Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Konsoleiden liikkeentunnistus (Wii, Xbox 360, PS3)

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Kastle
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Vastaus: Konsoleiden liikkeentunnistus (Wii, Xbox 360, PS3)

Pitää kuitenkin ottaa huomioon, että Natalin kanssa ei ehkä pitäisikään lähteä suoraan Wii Sports -linjalle, vaan miettiä jotain uutta, jossa juuri kyseinen laite on hyvä.

Joo, tässä ollaan asian ytimessä. On eri asia sitten miten M$:n strategiaosasto on asian nähnyt. Mutta jos peleihin pyritään kehittämään lisäarvoa juuri tämän laitteen ehdoilla eikä muita apinoiden, niin epäilemättä tästä voi tulla hauska.
 
Vastaus: Konsoleiden liikkeentunnistus (Wii, Xbox 360, PS3)

Eikö Natalilla pystyisi tekemään tällaista? YouTube - TrackIR5 & ArmA2 Premiere (TrackIR 5)

Tuo jo oikeuttaisi laitteen olemassaolon näin hc-pelaajan näkökulmasta. Tuohon sitten vielä käsillä näytetyt ryhmäkomennot, sekä äänikomennot, niin räiskintäkokemus paranee jo kohisten.

Johan Pachter tai joku totesi, että Natalia ei käytetä samalla lailla pelaamiseen kuin vaikka WiiMotea, vaan sen ensisijainen tarkoitus on tuoda uutta yleisöä boksin muiden palvelujen, kuten NetFlixin pariin uudella ja kiinnostavalla ohjauksella tyyliin Minority Report. Toki tähän mukaan saadaan ympättyä Wii Sportsin kaltaisia pikkupelejä (kuten se pallontorjumispeli) ja kuntopelejä kuten EA Active. Mitään monimutkaistahan tuolla ei pysty tekemään ilman ohjainta ainakaan näin mielikuvituksettoman henkilön mielestä.
 
Vastaus: Konsoleiden liikkeentunnistus (Wii, Xbox 360, PS3)

Ainakin joku pelijöyrnälisti oli mun kanssa samaa mieltä..

Eurogamer's Best of E3 2009 Article - Page 2 // None /// Eurogamer - Games Reviews, News and More

"Best Technology - Honourable Mentions:

Sony's motion controller was less radical than Microsoft's, had only the sketchiest demos, and wasn't available for anyone to try - but it did look great fun to use, and arguably had much more realistic gaming applications than Natal."

;)

Tosiaan, mielenkiintoisen quoten otit tekstistä, kun siellä oli esimerkiksi tälläistä:

Milo was the hands-down sensation of E3, but that's not the only reason it takes the Best Technology award. It was the synthesis of Lionhead's AI experiments with Microsoft's technically amazing and surprisingly functional Project Natal hands-free interface to create something genuinely new - not just a demo resembling a flavour-of-the-mass-market Wii game - that attracted our attention, not to mention Steven Spielberg's. Usually the conservative follower of trends, it was Microsoft who took the boldest step into the future this E3.

Tuon kanssa voi kyllä olla täysin samaa mieltä ja kun yhdistää tuohon messuilla nähtyyn demoamiseen tämän:

Eikö Natalilla pystyisi tekemään tällaista? YouTube - TrackIR5 & ArmA2 Premiere (TrackIR 5)

Niin voi hyvin mielin sanoa, että tässä teknologiassa on kyllä uskomattoman paljon potentiaalia, jos se tuollaiseen taipuu ja käsittääkseni näin siis myös on. Ja kun muuan muassa Rare, Lionhead ja esimerkiksi Wiin tekniikalla kohua herättänyt Johnny Chung Lee (YouTube) ovat mukana projektissa, niin kyllähän tuon tilanteen kehittymistä seuraa ihan mielenkiinnolla. Jos tekniikan kustannukset pystyy Microsoft pitämään aisoissa, niin tästä saattaa tulla ihan suurikin hitti. Potentiaalia ainakin löytyy, jos ei muuta, joten antaa tulevaisuuden näyttää.
 
Vastaus: Konsoleiden liikkeentunnistus (Wii, Xbox 360, PS3)

Tosiaan, mielenkiintoisen quoten otit tekstistä, kun siellä oli esimerkiksi tälläistä...

Pointti vain olikin, että olen tuon tekstin (mitä lainasin) kanssa samaa mieltä => "fun to use" ja "much more realistic gaming applications".
 
Vastaus: Konsoleiden liikkeentunnistus (Wii, Xbox 360, PS3)

Ubisoftilta Wiille jo puolen vuoden sisällä jotain Natalin ja PSEyen välimaastosta. Ei varmaankaan yhtä tarkka, mutta "real-time" kuulostaa aina hyvältä. Onpa kilpailua nyt tuolla osastolla.

 
Vastaus: Konsoleiden liikkeentunnistus (Wii, Xbox 360, PS3)

Ubisoftilta Wiille jo puolen vuoden sisällä jotain Natalin ja PSEyen välimaastosta. Ei varmaankaan yhtä tarkka, mutta "real-time" kuulostaa aina hyvältä. Onpa kilpailua nyt tuolla osastolla.


"Leg transformation"....laittoi lievästi naurattaan :)
 
Vastaus: Konsoleiden liikkeentunnistus (Wii, Xbox 360, PS3)

Katsoin ite tuon pätkän ja näytti hyvin jo nyt toimivan.

Mahtoiko kavereilla olla hienot punaiset puvut päällä ihan muuten vain, vai avittamaan kameran edes teutaroivien janttereiden tunnistamista systeemin toimesta?
 
Vastaus: Konsoleiden liikkeentunnistus (Wii, Xbox 360, PS3)

Mahtoiko kavereilla olla hienot punaiset puvut päällä ihan muuten vain, vai avittamaan kameran edes teutaroivien janttereiden tunnistamista systeemin toimesta?

Veikkaan että haalareita tosiaan käytettiin harmillisten demoefektien välttämiseksi.
Natalin RGB-kamera tod. näk. varmisteli videokuvan perusteella tapahtumia.
 
Vastaus: Konsoleiden liikkeentunnistus (Wii, Xbox 360, PS3)

Edelleenkin oli Natalissa havaittavissa liikkeen ja pelin välillä lagia, pienikin viive saa oman kiinnostuksen laskemaan melkolailla nolliin :S
 
Vastaus: Konsoleiden liikkeentunnistus (Wii, Xbox 360, PS3)

Edelleenkin oli Natalissa havaittavissa liikkeen ja pelin välillä lagia, pienikin viive saa oman kiinnostuksen laskemaan melkolailla nolliin :S
Voi ei! Teknologiademossa PUOLITOISTA VUOTTA ennen laitteen julkaisua on pientä ongelmaa. Täytyy siis olla ihan kökkö, eikä MS missään nimessä voi ehtiä hioa tekniikkaa.
 
Vastaus: Konsoleiden liikkeentunnistus (Wii, Xbox 360, PS3)

Voi ei! Teknologiademossa PUOLITOISTA VUOTTA ennen laitteen julkaisua on pientä ongelmaa. Täytyy siis olla ihan kökkö, eikä MS missään nimessä voi ehtiä hioa tekniikkaa.

Wiille on nyt vasta tulossa korjausta motion plussan muodossa reippaasti julkaisun jälkeen :D

TT-2k, take it with a frickin enormous grain of salt.
 
Vastaus: Konsoleiden liikkeentunnistus (Wii, Xbox 360, PS3)

Ihan mielenkiintoinen pikku videopätkä, joka esittelee Sonyn ideoita tuon väripallonseurannan varalle:
 
Vastaus: Konsoleiden liikkeentunnistus (Wii, Xbox 360, PS3)

Ihan mielenkiintoinen pikku videopätkä, joka esittelee Sonyn ideoita tuon väripallonseurannan varalle:

Tuo taisi olla jo EyeToy/PS2 ajalta, eli reilusti aikaisempaa materiaalia, kuin mitä nyt E3:ssa esiteltiin?
 
Vastaus: Konsoleiden liikkeentunnistus (Wii, Xbox 360, PS3)

Kyseesä on vuoden 2007 matskua. Ja vielä vanhempaakin löytyy tuon linkin takaa, eli mistään uudesta asiasta ei todellakaan ole kyse.
Obs! Eipä ole edes noinkaan tuoretta, vaan kaikki on nähty jo vuoden 2004 esittelyssä.

Jos kiinnostaa, katsokaa ihmeessä koko reilun tunnin mittainen video läpi. Tuosta käy varsin hyvin ilmi, miten EyeToy (tai alunperin iToy) kehittyi. Ja näkyypä reilun tunnin kohdalla 3D Breakout, eli eipä Natal-esittelyssä nähty juttukaan hirveän omaperäinen ollut. Palloja oli nyt vaan enemmän ja jalkojakin pystyttiin seuraamaan, mutta muuten perusperiaate oli olemassa jo 5 vuotta sitten. (Kamerana tuolloin käytettiin 3DV:n laitetta, joka vielä siihen aikaan oli turhan kallis ollakseen konsolin lisälaite. Ja kyllä, kyseessä on sama 3DV-yritys, jonka Microsoft keväällä osti.)
 
Vastaus: Konsoleiden liikkeentunnistus (Wii, Xbox 360, PS3)

Sony on näemmä kertonut taas hieman lisää Wandin teknologiasta. Sauvassa on sisäänrakennettu rumble-tuki, ja PS3:n SDK:ssa on jo mukana tuki kasvojen- ja katseenseurannalle. Yhteensä yhdellä PS Eye -kameralla voi seurata neljää liikeohjainta. Sonylla myöskin mietitään, miten uutta sauvaa voisi käyttää yhdessä perinteisen ohjaimen kanssa, eli esim. sauva olisi miekka ja Dualshock 3 olisi kilpi.
 
Vastaus: Konsoleiden liikkeentunnistus (Wii, Xbox 360, PS3)

Mies EyeToyn takana, Richards Marks vastaili 12 kysymykseen liittyen PS3:n tulevaan liikeohjaimeen. Mitään uutta haastattelusta ei sinällään käy ilmi. Julkaisuaikataulu on edelleen kevät 2010, ja laitteen virallinen kauppanimikin on keksimättä.
 
Vastaus: Konsoleiden liikkeentunnistus (Wii, Xbox 360, PS3)

IGN leikittelee project natalin kanssa:

Ei välttämättä ihan nuoremmille

Ja sitten halo meininkii...
 
Ylös Bottom