Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Gran Turismo 7

Samaa juu katoin, että jestas mikä hinta lätkäisty renkaalle. Sitten on tietysti vielä niin, että tuo melkein 3millin rengas on pakko olla jossain kisassa. Onneks mulla on yli 50milj. rahaa että saa päivityksen kaikki ostettua.
 
Ilmeisesti kyse on vaan siitä, että japanin puolella on eri hinnat.

"It's a Japanese account. All the values - prizes and costs - are 100 times larger in the game in that locale as it's more in line with the numbers expected in Japan. 4,000cr for SH, 28,500cr for RM."

Mä aina oletin, että kaikkialla on samat hinnat kun pelissä kuitenkin maksetaan crediteillä eikä millään oikealla valuutalla.
 
Eiger tuo kyllä muisteloita aikojen takaa. Paljon tuli ajettua GT: Prologuessa ja vitosessa tuota. Pian pääsee sitten uudemmillakin autoilla kokeilemaan, kuinka kulkee. Mm, uudella 911 GT3 RS:llä tuonne vuoren rinteelle tiukkoihin kurveihin höyläämään kymmenyksiä pois, kyllä kiitos!

Tulevat autot myös mieleisiä. F430 Scuderia oli yksi suosikeista GT5:ssä ja taisinpa sillä yhden foorumin kisasarjan osakilpailunkin voittaa, ah muistoja. E36 M3 tietysti klassikko myös ja tietysti Colin McRaen ralli-Imppu vuodelta '98! Tuo kyseinen autohan on tosiaan se malli, joka oli ja on ensimmäisessä Colin McRae Rallyssakin.

Kyllä kelpaa kiitos. Ratana ehkä olisin mieluummin ottanut sen 'huhuissa' olleen Gilles Villeneuven, eli Montrealin GP-radan, mutta ei Eigerissakaan ole mitään valittamisen aihetta. Huippupäivitys sieltä on ainakin sisällön puolesta tulossa.
 
Ilmeisesti kyse on vaan siitä, että japanin puolella on eri hinnat.

"It's a Japanese account. All the values - prizes and costs - are 100 times larger in the game in that locale as it's more in line with the numbers expected in Japan. 4,000cr for SH, 28,500cr for RM."

Mä aina oletin, että kaikkialla on samat hinnat kun pelissä kuitenkin maksetaan crediteillä eikä millään oikealla valuutalla.
Ai on vai :oops: En tiennyt tätä. On kyllä erikoista miks on eri hinnat.
 
Ai on vai :oops: En tiennyt tätä. On kyllä erikoista miks on eri hinnat.

Onkoha se sen takia että Japanissa ostetaa olevinaan "jeneillä" vaikka noi nyt on vaa creditsit nii siin mieles outo ratkasu. Eihän tos olis mitää järkee maksaa kumista lähemmäs 3 milliä :D
 
  • Like
Reactions: rap
Isommat summat taitaa olla japanilaiselle loogisempia ja helpompia (koska jenit), se varmaan on syynä miksi on käytössä eri summat siellä.

Itse en ole koskaan tuolla tulevalla radalla ajanut, mutta on varmaan ihan näyttävä kokemus. Katselin videota siitä pidemmästä hiekkaversiosta ja se näytti myös todella hauskalta, mutta vähän epäilyttää ettei se ole mukana päivityksessä. Jospa se vaikka tulisi joskus myöhemmin, jos ei vielä ole mukana.
 
Käykääs joku näistä paremmin ymmärtävä testaamassa uusittuja fysiikoita.


 
Viimeksi muokattu:
Ralli on muuttunut aika täysin. Pito lisääntynyt huomattavasti kiihdytyksissä ja jarrutuksissa, eikä mutkat ole loputonta "ridge racer liippiä". Lisäksi autot ei lennä enää kuuhun hypyissä. Aikamoista tykitystä nyt ajaminen ja paljon helpompaa, tekoäly jää kuin tikku paskaan. Itse kyllä pidin siitä vanhastakin ralli syystemistä, vaikka se olikin todella kaukana realismista. Siinä piti vain osata se pelin sora systeemi (ja tykätä siitä :p).

Normaali asfaltilla tarvitsee vielä ajaa ja testata enemmän. Auton pito siellä äärirajoilla, kun rengasta oikeasti käytetään on vähän lisääntynyt. Saa nähdä johtuuko jousitus vai rengas muutoksista. Speciaali viikko kisa Alpinella Brandt Hatchin radalla toimi hyvin testinä, kun sitä tuli ajettua useampi kerta jo ennen päivitystä.

Lisäksi rengaskuluminen on ainakin muuttunut isosti. Soft renkaat ainakin kuluu nopeasti ja renkaat täysin loppuun ajettuina auto lähtee hanskasta. Ennen päivitystä ajaminen vaan hidastui, mutta ajaminen onnistui silti.

Uusi rata on ihan ok pikku syherö, mutta ei siitä pitkäksi aikaa ole iloa. Tehokkaat autot ei sinne sovi ja visuaalisesti saisi olla vielä hienompi. Taitaa vanha PS4 rauta rajoittaa taustalla, kun toivoisi parempia tekstuureja ja enemmän luontoa esille PS5:lla. Vähän on tyhjän oloista ja vanhan näköistä.

Uudet autot pitää vielä testata ja tutustua fysiikoihin lisää..
 
Heinäkuun alussa oli GT World Event Montrealissa, siellä oli huippukuskeilla jo käytössä uudet fysiikat. Sanoivat, että olivat puoli sekunttia nopeampia kuin kotona harjoituksissa vanhoilla fysiikoilla. Myös GT-videoita tekevä Rory Alexander puhui aliohjauksen vähentymisestä ja hieman helpommasta ajamisesta. Itsellä oli vähän samanlaista fiilistä, toki en ole vielä ehtinyt ajaa ratin kanssa.

Sitten taas SuperGT puhui omassa testissä, että aliohjausta olisi enemmän ja ajat hitaampia. Saas nähdä, varmaan ajotyylillä on myös vaikutusta asiaan.

Tässä uuden radan vertausta noin 10 vuoden aika erolla:
 
Tuli ajettua alkuviikosta ennen päivitystä Sport ”B” Spa kisaa ihan tarkoituksella jonkin verran jotta saisi tuntumaa mahdollisiin eroihin päivityksen jälkeen. Ajettu T300 ratilla ja TLCM polkimilla, asetukset oli Forcelle 5 ja sensitivity 4.

Ennen päivitystä ajeltiin DR B tason kärkipäässä ja välillä lobbyssä A kuskeja myös mukana. Aika-ajoaika 2.19.4xx jolla oltiin lähdössä häntäpäässä, mutta puhtaalla ajolla pääsi kipuamaan sinne top5 aika helposti.

Päivityksen jälkeen ajomalli tuntui heti jotenkin erilaiselta, forcet hävinnyt ratista ja jarrutuksissa huomaa että ”trail breiking” ei olekaan enää niin helppoa. Hitaissa mutkissa jos jarrua ei vapauta tarpeeksi mutkaan käännettäessä niin auto aliohjaa ja lähtee luisumaan ulkokaarteen suuntaan, tämä nyt äkkiseltään tuntuu menneen ns. realistisempaan suuntaan miten auto normaalisti käyttäytyisi tässä tilanteessa.

60 testikierroksen jälkeen ratin asetukset löysi itselle uuden ”sweet spotin” Force 3 ja Sensitivity 2 kohdasta. Itse vääntöä ei rattiin oikein saa lisää vaikka asetusta vääntää maksimiin joten jotakin ne on muutellut myös siellä. Nyt tuntuma omaan makuun vähän ”löysähkö”, mutta se itse ajaminen on hitusen hauskempaa. Limiitillä ajo on nyt paljon vaikeampaa, jos mutkaan jarrutus menee pitkäksi niin kierrosaika on pilalla, mutta saat kuitenkin auton hallintaan helpommin ja pystyt jatkamaan matkaa ilman isompaa pyörimistä kaiteissa tai nurmikolla.

Sain päivän päätteksi puserrettua aika-ajoajan 2.18.5xx lukemiin joka on siis liki sekunnin parannus alkuviikkoon samalla autolla. Eli itselle uusi ajomalli toi ainakin nopeutta lisää, yeah. Ajelin viisi kisaa yön tunteina, nousin DR A tasolle ja lobbyssä viimeisissä kisoissa vain A ja A+ kuskeja, lähtöpaikat oli 4 ja 8 väliltä ja kisasuoritusten taso vaihteleva kolmannen ja viimeisenä olemisen välissä. Aikapaljon näyttää uusi ajomalli tuottavan päänvaivaa näissä lobbyissa, todella paljon virheitä ja ulosajoja kanssakilpailijoilta ja toki niitä tulee vielä itsellekin, varsinkin tuo mutkiin jarrutus on nyt todella tärkeässä roolissa.

Suosittelen kunnollista ”testipäivän” pyhitystä testaillen eri säätöjä. Varsinkin silloin jos Sporttia ajat niin ihan kylmiltään ei kannata hypätä kisaan tai saattaa tulla yllätyksiä matkaan.
 
Ei mulla ole peli temppuillut tuollai missään tilanteessa. Ostin kaikki uudet autot, maksaa 2,7milj yhteensä. Viritin ne tappiin ja testailin. Eniten hevosia sai Gallardoon, 997. Ferrari 430 Scuderia on kyllä hyvä ajaa ja siinä näkyy auton omassa matkamittarissa ajetut kilometrit todella selkeästi. Ferrariin sai 720 heppaa. Genesista ei voinu virittää mutta siinä valmiina jo 869 hevosvoimaa. Sillä ajoin Nyrren 6.03 aikaan. Muutama tunti peliä vielä niin tulee 700 tuntia täyteen.
 
Uusi ajomalli vaikuttaa siltä, että pitää ajaa pehmeästi niin auto kääntyy hyvin ja kello tykkää, mikä myös säästää samalla renkaita.

Mikäli ylikääntää ja ajaa aggressiivisesti niin auto helposti aliohjaa, puskee, on hitaampaa ja kuluttaa renkaita enemmän.

Joten se selittää miksi osalla on erilaisia kokemuksia uusista fysiikoista. Periaatteessa hyvään ajamiseen vaaditaan nyt enemmän tarkkuuttaa ja taitoa. Jos on ollut nopea aggresiivisella tyylillä niin voi joutua muuttamaan ajotapaa...
 
Nyt kun pelin julkaisusta on kohta jo 2 ja puoli vuotta niin olis tosi mielenkiintoista kuulla teidän tilastoja. Mikä on teidän eniten ajettu auto, niin että matkamittari lähtenyt nollasta ja paljon olette sillä ajanut? Paljonko pelissä kokonaisuudessa olette ajanut? Onko jollain tullut maksimi rahamäärä pelissä täyteen, oliko se 100miljoonaa mihin rajoitettu?

Olen ajanut eniten Mercedes-AMG GT Black Series -20 autolla 20568km nyt. Tällä tullut muutama tunti grindattua rahaa.
Kokonaisuudessa olen nyt ajanut 69005km (onkohan pelissä miljoona mittari, mitä kun tulee satatuhatta täyteen, onko jollain tullut?)
Rahaa nyt 55miljoonaa
Tunteja 693
 
No laitetaa.

Rahaa tullut 100 milliä täyteen monesti kun vielä grindas.

-Play time: 985: 46:40
- total time driven 413:10:40.
-Circuit experienset 100% kaikista kulta, myös kisat, missiot on 50% ja lisensseist puuttuu se uus mikä tuli se viimeinen formula kulta aika.
-Total distance driven: 113633.22km, eniten ajettu auto Atenza Gr4 28,870km mutta oli rahagrindausauto nii en tiie kehtaako sitä laskee, noh ajettu kuitenkin.
-Autoja 517/517, credits spent on cars 497,430,663
-Credits spent on custamisation 3,442,290
-Credits spent on tuning, 66,460,810
-Total credits acquired 614,893,053.

Lopuks vielä online timetrialit ja online kisat.

No. of gold record finishes 8
No. of silver record finishes 30
No. of Bronze Finishes 9

Clean Races 30
Fastest Laps 3
Pole Positions 4
Races 78
Victories 4
No. of top 5 finishes 53
No. of gold record finishes 8
No. of silver record finishes 30
No. of bronze record finishes 9

Lopuksi pakko sanoa että en ikinä ois uskonut innostuvani autopelistä näin paljon, alunperin peli tuli ostettua kaverin pakottamana että "no mennään sitten köröttelee vähän mut ei nää autopelit oikee oo mun juttu" Loppu onkin historiaa, sitä edellinen turismo oli ps2 gt4 enkä siitä oikee välittänyt.

Salaa toivon että saadaan vielä uusi gran turismo joka on tehty "only on ps5" mutta veikkaan että seuraava turismo tullaan näkemään vastan ps6 ja silloinkin tehojarruna tulee olemaan nykyinen ps5. Voin vaa kuvitella miten näyttävä tämä olisi ilman ps4 jarrua, autot ovat viimeisen päälle kyllä jo nyt, mutta maisemissa olisi paljon parannettavaa, jotkut näyttää niin "ps3" näin karkeesti sanottuna.

Edit: Mä en oikee ymmärrä tän pelin spoilerilogiikkaa, esim nyt tämä uus RUF, tai ylipäänsä autot jossa on se oma vakio spoileri nii pakko sit laittaa joku ruma siipi sinne taakse että saa pitoa ja auton oma spoileri ei anna sitten mitään pitoa.
 
Viimeksi muokattu:
Vähän kasuaalimpaa tilastoa. Platinoinnin jälkeen jäänyt satunnaiseksi pelailuksi, tosin viime aikoina on tullut noi weekly kisat ajeltua.

Ajettu vajaa 98h, 18500km. Car collection 44%. Total credits acquired 92M.

Circuit exp 20%, Missions 63%, Licence 51% (ihan vain yksi tai kaksi siitä uudesta setistä, ei ole jaksanut kiinnostaa). Event races 91%.

Todennäköisesti eniten tullut ajeltua Sauber Mercedes C9 '89:llä, sillä tuli jossain vaiheessa ajeltua niitä tunnin kisoja Spalla, kun sai 1.5M. Ja on muutenkin ollut kiva ja hyvä muissakin kisoissa. En jaksanut mitään erityisvirityskikkailugrindailuja harrastaa. Ratilla iso osa, mutta nyttemmin sitten ohjaimella kun ratti on toisessa huoneessa pois tieltä siirrettynä.

Mistähän tuo dashboardin 227 auto tallissa vs kokoelman 225 ero tulee, kun yhtään duplikaattia ei löydy.
 
Ylös Bottom