Pelithän ovat tietenkin taiteellisen vapauden kenttiä ja tällä logiikalla Water Springsin suomalaiskylän asukkaat voisivat olla myös sekoitus hispaaneja, aasialaisia ja afrikkalaisia ilman mitään ongelmaa. Sinä et sitä ehkä kokisi epäuskottavaksi, koska asenteet/ennakkoluulot jne., mutta itseäni se estää uppoutumasta pelimaailmaan, koska peleissäkin toimivat itselleni parhaiten sellaiset narratiivit, joihin voi samaistua tosimaailmassakin.
Liikoja spoilaamatta peli kirjoittaa Sagalle lähisukulaissuhteita täysin valkoisista punaniskajunteista ja sitten yks kaks onkin ketjussa seuraavana tumma päähenkilö. Kysyisinkin Remedyltä, että mikä on se pelillinen motiivi ja syy näin epäuskottavaan sukupuuhun? Toki Saga on vain yksi esimerkki tästä diversiteetin monimuotoisuudesta pelissä, jonka kaltaisessa miljöössä, tapahtumissa ja tunnelmassa juuri se syö kaikkein eniten immersiota, koska juuri tämänkaltainen peli vaatii samaistumaan päähenkilöihin ja heidän kohtaloonsa. Samalla se aliarvioi pelaajien älykkyyttä, koska tämä Remedyn valinta luoda tällainen maailma ei ole sattumaa, vaan se on tehty tietoisesti ja päälleliimatusti. Se, jos mikä on ajallemme tyypillistä wokea.