Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Formula 1

Vastaus: Formula 1

18 vuoteen vedetään kisa poikki alle tuon 75%. Oli kyllä mielestäni täysin oikea ratkaisu tuomaristolta, koska ei sinne radalle olisi ollut mitään järkeä lähteä liukastelemaan. Itse en kyllä ymmärrä, että millä ihmeellä Heidfeld sai 2.sijan Glockilta..? Mielestäni Glock tuli "maaliin" ensin, mutta aina kaikki ei ole sitä miltä näyttää :D
Sitten loppuun taas pakko pistää pari uutista Brawn GP:seen liityen. Olkaa hyvä.
Nyt kohistaan Brawnin pakoputkista - MTV3.fi
Heidfeld: Diffuusorin kieltäminen ei pudottaisi Brawnia kärjestä - MTV3.fi
Brawn: Ehdotin kohudiffuusorin kieltämistä - MTV3.fi

Ja tuo rankkasade olisi voinut olla KERS kuskeille vaarallinenkiitn jos kotelointi tai eristeet eivät olisi kestäneet.
 
Vastaus: Formula 1

Itse en kyllä ymmärrä, että millä ihmeellä Heidfeld sai 2.sijan Glockilta..? Mielestäni Glock tuli "maaliin" ensin, mutta aina kaikki ei ole sitä miltä näyttää :D

En kisaa nähnyt mutta ilmeisesti tämän takia:
"Toyotan Timo Glock ajoi kolmanneksi. Kilpailun lopputulokset otettiin 31. kierroksen jälkeisen tilanteen mukaisesti, vaikka kisa keskeytettiin vasta 32. kierroksen jälkeen. Sääntöjen mukaan tulokset otetaan toiseksi viimeisen kokonaan ajetun kierroksen lopusta, jos kilpailu keskeytetään."
-MTV3.fi
 
Vastaus: Formula 1

Se jos ralliautoon lyödään formulan moottori on kyllä aika katastrofaalista. Ja jos formulaan lyödään ralliauton moottori. Mutta eihän tommosta tule koskaan tapahtumaan. Jos noin alas pitää vajota säästötoimissa, niin kuka nyt jaksaa enää kilpailla. Ei ainakaan tehdasvalmistajat aja yhteisellä kalustolla, ei todellakaan. Ja loppujen lopuksi hyvin harva yksityinen rupeaa tekemään omaa ralli- tai formulatallia muutenkin heikossa taloustilanteessa. Elikkä siis Mosley sais vähän miettiä sanomisiaan.
 
Vastaus: Formula 1

Se jos ralliautoon lyödään formulan moottori on kyllä aika katastrofaalista. Ja jos formulaan lyödään ralliauton moottori. Mutta eihän tommosta tule koskaan tapahtumaan. Jos noin alas pitää vajota säästötoimissa, niin kuka nyt jaksaa enää kilpailla. Ei ainakaan tehdasvalmistajat aja yhteisellä kalustolla, ei todellakaan. Ja loppujen lopuksi hyvin harva yksityinen rupeaa tekemään omaa ralli- tai formulatallia muutenkin heikossa taloustilanteessa. Elikkä siis Mosley sais vähän miettiä sanomisiaan.

Onhan noissa autoissa muutenkin yhteistä kalustoa esim. renkaat, elektroniikkayksiköt jne.

Kun muutenkin säännöt tähtäävät siihen, että moottorit ovat suorituskyvyiltään saman tasoisia, niin onko sillä niin merkitystä, ovatko ne yhtä tehokkaat moottorit samalta valmistajilta vai ei...
 
Vastaus: Formula 1

1. Ei oo mitään järkeä tiputtaa F1-autojen tasoa sieltä nykyisestä jopa 900hv tehoista tämänhetkisten WRC-autojen tasolle n. 300hv paikkeille. Siinähän vaiheessa Formula 1 ei minun (eikä tuskin enää monenkaan muun) silmissä ole enää kuningasrata-autoiluluokka.

2. Tehtaat eivät suostu standardimoottoreihin edelleenkään tai yleensäkään mihin standardisoituun, sillä tekniikka kehittää samalla katuautojen tasoa.

3. Ketä oikeesti kiinnostaa kattoa sitten F1-autojen kisoja kun ne ei kule enää mihkään?

4. Ralliautojen osalta ihan ok -juttu tuoda tehorajoitukset, mutta ei kukaan rallikuskeja enää arvosta samalla lailla kuin 80-luvun kulta-aikoihin.
 
Vastaus: Formula 1

1. Ei oo mitään järkeä tiputtaa F1-autojen tasoa sieltä nykyisestä jopa 900hv tehoista tämänhetkisten WRC-autojen tasolle n. 300hv paikkeille. Siinähän vaiheessa Formula 1 ei minun (eikä tuskin enää monenkaan muun) silmissä ole enää kuningasrata-autoiluluokka.

3. Ketä oikeesti kiinnostaa kattoa sitten F1-autojen kisoja kun ne ei kule enää mihkään?

No eihän tuo nyt sitä tarkota että siellä köröteltäisiin jotain 200 km/h suorilla, vaikka samat moottorit olis molemmissa autoissa :D

Kyllä ne repii ne tehot irti moottorista kun moottorista tavalla tai toisella. Eihän siellä F1:ssä nytkään ole käytössä, kun 2.4 litranen V8.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: Formula 1

Muutenhan noissa moottoreissa ei ole kai mitään haittaa mutta se on taas lisä muutos
ja formulois on ollut ihan liikaa muutoksia kun joka vuosi muutetaan vaikka mitä
mut se kai on fian/mosleyn ideakin sekoittaa pakkaa kokoajan niin homma pysyy tuuri pelinä jolloin mestari vaihtuu vuosittain
ja voi olla että fia haluaa ajaa isot auton valmistajat pois sarjasta koska ne uhkaavat fian päätäntä valtaa lajissa
pikku talleja on helppo paimentaa ne kun suostuvat kaikkeen mukisematta
 
Vastaus: Formula 1

MTV3/F1 sanoi:
Kovalainen voi joutua kärsimään Hamiltonin valehtelusta
08.04.2009 18:10


F1:n kaupallisia oikeuksia hallinnoiva Bernie Ecclestone pitää kilpailukieltoa mahdollisena rangaistuksena McLarenin F1-tallille Lewis Hamiltonin ja urheilujohtaja Dave Ryanin Australian GP:n tuomaristolle kertomista valheista.

Mikäli McLaren-talli määrättäisiin jättämään kilpailuja väliin, joutuisi valehteluun täysin syytön McLaren-kuski Heikki Kovalainen kärsimään tallikaverinsa epärehellisyydestä.

Kansainvälisen autoliiton FIA:n moottoriurheilun maailmanneuvosto päättää McLarenin kohtalosta 29. huhtikuuta. Edellisen kerran McLaren oli tuomiolla vuonna 2007 Ferrarilta vuotaneiden tietojen hyödyntämisen takia. Tuolloin McLaren sai 100 miljoonan dollarin sakot ja menetti kauden valmistajien MM-pisteensä.

- Jos syytökset pitävät, on vaihtoehtoja useita. Olisi kamala asia, jos jokin talli saisi kilpailukieltoa, mutta niin voisi tapahtua. Siitä ei ole kulunut kovinkaan kauan, kun McLaren oli edellisen kerran maailmanneuvoston edessä. Ei ole koskaan hyväksi palata nopeasti oikeuden eteen jonkin samantyyppisen asian takia, Ecclestone sanoi The Daily Express lehden mukaan.

Hamilton yritti valehtelullaan saada itselleen ja tallilleen yhden MM-pisteen enemmän.

- Kyse on pisteen varastamisesta. Koska sijoitukset ovat rahanarvoisia, on siinä periaatteessa kyse petoksesta, vaikka olenkin varma, että tapaus alkoi paljon viattomammin ja ilman että sen seurauksia ajateltiin, Ecclestone pohti.

Edellisen kerran kilpailukieltoa annettiin BAR-tallille kahden GP:n verran kaudella 2005, jolloin talli ajatti Jenson Buttonin autoa alipainoisena eikä poistanut autosta punnitusta varten kaikkea polttoainetta, vaikka tuomaristo oli sitä erityisesti pyytänyt.
saa nähä mitä sanktiota MäcLada saa, alkukauden kaikki pisteet pois Hämäläiseltä? Ladalta? :D
Jotainhan sanktiota kuitenkin he tulevat saamaan.
Itse toivoisin sanktiota: Dennis, Whitmars ja sun muut saa potkut ja ihan uudet naamat tallin ulkopuolelta heidän palleilleen, ni johan loppuu ihmisten kusettaminen :)
 
Vastaus: Formula 1

saa nähä mitä sanktiota MäcLada saa, alkukauden kaikki pisteet pois Hämäläiseltä? Ladalta?
Jotainhan sanktiota kuitenkin he tulevat saamaan.
Itse toivoisin sanktiota: Dennis, Whitmars ja sun muut saa potkut ja ihan uudet naamat tallin ulkopuolelta heidän palleilleen, ni johan loppuu ihmisten kusettaminen :)

Tuskin tulee ainakaan alkukauden pisteitä menettämään, koska se ei nyt varsinaisesti vaikuttaisi mitenkään. Taisi Hamiltonilla olla jo 1piste koossa :D Jos tuo kilpailukielto tulee niin kyllä sitten harnittaa Heikin puolesta. Ei sitten se avauskierros tule vielä pariin kisaan :(
 
Vastaus: Formula 1

MTV3/F1 sanoi:
Ferrarin kisataktikko Baldisserri syrjään
13.04.2009 21:15

Ferrari-talli ilmoitti maanantaina nykyisen kisataktikkonsa Luca Baldisserrin siirtyvän toiseen rooliin italialaisvalmistajan tehtaalle.

Ferrarin kausi on alkanut katastrofaalisissa merkeissä. Kahden ajetun kisan jälkeen italialaistallin pistesaldo on edelleen pyöreä nolla. Yhtä surkeissa merkeissä Ferrarin kausi on alkanut viimeksi kaudella 1992.

Talli haluaa kisatiimin muutoksilla kääntää kurssinsa nopeasti taas parempaan suuntaan. Taktikko Baldisserri ei ole enää jatkossa tallin mukana kilpailuissa. Hänen paikkansa varikkomuurilla ottaa Ferrarin testitiimiä johtava Chris Dyer.
No tätä onkin odotettu jo kauan aikaa... toivottavasti toi Chris Dyer osaa hommansa, jota hieman epäilen... :eek:
 
Vastaus: Formula 1

No tätä onkin odotettu jo kauan aikaa... toivottavasti toi Chris Dyer osaa hommansa, jota hieman epäilen... :eek:

Osaa kyllä. Dyer toimi 2007-2008 Räikkösen kisainssinä ja sitä ennen muuan Michael Schumacherin. Sanoisin, että hyvä vaihto Ferrarilta.
 
Vastaus: Formula 1

toivottavasti toi Chris Dyer osaa hommansa, jota hieman epäilen..
Chris Dyer on ainakin toiminut erään Michael Schumacherin kisainssinä vuosina 2003-2006.
Ja muuan Kimi Räikkösen kisainsinöörinä vuosina 2007-2008.

Mutta eihän se vielä kaikkea kerro, osaamista saattaa olla tai sitten vain tuurilla on vedetty.. ;)
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: Formula 1

Osaa kyllä. Dyer toimi 2007-2008 Räikkösen kisainssinä ja sitä ennen muuan Michael Schumacherin. Sanoisin, että hyvä vaihto Ferrarilta.

juu, näin mää kanssa luin Iltasanomien sivuilta... no, se nähään nyt viikonloppuna, eikusta peukut ukkelin puolesta pystyyn :)
 
Vastaus: Formula 1

no, se nähään nyt viikonloppuna, eikusta peukut ukkelin puolesta pystyyn :)

Ei sitä vielä ihan pelkän yhden viikonlopun perusteella kannata kauheasti johtopäätöksiä vedellä - peukkuja pidetään totta kai pystyssä silti. Tarkemmin ajatellen tuo oli oikeinkin hyvä siirto Ferrarilta olosuhteisiin nähden. Montezemolon poltettua käämit olisi jotain paljon huonompaakin voinut tapahtua - selvää kun oli, että jotain muutoksia tällaisen katastrofin jälkeen tullaan tekemään. Sitä paitsi todistetusti italialaiset tarvitsevat muunmaalaisia johtoon, että hommat tulee kunnolla hoidetuksi, heh. :) Yhteisestä historiasta Kimin kanssa ei varmasti myöskään haittaa ole. Dyer nyt on velho muutenkin, ja kuuluu ilman muuta radan varteen.

Ennustaisin seuraavista kahdesta viikonlopusta kuitenkin melko tuskaisia Ferrarille (ja täten myös itselleni) - ihan vain puhtaan vauhdinpuutteen vuoksi. Kaksi viikkoa on hemmetin lyhyt aika, ja Kiinan ja Bahrainin GP:t puskevat päälle peräkkäisinä viikonloppuina, jolloin autoon ei ennätetä tehdä muutoksia. Paljon riippuu myös vapaiden harjoitusten onnistumisesta. Toivottavasti Button ei ennätä liian pitkälle karkumatkalle ennen Barcelonaan saapumista.
 
Vastaus: Formula 1

FIA hyväksyi F1-sarjan kiistellyt diffuusorit | F1 | YLE Urheilu | yle.fi

Niin että voidaan tuossakin sarjassa alkaa keskittyä olennaiseen. ;)

Ei helvetti! ois tämäkin asia voitu käsitellä ennen ku koko kausi edes alkaa! nyt jotkut tallit joutuvat aloittamaan periaatteessa puhtaalta pöydältä autojen uudelleen kehittämisen! Varmaan sentakia MäkLada on ollut täys p*ska ku se on suunniteltu juuri Tupladiffuusoria varten, nyt m*lkut sitten pistävät sen diffuusorinsa auton persiiseen... ja kas, johan kulkee...
Ja mistä vetoa, ettei valehtelijoita rangaista millään tavalla kuun lopussa, varsinkaan PR-n***eriä! onhan hänkin todella syyllinen valehteluun... mutta minkäs teet kun alkaa tuomariston eessä näyttää surulliselta ja nyyhkyttämään sekä pyytää anteeksi, eihän silloin ole vika valehtelijassa? :mad:
 
Vastaus: Formula 1

Eipä ennen kautta paljoa käsitellä autoja koskevia protesteja, koska testivaiheessa 'formula' voi olla vaikka robottiohjattu rakettireki. :D
Ja eihän tämä diffuussoriratkaisu ole edes millään tavalla laiton, vaan tiimit nostivat älämölön koska eivät sitä itse keksineet. Jo Kiinaan on odotettavissa uudet diffuusorit McLarenille, Rellulle ja ilmeisesti jopa Force Indialle. Eivät tallitkaan itse varmaan kovin kovasti uskoneet protestin läpimenoon jos uusi radikaalisti aerodynamiikkaa muuttava osa on jo nyt valmis. Siihen on panostettu todella paljon aikaa ja rahaa. Tosin Ferrari vinkuu tästä edelleen, ja heiltä ei diffuussoria ole ilmeisesti odotettavissa ennen Euroopan-kiertuetta. Todella typerää toimintaa. Ferrari on pahaa vauhtia vajoamassa takaisin pohjalle kultavuosien jälkeen.
 
Ylös Bottom