysnopeus on pahimmillaan jopa kolmanneksen heikompaa kuin PS3:lla, kun Gran Pulselle asti on päästy.

Artikkelissa paneudutaan vielä hieman lisää myös varjostuksen eroihin.
It's the same shadow, but on Xbox 360 it's offset, it's deeper. Shadow maps are rendered from the light point of view and re-projected or transformed to the camera space. Differences in resolution or buffer format can throw off the re-projection calculation, so the shadow receiving plane can shift, thus necessitating an offset correction. If the plane is pushed further, the shadows can disappear into an object. If it the plane is pulled back, the entire view might be shadowed.
Lopussa vielä ruoditaan sitä, miten X360-version esirenderöidyt välianimaatiot olisivat voineet näyttää paljon paremmilta pelkästään codecia vaihtamalla. Esimerkkikuvista näkee selkeästi, että VC-1:llä tai varsinkin H.264:llä olisi saavutettu paljon parempi lopputulos.
Bearing in mind that the video sequences account for over 3.5 hours of the FFXIII experience, it's quite extraordinary that Square should go with a substandard off-the-shelf solution clearly not up to the task, especially bearing in mind that - as pointed out in the original Face-Off - Microsoft supports VC1 in the form of what's internally dubbed XMV, but is in actual fact a plain and simple WMV HD file. 7mbps is more than enough with WMV not only to support full 720p, but also eliminates many of the compression issues. Not pristine for sure, but clearly way in advance of the shipped game.

A more ambitious option would've been to implement an h264 decoder (renowned library CoreAVC even has a PPC port). There's a reason why virtually every major broadcaster in the world uses it, including YouTube (which, coincidentally gets 1080p video working with half the bandwidth of the 1024x576 FFXIII video files - 3.5mbps). Put simply it's the most efficient compressor around; it's why we use it here at Eurogamer over and above any other codec.

Lähde: Eurogamer
 
Vastaus: Julkaistut multiplatformit, Xbox 360 vs PS3

Onkos Splinter Cellin myyntiversiota jo testattu? Demossa esiintynyttä lievää repeilyä en ole koko pelissä havainnut, muutenkin peli näyttää mielestäni paremmalle kuin vielä demossa. Vai onko muistini vain tehnyt tepposet?
 
Vastaus: Julkaistut multiplatformit, Xbox 360 vs PS3

No kylläpäs oli tyhjentävä vertailu. :D

"Amazonissa PS3-versiolla on enemmän tähtiä kuin X360-versiolla."
 
Vastaus: Julkaistut multiplatformit, Xbox 360 vs PS3

Lens Of Truthilta hieman hämmentävä vertailu Star Ocean: The Last Hopesta, sillä ruudunpäivitysanalysaattorinsa ei kyennyt peliä arvioimaan, ja latausaikojakaan ei mitattu kellon kanssa. Silmämääräisesti arvioituna lopputuloksena olikin tasapeli.
Conclusion: Without running our analyzer, we felt that the performance on both consoles were equal. Load times felt close but we believe that the PlayStation’s cut scenes were shorter because they were not masking the load times as much as Xbox 360. The scoring then comes down to the graphics. The PlayStation was missing shadows, but not all the time. The PlayStation 3 also had motion blur, although not pretty, and better transparency sorting. The Xbox 360 also had missing shadows from time to time. The Xbox 360 was missing motion blur but made some scenes look cleaner. And although it had transparency sorting issues, overall, the Xbox 360 had a higher resolution. Even though the higher resolution pushes the Xbox 360 over the edge to win the graphics, this leads each console to win one category each, and for that it only makes sense to award a tie to Star Ocean: The Last Hope. We were informed that there was more content added to the PlayStation 3 which would make this the consumer’s pick, however our analysis still revolves around the straight out of the box approach.

Lähde: Lens Of Truth
 
Vastaus: Julkaistut multiplatformit, Xbox 360 vs PS3

Super Street Fighter IV:n vertailu Lens Of Truthilta on toistaiseksi vain saitille rekisteröityneiden luettavissa. Tässä kuitenkin tasapeliin päätyneen mittelön yhteenveto.
Conclusion: In our original Head2Head for Street Fighter IV, we gave the win to Xbox 360 for better graphics and better load times. But at the time we gave controls to PlayStation 3, and performance was tied. Since then, we removed “controller” as a category. In Super Street Fighter IV, we still give graphics to Xbox 360, even though it’s slight, and we still tied performance. However, now with PlayStation 3 having better load times, each console gets a separate win, and a tie, making this Head2Head a tie! We’re happy to see that Capcom went back and fixed PlayStation 3’s load times. In our Head2Head with Street Fighter IV, we were very displeased with Capcom for creating a poor port, and we outright blasted them for their laziness. Although we’re still disappointed that over a year later, a boat in the background still can’t get it’s own shadow, we’d like to congratulate Capcom for stepping up to the plate to fix PlayStation 3’s more obvious load time issue. Of course, we still look at Super Street Fighter IV and believe it could have honestly been DLC, but then our Head2Head is reserved more for the analysis, not reviewing.
SSFIV:n PS3-versiossa on samat graafiset puutteet kuin "perusversiossakin", mutta latausaikoja Capcom on hionut niin paljon, että nyt Pleikkari voittaakin parilla sekunnilla. Erityismaininnan ansaitsee myös se, että kumpikin peli pyörii koko ajan tasan 60 ruutukuvaa sekunnissa repeilemättä YHTÄÄN.

Lähde: Lens Of Truth
 
Vastaus: Julkaistut multiplatformit, Xbox 360 vs PS3

Dead To Rights: Retribution, PS3 vs. X360 ja vastakkainasettelijana tuttuun tapaan Lens Of Truth. Keskinkertaisen pelin herruuden vei PS3-versio kolmisen sekuntia nopeammilla latausajoillaan. Muutoin veljekset olivat hyvin tasapäisiä.
Conclusion: And in the oddest places to win, the PlayStation 3 wins this Head2Head due to the load times. Overall, graphics were nearly identical, and the art team once again needs to be applauded. Really, what a great looking game! Sure, it doesn’t look like Final Fantasy XIII, but it also doesn’t look like Golden Axe: Beast Rider. Performance was a tie for us as well, but when it came down to load times, even with a mandatory install, PlayStation 3 came out by a Studebaker.
LOT:n ruudunpäivitysanalysaattori köhi tämänkin pelin kanssa, joten tarkkoja lukemia sen suhteen ei annettu.

Lähde: Lens Of Truth
 
Vastaus: Julkaistut multiplatformit, Xbox 360 vs PS3

Kyseisen fantasian uskottavuus tosin katoaa jo tämän sitaatin kohdalla:
Sitaattihan oli FFXIII:n tuottajan, Yoshinori Kitasen, suusta. FFXIII:n lopputuloksen huomioon ottaen ei sinällään ole ihme, että miekkonen tuollaista on mennyt sanomaan. Blu-rayn mahdollistama lisätila on joka tapauksessa fakta, mutta tuo "paljon tehokkaampi" on täysin näkökulmajuttu.

Sinällään itse artikkelin sanomaa yksittäinen sitaatti ei kumoa, koska tuossa on muitakin esimerkkejä kuin pelkästään kolmastoista viimeinen fantasia. Toisaalta eipä kolme pääskyä vielä kesää tee...
 
Vastaus: Julkaistut multiplatformit, Xbox 360 vs PS3

Kyseisen fantasian uskottavuus tosin katoaa jo tämän sitaatin kohdalla...

Niin, samanlaista "fantasiaahan" se on kun nuo sun rakkaat linkit viestiesi alla..

Mutta käsittääkseni jutussa on sitaatteja tietyiltä pelialan henkilöiltä. Sitaatti = .."on suora lainaus kirjallisesta tai muusta esityksestä".

**
Edit: Mutta täällä taas lisää polttoainetta - "Xbox 360 vs. PlayStation 3: Round 25":
http://www.eurogamer.net/articles/digitalfoundry-xbox360-vs-ps3-round-25-face-off
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: Julkaistut multiplatformit, Xbox 360 vs PS3

Niin, samanlaista "fantasiaahan" se on kun nuo sun rakkaat linkit viestiesi alla..
Eipäs ole.

Mitä tulee FFXIII-jannun lausuntoihin, niin kylläpä nuo sen 360-versionkin sen verran huolella ryssivätkin, ettei tuollainen heitto ole mitenkään ihmeellinen tässä tapauksessa.
 
Vastaus: Julkaistut multiplatformit, Xbox 360 vs PS3

Niin, samanlaista "fantasiaahan" se on kun nuo sun rakkaat linkit viestiesi alla..

Väärin. Valistushenkinen tiedotukseni on opiksi ja ylösrakennukseksi annettua konsistenttia, perusteltua ja analysoitua faktaa useasta eri asiantuntijalähteestä, ei yksittäisen henkilön totuudenvastaiseen mielipiteeseen perustuvaa haaveilua, kuten linkittämäsi artikkelin syvimmän olemuksen paljastava sitaatti oli.

Sitaatti = .."on suora lainaus kirjallisesta tai muusta esityksestä".

Olet ymmärtänyt omassa viestissäni käyttämäni lainasanan aivan oikein.

Edit: Mutta täällä taas lisää polttoainetta - "Xbox 360 vs. PlayStation 3: Round 25":
Xbox 360 vs. PlayStation 3: Round 25 | DigitalFoundry

Jälleen täysimittainen voitto XO:lle teknisen ylivoiman mahdollistamalla laatukeskityksen täyslaidallisella. Tuokin vertailu siis omalta osaltaan osoittaa, millaiseen toiveajatteluun tuo onneton japanilaissitaatti perustuu.
 
Vastaus: Julkaistut multiplatformit, Xbox 360 vs PS3

Ladattavissakin peleissä boksi on niskan päällä. Äsken julkaistussa Rocket Knightissa frame rate on minusta huonompi PS3:lla. Sääli vaan kun xboxilla pelit on kalliimpia (halvatun pistebundlet jotka tarkoituksella ei osu kohdalleen pelien hintoihin) ja kovalevytilaa on vähemmän. Rocket Knightissa pienellä erolla ei nyt ole väliä, mutta pitää varautua siihen että tuleva Sonic 4 voi pykiä PS3:lla. Rocket Knight on samantyyppinen "2.5D" kuin Sonic, ja kyseessä on vielä Sega.. :rolleyes:
 
Vastaus: Julkaistut multiplatformit, Xbox 360 vs PS3

Kyseisen fantasian uskottavuus tosin katoaa jo tämän sitaatin kohdalla:

Paitsi että melko monessa lähteessä ja pelintekijäfirmassa ollaan ihan yleisesti todettu, että PS3:n tehoreservi on suurempi ja oikeanlaisella optimoinnilla sen peleistä saadaan graafisesti näyttävämpiä kuin kilpailijallaan(esim. PS3 yksinoikeudet). Tämä tuntuu olevan osalle käyttäjäkunnasta kovin kova pala ja erittäin vaikea myöntää...

Ja kuten jo jossain toisessa ketjussa totesin, tuollainen konsolien vertailuartikkeli/arvostelu on ihan sen tekijän mielipide siinä kuin peliarvostelukin on, joten ei niitäkään voi pitää minään "ainoana totuutena". Kuka tahansa voisi etsiä netistä 3-4 konsolivertailua, jotka ovat päättyneet itselleen mieluisasti ja linkittää ne allekirjoitukseensa, mutta onneksi PS3-kannattijilla ei näytä olevan tarvetta sellaiseen oman egon ja/tai itsetunnon kohottamiseen :)

Mikähän siinä muuten on, että tuo FF 13:n graafinen ylivertaisuus pleikkarilla on niin kova pala boxifaneille, vaikka itse peli on yleisesti koettu pienenä pettymyksenä? Hauskaa on myös lukea näitä kommentteja, joissa kovaan ääneen huudetaan, että "FF 13:a ei voida ottaa tähän väittelyyn mukaan, koska se on erikoistapaus", mutta esim. Bayonetta käy lyömäaseena :D No sota on rumaa ja vastustajaa lyödään vyön alle aina kun on mahdollista, ainakin tietyt henkilöt tuntuvat harrastavan tätä :D
 
Vastaus: Julkaistut multiplatformit, Xbox 360 vs PS3

Kuka tahansa voisi etsiä netistä 3-4 konsolivertailua, jotka ovat päättyneet itselleen mieluisasti ja linkittää ne allekirjoitukseensa

Intoa tuntuu riittävän. Voisit käyttää tämän vuotuisen kristillisen pyhäpäivän hyvään työhön ja iltapuhteena kerätä konsolivertailut ja julkaista tulokset tänne.

Ei mitään nettipaskaa, vaan oikeaoppisesti tehdyt vertailut kuten Bugsin allekirjoituksessakin. Etsi siis suomalaisista aikakausilehdistä Xbox360 vs PS3 konsolivertailut ja kerro tulokset tänne.
 
Vastaus: Julkaistut multiplatformit, Xbox 360 vs PS3

Mutta olet varmaan Smirre lukenut esim. tuon viimeisimmän TM-vertailun (jokunen kk sitten)? Siis lukenut ajatuksella läpi? Kumpi tahansa konsoleista olisi voinut "voittaa" vertailun, jos kriteerejä olisi hieman muutettu. Riippuu ihan mitä asioita painotetaan + tietenkin kirjoittajan oma mielipide/agenda päälle.

Itselläkin on kaikki konsolit, joita käytän kohtuullisen tehokkaasti (noh, Wii hieman pölyttyy, mutta sekin tekee nyt comebackin uuden Marion ym myötä), joten pystyisin tekemään samanlaisen "konsoliarvostelun" kohtuullisen helposti (laadukas kirjoittaminen ei tosin useinkaan ole "helppoa" sinänsä - mutta eri konsolien sielunmaailman ja erot kyllä tiedän omakohtaisesti). Riippuen mitä seikkoja painotetaan, niin luultavasti saisin hieman erityyppisiä tuloksia. Ja sitten tietenkin omat mielipiteet päälle.

Konsolisota on konsolisotaa ja tiettyjen miesten täytyy etulinjaa vartioida (vaikka sitten sitä "näkymätöntä"). Mutta ei nyt kuitenkaan puhuta ihan kuin porukka täällä olisi jotenkin tyhmiä. Kyllä ihmiset täällä tietävät miksi tiettyjä linkkejä forumille lisätään ja miksi. Ja "usual suspects" ovat kyllä kaikkien tiedossa (kuulun varmasti itse myös listaan).

Osa täällä valitettavasti käyttää monia juttuja ja kirjoituksia tietyn oman agendan ajamiseksi - mikä tavallaan vähän aliarvioi itse jutun kirjoittajaa. En nimittäin usko, että kaikkien juttujen kirjoittajat ovat halunneet omat juttunsa jonkin fanaattisen konsolileirin polttoaineeksi. Valitettavasti tietty fanatismi kuuluu jo osan repertuaariin jopa täällä.

**

Tuo EG:n uusin "round 25" on muuten sinänsä mielenkiintoinen, että ääni on saanut nyt sekin vähän enemmän tilaa. Meinaan itse olen harrastanut DVD/Blu-ray -maailmaa jo vuosia ja laadukas ääni on aika tärkeä asia leffoissa. Nyt kun pelien ja leffojen raja on pikku hiljaa hämärtynyt, niin pelien äänikin nousee yhä tärkeämpään rooliin.

Vai onko kuitenkin niin, että pari lisäpikseliä on parempi kuin muhkeampi ääni? ;)
 
Vastaus: Julkaistut multiplatformit, Xbox 360 vs PS3

Paitsi että melko monessa lähteessä ja pelintekijäfirmassa ollaan ihan yleisesti todettu, että PS3:n tehoreservi on suurempi ja oikeanlaisella optimoinnilla sen peleistä saadaan graafisesti näyttävämpiä kuin kilpailijallaan(esim. PS3 yksinoikeudet).

Lähdettä, kiitos. Sama tietysti toimii myös toisinpäin. (esim. XBOX 360 yksinoikeudet)


Mikähän siinä muuten on, että tuo FF 13:n graafinen ylivertaisuus pleikkarilla on niin kova pala boxifaneille, vaikka itse peli on yleisesti koettu pienenä pettymyksenä? Hauskaa on myös lukea näitä kommentteja, joissa kovaan ääneen huudetaan, että "FF 13:a ei voida ottaa tähän väittelyyn mukaan, koska se on erikoistapaus", mutta esim. Bayonetta käy lyömäaseena :D No sota on rumaa ja vastustajaa lyödään vyön alle aina kun on mahdollista, ainakin tietyt henkilöt tuntuvat harrastavan tätä :D

Peli oli/on pettymys. Ja miten niin kova pala boxilla pelaaville? Peli on komeampi pleikkarilla se on kylmä fakta. Silti pelaan/pelasin oman versioni boxilla. Miksikö? Noh, tähän on itseasiassa monta syytä. Kaverilistat, ohjain ja achievementit nyt päällimmäisenä.

Kyllä mielestäni FF13 voidaan ottaa väittelyyn mukaan siinä missä Bayonettakin, mutta kuten hyvin huomaat molemmissa peleissä on sama ongelma, nimittäin pelinkehittäjien kyvyttömyys.

Molemmat konsolit omistan ja kummankaan peleissä ei ole graafisesti mitään moitittavaa. Kyllä itselle on kokoajan muut asiat määrittäneet kummalle konsolille pelini ostan ja tällä hetkellä multiplattarit olen hankkinut 100% Xboxille. Esimerkiksi Modern Warfare 2. Miksi ostaisin pelin pleikkarille kun en tykkää ohjaimesta ja kaikki oikean elämän kaverini pelaavat peliä Xboxilla?
 
Ylös Bottom