Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

The Elder Scrolls V: Skyrim

Vastaus: The Elder Scrolls V: Skyrim [PS3/X360]

Tota nyt on semmonen ongelma että mulla on joku vamppyyrin purema tai jotain ja ainakun yritän päästä kaupunkiin muhun hyökätään ? :O

Teitkö sen virheen että nukuit ulkona tai jossain luolastossa? :) Meinaan samaa virhettä en tee tässä kuin Oblivionissa :D Mutta katso sietä Magic valikosta Active Effects kohta, että mikä tarkalleen vaivaa.

Ei kai siinä auta kun googlettaa ohjeita tuohon parannuskeinoon, eikä taida temppelitkään tuota puremaa pystyä parantamaan? Toki se on ongelma jos heti käyvät kimppuun, kun sut näkevät.
 
Vastaus: The Elder Scrolls V: Skyrim [PS3/X360]

Tota nyt on semmonen ongelma että mulla on joku vamppyyrin purema tai jotain ja ainakun yritän päästä kaupunkiin muhun hyökätään ? :O

Tulevat varmaan soihtujen ja heinähankojen kanssa keskiaikaistyyliin huutaen: "He's a vampire, burn him!" Voikohan tässä myös purra vampyyrina muita? Ehkä he siksi haluavat sun kuolevan? :p
 
Vastaus: The Elder Scrolls V: Skyrim [PS3/X360]

Tulevat varmaan soihtujen ja heinähankojen kanssa keskiaikaistyyliin huutaen: "He's a vampire, burn him!" Voikohan tässä myös purra vampyyrina muita? Ehkä he siksi haluavat sun kuolevan? :p

Ainoa miten taitaa pureminen onnistua, on uhrin nukkuessa, kuten oblivionissa. Joku korjatkoon, jos olen väärässä.

Asiaa aseista, pistän piiloon, ettei kukaan suutu:

Onkohan jotkut lopetusliikkeet asesidonnaisia muuten kuin Two - ja one-handed, miekat, kirveet ja nuijat? Onko esim. joillekkin miekoille määritelty jotain omia lopetusliikkeitä? Oma hahmo alkoi katkomaan bandiittien päitä, kun löysin forsworn swordin (on muuten päheen näkönen vehje). Vai avaako kenties one-handed skillin karttuminen lisää lopetusliikkeitä?

Onko porukan mielestä questit miten bugisia? Itsellä ei ole tullut mitään isompaa ongelmaa vastaan, eikä missään vaiheessa ole tarvinnut loadata jumiutuneen npc:n tai jonkin muun seikan takia. Oblivionissa muistan näitä tapauksia vähän liikaakin. Ja vielä lopuksi, onko kukaan pelannut sidequestia nimeltä...

Forbidden Legend, oli nimittäin questin loppuhuipennus melko unohtumaton! Voi juma sitä fiilistä, kun hoksasin että kaikkia kolmea veljestä vastaan piti taistella (erikseen onneksi), mutta oli kyllä melko voittajafiilis, kun sai viimeisenkin vihun lopetettua. Viimeisen veljeksen kohdalla miekkakin hävisi kesken taistelun veteen, joten päätin hetken aikaa käydä summonattua frost astronachia vastaan nyrkein. Lopulta kuitenkin muistin bound swordin, joka sitten koituikin pelastukseksi. :D Todella mainio mittelö. Palkintoamuletti ei ollutkaan kuitenkaan ihan odotusten mukainen :(
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: The Elder Scrolls V: Skyrim [PS3/X360]

Onko porukan mielestä questit miten bugisia? Itsellä ei ole tullut mitään isompaa ongelmaa vastaan, eikä missään vaiheessa ole tarvinnut loadata jumiutuneen npc:n tai jonkin muun seikan takia. Oblivionissa muistan näitä tapauksia vähän liikaakin. Ja vielä lopuksi, onko kukaan pelannut sidequestia nimeltä...

Lost legends, oli nimittäin questin loppuhuipennus melko unohtumaton! Voi juma sitä fiilistä, kun hoksasin että kaikkia kolmea veljestä vastaan piti taistella (erikseen onneksi), mutta oli kyllä melko voittajafiilis, kun sai viimeisenkin vihun lopetettua. Viimeisen veljeksen kohdalla miekkakin hävisi kesken taistelun veteen, joten päätin hetken aikaa käydä summonattua frost astronachia vastaan nyrkein. Lopulta kuitenkin muistin bound swordin, joka sitten koituikin pelastukseksi. :D Todella mainio mittelö. Palkintoamuletti ei ollutkaan kuitenkaan ihan odotusten mukainen :(


Pistetään tämäkin piiloon.
Questin nimi oli Forbidden legend ;). Muistin sen hyvin nimenomaan siitä viimeisestä taistelusta. Oli kyllä mahtava taistelu, mielestäni hankalin tähän asti. Itse käytin melko paljon taikuutta ja jousia sen jousiveljeksen kanssa. Itse käytin Orcish Swordia joka oli taiottu flame-manauksella, toimii muuten loistavasti varsinkin draugreita vastaan. Vaihetaan pois sitten, kun löytyy parempi.
 
Vastaus: The Elder Scrolls V: Skyrim [PS3/X360]

Pistetään tämäkin piiloon.
Questin nimi oli Forbidden legend ;). Muistin sen hyvin nimenomaan siitä viimeisestä taistelusta. Oli kyllä mahtava taistelu, mielestäni hankalin tähän asti. Itse käytin melko paljon taikuutta ja jousia sen jousiveljeksen kanssa. Muuten sitä pärjäsi tosi hyvin Orcish Swordilla joka oli taiottu flame-manauksella, toimii muuten loistavasti varsinkin draugreita vastaan. Vaihetaan pois sitten, kun löytyy parempi.

Kiitos oikaisusta, korjasin nimen alkup. viestiin!
 
Vastaus: The Elder Scrolls V: Skyrim [PS3/X360]

Joo se on kyllä ollu aika positiivinen yllätys että vaikka kuinka lukee netistä että questit bugaa niin itellä ei oo käyny niin huono tuuri. Onneksi. Ei oo kyllä suoraan sanottuna oikeen mitään pahaa sanottavaa pelistä, muuta kun tuo jo aikaisemmin mainittu lagi, joka todennäkösesti korjataan sekin. Niin ja huomasin just että kun ostin solituden kämpän ja sisustin niin ne mannekiinit kun pukee niin ne häviää :S muuttuvat näkymättömiksi.
 
Vastaus: The Elder Scrolls V: Skyrim [PS3/X360]

Muutama tunti peliä takana ja vaikuttamelko mahtavalta. PC:llä pelailen, koska mielestäni sen kontrollit toimivat konsoleihin verrattuna paremmin tälläisissä peleissä, mutta ei siitä sen enempää.

Pelasin aikoinani Oblivionia pari tuntia ja enkä enempää ikinä pelannut. Falloutteja taas rakastan ja niiden takia tämän ostinkin ja onneksi ostin.

Peli näyttää upealta (pc, high graphics) ja heti ensimmäisestä sekunnista alkaen tuntuu siltä, että on jo todella syvällä tässä maailmassa.

Itse pelaan siten, että rotuna on Imperial ja taistelutyylini on todella taikapainotteinen. Jos näen vihollisen kaukaa ammun ensin jouskarilla muutaman nuolem ja, kun viholliset tulee lähemmäs vaihdan Dual-wield liekkeihini ja sit rillataan! En ole tainut miekkaan koskea sitten alkukohtauksen.

Koska olen Elder scrolls noobi olen täysin pihalla juonesta, kaikesta pikkutekemisistä yms. mutta on todella mukavaa tajuta jokin asia pitkän oudoksunnan jälkeen.

"Valitettavasti" AC: Revelations tuli eilen postissa ja se vie minut hetkeksi pois Skyrimin hienosta maailmasta. Toivottavasti jonkinnäköinen patchi tulisi tällä välillä.
 
Vastaus: The Elder Scrolls V: Skyrim [PS3/X360]

Oblivionin läpipelanneille (tai no miksei uusillekin Elder Scrolls -pelaajille) suosittelen muuten lukemaan Skyrimissä kirjan "The Great War". Oblivionin ja Skyrimin välillä on ehtinyt kumminkin kulua parisataa (?) vuotta, ja paljon on muuttunut Tamrielissa. Itsekin olin vähän pihalla maailman menosta, kunnes törmäsin ko. kirjaan, missä siis kerrotaan mitä Oblivionin jälkimainingeissa tapahtui.

edit: itseasiassa kirjan teksti löytyi netistäkin, täältä: http://www.uesp.net/wiki/Skyrim:The_Great_War

Päivän screenshotissa lohikäärmeellä oli laskeutumisvaikeuksia, mutta yritys oli hyvä! http://img208.imageshack.us/img208/5514/lohari1.jpg
 
Vastaus: The Elder Scrolls V: Skyrim [PS3/X360]

Itse olen huomannut lagia alchemyn parissa. Onko muilla käynyt niin, että kun tekee todella paljon potioneja, niin jokaisen potionin tekemisen jälkeen kun pitäisi valita seuraavat ingredientit seuraavaa potionia varten, niin valikko ei suostu liikkumaan, vaan pitää odottaa 5-15 sekuntia ennen kuin pystyy taas toimimaan valikossa. Itselläni kävi näin kun olin kerännyt todella paljon ingredienttejä ja tein yhdellä kertaa 100+ potionia.

Miten paljon alchemyn harrastajia täällä on? Itse lähes pakkomielteisesti keräilen kaikki kasvit, sienet, perhoset yms., tutkin kaikki tynnyrit ja ostan kaikilta kauppiailta ingredienttejä koska potionien tekeminen on mahtavaa! :D Alchemy skilli muuten kasvaa aika hitaasti.

Oletteko muuten masterannut vielä mitään skillejä? Mulla on Sneak jotain ~90 tällä hetkellä ja pian saan sen 100. Pelitunteja n.30h. Muut skillit laahaakin pääsääntöisesti kaukana perässä. Käytättekö muuten skill trainereita? Jostain syystä en itse halua käyttää niitä, koska on jotenkin kivempi tietää, että on kehittänyt kaikki itse.

Ja mitä perkkejä olette kerännyt? Mulla on Sneak tree viimeistä perkkiä vaille täynnä, One handedistä ja archerystä olen ottanut ensimmäiset damagea lisäävät perkit niin pitkälle kuin saan. En muista olenko muita vielä ottanut, mutta ajattelin Speechistä merchantile perkkejä kerätä, kun vaikuttaa aika hyvältä jos tahtoo paljon rahaa. Kun en ole löytänyt oikein rikkaita kauppiaita vielä mistään, niin olisi kiva päästä itse investoimaan heidän kauppoihinsa, jolloin ilmeisesti heidän varansa kasvaa pysyvästi, jolloin olisi helpompi myydä kertyneitä romuja. Vaikka sitä rahaa kyllä kertyy muutenkin aika paljon. Tällä hetkellä jotain 20000 septimiä taskussa, ja pitäisi löytää jostain uusi kämppä ostettavaksi. Tai mihin muuhun niitä voisi kunnolla tuhlata? Ideoita?


Onko Skyrimissä muuten areenaa ollenkaan?`En ole ainakaan itse löytänyt...


Juttua riittäisi vielä, mutta pitää katkaista tässä vaiheessa, ettei tule liian pitkä viesti ja joku ehkä jaksaa vielä lukeakin. :p
 
Vastaus: The Elder Scrolls V: Skyrim [PS3/X360]

Juttua riittäisi vielä, mutta pitää katkaista tässä vaiheessa, ettei tule liian pitkä viesti ja joku ehkä jaksaa vielä lukeakin. :p

Kaikenlaiset omaa pelaamista avaavat kirjoitukset tähän peliin liittyen kiinnostavat kovasti. Joukossa on varmasti heitä, joille roolipelaaminen on uusi aluevaltaus eikä sen kaikki nyanssit ole likimainkaan hallussa.

Kiinnostaisi tietää miten muut warriorit ovat tonttinsa hoitaneet. Millä aseistuksella mennään ja miten paljon on sorruttu magian puolelle?
 
Vastaus: The Elder Scrolls V: Skyrim [PS3/X360]

Onko asia näin että tässä ei ole minkäänlaista autosavea?

Koska olint tekemässä tehtävää ja kävellyt piiiitkän tovin ja olin melkein perillä kunnes karhu tuli ja tappoi.
Herättyäni henkiin olin taas Whiterunin portilla :S Ei oikeen inspaa kävellä uudestaan :/
 
Vastaus: The Elder Scrolls V: Skyrim [PS3/X360]

Onko asia näin että tässä ei ole minkäänlaista autosavea?

Koska olint tekemässä tehtävää ja kävellyt piiiitkän tovin ja olin melkein perillä kunnes karhu tuli ja tappoi.
Herättyäni henkiin olin taas Whiterunin portilla :S Ei oikeen inspaa kävellä uudestaan :/

On, mutta käsittääkseni peli talleenta, kun saat jonkun tehtävän tehtyä. Kannattaa aina tallentaa itse, ihan varmuuden vuoksi.
 
Vastaus: The Elder Scrolls V: Skyrim [PS3/X360]

Tota nyt on semmonen ongelma että mulla on joku vamppyyrin purema tai jotain ja ainakun yritän päästä kaupunkiin muhun hyökätään ? :O

Eikös vampyrismikin lueta sairaudeksi tässä, eli jos löydät sellaisen 'taikakiven' jostain metiköstä, niin luulisi lähtevän? Tai jos repusta löytyy cure potion.

Onko asia näin että tässä ei ole minkäänlaista autosavea?

Koska olint tekemässä tehtävää ja kävellyt piiiitkän tovin ja olin melkein perillä kunnes karhu tuli ja tappoi.
Herättyäni henkiin olin taas Whiterunin portilla :S Ei oikeen inspaa kävellä uudestaan :/
Ainakin PC:llä tallentaa myös kun menee pausemenuun, mutta itse ainakin rämppään quicksave-namiskaa jatkuvasti, tiedä sitten löytyykö sellaista ollenkaan konsoliversiosta.
 
Vastaus: The Elder Scrolls V: Skyrim [PS3/X360]

Oonko minä ainoa jota häiritsee typot noissa subtitleissä? Varmaankin oon juu. Tyyppi sanoo "they're" niin teksteissä lukee "their". Sitten on näitä "then/than" ja "your/you're" - kömmähdyksiä ollut kanssa. Pääsisköhän Bethesdalle oikolukijaksi? :D
 
Vastaus: The Elder Scrolls V: Skyrim [PS3/X360]

Kiinnostaisi tietää miten muut warriorit ovat tonttinsa hoitaneet. Millä aseistuksella mennään ja miten paljon on sorruttu magian puolelle?
Magiasta kouraan on tarttunut itseasiassa vain Recovery-(mm. Healing ja Fast Recovery) ja joitakin Illusion-taikoja(esim. muffle). Pääroolin kilveltä ja miekalta kuitenkin varastaa melkein tappiinsa tuutitettu jousipyssy. Alussa homma oli jopa kohtuullisen vaikeaa mutta kun kilpeä sai tehostettua ja blokkauksen jalon taidon opetteli alkoi homma luistaa. Legolasta kaukaa ja Arakornia iholle, näin ne hommat skulaa Skyrimissä!

Ja voi pojat minkälainen tämä ensimmäinen kuukausi onkaan ollut täällä pohjoisten vuorten joukossa! Pelin laajuutta on edelleen todella vaikeaa käsittää. Syystä tahi toisesta tämä Skyrim tuntuu jopa Tamrielia isommalta kokonaisuudelta. Tekemisen määrä, etenkin uuteen stadiin astuttua menee useasti täysin yli äyräiden. Mutta tähän auttaa yleinen stressittömyys. Minnekkään ei kannata hoppuilla ja touhuun on antauduttava täydellä fiiliksellä:

"Pitkään kuulin tuon inhan siivekkään kärmeksen kiertelevän minua. Paikallistaminen oli kuitenkin havumetsän korkeiden puiden ansiosta täysin mahdotonta. Jostain pusikon suojista eteeni pomppii ensimmäistä pääsiäistään nauttiva pupu. Se loikkii iloisesti edessäni ja saa ajatukseni hetkeksi pois tuolta ankean sisällissodan runtelemasta vuoristosta. Kuuluu karjaisu ja pupun ensimmäinen pääsiäinen jääkin sen viimeiseksi. Taivaalta pudonnut kärmes levittelee tulistuneita leukojaan uusimman kaatonsa ääressä. Alkaa kiivas kissa-hiiri kamppailu elämästä ja kuolemasta.

Havumetsä rajoittaa edelleen toimintaani eikä kärmes ole moksiskaan niistä parista nuolesta jotka löytävät kohteensa. Olen kuitenkin onnistunut ujuttamaan itseni pois metsän suojasta avoinaisemmalle maalle. Nyt otetaan fantasiaolennosta mittaa, mano el mano! Vaan mitäs vielä? Missä on tuo sulo soinnuin kirkuva matelija? Huuto kyllä kuuluu vaan olentoa ei näy mailla halmein... Vain kuolleen Tolkienin ja tämän perinnön ylitse!?! Tuollahan se niljakas lisko painii läheisen kylän parissa! Sankari pärinät soimaan ja juoksu kohti kylää! Huzzaah!! Muutama hyvin ajoitettu hyppy asettaa koipeni kalliolle aivan kylän liepeille. Nuolisateen lävitse näen satunnaisia välähdyksiä kyläläisistä jotka kurittavat kärmestä milloin milläkin kättä pidemmällä. Joukkoon liittyy vielä läheisestä kaupungista sotureita joiden ansiosta lohikärmes saa maistaa pikaista ja erittäin ansaittua kuolemaa. Ryövätessäni tuota jaloa olentoa tulevat taistoon osallistuneet kyläläiset ihmettelemään juuri koettua. Heilautan olkapäitäni ja käännän katseeni kohti auringonlaksua: - Hyvää pääsiäistä!
"

Juuri tälläiset ei skriptatut toiminnat tekevät Skyrimistä jokaiselle sitä pelaavalle todella yksilöllisen kokemuksen. Näin syntyy loputtomien tarinoiden virta joita on aina päästävä jakamaan muiden kanssa. Jatkuvasti pelissä törmää tapahtumiin tai näkyihin jotka saavat leuat laahaamaan lattiaa. Voiko tätä korkeammaksi fantasiassa enään päästä?
 
Vastaus: The Elder Scrolls V: Skyrim [PS3/X360]

Onko asia näin että tässä ei ole minkäänlaista autosavea? :/

Peli tallentaa aina kun matkustat kaupungista toiseen, nukut, odotat tai siirryt uuteen paikkaan esim sisältä ulos. Peli tallentaa myös hahmovalikkoon (eli siihen items, magic, level up, map menuun) 15min välein, jota voi säätää kyllä pause valikosta.

Onko muilla ollu sellasta ongelmaa että kun tulee bountya niin sitä ei voi maksaa tai joutua vankilaan vaan vartijat vaan käy kimppuun? Itellä kävi eilen niin hassusti että lohikäärme kävi päälle sitten tein shoutin sitä kohti kun se oli matalammalla, vahingossa osui thalmoreihin jotka saatto jotain vankia ja jouduin sitten nekin tappaamaan, no siitä tuli sitten bountya ja en voinut oikeen muuta tehdä kuin tapella aina riftenin vartijoita vastaan siellä alueella, joten otin tallennuksen. Onko kyse bugista vai mitäkö?

Kiinnostaisi tietää miten muut warriorit ovat tonttinsa hoitaneet. Millä aseistuksella mennään ja miten paljon on sorruttu magian puolelle?

Itse en warrulla pelaa vaan tavallaan combat-roguella. Pelattu on jo reilusti yli 50h ja hahmo siis on Imperial Rogue periaattees. Dual Wieldaan yleensä miekkoja mutta tällä hetkellä on Ebony axe flawless ja glass war axe flawless jossa oli joku enchantti. Olen kehittänyt smithingin sataan joten mulla on dragonscale kamppeet päällä ja joku huppu jonka sain yheltä dragon shrineltä. Olen Imperiumin puolella en liittynyt vastarintaan vaikka aluksi meinasin, liityn sit mun toisella hahmolla. Main questi mentiin läpi aika nopeasti, nyt vaan kolutaan paikkoja ja tehään sivutehtäviä. Kämppä löytyy sekä whiterunista että solitudesta ja emäntä on se camilla sieltä riverwoodista. Magiaa en ole kasvattanut yhtään ja sitä tulee vaan joskus käytettyä parannukseen. Säästän ne magia hommat maagiani varten.
 
Vastaus: The Elder Scrolls V: Skyrim [PS3/X360]

Pelaan vaikeimmalla joten pataan tulee vähänkään voimakkaammalta vihulta suorassa yks yhteen ottelussa, joten itse heitän alkuun Fire Acronachin viemään vihulaisten huomiota - myös staminaan olen panostanut joten blokkaan mahd. paljon, lyön kilvellä jotta vihulainen edes hieman haparoisi ja sitten miekalla/kirveella kerta (voima)huitaisu perään. Rinse & repeat. Jos stamina loppuu niin perääntyy tarvittaessa. Toisaalta taktiikkani vaatii erittäin paljon liikkumavaraa joten alue on parempi tuntea hyvin jotta ei peräänny rotkoon yms ansaan. Perääntyessä voi heittää uuden Fire Acronachin tai Fire Trapin - kunhan maagien kanssa pyrkkii välttämään selkeää näkökontaktia(tolpat, lohkareet, kulmat, yms). Joskus tekee vaikeaa, niin vaikeaa..

Edit: Panostan Magicka regeneratioon enchanteissa.
 
Vastaus: The Elder Scrolls V: Skyrim [PS3/X360]

Itse oon boxilla pelannut tätä nyt melkein 23h ja lvl 16. Warriorilla mennään ja yhden käden kirveellä huidotaan :p Heavy armorit päällä, kilpi kädessä ja hieman myös taiotaan, heal, soul trap ja joskus flames.

Tullut myös smithingiä (45) nostettua ja enchantingia (34).

Pääjuonta pelattu vaan;
Siihen asti että käytiin niitä Greybeardeja moikkaamassa

Ihan hyvältä maistuu ja tahtoo olla vaikea lopettaa aina kun nukkumaanmeno lähestyy, äkkiä vierahtaa vielä pari tuntia jotain paikkaa "äkkiä" tutkiessa :D
 
Vastaus: The Elder Scrolls V: Skyrim [PS3/X360]

Minulla on ongelma whiterunin taloon liittyen. En usko että tarvitaan spoileria kun ei ole kyse tehtävästä. Ostin siis talon whiterunista, ja siihen yhden huoneen kalusteet. Sitten kun keräsin vähän lisää rahaa ja olin menossa ostamaan lisää kalusteita, niin keskustelussa stewardin kanssa (proventus) ei enää ollutkaan mahdollisuutta ostaa taloon tavaraa? Keskusteluoptio siis puuttui. Onko tämä jonkin sortin bugi vai missä vika? Tarkistin vielä netistä että kysymyksessä todellakin on se henkilö jolta ne tavarat pitäisi ostaa..

Bugeja ei ole muuten tullut vastaan kuin että eilen illalla rupesi peli kaatuilemaan ihan huolella. Yritin poistua Windhelmistä, pleikka jumiin, portin ulkopuolella parikymmentä metriä, pleikka jumiin, vielä kerran yritin ja pääsin melkein lähistöllä olevaan luolaan asti, sitten pleikka jumiin. Mietin että oisko pleikka ylikuumentunut, joten nukuin yön yli mutta aamulla sama uudestaan. Sitten tarkistin että onko päivitystä, sellainen oli ja sen jälkeen ei olekaan enää kaatunut. Toivottavasti ei tule enää lisää.

ps. Aloitin Dunmer-varkaalla, mutta päästyäni n. tasolle 11 totesin että taistelua on sen verta paljon eikä sneakkailusta niin paljoa hyötyä tuntunut olevan (luolat sun muut ovat vielä mielestäni selkeästi lineaarisempia kuin oblivionissa) joten rerollasin isoon blondiin Nord-taistelijaan. Taistelijalla pelaaminen on ollut huomattavasti mukavampaa ja immersio on ollut todella kovaa tasoa. Diggaan myös siitä ettei tarvitse yksin juosta, vaan mukana on nyt seurannut jo aika pitkään tuollainen henkivartija.
 
Ylös Bottom