Vastaus: Konsoleiden liikkeentunnistus (Wii, Xbox 360, PS3)
MusicTV
Erittelemättä mitä medioita seuraan, kerron että olen nähnyt mainoksia sekä Microsoftilta, Nintendolta että Sonylta. Microsoft markkinoi Kinectiä, Nintendo markkinoi Wii Fit:iä ja muistaakseni uutta Donkey-peliä kun Sony markkinoi GT5:sta ja PSP:tä. Kyllä mä olen yhden Move mainoksenkin nähnyt, mutta pointti oli että markkinoinnissa on ihan selkeä ero ja Microsoftin keskittyessä liiketunnistuksensa markkinointiin, Sony markkinoi kaikkea muuta. Liiketunnistus on mun mielestä casual pelaajan juttu, joten joulumarkkinat on (ainoa?) aika myydä niitä. Oon lukenut monelta foorumilta keskustelua aiheesta ja ne hard core pelaaja ei ole nähnyt kummassakaan liiketunnistusjärjestelmässä pontentiaalia, joten Sonylla on kova työ myydä Movea sille kohderyhmälle. Toinen vaihtoehto on että Sonylla ollaan lyöty hanskat tiskiin Moven suhteen ja sen sijaan koitetaan iskeä siihen hard core pelaajien segmenttiin perinteisillä peleillä nyt kun Microsoft keskittyy casual pelaajiin.
Ja tosiaan, onhan se Sonykin myynyt Movea paljon, mutta ei ollenkaan tarpeeksi että laitekanta riittäisi kolmannen osapuolen pelikehittäjille tukemaan sitä omatoimisesti. Ja jokatapauksessa joulumyynnin "missaaminen" ihmetyttää.
Onpas taas pitkälle vietyjä omia tulkintoja. Kannattaa seurata vaikka ihan MusicTV:tä. Sieltä tulee päivittäin kymmeniä Playstation Move-mainoksia, joissa nimenomaan myydään uudella ohjauksella myös konsolia. Ette ehkä seuraa niitä medioita, joissa pyritään nyt uusiin kuluttajiin vaikuttamaan?
MusicTV

Erittelemättä mitä medioita seuraan, kerron että olen nähnyt mainoksia sekä Microsoftilta, Nintendolta että Sonylta. Microsoft markkinoi Kinectiä, Nintendo markkinoi Wii Fit:iä ja muistaakseni uutta Donkey-peliä kun Sony markkinoi GT5:sta ja PSP:tä. Kyllä mä olen yhden Move mainoksenkin nähnyt, mutta pointti oli että markkinoinnissa on ihan selkeä ero ja Microsoftin keskittyessä liiketunnistuksensa markkinointiin, Sony markkinoi kaikkea muuta. Liiketunnistus on mun mielestä casual pelaajan juttu, joten joulumarkkinat on (ainoa?) aika myydä niitä. Oon lukenut monelta foorumilta keskustelua aiheesta ja ne hard core pelaaja ei ole nähnyt kummassakaan liiketunnistusjärjestelmässä pontentiaalia, joten Sonylla on kova työ myydä Movea sille kohderyhmälle. Toinen vaihtoehto on että Sonylla ollaan lyöty hanskat tiskiin Moven suhteen ja sen sijaan koitetaan iskeä siihen hard core pelaajien segmenttiin perinteisillä peleillä nyt kun Microsoft keskittyy casual pelaajiin.
Ja tosiaan, onhan se Sonykin myynyt Movea paljon, mutta ei ollenkaan tarpeeksi että laitekanta riittäisi kolmannen osapuolen pelikehittäjille tukemaan sitä omatoimisesti. Ja jokatapauksessa joulumyynnin "missaaminen" ihmetyttää.