Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Dragon's Dogma 2

Pitää jossain vaihees testata vaikka jotain nukeloitsuja, nyt sain just thief classin level 9 nii periaattes vois levuttaa jotain muuta, mut toisaalta taas tällä nyt oppinut/tottunut pelaa. Kahen käden pikkumiekoilla ninjailua, sit sillä köydellä vetoja vihut maahan, kätevä myös niitä ärsyttäviä lentolintuja mitälie vastaan ja sit juostaa lopetusliikkein päälle.

Ilmeisesti se keihäs ninja luokka aukee vasta myöhemmin, sitä kiinnostais kokeilla, näyttää nopeelta. Mitään kauheen painavaa hidasta ukkoo pelissä kun pelissä en oikee tykkää käyttää joten pawnit voi hoitaa sen puolen. Hyvä kuitenkin et täs voi näitä vaihtaa koska vaan ja kokeilla ettei ole sidottu siihen yhteen loppuelämäks. Tämähän on kun kokelis eria aseita, tässä ne on vaa luokkien takana hieman eritavalla toteutettu.

Menin yhen tehtävän perässä ilmeisesti toiselle alueelle, kyllä alkoi tulee turpaan ja huolella levu 27 nyt, en tiie tuntuu ettei olis vielä asiaa tänne. Mut oon jo niin lähellä sitä tehtävää nii käyn kattoo ja palaan kyllä takas sinne ekalle alueelle. Ei malttais lopettaa mut pakko ku aamuherätys ja perhanan oikea elämä.
Pistän spoilerii mist keihäsluokan saa jos haluut hakee, tai voit tutkii itekki.

En oo iha varma mut ehkä pitää olla yks kaupungin päätehtävä suoritettu. Sitte meet pohjoiselle härkäkärrylle aamusta, siel pitäis olla tyyppi joka pyytää viemää kirjeen Lennartille Melween, suosittelee kärryllä koska on kiire.

Kun pääset tonne siel on hyökkäys meneillään. Puolustat kylää ja saatat huomata et siel on messis keihäsjannu. Taistelun jäljee meet juttelee sille ni saat sen auki. Se on siin kaivon lähel, lähel jyrkännet.
 
Tuli mentyä vahingossa aarnikotkan matkassa siivestä roikkuen. Kuljetti mut aika kauas ja sitten stamina loppu. En selvinnyt hengissä pudotuksesta edes sillä, vaikka otin pudotuksen kilvellä vastaan. Tuli myös pudottua kykloopin kanssa jyrkänteeltä, mutta siitä selvisin nipin napin.

Mahtavia tilanteita tässä tulee jatkuvasti :D
 
Tuli mentyä vahingossa aarnikotkan matkassa siivestä roikkuen. Kuljetti mut aika kauas ja sitten stamina loppu. En selvinnyt hengissä pudotuksesta edes sillä, vaikka otin pudotuksen kilvellä vastaan. Tuli myös pudottua kykloopin kanssa jyrkänteeltä, mutta siitä selvisin nipin napin.

Mahtavia tilanteita tässä tulee jatkuvasti :D

Ite yritin mennä yhelle vuorelle jossa oli arkku linnussa roikkuen, pawnit vielä sanoi et "we should use flying friends to get there tjsp" mut ei se ikinä sinne asti lentäny vaa lepatti niitä siipiä just melkein perillä asti, eikä siitä putouksesta ois selvinny, mul oli ideana et jos ois päässy sinne vuorelle/mäelle mikälie nii oisin sit nostanut itteeni sillä elvytyskivellä. Noh ei se nyt onnistunut tälläkertaa tai sit tein jotain väärin. Mut joo on täs kyl mahtavia tilanteita.
 
Ite yritin mennä yhelle vuorelle jossa oli arkku linnussa roikkuen, pawnit vielä sanoi et "we should use flying friends to get there tjsp" mut ei se ikinä sinne asti lentäny vaa lepatti niitä siipiä just melkein perillä asti, eikä siitä putouksesta ois selvinny, mul oli ideana et jos ois päässy sinne vuorelle/mäelle mikälie nii oisin sit nostanut itteeni sillä elvytyskivellä. Noh ei se nyt onnistunut tälläkertaa tai sit tein jotain väärin. Mut joo on täs kyl mahtavia tilanteita.
Joo ei kovin monessa muussa pelissä ei tuollaisia taktiikoita voi edes miettiä. Tässä on oikein tosiaan sitä voimafantasiaa :D
 
Tuli vahingossa saatua omalle Mystic Spearhandille end game -ase, nii meni vähä liian helpoks nyt alkupään mähinät. Laitan spoilereihin, jos joku ei halua samaa kokea tai tietää :D Piti ite ihan googlettaa, että mitä tapahtu nii löyty vastaus.

Eli kun Harven kylään hyökkää jossain kohti lohikäärme, ja puolustat kaupunkia yhdessä esimerkiksi Sigurdin kanssa, jolta tuon vocationin saa auki. Jos sulla on ryhmässä Thief- joka voi varastaa, niin pienellä mahiksella tuolta lohikäärmeeltä saa varastettua Dead Ringer -nimisen aseen. Vaihtoehtoisesti aseen saa palkinnoksi jos lohikäärmeen onnistuu tappamaan tuossa kohtaa, mutta tämä lie aika vaikeaa tässä vaiheessa peliä.

Mun pääpawn on thief, ja ase löyty hänen inventorysta taistelun jälkeen. En edes huomannu asetta tuntiin siellä, mut sit jossai kohti katoin että hetkinen, mikäs täällä on. Ja sit oli pakko googlettaa että mikä tää on ja mistä tän on saanu ku oli nii tehokas. Käytännössä tuplasti tehokkaampi ku keihäsukon aloitusase.

Nyt kaikki rivihirviöt tuon kanssa kaatuu melko nopeesti, samoin vähän isommatki örkit. Ei nyt ehkä ihan peliä tässä vaiheessa riko, mutta vähän söi miestä kun just sain hahmoluokan auki ja heti annettiin käteen laatu keppiä :D
 
Ainiin kirosin että minun hahmojen nimet on Arisen ja Main Pawn, vahingossa unohdin nimetä ne, koska kävi ilmi että pelissä voi muuttaa kaiken muun paitsi nimet, mutta nyt tarkemmin miettii niin tuo on tavallaan pirun hyvä juttu nyt kun hahmoilla ei ole nimiä mä voin vapaasti suunnitella vaikka kokonaan uuden Pawnin, toivon kumminkin silti että lisäävät mahdollisuuden muuttaa sen nimen koska tiedän ihmisiä jotka on tuosta todellaan käärmeissään, että haluavat tehdä vaikka Gandalffin mutta hahmon nimeksi jää nyt vaikka esimerkiksi Jennifer tai vaikka Kim, eli jos haluatte muokata hahmoanne tai pawnianne niin nimiä ette voi muokata millään keinolla.
 
Jaahas, mulla ei kovin ihmeellisiä odotuksia ollut tätä kohtaan. Ykköstä en ole ikinä pelannut, vaikka pitkään onkin ollut suunnitelmissa, ja monet ennakkotiedot tästä jotenkin vaikuttivat ärsyttäviltä piirteiltä. Ilmeisesti kuitenkin mm. fast travelin rajoittuneisuus on osattu kääntää selkeäksi vahvuudeksi pelille ja myös tuo pawn-mekaniikka vaikuttaa mielenkiintoiselta. Hetken katselin eilen vielä jotain striimiä ja kai se täytyy vaan ostonappia painaa.
 
Jaahas, mulla ei kovin ihmeellisiä odotuksia ollut tätä kohtaan. Ykköstä en ole ikinä pelannut, vaikka pitkään onkin ollut suunnitelmissa, ja monet ennakkotiedot tästä jotenkin vaikuttivat ärsyttäviltä piirteiltä. Ilmeisesti kuitenkin mm. fast travelin rajoittuneisuus on osattu kääntää selkeäksi vahvuudeksi pelille ja myös tuo pawn-mekaniikka vaikuttaa mielenkiintoiselta. Hetken katselin eilen vielä jotain striimiä ja kai se täytyy vaan ostonappia painaa.
Eikä tässä oikein osaa kaivata rajatonta fast travellia. Ja silloinkun on se mahdollisuus, niin se käy järkeen ja se voi johtaa yllättäviin tilanteisiin :)
 
Kummasti tuo on totta että suurin draama tulee niiltä jotka eivät pelaa eikä aio. Jos etoo niin paljon tai ei huvita nii tarviiko sitä sit kuitenkaan ympäriinsä huuella, ymmärrän kyllä jos on kritiikkiä ja epäillystä että onko tämä peli nyt mulle vai ei ja jatkaa elämää.
Jos se pelaamattomuus johtuu juuri siitä kritiikin aiheesta, niin eikö ole ihan loogista että ei pelaa? Nimenomaanhan peleihin liittyvät hulinat on pääosin sitä että "asia X - en pelaa", mikä on ihan loogista. Mitä järkeä edes olisi kritisoida asiaa, joka ei millään lailla haittaa tai vaikuta mihinkään?

Eikä minulla ainakaan kyse ole siitä, että onko peli minulle vai ei, vaan siitä, onko mikromaksut yleensäkään asiallisia yksinpeleissä ja että miten ne vaikuttavat peli(e)n suunnitteluun. Tämä DD2 on vain ponnahduslauta, josta tuo aihe hyppäsi esille. Tuskin tässä nuo mikromaksut on käytännössä niin merkittäviä mutta se idea siellä takana ainakin minua mietityttää - erityisesti sen kautta, että kuinka paljon mikromaksujen sisällyttäminen on peliä muokannut.

Sanomisteni logiikka ei siis mene niin että ensin en aio pelata ja sitten keksin kritiikin, vaan että jokin aihe nousee esille ja kerron oman näkemykseni siihen. Missään vaiheessa en myöskään ole julistanut peliä mihinkään boikottiin, vaan lähinnä saanut syyn jättää peli vähän myöhemmälle. Tässä kun on aika vähän aikaa ja aika liian paljon pelejä muutenkin.

Tuntuu kuitenkin oudolta että näistä ei "saisi" koskaan keskustella vaikka ne vaikuttavat varmasti koko pelialaan.
 
Jos se pelaamattomuus johtuu juuri siitä kritiikin aiheesta, niin eikö ole ihan loogista että ei pelaa? Nimenomaanhan peleihin liittyvät hulinat on pääosin sitä että "asia X - en pelaa", mikä on ihan loogista. Mitä järkeä edes olisi kritisoida asiaa, joka ei millään lailla haittaa tai vaikuta mihinkään?

Eikä minulla ainakaan kyse ole siitä, että onko peli minulle vai ei, vaan siitä, onko mikromaksut yleensäkään asiallisia yksinpeleissä ja että miten ne vaikuttavat peli(e)n suunnitteluun. Tämä DD2 on vain ponnahduslauta, josta tuo aihe hyppäsi esille. Tuskin tässä nuo mikromaksut on käytännössä niin merkittäviä mutta se idea siellä takana ainakin minua mietityttää - erityisesti sen kautta, että kuinka paljon mikromaksujen sisällyttäminen on peliä muokannut.

Sanomisteni logiikka ei siis mene niin että ensin en aio pelata ja sitten keksin kritiikin, vaan että jokin aihe nousee esille ja kerron oman näkemykseni siihen. Missään vaiheessa en myöskään ole julistanut peliä mihinkään boikottiin, vaan lähinnä saanut syyn jättää peli vähän myöhemmälle. Tässä kun on aika vähän aikaa ja aika liian paljon pelejä muutenkin.

Tuntuu kuitenkin oudolta että näistä ei "saisi" koskaan keskustella vaikka ne vaikuttavat varmasti koko pelialaan.
Tämä menee aikalailla ekan osan jalanjäljissä. Siinä ei ollut muistaakseni mikromaksuja. Eli toisinsanoen tuo mikromaksujen olemassaolo on tuskin on muokannut tätä peliä.

Tässä ollaan tietoisesti siis tehty asiat omanlaisesti. Mikromaksut on ehkä tarkoitettu hätähousuille enemmän. Kuten myös AC-peleissä esimerkiksi.
 
Jos se pelaamattomuus johtuu juuri siitä kritiikin aiheesta, niin eikö ole ihan loogista että ei pelaa? Nimenomaanhan peleihin liittyvät hulinat on pääosin sitä että "asia X - en pelaa", mikä on ihan loogista. Mitä järkeä edes olisi kritisoida asiaa, joka ei millään lailla haittaa tai vaikuta mihinkään?

Eikä minulla ainakaan kyse ole siitä, että onko peli minulle vai ei, vaan siitä, onko mikromaksut yleensäkään asiallisia yksinpeleissä ja että miten ne vaikuttavat peli(e)n suunnitteluun. Tämä DD2 on vain ponnahduslauta, josta tuo aihe hyppäsi esille. Tuskin tässä nuo mikromaksut on käytännössä niin merkittäviä mutta se idea siellä takana ainakin minua mietityttää - erityisesti sen kautta, että kuinka paljon mikromaksujen sisällyttäminen on peliä muokannut.

Sanomisteni logiikka ei siis mene niin että ensin en aio pelata ja sitten keksin kritiikin, vaan että jokin aihe nousee esille ja kerron oman näkemykseni siihen. Missään vaiheessa en myöskään ole julistanut peliä mihinkään boikottiin, vaan lähinnä saanut syyn jättää peli vähän myöhemmälle. Tässä kun on aika vähän aikaa ja aika liian paljon pelejä muutenkin.

Tuntuu kuitenkin oudolta että näistä ei "saisi" koskaan keskustella vaikka ne vaikuttavat varmasti koko pelialaan.
Ei enää jaksais tätä ainakaa tässä ketjussa. Onko tälle aiheelle yleistä mikromaksu ketjua missä voi pohtia näitä että miten vaikuttaa tulevaisuudessa jos vaikuttaa lainkaan. Samaa huolta ollu ilmassa nyt viimeset 15 vuotta..

Puhutaan mieluummin täällä pelistä, sen mahdollistamista seikkailuista ja siisteistä löydöistä :)
 
Jos se pelaamattomuus johtuu juuri siitä kritiikin aiheesta, niin eikö ole ihan loogista että ei pelaa? Nimenomaanhan peleihin liittyvät hulinat on pääosin sitä että "asia X - en pelaa", mikä on ihan loogista. Mitä järkeä edes olisi kritisoida asiaa, joka ei millään lailla haittaa tai vaikuta mihinkään?

Eikä minulla ainakaan kyse ole siitä, että onko peli minulle vai ei, vaan siitä, onko mikromaksut yleensäkään asiallisia yksinpeleissä ja että miten ne vaikuttavat peli(e)n suunnitteluun. Tämä DD2 on vain ponnahduslauta, josta tuo aihe hyppäsi esille. Tuskin tässä nuo mikromaksut on käytännössä niin merkittäviä mutta se idea siellä takana ainakin minua mietityttää - erityisesti sen kautta, että kuinka paljon mikromaksujen sisällyttäminen on peliä muokannut.

Sanomisteni logiikka ei siis mene niin että ensin en aio pelata ja sitten keksin kritiikin, vaan että jokin aihe nousee esille ja kerron oman näkemykseni siihen. Missään vaiheessa en myöskään ole julistanut peliä mihinkään boikottiin, vaan lähinnä saanut syyn jättää peli vähän myöhemmälle. Tässä kun on aika vähän aikaa ja aika liian paljon pelejä muutenkin.

Tuntuu kuitenkin oudolta että näistä ei "saisi" koskaan keskustella vaikka ne vaikuttavat varmasti koko pelialaan.
Ei kukaan ole edes vihjannut, ettei saisi keskustella (turhautumista oli toki siihen, jos sitä samaa asiaa tuo vielä uudelleen ja uudelleen esiin, vaikka on jo kantansa aiemmin kertonut - myönnän toki itsekin syyllistyneeni tähän joidenkin pelien kohdalla). Mutta eri mieltä todellakin saa olla. Se kannattaa muistaa kuitenkin, eikä lähteä tulkitsemaan niin, että eri mieltä olevat jotenkin sitten tarkoittavat, ettei saa sinun kaltaistasi mielipidettä sinänsä olla. Mutta ei sen eri mieltä olevan silti tarvitse mitenkään osoittaa pitävänsä sinun mielipiteestäsi tai olevansa lopulta samaa mieltä sinun tai jonkun muun mielipiteestä, vaikka kuinka perustelette omaa mielipidettänne.
 
Hienoa että päivitystä jo tuppaa lähiaikoina. Kyllä se tasainen 30fps on aina parempi kuin pomppiva. Vaikka eipä tuossa pelatessa ole erityisemmin haitannut fps:n droppailu.

Tällä hetkellä olen jossakin keskellä metsää vihollisten ympäröimänä. Onneksi löytyii leiripaikka, joten pystyy ehkä rauhassa nukkumaan ja kokkailemaan nuotiolla.

Ai että lihan paistaminen on tässäkin pelissä tehty herkullisen näköisesti. Tulee ihan nälkä :D
 
Viimeksi muokattu:
Hienoa että päivitystä jo tuppaa lähiaikoina. Kyllä se tasainen 30fps on aina parempi kuin pomppiva. Vaikka eipä tuossa pelatessa ole erityisemmin haitannut fps:n droppailu.

Tällä hetkellä olen jossakin keskellä metsää vihollisten ympäröimänä. Onneksi löytyii leiripaikka, joten pystyy ehkä rauhassa nukkumaan ja kokkailenaan nuotiolla.

Ai että lihan paistaminen on tässäkin pelissä tehty herkullisen näköisesti. Tulee ihan nälkä :D
Varmaa ollu kadehdittu ryhmä toi lihankokkausvideoitte tekijätiimi :D Teidän homma on mennä mettää paistaa notskil iha helvetisti lihaa! :D
 
Ainiin kirosin että minun hahmojen nimet on Arisen ja Main Pawn, vahingossa unohdin nimetä ne, koska kävi ilmi että pelissä voi muuttaa kaiken muun paitsi nimet, mutta nyt tarkemmin miettii niin tuo on tavallaan pirun hyvä juttu nyt kun hahmoilla ei ole nimiä mä voin vapaasti suunnitella vaikka kokonaan uuden Pawnin, toivon kumminkin silti että lisäävät mahdollisuuden muuttaa sen nimen koska tiedän ihmisiä jotka on tuosta todellaan käärmeissään, että haluavat tehdä vaikka Gandalffin mutta hahmon nimeksi jää nyt vaikka esimerkiksi Jennifer tai vaikka Kim, eli jos haluatte muokata hahmoanne tai pawnianne niin nimiä ette voi muokata millään keinolla.
Huomasitko pystyykö hahmon ääntä vaihtamaan? Mullahan on siis omalla päähahmolla naisen ääni miehen vartalossa kun hahmonluonnissa toi jotenki bugas ja huomasin vähä liian myöhään asian. Ei toki hirveesti oo haitannu ku ei toi ukko puhele mitään pelissä, mut varsinki staminan loppuessa toi huohotus vähä iskee silmille. :D
 
Huomasitko pystyykö hahmon ääntä vaihtamaan? Mullahan on siis omalla päähahmolla naisen ääni miehen vartalossa kun hahmonluonnissa toi jotenki bugas ja huomasin vähä liian myöhään asian. Ei toki hirveesti oo haitannu ku ei toi ukko puhele mitään pelissä, mut varsinki staminan loppuessa toi huohotus vähä iskee silmille. :D

joo käsittääkseen kaiken muun voi tosiaan vaihtaa paitsi nimen, eli pitäs pystyy voice vaihtamaan
 
Itte tajusin onneks ne nimet antaa, käytän näissä peleissä missä voi hahmolle antaa nimen "your fantasy rpg/jne" name generaattoria. Siel sit valitset fantasiapelin rpg mitä tahansa ja sit kilkkailet siinä ja syöttää eri nimiä sattumanvaraisesti, kätevä ja helppoa. Mulle nyt on tärkeetä että mihin peli sijoittuu ja millainen nimi siihen maailmaan sopii eikä tarvii itte alkaa keksimään, sit jos sattuu oman silmään ja korvaan ensimmäinen sopiva nimi nii sen valitsen. Päähahmo on Reboth ja Pawn melko tavallinen mut maailmaan sopiva Alana.

Tukkaa ym pientä voi säätää rahalla parturissa, mut jos haluaa enemmän muutoksia niin en oo varma tehäänkö seki siel parturissa vai onko siihen joku oma mesta? Itte kyl käytin sen verran huolella aikaa heti siinä hahmoeditoris ja kun peli julkastiin nii pystyi vielä hallutesaan muuttaa, siinä tein pieniä säätöjä nii eipä nyt ihan heti ole tarvetta.

Toi tasainen 30FPS kyl on hyvä, itte olen välillä huomannut tosi pahoja droppeja ja kerran kaupungis alkoi kunnon diashow. Että mielummin otan sen tasaisen kun 50fps droppeja 25 jne.
 
En ole ensimmäisten muutaman tunnin aikana vielä kiinnittänyt mitään huomiota mihinkään suorituskykyongelmiin, mutta toisaalta olen suht sokea niille ylipäätään muutenkin. Hyvä kuitenkin, että nopeasti on jo tulossa pätsiä.

Todella hyvältä maistuu tällä hetkellä, joskin pienesti ärsyttää tuo liioitellun rajallinen kantokyky tavaroille :rolleyes: no saa niitä toki kavereille heiteltyä. Ihan en tosin ole päässyt selvyyteen mitä niille tavaroille tapahtuu sit kun pawn kuolee tai sen hylkää.
 
Ylös Bottom