Vastaus: Alan Wake [Hype]
Myös koska pelin ennakkotunnelmat ovat olleet erittäin positiivisia ja videoista päätellen pelin laatu on useissa kohdissa jopa ällistyttävä, täytyy vähän ihmetellä omien lasien väriä ja harrastaa itsetutkiskelua mikäli kaikki arvostelut menevät tasolle 8.0-8.9.
Näiden "suurten pelien" (jotka parhaimmillaan myyvät konsoleja) ennakkotunnelmat ovat lähes aina positiivisia - ihan jo siitä syystä, että toimittajille annetaan vain pieni osa tietoa ja kokeilua itse valmiista pelistä. Tai sanotaan ainakin niin, että harva pelin ennakossa kovin negatiivisia puhuu (pelintekijät) tai kirjoittaa (toimittajat). Se on sitä PR:ää aika pitkälti.
Videotkin ovat ihan kivoja, mutta eikös juuri monen super-kauniin pelin kohdalla puhuta siitä, ettei grafiikka merkitse kaikkea? Tästähän on varsinkin parina viime vuosina juuri väännetty esim. PS3:n kohdalla.
Mielestäni ainut asia mikä oikeasti - ja lopulta ratkaisee, on kokonaisuus. Ja juuri siihen itse luotan Remedyn kohdalla. Oli peli sitten super-addiktoiva ja hauska Death Rally, tai sitten laadukas ja elokuvallinen räiskintä kuten Max Payne, niin olen aina ihastunut juuri Remedyn pelien kokonaisuuteen. Käsis, tarinan kerronta, pelattavuus, elokuvallisuus, rytmitys, komea grafiikka, pituus.. Kaikki nämä yhdessä tekevät hyvän pelin.
Ei sitä hyvää peliä tee "Salmisen Karin" tms arvostelijan arvosana.
Ja hei, joskus käy niin, ettei vain joku peli yksinkertaisesti iske niin kovaa kun suurimmalle osalle muille pelaajalla (ja/tai arvostelijalle). Se on vain sitten muiden hyväksyttävä. Ja elämä jatkuu..