Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Alan Wake II

Kaikkea muuta fyysistä ne näköjään sitten lykkää kauppoihin, paitsi itse peliä.. Oli pakko :)
Mut hei, peliin saa myös digivaatteita, joten tasapainoa on säilynyt :p

Jos peli oikeesti kiinnostaa, niin osta diginä, tuskin sun maailma räjähtää jos omistat yhen digipelin :)
Minuakin kiinnostaa ja vaikka maailma ei digin ostamisesta räjähdäkään eikä yhden meikäläisen protesti missään (yksinään) paina, niin ei pysty maksamaan edes Remedyn digistä täyttä hintaa.

Olen jo aika usein sen maininut, joten anteeksi toistosta, mutta fyysinen olisi mennyt helvetin aikaisin ennakkotilaukseen spessuversiona.
 
Mikähän tuon selittää että peli on konsoleilla 10€ kalliimpi, yleensähän näin on mutta nyt kun molemmat on digijulkaisuja niin hieman ihmettelen.
Saattaa kyllä johtua siitä että Epic saa PC:llä suuremman osuuden myynneistä kun oma peli ja kauppa missä myyvät.
 
Mikähän tuon selittää että peli on konsoleilla 10€ kalliimpi, yleensähän näin on mutta nyt kun molemmat on digijulkaisuja niin hieman ihmettelen.
Saattaa kyllä johtua siitä että Epic saa PC:llä suuremman osuuden myynneistä kun oma peli ja kauppa missä myyvät.
Eiköhän se ole tuo lisenssimaksu, joka menee Microsoftille ja Sonylle.
 
No siis tietenkin suomalainen media painottaa suomalaisuutta vai menikö mulla nyt viestin pointti ohi
No näin se kai pakostakin menee ja on aina menevä ja mikäs siinä. Kunhan mietin, että näinköhän ruotsalaismedia kirjoittaa uudesta ruotsalaispelistä...mutta en mä jaksa tästä vääntää saati valittaa sen enempää!
Hienoa että meillä on akikaurismäkejä ja remedyjä joiden laadukkaita ja omalla tyylillään tehtyjä teoksia fanitetaan Aasiasta Kaliforniaan. Ihan siksi, että ne ovat hyvin tehtyjä teoksia, joissa on riittävästi näkemystä.
Ja me voidaan sitten täällä pohtia keskenämme kaikkia suomalaisuusnäkökulmia.
 
Samaa olen miettinyt. Että kummalle hankkisin. Tuommoinen vertailu löytyi:


Tuli hommattua nyt sitten boxille kun sillä enemmän tilaa ja kiitos tekkiläisten vihjeen niin islannin storesta lähti hintasn 39€...ei tarvinnut edes mitään vpn kikkailuja.

 
Tuli hommattua nyt sitten boxille kun sillä enemmän tilaa ja kiitos tekkiläisten vihjeen niin islannin storesta lähti hintasn 39€...ei tarvinnut edes mitään vpn kikkailuja.

No nyt on kyllä käsittämätön hinta launchissa. Liekö virhe? Deluxekin maksaa vain reilu 50 euroa. Huh huh.
 
Onko Islannin kruunu sitten tällä hetkellä heikko suhteessa euroon?

Tämä siis puhdas arvaus/ heitto. Oikeasti ei mitään käryä.

Joka tapauksessa, tuohon hintaan voin jo harkita ostoa, mutta onhan tässä vielä mm. Starfield kesken ja Super Mario Wonderia en ole ehtinyt aloittamaankaan, joten mitäpä järkeä tässä on lisää pelejä ostella pitkän backlog-jonon jatkoksi.
 
No huhhuh. Vetää aika hiljaiseksi. Peli iskee kuin tuhat volttia tänne meille (vaimo mukaanlukien).
Jos jotain avainsanoja pitäisi laittaa kuvaukselle niin varmaan 'raskas, painostava, mysteeri, kauhu, jännitys, dekkari, ongelmanratkonta'.
Täytyy sanoa ettei ole mikään peli ottanut minua noin teräksiseen otteeseen ja jaksanut jatkaa puristamista näin väkevästi ikunaan. Toivottavasti jatkuu samanmoisena - itse vasta juuri pääsin act 3.

Ehkä kuvaavaa kun kerron että kolmen tunnin jälkeen piti pitää tauko - ihan vaan sen takia että saa tauon ja happea kaiken tuon kokeman jälkeen
Oli hieman häiritsevää, kun menin yhteen rakennukseen sisälle ja ikkunasta tuleva valo sai kaiken näyttämään siltä, että olisi heitelty glitteriä joka paikkaan, niin taitaa olla tuota shimmeringiä tai jotain, mutta onneksi tuota ei jokaisessa paikassa tapahdu :D
Törmäsin itsekin tähän 'glitter' efektiin. Alustana PS5 ja quality mode. Ja allekirjoitan tuon, toistaiseksi vain yhdessä paikassa (pienehkö pimeä nurkka jonkun talon sisällä) törmännyt tuohon joten ei ole isompaa ongelmaa
 
Viimeksi muokattu:
Nii ja mixxei täs puhuta suomea! Suomipeli, torille perkele!
Onks missään remedyn pelissä puhuttu saamea??? Mielestäni ei....ois ollut kyllä ihan hyvä et ois lokalisoitu kotokielellä mutta jotenkin oli jo odotukset ettei niitä ole eikä tule
 
Ihminen on välillä heikko. Alkuviikosta ajattelin että tässä vielä mm. Baldurs Gate 3 ja Mario Wonder niin pahasti kesken ettei tässä ole mitään järkeä lähteä tätä vielä ostamaan.
No, Epic veloitti luottokortilta juuri 50€ ja näin sitä mennään.. pitäähän sitä suomalaista nyt tukea.
 
Joku parisen tuntia ehti pelaamaan ja voi pojat mikä peli! Audio-visuaalisesti yksi upeimmista peleistä mitä tullut pelattua, hyvä tunnelma, tarina lähtee todella mielenkiintoisesti liikkeelle ja itse pelaaminen paljon monipuolisempaa, kun ekassa osassa. Nyt viimesetki digi-vänkääjät peli lataukseen niin ette missaa tätä helmeä!
 
Vaikeustasosta pohdintaa (Chapter 2):

Tuli varmaankin noin 40 minuutin edestä turpaan tuossa Nightingale-bossissa, joten lopulta pudotin normalista storyyn ja sitten se meni parilla laukauksella läpi. Ehkä tuossa oli vain omaan taitooni nähden hieman liian vaikeaa kenttäsuunnittelua kun pimeässä ja ahtaassa koetit väistellä mörköä. Jatketaan kuitenkin tämän bossin jälkeen vielä normalilla, sillä eka Alan Wake rullasi alusta loppuun sillä ihan sujuvasti.

Jos nyt kuitenkin menee ihan pään seinään takomiseksi, niin varmaan storyllä tämä eka kerta ja new game+ sitten normalilla. Katsellaan.

Tempo tuntuu olevan selkeästi hitaampi kuin ekassa Wakessa ja sitten kun kauhua tulee, niin todellakin on pökäleet housussa.

Onpa siistiä nähdä miten peli tästä etenee! Aivan mieletön kokemus ollut tähän Chapter 3 alkupuoliskolle asti.
 
Viimeksi muokattu:
Peli näyttää kyllä törkeän hyvältä ulkoasun ja tunnelman puolesta, ei voi kiistää. Vielä kun inspiraatioina mainittu mm. Se7en ja True Detective niin ei kiinnostus ainakaan laske. Itse olen lisäksi juuri tällaisten lineaaristen ja tarinallisten pelien ylin ystävä niin ei epäilystäkään etteikö tämän kanssa vietetä joskus vielä hyviä hetkiä.

Ei kuitenkaan ennen kuin levyversio tulee tai jos ei koskaan ota tullakseen niin sitten kun digin hinta tulee rajusti alas. Siihen asti puretaan muuta pelijonoa ja varmaan ehtii ostaa useampia vielä julkaisemattomia pelejä ensin.
 
Peli näyttää kyllä törkeän hyvältä ulkoasun ja tunnelman puolesta, ei voi kiistää. Vielä kun inspiraatioina mainittu mm. Se7en ja True Detective niin ei kiinnostus ainakaan laske. Itse olen lisäksi juuri tällaisten lineaaristen ja tarinallisten pelien ylin ystävä niin ei epäilystäkään etteikö tämän kanssa vietetä joskus vielä hyviä hetkiä.

Ei kuitenkaan ennen kuin levyversio tulee tai jos ei koskaan ota tullakseen niin sitten kun digin hinta tulee rajusti alas. Siihen asti puretaan muuta pelijonoa ja varmaan ehtii ostaa useampia vielä julkaisemattomia pelejä ensin.
Kuis ales se nyt pitäis tulla ??? Johan se nyt on valmiiksi halvempi normihinnaltaan kuin noi nykyään tuppaa olemaan 49/59€ ja itse vielä sain series x version 39€ ... Ei tuu kyllä tämä peli aleen pitkään aikaan kun arvostelutkin mahtavia. Ihme tillitystä jos ei fyysistä versiota saa....sitten olette ostamatta. Niin yksinkertaista se on.
 
Ylös Bottom