Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Alan Wake II

Kyllä tässä on aika vahva tunnelma ja tällaisella kauhuveteraanillakin välistä meinaa vähä jänskättää, että jos kauhu ei ole oma juttu niin kannattaa harkita tarkkaan. Katsoo vaikka alusta walkthroughta kuulokkeet päässä pimeässä niin saa varmasti aika hyvän kuvan kestääkö pää vaiko ei. :)
 
Kyllä tässä on aika vahva tunnelma ja tällaisella kauhuveteraanillakin välistä meinaa vähä jänskättää, että jos kauhu ei ole oma juttu niin kannattaa harkita tarkkaan. Katsoo vaikka alusta walkthroughta kuulokkeet päässä pimeässä niin saa varmasti aika hyvän kuvan kestääkö pää vaiko ei. :)
Itselle tämä kyllä täydellinen peli kun iskee niin silent hillit, koko supermassiven tuotanto kuin Amnesian tyylisetkin... Ai että...ai että...
 
Itselle tämä kyllä täydellinen peli kun iskee niin silent hillit, koko supermassiven tuotanto kuin Amnesian tyylisetkin... Ai että...ai että...
Jep, sama täällä. Piti Spiderman pelata ennen tätä loppuun mutta helvetti eihän sitä malttanut, kun tämä veti niin kovaa mukaansa. Tässä on tosiaan aika paljon myös otettu vaikutteita Silent Hillistä, mikä on sekin mahtava juttu!
 
Viimeksi muokattu:
Ekassa osassa vähän ärsytti kun yhtäkkiä tullaan selkään vaikka et välttämättä edes kuulokkeilla kuullut sitä ja jotenkin ahdistavan tönkköä se taistelu, toisaalta hyvä toisaalta ei, mutta jos olis esim 70% mysteeriä/tutkimista ja 30% taistelua ni ite tykkäisin, tämä jakaa mielipiteet varmasti ja ostonappi DIGITAALISESTI kutkuttaa tämän kohdalla
 
Sama täällä @wopsu. Vain yhden arvostelun perusteella peli vaikuttaa todella omalaatuiselta kokemukselta, joka on koettava ja jossa tunnelma on uskomattomalla tasolla.
 
muutama clippi pelin alusta kun pelin jumpscare pääsee yllättämään pahemman kerran, mitä olen katsellut cohhcarnagen streamiä niin joo itse en tule ikinä peliä hommaamaan, sen verran hyytävää settiä, että itsellä tulee raja vastaan hyvin äkkiä, se on ihan tarpeeksi jännittävää katsella ihan peliä jo streaminä :D



 
muutama clippi pelin alusta kun pelin jumpscare pääsee yllättämään pahemman kerran, mitä olen katsellut cohhcarnagen streamiä niin joo itse en tule ikinä peliä hommaamaan, sen verran hyytävää settiä, se on ihan tarpeeksi jännittävää katsella ihan peliä jo streaminä :D




Ei tämä nyt niin pelottava ole, hyvin on tehty ja immersio on kohillaan kuulokkeiden kanssa pelatessa. Itse tykkään pelistä ja tunnelmasta. Opetellessa vielä menee, mutta eiköhän kontrollit opi ja sisäistä piakkoin. Nyt tulee painettua vääriä nappeja ja se hieman haittaa etenemistä
 
joo siis pelihän on erinomainen vaikka pelottava onkin, että ehdottomasti peli kannattaa sitten kyllä streameistä katsella jos ei itse uskalla pelata, vahvat Twin peaks vibat tulee pelistä joka on yksi kaikkien aikojen suosikki sarjojani, mitä sitten tulee siihen "että ei tämä niin pelottava ole" niin se on vähä sellainen argumentti että, jokaisella se oman pelonsieto kyky on erilainen, ei varmasti ole pelottava jos on tottunut pelaamaan kauhupelejä kuten RE village, Metrot, Callisto protocol yms tai katselemaan kauhu lefofja, itselle noikin on jo liikaa niin tiedän että tämä on ainakin itselleni liian pelottava, kauhupeleissäkin se oma toleranssi sen kauhun sietämiseen kasvaa. esimerkiksi nuo pelin random Jumpscaret on sellaisia että, jos sellainen tulisi omalla kohdallani vastaan ja peli säikäyttäisi kunnolla, niin pistäisin pelin kiinni ja en tiedä millon sitä pystyisin jatkamaan :D
 
Täytyy kyllä sanoa, että tarinan käsikirjoitus ja dialogi on kuin 70-luvun B-kauhuleffasta. En ole positiivisesti yllättynyt. Toivottavasti tyyli muuttuu.
 
Täytyy kyllä sanoa, että tarinan käsikirjoitus ja dialogi on kuin 70-luvun B-kauhuleffasta.

Videopelien yleinen kirous. Vaikka poikkeuksia on, niin suurin osa pelien dialogista on sellaista roskaa, joka ei kelpaisi edes b-luokan elokuvien camp-huumoriksi.

Itse tosin tykkäsin ensimmäisen Alan Waken tarinasta ja tunnelmasta ja tuskin tähän jatko-osaankaan tulen pettymään, sitten joskus kun pääsen tätä pelaamaan.
 
Olen ekan pelannut lisäosineen läpi ja en muista näitä asioita ihmetelleeni. Peli on kyllä tosi kaunis.
 
Onhan tämä tutun tuntuista Remedyä, varmaan kuitenkin tyylikkäin tähän astisista. Yksi perisynti näissä on joidenkin kohtien miltei loputon uudelleen tahkoaminen, jos ei satu onnistumaan. Ensimmäinen oli Nightingale-bossin viimeinen taisto jossa aina lopulta kuolin. Sen sain onneksi selvitettyä muuttamalla vaikeustasoksi helpoimman (Story). Mutta sitten tuli vastaan tämä romahtaneen tunnelin (collapsed tunnel) viimeisiä kohtauksia jossa pitää alkaa juosta pimeää voimaa pakoon junan vaunuun ja avata siellä ovi, tästä olisi tarkoitus päästä läheiseen turvahuoneeseen. Kaikki on kohtauksessa alussa hyvin, mutta kun junavaunun ovi pitäisi saada auki rämppäämällä pelin ilmoittamaa näppäintä käyttäen (xboxilla ”A”), niin ei se vaan aukea, vaan kuolo korjaa aina. Yritin tuota vaikeistason muutoskikkaa, ei onnistunut. Olen yrittänyt painella ko. nappia eri tavoin, välillä niin nopealla tahdilla kuin pystyn, mutta ei ovi aukea / hahmo pääse läpi. Siispä olen jumissa. Walktrough-oppaiden videoissa tuo oven avaus onnistuu näennäisen helposti, muttei minulla. Healthtit ja taskulampun paristot ovat maksimissa kun tämä kohtaus alkaa. Mikähän tässä auttaisi ?
 
Muutaman tunnin pelaillut tätä, en hirveästi ole edennyt koska tämä on sellainen peli jossa on kiva tutkia joka nurkka. Puzzlet ovat olleet välillä yllättävän kekseliäitä ja joutunut miettimään ihan kunnolla ratkaisua. Meni luvattoman kauan tajuta se general storen koodi :D mutta on kyllä hieno peli. Tunnelma on jotain aivan upeaa ja omalaatuista. Valon ja varjon leikki on myös todella tyylikästä. No mutta ei mulla muuta, takaisin pelin pariin
 
Ylös Bottom