Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Alan Wake II

Pikkusen tuntuu päiväunelta tuo scenaario ja veikkaan, että joudut ”hetken” odottamaan fyysistä käytettyä.

Tuntuu, että moni ajattelee ettei fyysisen valmistus maksa mitään tekijälle/julkaisijalle. Kyllä tuossa saa varmasti tarkkaan laskea ja harkita tuleeko ostajia niin paljon enemmän, että fyysisen julkaisu kannattaa nykypäivänä. Vielä, kun katsoo digihintoja esim tämä 59,95e vs vaikka Spider-man 2 79,95e.

Mutta toivotaan, että tästä joku limited edition fyysinen tulee joskus sitä kaipaaville niin voi sitten joku käytettynä senkin metästää. :D
Fyysisen version painattaminen maksoi 2020 tehdyn tutkimuksen perusteella 1.5 dollaria per kappale. Mutta tämäkin oli keskiarvo, jossa ei otettu huomioon sitä, että nykyään moni isoimmista firmoista omistaa niin ison osan julkaisusta, ettei hinta nouse edes noin korkeaksi.

Suurin syy digitaaliseen tulevaisuuteen on edelleen kontrollissa. Kun voidaan itse määrittää, mistä pelejä saa ostaa, niin voidaan myös sanella hinnat. Eivätkä ne tule halpenemaan vaikka mitä nyt väitettäisiin. Samalla voidaan myös päättää, että nyt vaan peliä ei enää myydä, tai myydään vain tietyillä alueilla, eikä kuluttaja enää voi ohittaa tätä lainaamalla kaverilta tai tilaamalla verkkokaupasta.

Fyysinen media on aina kuluttajan ja kulttuurin kannalta paras ratkaisu.
 
Fyysisen version painattaminen maksoi 2020 tehdyn tutkimuksen perusteella 1.5 dollaria per kappale. Mutta tämäkin oli keskiarvo, jossa ei otettu huomioon sitä, että nykyään moni isoimmista firmoista omistaa niin ison osan julkaisusta, ettei hinta nouse edes noin korkeaksi.

Suurin syy digitaaliseen tulevaisuuteen on edelleen kontrollissa. Kun voidaan itse määrittää, mistä pelejä saa ostaa, niin voidaan myös sanella hinnat. Eivätkä ne tule halpenemaan vaikka mitä nyt väitettäisiin. Samalla voidaan myös päättää, että nyt vaan peliä ei enää myydä, tai myydään vain tietyillä alueilla, eikä kuluttaja enää voi ohittaa tätä lainaamalla kaverilta tai tilaamalla verkkokaupasta.

Fyysinen media on aina kuluttajan ja kulttuurin kannalta paras ratkaisu.

Fyysisen pelin lähetys ja sitten kun jälleenmyyjät ottaa vielä oman osuuden myynnistä
 
Fyysisen version painattaminen maksoi 2020 tehdyn tutkimuksen perusteella 1.5 dollaria per kappale. Mutta tämäkin oli keskiarvo, jossa ei otettu huomioon sitä, että nykyään moni isoimmista firmoista omistaa niin ison osan julkaisusta, ettei hinta nouse edes noin korkeaksi.

Suurin syy digitaaliseen tulevaisuuteen on edelleen kontrollissa. Kun voidaan itse määrittää, mistä pelejä saa ostaa, niin voidaan myös sanella hinnat. Eivätkä ne tule halpenemaan vaikka mitä nyt väitettäisiin. Samalla voidaan myös päättää, että nyt vaan peliä ei enää myydä, tai myydään vain tietyillä alueilla, eikä kuluttaja enää voi ohittaa tätä lainaamalla kaverilta tai tilaamalla verkkokaupasta.

Fyysinen media on aina kuluttajan ja kulttuurin kannalta paras ratkaisu.
Kuuluiko tuohon laskelmaan myös logistiikka ja se mitä kaupat ottaa välistä?

Alan Wake 2 maksaa 59,95e vs Spider-man 2 79,95e. Remedy antoi digital only syyksi sen, että voivat pyytää pelistä pienemmän hinnan. Varmasti myös he saavat tuosta paremman voiton vaikka hinta onkin halvempi.

Siitä ollaan samaa mieltä, että fyysinen säilyy varmemmin ja pidempään. Digitaalisten säilyvyys pitäisi pystyä tulevaisuudessa jotenkin turvaamaan ihan jollain asetuksilla mutta taitaa olla turha toivo. Itelle henk.koht. tuolla ei ole merkitystä, kun ei minulla ole aikaa ja kiinnostusta kovin vanhoja pelejä enään uudestaan pelata. Leffat on tuosta erilaisia, kun vanhenevat vähän arvokkaammin.
 
Yllättävän paljon tunteita herättää tuo fyysisen version puuttuminen. Alan Waken IG-tilin julkaisujakin kun katsoo, niin kovasti ihmiset kommenteissa fyysistä vaativat. Ymmärrän ja kannattaisin itsekin, että konsolirintamalla säilyisi mahdollisuus molempiin versioihin.

Digital Deluxe lähtee täällä ennakkotilaukseen kun nuo sen mukana tulevat DLC:t tulisi muutenkin ostettua joka tapauksessa. Tämä peli on kuitenkin itselleni nimenomaan sellainen, jossa digitaalinen julkaisu ei haittaa tippaakaan. En tulisi myymään peliä läpäisyn jälkeen eteenpäin, vaan sen parin tulee palattua uudelleen toivon mukaan monia kertoja. Itselle käytännöllisempää, että peli on tällöin siellä pleikkarissa valmiina odottamassa. Pahoittelen offtopicin jatkamista!

Ikinä en muista katsoneeni videolta kun muut pelaa, mutta tässä mietin, että katsoisiko American Nightmare Walkthroughin. Jos siinä olisi tarinan kannalta jotain oleellista kakkososaa ajatellen...
American Nightmare ei varmasti ole pakollinen, mutta lienee siinä kiinnostavia konsepteja, joita mahdolisesti jollain lailla jatketaan kakkosessa. Ja erityisesti Ilkka Villin hienoja suorituksia, kun tutkitaan Alanin synkempiä puolia.

Kovia ennakkoja tulee pelistä! Pari olen lukenut, mutta trailerit ja pelikuvan olen jättänyt katsomatta.
 
Niin ja tämä juuri että vaikka digiä osa ihmisistä ei täydellä hinnalla ostakkaan niin lopulta sen ostaa vaikka alennuksesta. Kuitenkin fyysisissä on aina se että ne isolla osalla porukasta kiertää luultavammin 4x toisilla ihmisillä ja raha jää saamatta.
Onko tuosta "isolla osalla" jotain faktaakin olemassa tai että "x4"? Taitaa olla pelkkää mutuilua.

Minä ostan kaikki fyysisenä minkä saan enkä myy kuin tuplakappaleet, joita joskus tulee jos ostaa myöhemmin gotyn tai muun spessun normiversion tilalle. En kuitenkaan yleistä että muut tekisi samoin, joten ehkä toivoisi ettei muutkaan pelkällä mutulla heittelisi että "kiertää neljä kertaa" ja "isolla osalla" kun kenelläkään ei tuollaisia tietoja voi olla :P
 

Omat odotukset olivat matalalla, mutta Gamescomissa pääsin näkemään tunnin verran pelikuvaa ja juttelemaan Sam Laken kanssa kaikesta peliin liittyvästä, ja kyllähän se vaan nosti mielenkiintoa huomattavasti. Sormet ristiin, että tästä tulee jotain merkittävää!
 
Tää on itselle vaikee tapaus saada selvää kiinnostaako vai ei, remasterin pelasin puoleen väliin, kesken jäi jostain syystä. Tämä näyttää hyvältä mutta onko itselle liikaa tollasta hallusinaatio juttua ja muutenkin sekavaa menoa. Toinen aivolohko sanoo että mestariteos varma ostos ja toinen että ehkä tämäkään ei ole täysin mulle tarkotettu.
 
Itse en kyllä ole vielä saanut tästä mitään sellaista elämää suurempaa fiilistä mutta odotukset loustavalle pelille on silti. Varmaan paljon vaikuttaa tuo Starfieldin tulo että muut tekeleet vaikuttaa vähemmän kiinnostavilta. Toisaalta aika vähän on tullut katottua mitään materiaalia niin ole edes täyttä kuvaa miten peli toimii. Julkaisun lähestyessä varmaan mielenkiinto lisääntyy varsinkin kun suurin kiima Tähtikenttää kohden on lähtenyt.
 
Erittäin hyvä uutinen, sillä valinnanvara on aina hyvä! Kovasti kuitenkin mietin, että pitääkö tässä poikkeuksellisesti mennä 30 fps moodilla, jos kerta peli on se mielessä alunperin rakennettu. Riippuu tietysti siitä, että kuinka paljon grafiikasta on jouduttu performance-moodissa nipistämään ja toisaalta miltä taistelu tuntuu hitaammassa moodissa.
 
Ylös Bottom