Ensin pikaiset plussat ja miinukset, koska kympin peleissäkin on jotain moitittavaa.
+Tarina - Ei se vieläkään ole mikään realistinen tai looginen, mutta tässä edes jotenkin pysyi kärryllä mitä tapahtuu ja miksi. Tunnelma ja kaksi pelattavaa hahmoa myös kiva juttu.
+Vaihtelevuus tunnelmassa, ja yllätykset.
+Mielenkiintoiset puzzlet.
+Uudelleenpeluuarvo. Paljon sidejuttuja Sagalla joita en ekalla pelikerralla tarkoituksella selvittänyt. Final Draft ei ilmeisesti ole vain uudelleenpeluu pienillä lisäjutuilla pelattavuudessa.
+Musiikki. Herald of Darkness on paras uusi kappale mitä olen kuullut vuosiin.
+Suomi-viittauksia hurjasti, mutta hyvällä maulla ja tarinaan kivasti kytköksissä.
+Kaikki hahmot mielenkiintoisia ja pitkälle mietittyjä. Paitsi Jack Joycen näköinen turha hemmo
+Kaunein peli koskaan. Last of Us kakkosessa ehkä kasvomallinukset vielä parempia, mutta ihan sama.
-Hieman tekopitkä, eikä muutenkaan niin pitkä peli kuin odotin. Suurimmalle osalle toki varmasti sopiva. Tekopitkällä tarkoitan sitä, että vähän liikaakin mietiskeltävää miten edetä, uuden sisällön sijasta. 26 tuntia itsellä meni, josta varmasti 15 tuntia miettien jotain. Ja fiilistelin kaiken mahdollisen, kuuntelin kappaleet ja luin kaikki lippulaput seiniltä sun muuta. Eli ei tämä pelillisesti ole kovin pitkä tapaus. Control taitaa olla pidempi?
-Turhat jumpscaret.
-Koska vastustajista pääsee eroon usein myös juosten, olisi ollut suotavaa että niiden päihittämisestä olisi enemmänkin palkittu tavaralla. Vain kulttilaisista sai tarvikkeita "palkinnoksi"
-Yksi liian tiukka bossi, jos menet tehtävään vajavaisin asein.
-Pelialueet ovat kauniita ja laajoja, ja löydettävää sekä ylimääräistä hauskaa olisi voitu ripotella paikkoihin enemmänkin. Last of usin tapaan kaikkia päätarinaan liittymättömiä juttuja. Nyt oli vähän liikaa "Turhia mestoja"
-Vähän vammaiset fysiikat, esimerkiksi mistään ei voi pudota, minkään matalan yli kiivetä tms. kuten Awe ykkösessäkin muistaakseni pystyi. Mutta ei haittaa tunnelmaa eikä pelaamista.
-Suomitekstien puute. Osaan täydellistä englantia, mutta on vain typerää ettei suomalaisessa pelissä niitä ole. Tiukoissa tilanteissa härmää lukee ja kuulee nopeammin, ja onhan tässä paljon harvinaisempia sanoja ja termejä, joita auttavaa englantia puhuvat eivät ymmärrä.
Yksi asia joka ei ollut itselle todellakaan miinus, mutta joillekin voi olla: Tässä on aika vähän toimintaa. Bosseja lukuunottamatta ei juuri tarvitse muuta tehdä kuin käppäillä, siitä 26 tunnista ehkä 4 tuntia käytin taisteluun pimeyttä vastaan. Suurin osa ajasta menee fiilistelyyn ja miettimiseen. HUOM: Pelasin Storylla, eli jos erinomaiset muutokset vaikeustasojen välillä niin unohda tämä.