Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Dragon's Dogma 2

But many of the items for sale are rare, expensive, or difficult to obtain in the game. Wakestones, for example, allow you to revive your character in the middle of combat, and are rare enough that players are advised to save them for use during only the most challenging encounters. But now the temptation is there to just buy your way out of trouble for $0.99.

The Art of Metamorphosis item, which allows you to change your character’s appearance, can be bought from a vendor, but comes at a high price: 500 Rift Crystals. That’s too much to afford early in the game, and sellers have limited inventory. Capcom is selling these for $1.99.


Vähän ihmetyttää jos et näe mikä ongelma ton tyyppisessä suunnittelussa on ja miksi se porukkaa nyppii, kun on juuri maksanut 80e pelistä. Ei tuossakaan varsinaisesti tuputeta mitään ostamaan, kaiken saa ”normaalilla” pelaamisella mutta kyllähän tuostakin paistaa läpi se, että pelin tiettyjä asioita on suunniteltu niin, että saadaan osaporukasta ”sortumaan” rahalla ostettaviin apuihin.
Toi enkkuteksti on kyl ihan bullshittiä ja kaikki jotka peliä on pelannu tietää sen. Mulla on muutaman tunnin jälkee läjä wakekiviä kun noilla pawneilla on questina semmone et ku hetken matkaat niitte kans saat shardin. Pawneja pitää vaihtaa kun niide levu ei kasva sun mukana.

500 rift kristallia ei oo mitään, pikkuhiluja. Noita saa kokoajan sitä mukaa ku lepäät ja sun pawni palaa muiden pelaajien matkoilta. Mitä enemmän leveliä kasvaa, sitä enemmän kristalleja tulee.

Miksi tällasta paskamyrskyä ei tullut AC-pelien kohalla ku siel on ties mitä boostipaskaa ollu pitkään. Kummasti pelit silti maistunu kaikille "ei mua haittaa mä pelaan normaalisti hörhör" ja nyt kummasti tän pelin kohdal tää on joku maailmanloppu ja netti täynnä tommosta paskaa infoa mitä tossa enkkutekstis on.

Joo turhat mikromaksut on tyhmiä, mut vittu ku tommonen idioottimainen misinformaatio on vielä tyhmempää. Sitte porukka lukee ton ja jättää huikeen pelin väliin kun eivät tiedä oikeesti mite ne siel pelis on.

Joo 500 kristallia voi olla IHAN ALUSSA liikaa, mut näin 4h pelaamisen jälkeen se ei ole liikaa. Ja jos on pakko IHAN ALUSSA muokata ulkonäköä niin oisko voinu siin editoris olla sen vartin sit kauemmin. Sit varmaa jaksaa pelaa sen hetken et voi siirtää sen hiuskiuhkuran menee toisee suuntaan.

Nyt loppuu mun räntti, meen jatkaa pelaamista. Menkää teki toisee ketjuu itkee mikromaksujen pahuudesta.
 
Viimeksi muokattu:
But many of the items for sale are rare, expensive, or difficult to obtain in the game. Wakestones, for example, allow you to revive your character in the middle of combat, and are rare enough that players are advised to save them for use during only the most challenging encounters. But now the temptation is there to just buy your way out of trouble for $0.99.

The Art of Metamorphosis item, which allows you to change your character’s appearance, can be bought from a vendor, but comes at a high price: 500 Rift Crystals. That’s too much to afford early in the game, and sellers have limited inventory. Capcom is selling these for $1.99.


Vähän ihmetyttää jos et näe mikä ongelma ton tyyppisessä suunnittelussa on ja miksi se porukkaa nyppii, kun on juuri maksanut 80e pelistä. Ei tuossakaan varsinaisesti tuputeta mitään ostamaan, kaiken saa ”normaalilla” pelaamisella mutta kyllähän tuostakin paistaa läpi se, että pelin tiettyjä asioita on suunniteltu niin, että saadaan osaporukasta ”sortumaan” rahalla ostettaviin apuihin.
En tosiaankaan näe ongelmaa. Miksi ihmeessä ostaisin mihinkään peliin helpotuksia tai ulkonäköjuttuja? Täysin vieras ajatus minulle. Ja kyllä, mielestäni on tietynlaista mielen heikkoutta jos on valmis nimenomaan tuollaisia juttuja ostamaan pelejä helpottaakseen tai vain jotenkin pätemiseen pelimaailman hahmon ulkonäöllä. Väitän tuon myös olevan varsin marginaalinen porukka joka tuollaisiin sortuu. Ainakaan omissa pelikaveripiireissä en ole koskaan kuullut kenenkään edes harkitsevan moisia. Mutta kuten sanoin, nykyään on toki suuntana vähän kaikenlaisessa kaupankäynnissä, että sitä mielen heikkoutta myöskin aika tiiviisti yritetään hyödyntää niiden osalta, jotka ovat höynäytettävissä (markkinointi ja mainonta erityisesti ovat tähän perustuneet jo iät ja ajat tuotteessa kuin tuotteessa ja alalla kuin alalla). Toki ikävää heidän kannaltaan kai sitten, jotka näihin sortuvat? En tiedä, kun kai aikuisia ihmisiä ovat ja pitäisi kai joku vastuu omista tekemisistään ja rahankäytöstään kuitenkin ottaa.
 
Viimeksi muokattu:
En tosiaankaan näe ongelmaa. Miksi ihmeessä ostaisin mihinkään peliin helpotuksia tai ulkonäköjuttuja? Täysin vieras ajatus minulle. Ja kyllä, mielestäni on tietynlaista mielen heikkoutta jos on valmis nimenomaan tuollaisia juttuja ostamaan pelejä helpottaakseen tai vain jotenkin pätemisen pelimaailman hahmon ulkonäöllä. Väitän tuon myös olevan varsin marginaalinen porukka joka tuollaisiin sortuu. Ainakaan omissa pelikaveripiireissä en ole koskaan kuullut kenenkään edes harkitsevan moisia. Mutta kuten sanoin, nykyään on toki suuntana vähän kaikenlaisesta kaupankäynnissä, että sitä mielen heikkoutta myöskin aika tiiviisti yritetään hyödyntää niiden osalta, jotka ovat höynäytettävissä (markkinointi ja mainonta erityisesti ovat tähän perustuneet jo iät ja ajat) . Toki ikävää heidän kannaltaan kai sitten? En tiedä, kun kai aikuisia ihmisiä ovat ja pitäisi kai joku vastuu omista tekemisistään ja rahankäytöstään kuitenkin ottaa.
Et tunnu ymmärtävän alkuunkaan mitä minä tai muutama muu on täällä yrittänyt sanoa. Mutta eipä siinä, aivan turhaa yrittää sen enempää selventääkään.
 
Et tunnu ymmärtävän alkuunkaan mitä minä tai muutama muu on täällä yrittänyt sanoa. Mutta eipä siinä, aivan turhaa yrittää sen enempää selventääkään.
Samaa mieltä olen kuin edellä @Huttu. Eli tässä myös paskalla disinformaatiolla pyritään ulisemaan asiasta, mikä ei ole todellinen ongelma kuin joillekin, ja ihan oman käyttäytymisensä takia. Tällaista misinformaatioon tai liioiteltujen mielikuvien luomiseen perustuvaa ulinaa ja ranttiahan on some pullollaan. Siksi en esim. juurikaan jaksa itse vaikkapa X:ää tai vastaavia medioita lukea, kun siellä on juurikin tällaista vähän joka puolella. Ja se öyhötys on vielä se tyypillinen juttu. Tehdään niinsanotusta kärpäsestä härkästä melkeinpä missä tahansa asiassa
 
Kaikki jotka puolustavat näitä mikromaksuja sanomalla ettei niitä tarvitse ostaa, ovat osa ongelmaa. Kenenkään ei pitäisi hyväksyä 60-80€ maksavissa peleissä tällaisia mobiili markkinoille tarkoitettuja kusetuksia. Tällä hetkellä ne ei ehkä ole pakollisia mutta kun ne tulevaisuudess on koska hyväksyitte ne niin sitten on ihan turha kitistä. Silmien sulkeminen ongelmalta ei poista sitä, vain lompakolla äänestäminen ja nostamalla tarpeeksi älämölöä tuo muutosta.
 
Et tunnu ymmärtävän alkuunkaan mitä minä tai muutama muu on täällä yrittänyt sanoa. Mutta eipä siinä, aivan turhaa yrittää sen enempää selventääkään.
Pelko siis on että pelin sisällä tehdään niin, että tavarat on vaikeasti saatavia jotta tulee paine ostaa tarvittavat rahalla eikö? Mitä nyt tota massiivista tekstimäärää selailin.

Joissaki voi olla noin mun tän pelin kohdalla ei oikeasti ole tota ongelmaa. Mulla ei vielä ole tullu edes mieleen että ostaisin mitään, kun kaikki on tuntunut tulevan ihan luonnollisesti pelaamalla kaikessa rauhassa ilman että on asiaa edes ajatellut. Ymmärrän kyllä hyvin siis Ippenaattorin pointin mielenheikkoudesta. Tämä on jotenkin lähtenyt clickbait artikkeleiden myötä todella väärille raiteille ja karkottaa paljon pelaajia turhaan.
 
Kaikki jotka puolustavat näitä mikromaksuja sanomalla ettei niitä tarvitse ostaa, ovat osa ongelmaa. Kenenkään ei pitäisi hyväksyä 60-80€ maksavissa peleissä tällaisia mobiili markkinoille tarkoitettuja kusetuksia. Tällä hetkellä ne ei ehkä ole pakollisia mutta kun ne tulevaisuudess on koska hyväksyitte ne niin sitten on ihan turha kitistä. Silmien sulkeminen ongelmalta ei poista sitä, vain lompakolla äänestäminen ja nostamalla tarpeeksi älämölöä tuo muutosta.
En minä ainakaan hyväksy. Eli en edelleenkään osta mitään tuollaisia pelien helpotuksia. Ja jos joku peli olisi niin selvästi jonkin maksamalla hankittavan helpotuksen ympärille rakennettu tekele, ettei pelaamisesta muuten mitään tulisi, niin tuollainen peli jäisi kesken, enkä enää koskaan kyseisen firman tuotoksiin koskisi, ellen olisi varma, ettei moista enää uusissa peleissään olisi. En sitten kuitenkaan ole vielä yhteenkään noin toimivaan peliin törmännyt, vaan pelaamani pelit ovat aina olleet oikein mukavasti pelattavissa läpi ilman minkäänlaisia maksullisia helpotuksia, enkä ole niiden rakenteissa ongelmia kokenut.

Kyllä tässä nyt tyhjästä ulistaan, sorry vaan. Ei muuta kuin itseään niskasta kiinni jokainen, joka on ehkä tuollaisia mennyt peleihinsä ostamaan, ja se sitten jotenkin tuntuu huonolta ja epäreilulta. Eikä tämän kaltainen rahastus muuten ole ollenkaan uusi juttu pelimaailmassa. Tainnut jo kohta ainakin vuosikymmenen verran olla pelimaailmassa, joten ei tässä nyt mistään uudesta suuntauksesta ole kyse. Väitän myöskin edelleen, ettei oikein missään konsolipeleissä itse pelin rakenteen suunnittelu tällaisiin perustu, vaan näitä lisätään sitten se tunnistaen, että mieleltään heikkoja ja kärsimättömiä aina löytyy, joille voidaan ”tarjota” heidän elämäänsä helpotuksia.

Mitä olen nyt tästä DD2:sta lukenut, niin pelimekaniikat ovat käytännössä samat kuin ykkösessä, joka taisi olla tehty jo yli vuosikymmen sitten? En nyt muista oliko siinä tällaisia vastaavia mikromaksujuttuja. Jos ei ollut, niin saman rakenteen peli sieltä sitten nytkin joka tapauksessa tuli, vaikka pelissä on nyt mikromaksujakin. Ja jos niitä sitten olisikin jo tuolloin aikoinaankin ollut, niin sitten kertoo siitä, ettei suuntaus ihan uusikaan ole. En edes puhuisi mistään suuntauksesta, kun onhan tämä nyt ihan hyvin kurissa pysynyt tuon Battlefront 2:n aiheellisen skandaalin jälkeen. Eli ei toki mikä tahansa mene läpi sentään.
 
Viimeksi muokattu:
Tämä on jotenkin lähtenyt clickbait artikkeleiden myötä todella väärille raiteille ja karkottaa paljon pelaajia turhaan.
Siltä tosiaan näyttää. En puolusta tietenkään mikromaksuja, mutta tässä ne eivät ole kovin kummoisia kieltämättä, ainakaan nostettuun meteliin nähden.

Tosin metelin nostaminen on selvästi jotain auttanut, kerta CapCom on asiaa jo kommentoinut.
 
Täytyy iha rehellisesti todeta etten edes tienny että pelissä on mikromaksumahdollisuus ennen kuin täällä siitä alettiin puhumaan :D Ne ei näy pelissä ollenkaan ja on vissii kaiketi vaan ps storessa dlc:nä.

Ei tässä ny ainakaa mikää saalistusmeininki ole jos joku sitä pelkää.

Voidaa muute ottaa esimerkiks Tales of -sarja. Siinä on pitkää ollu mikromaksuja siin muodos et saat euroilla iha puhtaasti hahmon leveliä ylös plus muuta resurssia. Ei vissii sillo ollu ongelma? Sehä on iha helvetisti räikeempi ku tässä :)

Kaksinaismoralismia parhaimmillaan. Ehkä peli oli mieleen sillo mut nyt joku harmittaa.
 
Kun ihmiset täs ja ympäri internettiä näkee vaivaa tuhlata aikaa marmattamiseen ja tämän pelin mikromaksujen paisuttamiseen niin mä käytän sen ajan pelistä nauttimiseen. En itsekään ole mikromaksujen ystävä tai puolustaja mutta niin kauan kun ne on ns. "boosteja" joihin ihmiset sortuu niin se on jokaisen oma asia, ihan kun tämä nyt olisi jotain uutta.

Mutta puhutaan vaihteeks myös itse pelistä, kyllä se perse vaa jämähti eilen sohvalle liiankin pitkäksi aikaa vaikka väsynyt oli duunin jälkeen. Heti aamusta sit jatkui, noh viimeks tämmönen löytämisen ja seikkailun ilo oli Elden Ringis. Annetaan toki se päämäärä minne mennä, mutta matkan varrella sitä eksyy polulta, löytää aarteita, pawnit heittää läppää, auttaa, kerää myös loottia jne, sit tulee vastaan eeppisiä taisteluja, muutama iso mörkö tullut vastaan ja ne vasta eeppisä onkin, kiivetään selkään, taistellaan ja sit heitetään yläfemmoja ku voitetaan. Eräs taistelu tuotti vaikeuksia että kuoli pari kertaa, lopputulema oli se että yks pawn kiipes sen selkään siinä ne sit hoiperteli niin että pawn ja iso mörkö tippui järveen ja molemmat kuoli. RIP pawnin sielulle.

Kyllä tässä välillä on vahvat MH fiilikset, tykkään tästä gameplay loopista. Mennään, katotaa mitä tulee vastaan, taistellaa, kerätään loottia, ostetaan parempaa gearia/aseita/ym, päivitetään niitä keräämillä materiaaleilla jne. Paljon on tapahtunut mut varmasti ollaan vielä niin alussa että kaikki on vielä opettelua ja en usko että peli on vielä tässä vaiheessa näyttänyt kaikkea. En tiie, olen vakuuttunut että pitkästä aikaa on taas peli mihin saan upotettua satoja tunteja (toivottavasti) peli johon taas panostaa ja lähtee ilolla kohti uusia seikkailuja.

Jos nyt unohtaa nämä internetissä turhaan isoksi paisuneet valitukset on tässä oikeesti käsissä ihan hemmetin hyvä peli.
 
Täytyy kyllä hattua nostaa että näinkin omalaatuisia pelejä edelleen tehdään. Ei yritetä miellyttää kaikkia. Esimerkiksi tuo pikamatkustamisen rajoitus. Jos joka paikkaan Skyrimin tapaan pystyisi vain napin painalluksella matkustamaan, niin välittömästi itseltäni katoaisi immersio seikkailusta. Silloin ei tämä eroaisi oikein hirveästi lineaarisesta pelistä.

Musta tuntuu että tässä ollaan mahtavan pelin äärellä. Kunhan teknisesti peli saataisi parempaan kuntoon, ja ei tuommonen yli menevä marina mikromaksuista lokaisi pelin mainetta.
 
Viimeksi muokattu:
Kaikki jotka puolustavat näitä mikromaksuja sanomalla ettei niitä tarvitse ostaa, ovat osa ongelmaa. Kenenkään ei pitäisi hyväksyä 60-80€ maksavissa peleissä tällaisia mobiili markkinoille tarkoitettuja kusetuksia. Tällä hetkellä ne ei ehkä ole pakollisia mutta kun ne tulevaisuudess on koska hyväksyitte ne niin sitten on ihan turha kitistä. Silmien sulkeminen ongelmalta ei poista sitä, vain lompakolla äänestäminen ja nostamalla tarpeeksi älämölöä tuo muutosta.

En usko että ainakaan täällä eikä varmaa muuallakaan internetissä kukaan puolustaa mikromaksuja, mutta kyllä niistä monesti tehää semmonen teatteriesitys että ikäänkuin se pilais koko pelin. Eri asia sitten että se tekee pelistä tyyliin pelikelvottoman että ei pääse eteenpäin ellet osta jotain kilkettä, tai vastaavasti jos haluat jonkun aseen/materiaaleja ym on tehty pelissä niin suuren työn taakse että X määrän kolikoita saat sen aseen/vempaimen/mitä se onkaan heti kättelyssä maksamalla kympin.

Missään mitä minä olen pelannut ns "oikeessa" pelissä jossa näitä on ei onneksi asia ole näin vaan ne joko helpottavat hieman sun etenemistä jossei jaksa nähää sitä vaivaa vaan pelata peliä tai sit kyse on vain kosmeettisista härdelleistä, en vaan käsitä miksi juuri tässä pelissä siitä nousi nyt joku teatteriesitys, ja tosiaan kuten @Huttu sanoi en minäkää tiennyt näistä ennen ku tässä niistä alettiin puhumaan, pelissä niitä ei tyrkytetä heti alkuvalikossa tyyliin AC Valhalla "osta osta osta". Toki siel on alkuvalikos se store mut ei niin että se on heti sun naamassa.

Tässä on niin paljon loottia ja kaikkea infoa että ainakaa minä en edes tiedä mitä tarvetta millekin asialle edes on, en ees tiedä mitä pitäs ostaa jos nyt menisin storeen. Ilmeisesti siel myydään jotain tosi tärkeetä ja hienoa millä voit "boostata" hahmoa?
 
Mun mielestä kultainen keskitie, oli se sitten yksinpeli tai moninpeli on että jos niitä mikromaksuja peliin laitetaan, se ei saa vaikuttaa peliin millään tavalla, kuten kirjoitin että jonku materiaalin/gearin/aseen jne saaminen pelissä kestää tyyliin useita päiviä/viikkoja/kuukausia kun että helposti ostamalla saat X määrän ja niitä paketteja sitten on eri suurusia eri hinnoilla. Ne voi olla kosmeettisia härdelleitä tai boosteja, mutta peliä pelaamalla niitä saa reippaasti muutenkin.

Maksaisin kyllä 19,99 heti kättelyssä 60FPS kristallikivestä, mutta siitähän se teatteriesitys vasta alkaiskin. :D
 
Tuli mieleen etten minäkään mikromaksuista tiennyt tässä, ennenkuin hirveä marina alkoi niistä. Peli ei siis tosiaan tyrkytä niitä, kuten ei vaikka Ressu 4:ssa. Siinäkin on muistaakseni kaikenlaisia lipukkeita mitä voi ostaa oikealla rahalla. Niillä kai helpotetaan aseiden päivitystä tai jotain. En tiedä kun en ikinä ostanut niitä, enkä ostaisi yksinpelissä.
 
Tuli mieleen etten minäkään mikromaksuista tiennyt tässä, ennenkuin hirveä marina alkoi niistä. Peli ei siis tosiaan tyrkytä niitä, kuten ei vaikka Ressu 4:ssa. Siinäkin on muistaakseni kaikenlaisia lipukkeita mitä voi ostaa oikealla rahalla. Niillä kai helpotetaan aseiden päivitystä tai jotain. En tiedä kun en ikinä ostanut niitä, enkä ostaisi yksinpelissä.
Sama, en itse osta mitään tuommoista turhaa tilpehööriä.
 
Tuntuu että hämmentävästi suurin mölinä ja teatteri tulee niiltä jotka eivät ole peliä pelanneet eivätkä varmaan edes aio pelata :D

Kummasti tuo on totta että suurin draama tulee niiltä jotka eivät pelaa eikä aio. Jos etoo niin paljon tai ei huvita nii tarviiko sitä sit kuitenkaan ympäriinsä huuella, ymmärrän kyllä jos on kritiikkiä ja epäillystä että onko tämä peli nyt mulle vai ei ja jatkaa elämää.
Nyt kun on sivu kaupalla mölisty micromaksuista, voisiko joku kertoa miten tämä pyörii PS5?

No pyöriihän tämä, ei oo tullut mitään pahoja droppeja, ei ehkä huomaa jos olis 60 ja droppais johonki 30 paikkeille. En tiie, kyllähän tähän tottuu, valehtelisin jos sanoisin että ei haittaa ettei ole 60fps. Mut mitään diashowta ei ole tullut vastaan, tosin tämä koko nykyinen suorituskyky voi jo joilleki olla diashow. Varmasti parhaan elämyksen saa ultimaattisella peeceellä vaikka kuulemma niilläkin tämä peli kyykkää.
 
Ylös Bottom