Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Grand Theft Auto VI

90€ on kelpo hinta jos peli on niin hyvä kuin oletetaan. Muut voi pyytää samaa hintaa jos haluaa en ole maksamassa, Rockstarin laatu on niin poikkeuksellista ja pelit tarjoaa tekemistä että ihan sama. Änäristä ja CoDista maksetaan joka vuosi 80€ ja peli ei muutu mihinkään.
Jep, täysin sama täällä. Ja luulen, ettei kovinkaan moni lähde oman pelinsä hintaa nostamaan 90€ sillä perusteella, että koska GTA:kin menee kaupaksi. Mainline Zelda, mainline Mario ja GTA on itelle semmosia mistä olisin valmis tuon hinnan maksamaan.

Perusversio 90€? Noup, ei kiitos :D Olisi edes jotain hypeä niin voisi miettiä ostaako mut nyt päätös on varsin selvä ja helppo.
Juu, ei todellakaan. Katotaan sitten joskus vuoden päästä, kun hinta tulee alemmas. Itse en kyllä jaksa uskoa, että tekee myynneille kovin hyvää, jos noin törkyiset hinnat on. Saisivat ihan normaalihinnalla ihan varmasti paljon enemmän kappaleita myytyä, että kannattaakohan tuollainen sitten kuitenkaan? Ja sitten onlinesta lisämyyntiä isommalla volyymilla. No, aika näyttää toki.
90€ on kelpo hinta jos peli on niin hyvä kuin oletetaan. Muut voi pyytää samaa hintaa jos haluaa en ole maksamassa, Rockstarin laatu on niin poikkeuksellista ja pelit tarjoaa tekemistä että ihan sama. Änäristä ja CoDista maksetaan joka vuosi 80€ ja peli ei muutu mihinkään.
Ongelmana vaan on se, että yksikään peli ei ole 90 euron arvoinen. Ei itse asiassa lähellekään. Itselleni pelit ovat ihan parhaimmillaan maksimissaan 70 euron arvoisia, ja todella harva peli on senkään arvoinen. Ja tähän tapaan ajattelevat hyvin monet muutkin pelaajat. Toki aina joitain löytyy, jotka innoissaan maksavat sen mitä pyydetään. Se ei silti ole itsessään merkki siitä, että hinnoittelu on mietitty oikein.

Mun mielestä 90 euroa ei ole kallis pelistä. Ihmettelen jos ei muka maksaisi tuota. Miettikää paljonko nykyään kaikki maksaa, kyllä pelitkin alkaa hinnat nousemaan.

Joskus kovia hintoja perustellaan sillä että tuotteeseen ja kehitykseen on laitettu niin paljon rahaa/vaivaa. Itse vastaan sellaiseen että ei se silti (automaattisesti) nosta sen tuotteen arvoa itselleni yhtään muita vastaavia korkeammalle.

GTA:ssa on ehkä paljon asioita, joita ei muissa peleissä ole - ainakaan vastaavalla tavalla toteutettuna - mutta ainakin itse löydän silti paljon viihdyttävämpiä pelejä kuin mitä GTA:t on. Se niiden alkuperäinen "the thing", eli open world missä riehua, menetti jo ajat sitten viehätyksensä.

GTA:n hinnoittelu vaikkapaa sataan euroon ei ole ongelma siksi etteikö kuluttajat tuota maksaisi enkä epäile etteikö peli olisi sen arvoinen. Se on ongelma siksi, että sitten siitä tulee joku industry standard jolla muutkin julkaisijat perustelevat omia hinnannostojaan. Vaikka oikeasti mikään muu peli ei ole tuon arvoinen.

Tämä nyt ei sinällään kuulu aiheeseen, mutta mielenkiinnosta kävin Tilastokeskuksen sivuilla kattomassa paljonko uus 600mk maksanut SNES-peli olisi euroina inflaatiokorjattuna, ja... MITÄ HEMLETTIÄ!?!?! 170e!!! PS1 pelit ysärin lopussa olivat muistaakseni (voin muistaa täysin väärin) jotain 300-400mk, ja nämäkin pyörivät siinä 90-110e hujakoilla. Täytyy toivoa, ettei hinnat lähde ihan karkuteille tämmösten megajulkaisujen myötä, huh.

Ylös Bottom