Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Alan Wake II

Ihmeen bugisena julkaistu tämä teos. Itse jäin jumiin the new plan tehtävään, eikä ole kiinnostanut sen jälkeen peliä käynnistää. Muistaako kukaan muuta AAA-peliä, missä olisi näin monta erilaista etenemisen lopettavaa bugia? Mulla jäi joskus half life 2 kesken tuplasaven puutteen takia, enkä sitä koskaan pelannut loppuun. Tässä onneksi manual save ei ole kovin kaukana, ei vaan ole kiinnostanut..
Samaa olen ihmetellyt ja samalla vähän ristiriitaisella tavalla naureskellut. Siis sillä tapaa ristiriitaisesti että en haluaisi Remedylle ivailla mutta muistaakseni nimenomaan kehuivat digijakelua siitä että tulee valmiimpi peli :P

Nähdyn perusteella jos jotain lausetta en tähän peliin liittäisi niin "kulissimaailma joka syö immersiota". Setuppi vaikuttaa pikemminkin tunnelmaa tihkuvalta johon on helppo uppoutua. Tuntuu että jotkut harvat fiilistelee vain avoimen maailman pelejä joissa pitää olla hehtaaritolkulla elotonta pikselipreeriaa. Sehän jos jokin immersion tappaa ja muistaa että pelkkää kulissia ja peliähän tämä vain onkin.

Muutkin moitteet herättivät kohtalaisen kokoista ihmetystä, mutta subjektiivistahan kaikki lopulta on.
Samaa mieltä. Subjektiivisia asioita tietysti siis mutta kulissimaailma ei tule ekana mieleen siitä mitä olen nähnyt ja kuullut.

Sekin vielä että kyse on maailmasta, joka on kontekstissaankin sellainen että olisi vain luonnollista että se on outo, kieroutunut tai "vääränlainen" ja täten vaikkapa kulissimainen tai mitä tahansa. Kyse kuitenkin on jonkinlaisesta tai eräänlaisesta "painajaisesta" eli unesta tms. Niissä taas oudot maailmat, kulissit, rajat ja muut on hyvinkin tuttuja kuvastoa.

Ja tuo kuvaukseni ei siis ole spoileri tästä pelistä. En siis tiedä tai väitä että pelin maailma olisi uni tai painajainen mutta ensimmäisen pelin kuvaus, fiilis ja idea pelissä nähtävistä paikoista on kuitenkin minun mielestäni juuri sitä, joten eiköhän se ole sitä tässäkin: kieroutunut maailma. Eikö ne käyttäneet nimenomaan lausetta "twisted" useassakin kohtaa?

Ei tietysti sillä ettäkö tuo olisi jokin syy pitää maailmasta jos vain tuntuu huonolta mutta minusta ovat (näkemäni ja kuulemani perusteella) saaneet maailman juuri sellaiseksi kuin olettaisinkin olevan tässä pelisarjassa.
 
Itselle noi Saga pelaillut toimii hyvin, mutta Alan taas ei yhtään. Niiden takia tämä kyllä jää kesken. Vaikka peli on Alan Wake, niin ei vaan maistu nuo Alan pelaillut. Väkisin koittanut niitä pelailla, ei vaan enää jaksa..
Ja edelleen kun pelin käynnistää, niin pelin äänet puuttuu. Pelin sammutus ja äänet toimii. Ihmeellinen bugi.
 
Viimeksi muokattu:
Siis sillä tapaa ristiriitaisesti että en haluaisi Remedylle ivailla mutta muistaakseni nimenomaan kehuivat digijakelua siitä että tulee valmiimpi peli :p

Aatteles, kuinka raakile tämä peli olisi vielä enemmän ollut, jos olisivat sen fyysisen työntäneet pihalle. :D

Kun lukee näitä bugiraportteja, niin ei voi olla kuin tyytyväinen, että pidin periaatteistani kiinni ja jäin odottamaan hinnan alennusta. Minä ainakin olen mielummin asiakas, joka odottaa saavansa mahdollisimman valmiin tuotteen enkä mikään betatestaaja, joka vielä maksaa siitä ilosta. No tämä ilmiö ei tietenkään ole pelkästään Remedyn vika, vaan koskee valitettavasti koko pelialaa.
 
Ihan pakko kysyä, kun sanoit pitäväsi ensimmäisestä Alan Wakesta, että miksi siinä ei nuo rajatut putket ja kulissimaailma häirinnyt yhtään? Sehän on ihan valtavan paljon enemmän putkessa etenemistä ja ihan valtavan paljon enemmän kulissi (miksi tämä edes on kulissi sen enempää, kun mikään muukaan peli), kun tämä jatko-osa. Lisäksi kaikki pelilliset jutut nähtiin ensimmäisen 15min aikana, joita oli ihan valtavan paljon rajatummin, kun tässä jatko-osassa. Millanen muuten on hyvä semi-avoin maailma jos tämä on sen irvikuva? Oletko pelannut esim RE4:n remakea? Sehän on kenttärakenteensa puolesta hyvin samanlainen tämän kanssa ja myös vuoden parhaita pelejä. Samoin RE2 remake on hyvin tämän kaltainen. Samoin kontrollit RE2/4 ovat melkeen yks yhteen tämän kanssa eikä näissä ole kyllä mielestäni yhtään mitään vikaa. Osaatko selittää miks kontrollit on mielestäsi huonot ilman, että vain sanot, että ne on paskat?

Muutoin ollaan kyllä taas mielipiteiden kanssa niin kaukana toisistamme ja tämmöset tilanteet saa aina hämmästelemään, että onko me pelattu edes samaa peliä. Itselle Alan Wake 2 oli helposti vuoden toiseksi kovin peli Zeldan jälkeen ja yltää varmasti omaan kaikkien aikojen pelien top10:kin. Olihan tässä muutamia bugeja (mutta aivan valtavan kaukana esim siitä Cyberpunkin shitshowsta julkaisussa, eikä tätä sentään ole tarvinnut millään alustalla ottaa myynnistä pois bugisuuden takia) ja ruudunpäivitys droppaili välistä ikävästi PS5:lla vaikka oli VRR:kin käytössä. Mutta eipä nuo onnistunut pilaamaan omaa fiilistä tästä mestariteoksesta.
Korjasin sen semi-avoimen maailman lauseeni aikaisempaan viestiini. Olin sen kirjoittanut hiukan väärin siihen nähden mitä tarkoitin. Itse tosiaankin pidän ylipäätään enemmän avoimen maailman peleistä, ja huonoin vaihtoehto minulle on nimenomaan sellainen välimuoto. Mieluummin avoin maailma, mutta jos sitten kuitenkin putkimaista elementtiä pitääkin pelissä olla, niin sitten mieluummin rehellinen putkijuoksu, kuin joku töksähdellen maailmaa ajoittain rajaava semi-avoin välimuoto. Sen enempää en lähde tätä asiaa vatvomaan.

Alan Wake 1 on paljon suoraviivaisempi putkijuoksu, ja sellaisena aivan parhaita mitä tiedän (vaikka en toki mikään putkijuoksujenkaan
ystävä ole ylipäätään). Lisäksi siinä toimivat kontrollit paljon sulavammin, kuvakulma on parempi, ja ennen kaikkea hahmot ja dialogi ovat paljon paremmin tehtyjä kuin kakkosessa. Sellaiset myötähäpeää aiheuttavan typerän lapselliset ja kaukaa haetut ahaa-elämykset ja pelimaailman typerät logiikat eivät samalla tavalla puskeneet läpi kuin kakkosessa, vaikka toki sekavaa painajaismaista maailmaa siinäkin kohdattiin. Se tehtiin vain tyylikkäämmin ja aidosti fiksummalla kehyskertomuksella ja luontevammilla sekä paremmin näytellyillä hahmoilla ja paljon järkevämmällä dialogilla.

Juu, en ole mikään erityisen suuri fani RE 2 Remaken tai tai RE 4 Remaken osalta. Nimenomaan ohjaus ja kontrollit ovat noiden pelien suuri
heikkous. En pidä juuri tuollaisesta ohjauksesta, kontrolleista ja varsinkaan tuosta olkapään takaa suht läheltä kuvatusta kuvakulmasta peleissä ylipäätään. Ja aivan liian kankeaa ja jäykkää on hahmojen liike noissa peleissä. Toki Alan Wake 2:ssa on vielä asteen heikompaa. Pidän paljon enemmän joko 1st person kuvakulmasta RE 7:n, RE 8:n tai Far Cry-pelien tapaan tai sitten kauempaa kuvatusta 3rd person kuvakulmasta Days Gonen tai AC-pelien tapaan. Toki se on minun myönnettävä, että RE 2 ja RE 4 ovat tunnelmaltaan ja toteutukseltaan muutoin varsin
hyviä pelejä itsellenikin. Kontrollit tosin tekevät niistä minulle enemmänkin sellaisia varsin hyviä, pelejä, mutta ei aivan huippuja. Missään tapauksessa eivät ole mitään vuoden peli-matskua itselleni olleet, jo ihan senkin takia, että ovat remakeja, ja siis jo aiemmin nähtyjä ja koettuja pelimaailman sekä tarinan osalta - ainakin suurimmaksi osaksi.

Mutta juu, eri mieltä ollaan taas kerran aika rajusti tietyistä peleistä. Toki ei nyt ihan aina sentään niinkään ole mennyt. Subjektiivisia juttujahan nämä toki ovat, ja voin sen itsekin myöntää, ettei oma pelimakuni kovin usein myötäile valtavirtaa joka tapauksessa, ja kaipaan peleihin
yleensä aika tietyn tyyppisiä juttuja, jotta voin niistä nauttia. Vastaavasti tietyt jutut ovat selkeitä turnoffeja.

Yleisiä plussia itselleni peleissä:

+ grafiikan selkeys, ilmeikkyys ja innostavuus
+ avoin maailma
+ pelaajalle paljon valinnan mahdollisuuksia
+ hahmojen, aseiden tai muiden pelissä hyödynnettävien asioiden kehittäminen
+ selkeät ja sujuvat pelimekaniikat
+ uudet ja uudistuvat elämykset monipuolisten ja vaihtuvien ympäristöjen sekä persoonallisten hahmojen kautta
+ tarinan etenemiseen vaikuttamisen mahdollisuudet
+ uskottavat pelihahmot
+ päähahmon sympaattisuus ja samaistuttavuus (ainakin jollakin tasolla, ei toki kaikilta osin tarvitse olla)
+ dialogin johdonmukaisuus mutta kuitenkin johdattelemattomuus

Isoimpia turnoffeja:

- suttuiset ja ja kovin harmaat tai tummat grafiikat, joista puuttuu ilmeikkyys tai värit jopa kokonaan
- putkessa juokseminen ja tiukasti pelaajan ohjaaminen pelintekijän visioon ilman aitoja valinnan mahdollisuuksia
- juonen johdattelu kantaa ottaen tai saarnaten
- hahmojen epäluontevuus (ylinäyttely tai agendojen korostuminen hahmojen kautta)
- jäykät ja epätarkat pelimekaniikat, kontrollien epäloogisuus
- elokuvamainen rakenne
- työläys (varsinkin, jos peli ei selkeästi ja merkittävästi palkitse työläiden tekemisten pohjalta)
- aseiden tai varusteiden lopullinen hajoaminen ilman korjausmahdollisuutta (tämä liittyy tuohon työläyteenkin tavallaan)
- saman sisällön uudelleen pelaaminen, tai samojen asioiden jatkuva toisto
 
Viimeksi muokattu:
^
+grafiikan selkeys, ilmeikkyys ja innostavuus
-suttuiset ja ja kovin harmaat tai tummat grafiikat

koetko tässä jotain ristiriitaa?

Taidat olla trolli. Ja oletkin tietysti.
Miten helvetissä tämmöistä voi edes suoltaa..
 
Tulisipa äkkiä NG+.
Vaikeaa olla aloittamatta peliä uudestaan.

Kaikki muut pelit tuntuu tän jälkeen paskoilta.

Jotain kertoo pelin täydellisyydestä, kun alan kiinnittämään huomiota siihen, että Saga lataa haulikon molemmat piiput, vaikka yksi olisi vain ammuttu.
 
Korjasin sen semi-avoimen maailman lauseeni aikaisempaan viestiini. Olin sen kirjoittanut hiukan väärin siihen nähden mitä tarkoitin. Itse tosiaankin pidän ylipäätään enemmän avoimen maailman peleistä, ja huonoin vaihtoehto minulle on nimenomaan sellainen välimuoto. Mieluummin avoin maailma, mutta jos sitten kuitenkin putkimaista elementtiä pitääkin pelissä olla, niin sitten mieluummin rehellinen putkijuoksu, kuin joku töksähdellen maailmaa ajoittain rajaava semi-avoin välimuoto. Sen enempää en lähde tätä asiaa vatvomaan.

Alan Wake 1 on paljon suoraviivaisempi putkijuoksu, ja sellaisena aivan parhaita mitä tiedän (vaikka en toki mikään putkijuoksujenkaan
ystävä ole ylipäätään). Lisäksi siinä toimivat kontrollit paljon sulavammin, kuvakulma on parempi, ja ennen kaikkea hahmot ja dialogi ovat paljon paremmin tehtyjä kuin kakkosessa. Sellaiset myötähäpeää aiheuttavan typerän lapselliset ja kaukaa haetut ahaa-elämykset ja pelimaailman typerät logiikat eivät samalla tavalla puskeneet läpi kuin kakkosessa, vaikka toki sekavaa painajaismaista maailmaa siinäkin kohdattiin. Se tehtiin vain tyylikkäämmin ja aidosti fiksummalla kehyskertomuksella ja luontevammilla sekä paremmin näytellyillä hahmoilla ja paljon järkevämmällä dialogilla.

Juu, en ole mikään erityisen suuri fani RE 2 Remaken tai tai RE 4 Remaken osalta. Nimenomaan ohjaus ja kontrollit ovat noiden pelien suuri
heikkous. En pidä juuri tuollaisesta ohjauksesta, kontrolleista ja varsinkaan tuosta olkapään takaa suht läheltä kuvatusta kuvakulmasta peleissä ylipäätään. Ja aivan liian kankeaa ja jäykkää on hahmojen liike noissa peleissä. Toki Alan Wake 2:ssa on vielä asteen heikompaa. Pidän paljon enemmän joko 1st person kuvakulmasta RE 7:n, RE 8:n tai Far Cry-pelien tapaan tai sitten kauempaa kuvatusta 3rd person kuvakulmasta Days Gonen tai AC-pelien tapaan. Toki se on minun myönnettävä, että RE 2 ja RE 4 ovat tunnelmaltaan ja toteutukseltaan muutoin varsin
hyviä pelejä itsellenikin. Kontrollit tosin tekevät niistä minulle enemmänkin sellaisia varsin hyviä, pelejä, mutta ei aivan huippuja. Missään tapauksessa eivät ole mitään vuoden peli-matskua itselleni olleet, jo ihan senkin takia, että ovat remakeja, ja siis jo aiemmin nähtyjä ja koettuja pelimaailman sekä tarinan osalta - ainakin suurimmaksi osaksi.

Mutta juu, eri mieltä ollaan taas kerran aika rajusti tietyistä peleistä. Toki ei nyt ihan aina sentään niinkään ole mennyt. Subjektiivisia juttujahan nämä toki ovat, ja voin sen itsekin myöntää, ettei oma pelimakuni kovin usein myötäile valtavirtaa joka tapauksessa, ja kaipaan peleihin
yleensä aika tietyn tyyppisiä juttuja, jotta voin niistä nauttia. Vastaavasti tietyt jutut ovat selkeitä turnoffeja.

Yleisiä plussia itselleni peleissä:

+ grafiikan selkeys, ilmeikkyys ja innostavuus
+ avoin maailma
+ pelaajalle paljon valinnan mahdollisuuksia
+ hahmojen, aseiden tai muiden pelissä hyödynnettävien asioiden kehittäminen
+ selkeät ja sujuvat pelimekaniikat
+ uudet ja uudistuvat elämykset monipuolisten ja vaihtuvien ympäristöjen sekä persoonallisten hahmojen kautta
+ tarinan etenemiseen vaikuttamisen mahdollisuudet
+ uskottavat pelihahmot
+ päähahmon sympaattisuus ja samaistuttavuus (ainakin jollakin tasolla, ei toki kaikilta osin tarvitse olla)
+ dialogin johdonmukaisuus mutta kuitenkin johdattelemattomuus

Isoimpia turnoffeja:

- suttuiset ja ja kovin harmaat tai tummat grafiikat, joista puuttuu ilmeikkyys tai värit jopa kokonaan
- putkessa juokseminen ja tiukasti pelaajan ohjaaminen pelintekijän visioon ilman aitoja valinnan mahdollisuuksia
- juonen johdattelu kantaa ottaen tai saarnaten
- hahmojen epäluontevuus (ylinäyttely tai agendojen korostuminen hahmojen kautta)
- jäykät ja epätarkat pelimekaniikat, kontrollien epäloogisuus
- elokuvamainen rakenne
- työläys (varsinkin, jos peli ei selkeästi ja merkittävästi palkitse työläiden tekemisten pohjalta)
- aseiden tai varusteiden lopullinen hajoaminen ilman korjausmahdollisuutta (tämä liittyy tuohon työläyteenkin tavallaan)
- saman sisällön uudelleen pelaaminen, tai samojen asioiden jatkuva toisto
Kattavasti perusteltu mielipide vaikka olenkin aika lailla joka asiasta eri mieltä. Itse nimittäin tykkäsin tästä kuin hullu puurosta. Jaksaisitko vielä avata vähän tuota mikä kirjoituksessa tökkii? Omasta mielestä tämä on nimittäin sillä saralla aivan ehdottomasti parasta parhautta koskaan jos videopeleistä puhutaan. Tai minkälaisien pelien tarinat ovat yleensä mieleesi?

New game plus täälläkin kovassa odotuksessa kun uusintakierros houkuttelisi jo kovasti. Ilmeisti se tarjoaa ainakin erilaisen lopetuskohtauksen
 
Kattavasti perusteltu mielipide vaikka olenkin aika lailla joka asiasta eri mieltä. Itse nimittäin tykkäsin tästä kuin hullu puurosta. Jaksaisitko vielä avata vähän tuota mikä kirjoituksessa tökkii? Omasta mielestä tämä on nimittäin sillä saralla aivan ehdottomasti parasta parhautta koskaan jos videopeleistä puhutaan. Tai minkälaisien pelien tarinat ovat yleensä mieleesi?

New game plus täälläkin kovassa odotuksessa kun uusintakierros houkuttelisi jo kovasti. Ilmeisti se tarjoaa ainakin erilaisen lopetuskohtauksen
Täällä kanssa ootellaan ng plussaa. Keskiviikkona meni läpi ja harmittavasti yhdestä trophystä jäi platina roikkumaan. Jos tuon nappaisi sitten ng plussassa. :)
 
^
+grafiikan selkeys, ilmeikkyys ja innostavuus
-suttuiset ja ja kovin harmaat tai tummat grafiikat

koetko tässä jotain ristiriitaa?

Taidat olla trolli. Ja oletkin tietysti.
Miten helvetissä tämmöistä voi edes suoltaa..
@Ippenator mikään trolli ole, hänellä on vaan oma kuvansa peleistä ja kaikesta muustakin. Ihan niinkuin meillä muillakin kuolevaisilla.
 
^
+grafiikan selkeys, ilmeikkyys ja innostavuus
-suttuiset ja ja kovin harmaat tai tummat grafiikat

koetko tässä jotain ristiriitaa?

Taidat olla trolli. Ja oletkin tietysti.
Miten helvetissä tämmöistä voi edes suoltaa..

Ehkä kannattaisi lukea se teksti kunnolla, tai vaihtoehtoisesti ymmärtää lukemansa, ennenkuin syyttelee toisia trolleiksi, sillä tuossahan ippe puhuu peleistä yleisesti noilla plussilla ja miinuksilla, ei siis yhdestä pelistä.

Ja jottei nyt ihan sivuraiteille mennä, niin itsellä on vasta aivan alku menossa, sen verta pitänyt taas kiirettä töiden parissa, mutta alun perusteella vaikuttaa oikein mainiolle! Kivat twinpeaks-wibat tästä lähtee. Huomenna toivottavasti pääsen vähän jatkamaan ja näkemään sitä kauhupuoltakin.
 
Viimeksi muokattu:
^
+grafiikan selkeys, ilmeikkyys ja innostavuus
-suttuiset ja ja kovin harmaat tai tummat grafiikat

koetko tässä jotain ristiriitaa?

Taidat olla trolli. Ja oletkin tietysti.
Miten helvetissä tämmöistä voi edes suoltaa..
Mikäs ristiriita noissa nyt on muka? Grafiikan selkeys ja ilmeikkyys ja innostavuus selkeitä plussia peleissä minulle. Ja vastaavasti koen, että sellaiset suttuiset, harmaat ja tummat grafiikat ovat yleensä turnoffeja (eli nimenomaan asioita, joita en voi sietää) peleissä. Kerrotko vielä miten nämä asiat ovat ristiriidassa keskenään? Vai ymmärsitkö nyt jotain aivan väärin tekstistäni? Ikävää sinulta sinänsä kutsua minua trolliksi, kun ihan vaan omista näkemyksistäni peleistä tässä rehellisesti ja avoimesti kirjoitan.
Kattavasti perusteltu mielipide vaikka olenkin aika lailla joka asiasta eri mieltä. Itse nimittäin tykkäsin tästä kuin hullu puurosta. Jaksaisitko vielä avata vähän tuota mikä kirjoituksessa tökkii? Omasta mielestä tämä on nimittäin sillä saralla aivan ehdottomasti parasta parhautta koskaan jos videopeleistä puhutaan. Tai minkälaisien pelien tarinat ovat yleensä mieleesi?

New game plus täälläkin kovassa odotuksessa kun uusintakierros houkuttelisi jo kovasti. Ilmeisti se tarjoaa ainakin erilaisen lopetuskohtauksen
En nyt ehkä ala tästä enempää vääntämään. Aiemmin tässä ketjussa jo kerroin jotain yksityiskohtaisempia esimerkkejä asioista, jotka olivat erityisesti ärsyttäneet. Sinänsä toki hyvä, että pelistä olette monet tykänneet, ja toki hyvä, että suomalaispeli menestyy. Harmi vain, että peli ei itselleni ole lunastanut kieltämättä kovia odotuksiani. Silloin joskus ehkä petyn enemmänkin kuin olisi tarpeen. Voi olla, että pieni tauko nyt pelistä, muiden pelien pelaaminen välissä, ja odotusten sekä ajatusten uudelleenkalibrointi auttavat vielä saamaan pelistä enemmän irti, kuin alkupuolen osalta nyt sain - tai sitten ei. Saapa nähdä. Mutta sen verran paljon porukka nyt tuntuu pelistä nauttivan, että en viitsi itsekään negatiivisuutta kylvää enempää peliin liityen. Jatkan toki vielä jossain vaiheessa peliä eteenpäin, ja toivottavasti saan siinä vaiheessa siitä enemmän irti. Joskus on toki niinkin minulla käynyt joissain peleissä pettymyksiä täynnä olleen alun jälkeen.
Kattavasti perusteltu mielipide vaikka olenkin aika lailla joka asiasta eri mieltä. Itse nimittäin tykkäsin tästä kuin hullu puurosta. Jaksaisitko vielä avata vähän tuota mikä kirjoituksessa tökkii? Omasta mielestä tämä on nimittäin sillä saralla aivan ehdottomasti parasta parhautta koskaan jos videopeleistä puhutaan. Tai minkälaisien pelien tarinat ovat yleensä mieleesi?

New game plus täälläkin kovassa odotuksessa kun uusintakierros houkuttelisi jo kovasti. Ilmeisti se tarjoaa ainakin erilaisen lopetuskohtauksen
Sen voisin vielä todeta, että parhaat tarinat ovat mielestäni sellaisia, että niissä on pelaajan valinnoillakin jotain merkitystä. Siinä mielessä Bethesdan pelien tarinat ovat minulle toimineet. Lisäksi mieleen ovat jääneet erityisesti sykähdyttävyyden takia Life Is Strange, sen prequel Before the Storm sekä miksei myös Life is Strange 2, vaikkei noiden edellisten tasolle noussutkaan. Myös ensimmäisten Assassins Creedien tarinat ja kerronta toimivat erittäin hyvin, ja mikseivät useimpien sen jälkeenkin, mutta noissa erityisen hyvin kuitenkin. AC2 on tuon osalta melkeinpä parasta tuossa pelisarjassa. AC-peleissä on mielestäni varsin luontevia, karismaattisia ja järkevästi asioita pohtivia hahmoja ja sellaiset oudot ja itselleni väärällä tavalla tökeröt hahmot ja juonenkulut loistavat poissaolollaan. Far Crysta on sitten sellaisia saattanut löytyä enemmän, vaikka siitäkin pelisarjasta olen yleensä aika paljon pitänyt.
 
Viimeksi muokattu:
Eilen tuli mentyä Controlin AWE-lisäri, sitä ennen AWR ja American Nightmare. Tänään olisi sitten tarkoitus hypätä tämän pariin, ehkä jo tuossa vajaan parin tunnin päästä ehtii jonkinlaisen session ottamaan.

Kiinnostaa kyllä kovasti nähdä, miten Alanin tarina jatkuu ja missä määrin tapaa muita vanhoja tuttuja. Controlin AWE:ssa olikin yksi keskeinen hahmo, jota ei sitten luultavasti enää tässä nähdäkään(?) American Nightmaren parhautta olivat kyllä töllöstä tulleet videopätkät. Hauska nähdä, mitä näiden videoiden päähenkilö nyt meinaa :D
 
Eilen tuli mentyä Controlin AWE-lisäri, sitä ennen AWR ja American Nightmare. Tänään olisi sitten tarkoitus hypätä tämän pariin, ehkä jo tuossa vajaan parin tunnin päästä ehtii jonkinlaisen session ottamaan.

Kiinnostaa kyllä kovasti nähdä, miten Alanin tarina jatkuu ja missä määrin tapaa muita vanhoja tuttuja. Controlin AWE:ssa olikin yksi keskeinen hahmo, jota ei sitten luultavasti enää tässä nähdäkään(?) American Nightmaren parhautta olivat kyllä töllöstä tulleet videopätkät. Hauska nähdä, mitä näiden videoiden päähenkilö nyt meinaa :D

Latasin juuri tuon Controllin Ultimate Editionin sen AWE lisäosan takia, mutta miten siihen pääsee käsiksi? Alkuvalikossa ei ole mitään mahdollisuutta valita tuota lisäriä...

Edit. Modet voisi siirtää tän mun viestin Control säikeeseen.
 
Viimeksi muokattu:
Latasin juuri tuon Controllin Ultimate Editionin sen AWE lisäosan takia, mutta miten siihen pääsee käsiksi? Alkuvalikossa ei ole mitään mahdollisuutta valita tuota lisäriä...

Edit. Modet voisi siirtää tän mun viestin Control säikeeseen.

Molemmat tulee ihan luonnolisesti vastaan tarinaa pelatessa questien muodossa. Ne ei siis ole mitään omia erillisiä kokemuksiaan vaikka niissä omat alueensa onkin.
 
Ylös Bottom