JTahti
Well-Known Member
Nimi: The Legend of Zelda: Tears of the Kingdom
Kehittäjä: Nintendo
Julkaisija: Nintendo
Alustat: Switch
Lajityyppi: Zelda-genre
Julkaisu: 12.5.2023
KonsoliFIN Pelisivu
Nintendo Direct 13.9.22 tiiseri:
Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)
Korjaisivat sen ison mokan joka lopullisesti (ja todella pikaisesti) hajoavien aseiden muodossa BotW:issa oli. Kun olisi edes mahdollista jossain korjata niitä aseita eivätkä aseet hajoaisi niin pirun nopeasti, niin jo sillä tästä seuraavasta Zeldasta saataisin minullekin kelvollinen peli.
Työläyselementtejä saisi toki vähentää useammassakin asiassa ja pelimaailmasta ja siellä olevista hahmoistakin voisi tehdä myös mielenkiintoisempia. Liikaa tyhjää täynnä olevaa pelimaailmaa ja aivan liian etäisiä ja mielenkiinnottomia hahmoja oli BotW:issa minun makuuni.
Jotenki hämärästi muistan että sulla oli paljon muitakin ongelmia Botw.n kanssa ku pelkästään hajoavat aseet.
Onhan ne tuossa viestissäni viimeisessä kappaleessa juuri mainittukin. Etkö lukenut siteeraamaasi viestiä loppuun?
Meinasin jo aiemmin kirjoittaa, että jos/kun selviää että tässä on hajoavat aseet niin vaadin käyttäjälle Ippenator banneja topikkiinKorjaisivat sen ison mokan joka lopullisesti (ja todella pikaisesti) hajoavien aseiden muodossa BotW:issa oli. Kun olisi edes mahdollista jossain korjata niitä aseita eivätkä aseet hajoaisi niin pirun nopeasti, niin jo sillä tästä seuraavasta Zeldasta saataisin minullekin kelvollinen peli.
Työläyselementtejä saisi toki vähentää useammassakin asiassa ja pelimaailmasta ja siellä olevista hahmoistakin voisi tehdä myös mielenkiintoisempia. Liikaa tyhjää täynnä olevaa pelimaailmaa ja aivan liian etäisiä ja mielenkiinnottomia hahmoja oli BotW:issa minun makuuni.
Onko tämä ollut siis epäselvää? Japaninkielinen pelin nimihän paljasti tämän jo silloin julkaisupäivänä, kun siinä on juurikin kyyneliin viittaava sana. Tai näin mulle ainakin väitettiin heti nimen julkaisun jälkeen ja niin google translatekin mulle sanoi kun tuon väitteen jälkeen kokeilin kääntää sitä japaninkielistä nimeä.Nyt on saatu tarkennus koskien tuota nimeä.
Here's how you pronounce Zelda: Tears of the Kingdom, Nintendo says
Nintendo finally confirmed the title of its Breath of the Wild sequel this week - after previously saying it was keepin…www.eurogamer.net
Eli kyyneliä virtaa.
Onko tämä ollut siis epäselvää? Japaninkielinen pelin nimihän paljasti tämän jo silloin julkaisupäivänä, kun siinä on juurikin kyyneliin viittaava sana. Tai näin mulle ainakin väitettiin heti nimen julkaisun jälkeen ja niin google translatekin mulle sanoi kun tuon väitteen jälkeen kokeilin kääntää sitä japaninkielistä nimeä.
Tämä on kyllä mulle ehdottomasti ensi vuoden odotetuin peli. Mulle riittäisi jopa sekin, että tämä toisi vaan lisää Breath of the Wildiä mulle pelattavaksi, mutta uskon, että kyllä tällä uuttakin on tarjottavana. Zelda-tiimi on kuitenkin käyttänyt tähän 5 vuotta, vaikka pelimoottori on suoraa napattu BotW:stä eli sitä ei ole tarvinnut eka luoda pohjalle. Odotukset on korkealla.
Kyllä minäkin olin ihan kyynelissä tämän julkistuksen kanssa, vasta myöhemmin tajusin ja repesin nauramaan.Ilmeisesti monelle on, kun tästä on ihan uutisoitukin. Itse alkuun ajattelin nimenomaan noita kyyneliä, sitten osui joku artikkeli silmään jossa tuota mietittiin kumpaa tarkoitetaan. Enpä itsekään tajunnut lähteä japanista kääntämään. Kaikki eivät ole yhtä näppäriä
Tämä oli minullekin seikka, jonka takia koko peli tuntui joltain varhaisversiolta, johon sisältö tulee myöhemmin. En kaipaa mitään Ubi-kaavan tilkkutäkkiä mutta ei sekään kauheasti kiinnosta jos on yhtä lailla copypastettu jotain örkkileirejä (tai Korokeja) mutta vain harvempaanLiikaa tyhjää täynnä olevaa pelimaailmaa ja aivan liian etäisiä ja mielenkiinnottomia hahmoja oli BotW:issa minun makuuni.
Sen voisi kuitenkin tehdä paremminkin kuin niin että jää fiilis että yhden isomman taistelun jälkeen on kaikki välineet kulutettu. Witcher 3:ssakin oli hajoavat/huonontuvat aseet enkä muista että niistä olisi samalla tapaa maristu.Kyllähän toi aseiden hajoaminen oli (IMO) aika keskeinen mekaniikka taistelusysteemissä, joten vaikea nähdä siitä luovuttavan.
No ehdottomasti olisi loogisempaa että aseet huonontuisivat kuin "räjähtäisivät" käsissä atomeiksi kuten nyt ja että ne voisi huoltaa taas kuntoon.Toi korjaus voisi olla ihan hyvä lisä, koska ainakin itellä tuli sitten täysikuun jälkeen aina spotattua ne vakkaripaikat/vihut, jolta sai ne omat lemppariaseet talteen uusiksi.
Sama. Mitään uutta ja/tai ihmeellistä ei näytetty. Se on BotW mutta voi hyppiä taivaalta. Jee.En ite saanut mitään uutta irti tuosta uudesta teaseristä, sama hyppy tuntemattomaan, joka on nähty jokaisella aikaisemmallakin klipillä, kuten myös, että nyt mukana taivaskaupunkeja
Aha, eli täytyy ymmärtää jokin agenda(?) siellä taustalla että OSAA sivistyneesti pitää hyvänä jotain pelimekaniikkaa tai suunnittelua?Mutta vitsailu sikseen ja yksi asiakommentti perään: Jos pelaaja ei hahmota miksi luontoon, kiertokulkuun ja erilaisiin lähestymistapoihin keskittyvä peli toteutti aseiden hajoamisen miten toteutti, niin sitten ei mikään määrä selittämistä tai keskustelua auta.
Tämä ei tietenkään tarkoita, etteikö saisi olla sitä mieltä että ihan typerä järjestely oli, olisivat tehneet samalla tavalla kuin vaikkapa siinä Witcherissä.
Haastoi ajattelua? Eli jatkuuko tässä yhä se ajatus että jos ei tykännyt niin ei ajatellut tarpeeksi tms? Melkoista elitismiä kyllä että jos koki asian huonona tai vähemmän hyvänä/erikoisena, olisi ongelma vain siinä että ei osannut ajatella tms.Itse pidin siitä, että BotW haastoi omaa ajattelua niinkin paljon. Omaa nimenomaan Zelda-kaavaan tottunutta ajattelua.
En minä TUOSTA (sinun sepostuksestasi) päässyt siihen lopputulokseen, vaan sinä heittelit tuonne sitä ajatusta että minun fiilikseni pelistä johtuu ilmeisesti siitä etten ajatellut tai ymmärtänyt peliä oikein. Varmaan seuraavaksi tulee joku että en pelannut tarpeeksi ja peli on hyvä vasta kun on kerännyt jokaisen Korokin ja tajunnut miten se 57. jäänuoli on se, jossa klikkaaJos tästä pääsee mutuna siihen, että BotW oli hyvä vain koska se oli Zelda, niin jonkinlaisen ajatuskierroksen saa käydä.
(Vaikka toki siinä oli sitten paljon vanhaa tuttua hyvääkin lähestymistapaa mukana, ei siinä.)
Ja tämäkö sitten onkin jotenkin outo tai vaikeasti käsitettävä asia mutta BotW kuitenkin vaatii ajatusta ja ymmärrystä? Vähän tässä taas sellaisia fiiliksiä tulee että taitaa jokin tietty asia saada puolueellista käsittelyä...edit: Teasereista ja trailereista vielä se, etten muutenkaan oikein ymmärrä miten kukaan saa jostain jo hiukan tutun (esim. jo tutun pelisarjan) asian trailerista mitään irti. Täysin uuden leffan tai pelin kohdalla voi herättää sellaisen "pitääpä tutustua julkaisun aikaan lähemmin", mutta muuten pääsääntöisesti yhdentekeviä ja jotkut viittaukset jo tuttuihin asioihin kiinnostavat erinomaisen vähän. Suurimpana antina se, että saatetaan mainita julkaisupäivä.
...kuten tästä kommentin lopusta voitaneen päätellä. Totta kai BotW-traileri teki asian hyvin mutta muita ei voi käsittää! En vain hoksannut ajatella sitä yhtäänNo okei, se Breath of the Wildin viimeinen ennen julkaisua tullut traileri oli niin harvinaisen onnistunut, että nopeutti itsessään Switchin ostoa varmaan kuukaudella Mutta muita esimerkkejä vaikea keksiä.
Ööö ei? Mitä h*lvettiä nyt taas? Saako täällä kertoa olleensa tyytyväinen siihen, että peli pakotti ajattelemaan vanhoja kaavoja uusiksi?Haastoi ajattelua? Eli jatkuuko tässä yhä se ajatus että jos ei tykännyt niin ei ajatellut tarpeeksi tms?
Ja tämäkö sitten onkin jotenkin outo tai vaikeasti käsitettävä asia mutta BotW kuitenkin vaatii ajatusta ja ymmärrystä?