Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Alan Wake II

Ja onko Remedy jossain vaiheessa sanonut Suomen olevan primääri markkina-alue reilun 70M€n pelille?
Se että me lakananvalkoiset suomalaiset itketään kun peli ei ole White Power only niin voi kyynel sentään.. Todellä hämmentävää - onke me oikeasti noin takapajuisia?
Ei tietenkään mutta kun peli muuten tarjoaa kokoajan vanhan ajan suomalaisia perinteitä niin siihen maailmaan Saga ei vaan oikein omasta mielestä sovi. Jos olisi ollut jotenkin modernimpi ote perinteisiin niin itsellä ei olisi mitään valittamista mutta itse pelissä vaan tulee todella vahva ristiriita maailman ja hahmon välille oli Saga sukua kenelle hyvänsä. Eli immersion rikkoutumista mutta tämähän on vain suomalaisen pelaajan ongelma
Ja toisaalta en edes tiedä miten jonkun kulttuurin modernisointi edes parantaisi mitään eli itse sillä kannalla että eri maiden kulttuuria ja historiaa pitäisi aina kunnioittaa jos tehdään kyseiseen kulttuuriin liittyviä tuotantoja oli se sitten mitä hyvänsä. Toki kaupallisuus eniten merkitsee menestymiseen mutta itselle esim todella vaikea nykyään saada tyydyttävää viihdettä kun kaikki on nykyään tehty miellyttämään kaikkia mutta lopputuloksena viihde ei enää oikein viihdytä lopulta ketään kun pelätään seurauksia aina jotain ihmisryhmää kohtaan..
 
Viimeksi muokattu:
Ei tietenkään mutta kun peli muuten tarjoaa kokoajan vanhan ajan suomalaisia perinteitä niin siihen maailmaan Saga ei vaan oikein omasta mielestä sovi. Jos olisi ollut jotenkin modernimpi ote perinteisiin niin itsellä ei olisi mitään valittamista mutta itse pelissä vaan tulee todella vahva ristiriita maailman ja hahmon välille oli Saga sukua kenelle hyvänsä. Eli immersion rikkoutumista mutta tämähän on vain suomalaisen pelaajan ongelma
No, jos tuo on isoin ongelma pelissä niin sittenhän se on loistava peli? :)
Ja käänteisesti, jos tuo 'ongelma' pilaa koko pelin niin... No.. Mitä tuohon nyt sitten lisätä. Sitten se pilaa.

Onneksi ennen kaikki oli paremmin, Oli Crosby show ja Frendit missä pidettiin molemmissa rajat tarkkoina ja kunnossa. Divarista varmaan saa edullisesti VHS bokseja ;)
 
Viimeksi muokattu:
Ei pilannut mutta ei myöskään nouse ylistyksiensä tasolle ihan vaan pelinä ajatellen eli oli paikoittain todella turhauttava edetä mikä on omalla kohdalla vaivannut muitakin Remedyn pelejä viimeisimpänä Control jota pelillisesti ei ollut kovin mukava pelata
 
Ei tietenkään mutta kun peli muuten tarjoaa kokoajan vanhan ajan suomalaisia perinteitä niin siihen maailmaan Saga ei vaan oikein omasta mielestä sovi. Jos olisi ollut jotenkin modernimpi ote perinteisiin niin itsellä ei olisi mitään valittamista mutta itse pelissä vaan tulee todella vahva ristiriita maailman ja hahmon välille oli Saga sukua kenelle hyvänsä. Eli immersion rikkoutumista mutta tämähän on vain suomalaisen pelaajan ongelma
Ja toisaalta en edes tiedä miten jonkun kulttuurin modernisointi edes parantaisi mitään eli itse sillä kannalla että eri maiden kulttuuria ja historiaa pitäisi aina kunnioittaa jos tehdään kyseiseen kulttuuriin liittyviä tuotantoja oli se sitten mitä hyvänsä. Toki kaupallisuus eniten merkitsee menestymiseen mutta itselle esim todella vaikea nykyään saada tyydyttävää viihdettä kun kaikki on nykyään tehty miellyttämään kaikkia mutta lopputuloksena viihde ei enää oikein viihdytä lopulta ketään kun pelätään seurauksia aina jotain ihmisryhmää kohtaan..
Jos Suomikeskeisesti mietit tätä suurinta pelikulttuuritekoa mitä me ollaan Suomesta saatu aikaiseksi niin sittenhän sinä ajattelet Alan Wake 2 peliä kulttuurin omimisesta? (https://fi.wikipedia.org/wiki/Kulttuurinen_omiminen). Ei Remedy varmaan tehnyt peliä pitäen silmällä suomalaista kulttuuria vaikka saunat, kaljat ja tangot siellä soikin? Tai oikeastaan piti, halusi tuoda Suomimeininkiä julki.
Seuraava inisijä vaatii nekin kielletyksi koska "Suomalainen perintö!"

Mutta niinkun mainittu, tuon tason peli ei varmaan oltu tehty suomen markkinoille - vaan nimenomaan tuotu myös jotain 'outoa' ja suomalaista (kun ollaan vähän välillä outoja) tuonne mainstreamiin.
Ei pilannut mutta ei myöskään nouse ylistyksiensä tasolle ihan vaan pelinä ajatellen eli oli paikoittain todella turhauttava edetä mikä on omalla kohdalla vaivannut muitakin Remedyn pelejä viimeisimpänä Control jota pelillisesti ei ollut kovin mukava pelata
No tuo on sitten eri asia. Jos ei peli maistu niin sitten se ei maistu. :) Pelimakuja on kaikilla omansa. Olisi varmaan ollut rakentavaa aloittaa keskustelu asioista mitkä pilaa pelin. Nyt totesit ettei tuo ensimmäinen asia minkä toit julki pilannut peliä vaan muut jutut.
 
Viimeksi muokattu:
Itselle koko termi "kulttuurin omiminen" ei vaan koskaan ole itselle iskostunut varsinkaan viihdeteollisuudessa. Jos jotakin kulttuuria tuodaan esille niin se ei mielestäni ole mitään omimista vaan että siihen tehdään muutoksia joka sehän vasta kulttuurin omimista onkin
 
Ei sinulle toki mutta samalla periaatteellahan tuossa mennään? Rikkoo sinun kulttuurillista näkemystä?
miten jonkun kulttuurin modernisointi edes parantaisi mitään eli itse sillä kannalla että eri maiden kulttuuria ja historiaa pitäisi aina kunnioittaa jos tehdään kyseiseen kulttuuriin liittyviä tuotantoja
Ihan täsmälleen samalla tavalla noi sekopäät jotka 'suojelee kulttuuriaan' perustelee agendojaansa? Silmät auki! ;)
 
Jos Suomikeskeisesti mietit tätä suurinta pelikulttuuritekoa mitä me ollaan Suomesta saatu aikaiseksi niin sittenhän sinä ajattelet Alan Wake 2 peliä kulttuurin omimisesta? (https://fi.wikipedia.org/wiki/Kulttuurinen_omiminen). Ei Remedy varmaan tehnyt peliä pitäen silmällä suomalaista kulttuuria vaikka saunat, kaljat ja tangot siellä soikin? Tai oikeastaan piti, halusi tuoda Suomimeininkiä julki.
Seuraava inisijä vaatii nekin kielletyksi koska "Suomalainen perintö!"

Mutta niinkun mainittu, tuon tason peli ei varmaan oltu tehty suomen markkinoille - vaan nimenomaan tuotu myös jotain 'outoa' ja suomalaista (kun ollaan vähän välillä outoja) tuonne mainstreamiin.

No tuo on sitten eri asia. Jos ei peli maistu niin sitten se ei maistu. :) Pelimakuja on kaikilla omansa. Olisi varmaan ollut rakentavaa aloittaa keskustelu asioista mitkä pilaa pelin. Nyt totesit ettei tuo ensimmäinen asia minkä toit julki pilannut peliä vaan muut jutut.
Ei vaan toin mielipiteitäni esiin mistä ketjussa on keskusteltu
Ei sinulle toki mutta samalla periaatteellahan tuossa mennään? Rikkoo sinun kulttuurillista näkemystä?

Ihan täsmälleen samalla tavalla noi sekopäät jotka 'suojelee kulttuuriaan' perustelee agendojaansa? Silmät auki! ;)
Mitkä ihmeen sekopäät? Vai etkö itse vaan kestä erilaisia näkemyksiä asioista?
 
Tottahan tuo on. Ja nyt on julki meidän molempien mielipiteet vaikkei kohtaakkaan varmaan.
Pelaillut Dave the Diveria tässä varmaan 20h ja siinä on kaikki maailman värit ihmiseneen mukana. Onpahan äärettömän koukuttava peli! :D Mihinköhän se sijoittuu, näyttäisi joltain Havajilta tms? Onkohan heillä paikallisilla mitään tuntemuksia asiasta? Pääkokki on musta mutta saattaa olla jotain aasialaistakin siellä kun on aina aurinkolasit päässä?

Itse olen onneksi pelissä itseni näköinen, lihava ja valkoinen mies. Tuo sitä immersiota
 
Ei ole sekopäisyyttä tunnustaa erilaiset kulttuurit ja niiden omat näkemykset ja kunnioittaa niitä
Sekopäistä on sekoittaa kulttuurien (lue: perinteisten kulttuurien) särmällinen noudattaminen kulttuurituotteissa (elokuvat, sketsit, pelit, musiikki jne). Semminkin kun AW2 sijoittui sinne Michiganin paikkeille missä on isohkoja suomalaissiirtokuntia
 
Nimenomaan on sekopäistä sekoittaa kulttuureita keskenään niinkuin kirjoitit
'Särmällisestä'. Armeijan käyneet tietänee mitä tuo tarkoittaa. Eli ettei tarvitse mennä täysin alkuperäiskulttuurin mukaan vaan että pitää antaa taiteilijalle vapaat kädet tehdä mitä ikinään haluaa ilman että joku tulee takavasemmalta wokepäissään vaatimaan jotain.

Jotenkin molemmat puhutaan Suomea mutta silti eri kieltä niin antaa olla
 
Viimeksi muokattu:
'Särmällisestä'. Armeijan käyneet tietänee mitä tuo tarkoittaa. Eli ettei pidä mennä täysin alkuperäiskulttuurin mukaan vaan että pitää antaa taiteilijalle vapaat kädet tehdä mitä ikinään haluaa ilman että joku tulee takavasemmalta wokepäissään vaatimaan jotain
Joo tiedän kyllä ja minut palkittiin Riihimäen varuskunnassa kompanian parhaana ampujana -02 ja tunnen termit kyllä. Ja tuohon jälkimmäiseen niin kyllä täysin samaa mieltä että taiteilijalle täysi vapaus ilman ulkopuolisten liikaa vaikuttamista mitä esim AW2 tapauksessa ei tainnut kuitenkaan tuotannossa toteutua
 
Kuten kuvista näkyy, Saga on isänsä Warlinin tytär. Vasemmanpuoleisessa kuvassa oli vaan jäänyt päälle kahvin kittaaminen mustana tyhjään vatsaan jo kolmatta päivää putkeen. Ei ihmekään, että näyttää kovin kalpealta siinä kuvassa. Mutta isänsä tyttö ihan selvästi toki…

Näytä liitetiedosto 16119
Heh heh... mutta selvästikään kyseisen easter eggin aikaan tämä isä-tytär-juonikuvio ei vielä ollut selvillä.
 
Ok. Kun tiedät AW2 tuotannosta paremmin kuin minä niin mikäs minä siihen olen mitään sanomaan.
Ihan uteliaisuuttani, kysyn kuitenkin lähteitä? Vai on sitä 'Sisäpiirin' tietoa? Vai mennäänkö kuitenkin munatuntumalla?

3 vaihtoehtoa

Edit:// tietty jää tuo että on sisäpiirin tietoa muttei voi jakaa :D
 
Viimeksi muokattu:
Ylös Bottom