Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Dragon's Dogma 2

Redditin mukaan 25-30 fps, ei tota nyt kauheen hyväksi voi sanoa.
Kaikista raskaimpina hetkinä ruudunpäivitys notkahtaa noin alas, mutta yleensä ollaan jossain 35+ freimissä sekunnissa. Mutta koska minkäänlaista 30 fps -lukitusta ei ole, vaihtelee ruudunpäivitys varsin isolla haitarilla. Jos tuijottelee pelkkää tyhjää taivasta, saattaa fps-lukemat nousta päälle viidenkymmenen, ja romahtaa taas kolmenkympin kieppeille, kun katseen laskee normaalinäkymään.
 
Minua ei ole häirinnyt. Tai kun aloittaa pelisession niin ehkä 2min kestää silmän tottua Toki saisi olla tasainen 30fps mielummin.
 
Mua on jonkin verran häirinnyt, mutta kyllä sitä session aikana on tosiaan sit tottunut. Lukittu 30 FPS ois parempi. Luolissa toimii hyvin, mut avoimessa maailmassa sitten kyykkää helpommin.

Huikeeta seikkailun tunnetta kyllä peli tarjoileepi. Samoillessa löysin luolan, joka haarautui useaksi tieksi, matkalla tuli bossi vastaan mihin ei mitään mahkuja, häntä koipien välissä karkuun luolaa pitkin, ja siellä odotti sitten toinen bossi ja taas karkuun kun ei rahkeet riittänyt. Matkalla ulos sitten tuskainen taistelu läpi liskojen, kunnes auringonvalo viimein paistoi edessä luolan suuaukolla.

Sivutehtävää löytyy oikein mukavasti, ja osa ei tosiaan aktivoidu ellei ite puhele ihmisille. Eli näitä kyllä varmasti porukka missaa helposti.
 
Mä päätin jo heti alussa etten ota ressiä tehtävistä ja tai jos mahollisesti missaa. Kuhan on joku päämäärä ja sitä kohti sitten ja katotaa mihin päädytään. Invertory kanssa tunnetusti joutuu kikkailee niin ettei ukosta tuu liian painava, toivottavasti myöhemmin jaksaa kantaa enemmän, nyt joutuu kikkailee ja antaa kamaa kavereille jne, yks pitempi seikkailu oli täs välis nii oli pakko mennä kaupunkiin laittaa kamoja arkkuu kun kaikki alkoi olee läskei.
 
Mä päätin jo heti alussa etten ota ressiä tehtävistä ja tai jos mahollisesti missaa. Kuhan on joku päämäärä ja sitä kohti sitten ja katotaa mihin päädytään. Invertory kanssa tunnetusti joutuu kikkailee niin ettei ukosta tuu liian painava, toivottavasti myöhemmin jaksaa kantaa enemmän, nyt joutuu kikkailee ja antaa kamaa kavereille jne, yks pitempi seikkailu oli täs välis nii oli pakko mennä kaupunkiin laittaa kamoja arkkuu kun kaikki alkoi olee läskei.
Kannattaa pitää silmällä jos näkee puissa kultaisia kuoriaisia, niistä saa pysyvän +0.15 kantokykyyn. Voi käyttää arisenille ja pawnille.
 
Onneksi otin Xbox version. Digital foundryn ja parin muun saitin mukaan pyörii muutaman framen paremmin kuin PS5 versio. Ei tuo nyt suuri ero ole, mutta kuitenkin. Lukittu 30fps toki olisi paras vaihtoehto.
 
Kannattaa pitää silmällä jos näkee puissa kultaisia kuoriaisia, niistä saa pysyvän +0.15 kantokykyyn. Voi käyttää arisenille ja pawnille.

Hyvä, nii paljon kaikkee et helposti menee ohi. Onneks en myynyt niitä nii käytän ne nyt sitten!
 
Hyvä, nii paljon kaikkee et helposti menee ohi. Onneks en myynyt niitä nii käytän ne nyt sitten!
Juu älä ihmees myy! Ei toi paljo oo mut kyl se kasaantuu sit. Ite löytäny vast pari. Sit tietty joistain tasonousuist saa kans kantokykyä.
 
Ja mikäli vain on sama systeemi kun ekassa pelissä, niin mitä isokokoisempi pawn, sitä enemmän kantokykyä. Ite aina yhden valjastan kuormajuhdaksi, eli otan ison kaverin vaikka fighteriksi jne.
 
yö, menet linnoitukseen jouduin ambushin ukriksi vastaan hyökkää ensin yksi Trolli, samaan aikaan sieltä spawnaa 4 ghostia ja joku 5-6 skeletonia, eikä siinä vielä kaikki vaeltava Kyklooppi liittyy myös taisteluun, well we beat them all, and this is Dragons Dogma 2 and this is so far Game of the Year, huhhuh mitä settiä :D
 
Tuntuu että hämmentävästi suurin mölinä ja teatteri tulee niiltä jotka eivät ole peliä pelanneet eivätkä varmaan edes aio pelata :D
Taas tämä vakiotyperyys, missä pitää tehdä/omistaa asia X että on oikeutettu näkemykseensä.

Sanoohan sen nyt järkikin että mikromaksut, kuten muukin tienaamispolitiikka täytyy päättää hyvissä ajoin eikä lyödä vasta lopussa päälle. Tuskin esimerkiksi kauhean tavallista on että aletaan tehdä peliä ilman budjettia tai tietoa siitä, mikä hinnaksi asetetaan. Samalla tapaa on varmasti tarpeellista tietää miten mikromaksut peliin sisällytetään ja mitä niissä myydään.

Jos joku oikeasti uskoo että mikromaksut olisi joku jälkiajatus täysin valmiin ja alunperin mikromaksuttoman pelin päälle, niin aika sinisilmäinen saa olla. Toki poikkeuksia voi olla mutta ne sitten yleensä näkyy lopputuloksessa nimenomaan päälleliimattuna ja tökeröinä juttuina.

Eikä ainakaan minulle ole lopulta merkitystä sillä kuinka merkittävä käytännön ongelma mikromaksut on vaikka tässä Dragon's Dogma II:ssa. Periaatetasolla ja yleisesti asiaa käsitellessä kuitenkin tuollainen ärsyttää sen verran että jää peli odottelemaan parempia hetkiä kun pelaan muita pelejä ensin alta pois.

Eikä minulla mikään täysi boikotti pelille ole. Lähinnä vain kerroin näkemykseni tuollaisista mikromaksuista.
 
Pointtina edelleen, ettei noilla nykyajan mikromaksuilla ole mitään merkitystä ellei ole kärsimätön, tai halua päteä joidenkin pelillisten ulkonäöllisten tai turhamaiseen statukseen liittyvissä asioissa. Pay to winiä kun ei edelleenkään löydä mistään - ei ainakaan konsoleilla. Mobiilipelimaailmassa toki saattaakin löytyä sitäkin enemmän. Mutta mobiilipelithän ovat muutenkin melkein järjestään todella moraalittomasti rakennettuja kusetuksia.

Väitän joka tapauksessa, ettei noita Assassins Creedejä ole rakennettu tuon levelöintipakettirahastuksen pohjalle, vaan on itse asiassa hoksattu että voisihan sitä eri asioilla pystyä lisätuottoa tekemään - mm. kärsimättömien ihmisten heikkoudella tai vaikka sitten sillä, että ihmisten aika ei riittäisi pelin pelaamiseen muuten. Väitän myös kuitenkin, etteivät nuo uudemmat isot AC-pelit poikkea rakenteellisesti mitenkään perinteisistä isoista roolipeleistä, joita tehtiin jo paljon ennen minkäänlaisten mikromaksujen mukaantuloa

Toki itse teen paljonkin töitä myös iltaisin ja viikonloppuisin, mutta teen myös asioita erittäin joustavasti eri vuorokauden aikoihin, koska työni mahdollistaa sen. Joka tapauksessa tiiviistä työn tekemisestä huolimatta olen löytänyt hyvin aikaa pelata satoja tuntejakin kestäviä pelejä, kun ne vaan ovat itselleni kiiinnostavia. Avainasiana se, ettei minulla ole koskaan kiire pelien kanssa, ja hyödynnän aina pelien pelaamisen joustavasti niihin vapaampiin hetkiin. Pakko ei ole päästä koko ajan silti pelaamaan, joten ei ole mikään ongelma jos yhden ja saman pelin kanssa menee kuukausiakin. Ja jos peli alkaa tuntua jotenkin itseään toistavalta, se on silloin hyvä hetki pelatakin jotain muuta peliä ja päästää se hieman puutumista aiheuttanut peli tauolle, koska itse en pelaa ollenkaan suoriutumiskeskeisesti pelejä. Tuollainen tauko toimii omalla kohdallani aina, ja sitten lopulta tuon tauolle jääneen pelin pariin palaaminen tuntuu taas mielenkiintoiselta ja innostavalta.

Toki ei läheskään aina ole kyse sairaudesta, jos ollaan kärsimättömiä ja halutaan vaan nopeasti ja suoritekeskeisesti asioita tehdä jopa harrastuksissa. Silti olen itse sitä mieltä, että noita elementtejä on nykyajan yhteiskunnassa liikaa, ja ne kovin usein johtavat ihmisten sairastumiseenkin - ainakin ennen pitkää.

Tuosta olen sinänsä täysin samaa mieltä, että jos pelissä on selkeästi tyrkyttävää mikromaksukuviota, niin saahan se sitten hylkimään kyseistä peliä ja varsinkin jatkossa kyseisen puljun pelejä. Tai no jos ovat puhtaasti kosmeettisia, niin lähinnä naurattavat ja joskus toki myös alkavat ärsyttää, mutta eivät nyt silti yleensä vaikuta ostokäyttäytymiseeni. Pay to win-elementit ovatkin sitten sellaista skeidaa peleissä, että jos sellaista havaitsen, niin en kyllä kyseisen puljun tuotoksiin kovin helposti enää koske.

Mutta juuri fiksusti tehty ylimääräinen ja tuputtamatta tehty lisämateriaali saattaisi joskus itsellenikin olla syy jopa tukea hyvän pelin tekijää sellaisen ostamalla. Toistaiseksi en kuitenkaan ole koskaan tällaista vielä tehnyt.
No eiks toi nba 2 k sarja ole juuri pahinta mahdollista pay to win??? Peli itsessään hiton hyvä mutta ei asiaakan pärjätä onlinessa ilman maksettuja kortteja.... Ea urheilusarja tulee sit perässä mutta ei niin härkisti kylläkään...

Mutta noi tietty moninpelejä....en itsekkään täysihintaisiin yksinpeleihin noita mikromaksuja kaipaisi mutta tähän tämä rahanahne maailma näköjään menossa.
 
on se vaan maaginen peli, niin oli jo ekakin mutta tämä on vielä monta astetta parempi johtuen myöskin siitä että kyseessä on myös yksi komeimpia pelejä joita pelannut noilla ultra settingseillä. on se vaan vaikuttaa kun kyklooppi tai Trolli encountereissa tanner tärisee, puita kaatuu yms. lähit mihin suuntaan tahansa tai teit mitä tahansa niin saat aikaiseksi pienen tai suuren seikkailun. hahmot on nyt levelillä 21 ja en ole vielä päässyt edes pääkaupunkiin asti kun kokoajan eksyy harhapoluille, pakko muuten sanoa että ne buffaileet Chimeraa aikalailla sitten ensimmäisen osan, ekassa osassa Chimeroita pisteli nippuun tuosta vaan, mutta nyt ku kohtasin ensimmäisen chimeran DD2:ssa niin sai sykkiä ihan tosissaan että sai sen alas.
 
No eiks toi nba 2 k sarja ole juuri pahinta mahdollista pay to win??? Peli itsessään hiton hyvä mutta ei asiaakan pärjätä onlinessa ilman maksettuja kortteja.... Ea urheilusarja tulee sit perässä mutta ei niin härkisti kylläkään...

Mutta noi tietty moninpelejä....en itsekkään täysihintaisiin yksinpeleihin noita mikromaksuja kaipaisi mutta tähän tämä rahanahne maailma näköjään menossa.
No tuo NBA 2K kyllä taitaa tosiaan ainakin joidenkin moninpelimuotojensa kautta tuota ollakin. Vähän unohtui, kun en enää ole jaksanut kyseiseen pelisarjaan koskea. Käytännössä juurikin tuosta mainitsemastasi syystä. Sääli, koska tuossa on kieltämättä aika ikävällä tavalla hyvää peliaihiota pilattu. Toki ei siinäkään muistaakseni mitenkään välttämätöntä ollut yksinpelissä laittaa oikeaa rahaa likoon. Helpotuksia oli silti mahdollista yksinpeliinkin ostaa - siis ainakin oman pelaajan kehittämiseen, ainakin uramoodissa.
 
Viimeksi muokattu:
Oli eile illal huikee kohtaus iha satunnaisesti. Sain pääkaupungissa tehtäväksi viedä kirjeen Melven kaupunkiin ja suositteli härkäkärryä koska matka on julmetun pitkä kävelten. Ei mitää hyppään kärryyn ja otan doze off jollonka matka menee nopeesti.

Mutta sitte kuitenkin tulee väijytys kesken matkaa... keskiyöllä vielä! Ihan pilkkopimeetä, goblin-torvia kaikkialla ja syntyy pieni paniikki kun porukka hajaantuu ja yrittää saada tilanteesta selvää. Mut yllätettiin ihan housut kintuis ja tilanne oli jo valmiiksi paha kun jostain pimeydestä kuului karjaisu. Yhtäkkiä jo valmiiksi äkäinen ogre ryntää mestoille, mäiskäsee yhtä hobgoblinia niin että se lentää kivenlohkareeseen ja kuolee siihen. Sitte se nappaa mun naispuoleisen pawnin ja juoksee pimeyteen aika pitkälle pawni kourassa, niin kauas että pawnin lyhtyä ei enää näe.

Reissu päätyy siihen ku kaukaa kuuluu pawnin kuolonkorinat ja minä kaadun hobgoblinien murjontaan :D

Uudella yrittämällä päästiin perille ilman väijyä mutta siellä odottikin jotain ihan muuta ..

Helvetin huikee peli ja yö on oikeasti pelottava ja vaarallinen.
 
Ylös Bottom