Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Anthem

Tuntuu aika tragikoomiselta, että toisen pelin bugit pitää nostaa Anthemin puolustukseksi. Niin se että toisessa pelissä on bugeja, antaa Anthemille synninpäästön? Hieno homma. En sanonut ettei cod WWII:ssä olisi ollut bugeja. Minä en niitä vaan juurikaan kohdannut. Lukuunottamatta headquarterssia. Edelleen, miten Codin bugit liittyy Anthemin ongelmiin?

Ihan samalla tavalla jengi varmaan silloin valitti codista puolitoista vuotta sitten. Paskat yhteydet, lentää pelistä ulos jne. Nyt sitten kun tykkäät Anthemista, niin siitäkö ei saa nostaa näitä juttuja esiin? Logiikka 5/5.
 
Ilmeisesti tuo nettimeemien ja some-massan vaikutus on arveltua suurempi, kun Metacriticin keskiarvokin huitelee kuudenkympin hujakoilla ja pelaaja-arviot vielä alempana, vähän alustasta riippuen. Onko pelaamatta paskaa-mentaliteetti todella pahempi kuin esimerkiksi ennakkotilaaminen markkinointiväen tarinoiden perusteella? Tämän pelin kohdalla keskustelu liittyy myös laajempaan kokonaisuuteen ja kehitykseen pelialalla, eikä siihen keskusteluun osallistuessaan tarvitse omistaa jokaista peliä, joka on ennakkolupauksista luistanut.

Joka tapauksessa tässä on useampi sivu väännetty eipäsjuupas-tyyppistä sisältöä, joten jääköön omalta osaltani nyt tähän kirjoitukseen. Peliä olen valmis kokeilemaan, euroja en ole valmis sijoittamaan. Ehkä sitten mahdollisesti peliä kokeiltuani voin koota vihaista soihtu- ja hankoseuruetta suuria julkaisijoita vastaan ja samalla ilmaista "pelaamalla paskaa/kultaa" mielipiteeni. =)
 
Itsekkin kokeilin julkaisupäivänä Origin Accesin kautta ja ei ollu suurempia ongelmia. Piti vaan odottaa vähän aikaa että servut rupes toimimaan. Eikä tullut bugeja yms vastaan, pelattavuus oli hyvää ja ulkoasu myös ihan nättiä. Mutta kuten pelkäsin, en itse saanut tästä pelistä kauheesti irti. Joku muu voi tykätä, mutta itse en. Suurin ongelma itselle on se tehtävät toistavat itseään ihan liikaa, eikä tarina ole niin suuressa osassa kui firman aikaisemmissa peleissä.. Mutta tämäkin onkin vissiin tarkoitettu grindattavaksi kavereiden kanssa. Ei siinä, voi olla ihan hauskaa parin kaverin kanssa mutta itselle ei riitä aika sellaisten pelien pelaamiseen, mikä mua ei kiinnosta. Mutta annoin kuitenki pelille mahdollisuuden Origin Accesin ansiosta.
 
Ilmeisesti tuo nettimeemien ja some-massan vaikutus on arveltua suurempi, kun Metacriticin keskiarvokin huitelee kuudenkympin hujakoilla ja pelaaja-arviot vielä alempana, vähän alustasta riippuen. Onko pelaamatta paskaa-mentaliteetti todella pahempi kuin esimerkiksi ennakkotilaaminen markkinointiväen tarinoiden perusteella? Tämän pelin kohdalla keskustelu liittyy myös laajempaan kokonaisuuteen ja kehitykseen pelialalla, eikä siihen keskusteluun osallistuessaan tarvitse omistaa jokaista peliä, joka on ennakkolupauksista luistanut.

Joka tapauksessa tässä on useampi sivu väännetty eipäsjuupas-tyyppistä sisältöä, joten jääköön omalta osaltani nyt tähän kirjoitukseen. Peliä olen valmis kokeilemaan, euroja en ole valmis sijoittamaan. Ehkä sitten mahdollisesti peliä kokeiltuani voin koota vihaista soihtu- ja hankoseuruetta suuria julkaisijoita vastaan ja samalla ilmaista "pelaamalla paskaa/kultaa" mielipiteeni. =)
En tiedä miksi ihmisillä on ollut niin selkeästi se ajatus, että BioWare olisi luvannut jotain vastaavaa tarinaa ja kuviota ylipäätään, kuin mitä sen yksinpelinä pelattavissa aikaisemmissa RPG-peleissä oli ollut. Minä en ainakaan tällaiseen lupaukseen ole törmännyt missään. Kaikesta ennakkomainonnasta sain itse erittäin vahvasti sen mielikuvan, että todella paljon Destinyn kaltainen looter shooter sieltä on tulossa, johon lisätään muihin looter shootereihin nähden selkeästi enemmän tarinavetoisuutta ja avoimempi peliympäristö. Minulle ainakin vastattiin loistavasti juuri näihin lupauksiin.

Tuntuu, että aivan valtavan moni peliä moittineista on juuri pettynyt siihen, että tarina ei olekaan sitä mitä se on aina ennen ollut BioWaren peleissä. Eikö nyt herranjumala ole päivänselvää, että nettimoninpelinä pelattavassa looter shooter-pelissä ei tietenkään koskaan voi tarina olla samaan tapaan rakennettu, kuin yksinpelinä pelattavassa RPG-pelissä. Tässä on kyllä nyt käynyt niin, että ”BioWaren tekemä” on valitettavasti kääntynyt aivan liian monen pelaajan ja arvostelijan päässä lupaukseksi ja odotukseksi siitä, että vastaavaa tarinankerrontaa sieltä olisi tulossa, kuin erittäin erityylisissä aikaisemmissa BioWaren tuotoksissa. Nyt kun tällaiset kohtuuttomiksi ja ainakin osittain perusteettomasti muodostuneet odotukset onkin ”petetty”, niin nyt sitten ollaan tästä monen kohdalla todella pettyneinä ja vihaisina.

Uskon, että parin vuoden päästä viimeistään Anthemista puhutaan kuitenkin yleisesti looter shootereiden kuninkaana ja jopa klassikkona. Tämä nyt vaan tuntuu olevan kaikkien looter shootereiden kohtalona julkaisussa, että ollaan jo sisältöön pettyneitä, kun sen osalta ollaan vasta alussa, ja Anthemin osalta kun samaan lisätään tämä ”BioWare-lupaukseen” pettyminen, niin onhan se selvää, että paljon heikommalta näyttää, kuin moni olisi ennakkoon ajatellut arvosteluista. Mutta pelin todellinen luonne ja myöskin suosio nähdään joka tapauksessa vasta vuoden tai parin päästä.
 
Viimeksi muokattu:
Blaaah. BioWare olisi saanut pysyä siinä omassa jutussaan, missä on ihan stanan hyvä. Näitä nettimoninpeliloottihölynpölyshootereita on jo aivan tarpeeksi tarjolla.
Itsekin olen aivan sama mieltä, tykkäsin kyllä firman aiemmista peleistä. Mutta niin se vaan on, että nykyään tälläset pelit on suosittuja. Ite kaipaisin vaan lisää tarinavetoisia pelejä tai edes hyviä toimintaan painottuvia pelejä joissa on hyvä yksinpelikin.

Mutta joo, anteeksi offtopic.
 
Pelifirma tekee sitä omaa juttuaan,niin sitten vingutaan että on aina vaan samaa sontaa pelistä toiseen ja sitten kun pelifirma kokeilee jotain uutta juttua,niin sitten valitetaan että miks ne teki tämänlaisen pelin,eikä sitä vanhaa tuttua kamaa.

Mun mielestä ihan kiva että Biowarekin tuli sieltä omasta karsinastaan ulos ja kokeilee jotain erilaista,sama juttu kun Bethesdalla FO76 kanssa.

ja ettei nyt ihan OT mene,niin 82h mittarissa jo,colossin poweri huitelee jo 470+. Grandmaster 1+ menee ihan kivasti,mutta GM2+ pistää tattiin urakalla vielä,no ehkä se siitä kun saa lisää poweria kasaan.
 
Viimeksi muokattu:
Itsekin olen aivan sama mieltä, tykkäsin kyllä firman aiemmista peleistä. Mutta niin se vaan on, että nykyään tälläset pelit on suosittuja. Ite kaipaisin vaan lisää tarinavetoisia pelejä tai edes hyviä toimintaan painottuvia pelejä joissa on hyvä yksinpelikin.

Mutta joo, anteeksi offtopic.
Itse pidän ehdottomasti sekä tarinavetoisista ropeista että näistä räiskintäpainotteisista looter shootereista. Olen pelien suhteen muutenkin aika laajakatseinen, joten voin mielelläni pelata hyvinkin monen tyylisiä pelejä ja myös mielelläni ennakkoluulottomasti kokeilen sellaisiakin pelejä minkä kaltaisia en ennen ole pelannut tai joihin liittyen minulla on ennakkoluuloja jostain syystä olemassa. Usein on joutunut peliä pelattuaan toteamaan, että olikin turhaan ennakkoluuloja.

Joka tapauksessa kyllä todellakin on tilauksensa molemmille; tarinavetoisille ropeille, sekä action-painotteisemmille looter shootereille. Ja jos toisesta tyylilajista ei tykkää, niin ei se silti tarkoita, etteikö kummallakin pelityypillä ole paikkansa ja tarkoituksensa. Olen toki onnellisessa asemassa, että pidän molemmista pelityypeistä, mutta en kyllä ymmärrä silti sitä, että jos ei jostain pelityypistä pidä, niin miksi kannattaisi keskittyä sen dissaamiseen? Eikö olisi parempi keskittyä siihen peligenreen, josta itse aidosti pitää ja antaa meidän looter shooter-fanien keskittyä tähän genreen, joka meille maistuu? Miksi pitäisi olla niin negatiivisella kärjellä näissäkään asioissa liikkeellä?
 
Blaaah. BioWare olisi saanut pysyä siinä omassa jutussaan, missä on ihan stanan hyvä. Näitä nettimoninpeliloottihölynpölyshootereita on jo aivan tarpeeksi tarjolla.
Kun EA sanoo että hyppää niin silloinhan Bioware hyppää eikä tehdä mitä itse haluavat
 
Itse pidän ehdottomasti sekä tarinavetoisista ropeista että näistä räiskintäpainotteisista looter shootereista. Olen pelien suhteen muutenkin aika laajakatseinen, joten voin mielelläni pelata hyvinkin monen tyylisiä pelejä ja myös mielelläni ennakkoluulottomasti kokeilen sellaisiakin pelejä minkä kaltaisia en ennen ole pelannut tai joihin liittyen minulla on ennakkoluuloja jostain syystä olemassa. Usein on joutunut peliä pelattuaan toteamaan, että olikin turhaan ennakkoluuloja.

Joka tapauksessa kyllä todellakin on tilauksensa molemmille; tarinavetoisille ropeille, sekä action-painotteisemmille looter shootereille. Ja jos toisesta tyylilajista ei tykkää, niin ei se silti tarkoita, etteikö kummallakin pelityypillä ole paikkansa ja tarkoituksensa. Olen toki onnellisessa asemassa, että pidän molemmista pelityypeistä, mutta en kyllä ymmärrä silti sitä, että jos ei jostain pelityypistä pidä, niin miksi kannattaisi keskittyä sen dissaamiseen? Eikö olisi parempi keskittyä siihen peligenreen, josta itse aidosti pitää ja antaa meidän looter shooter-fanien keskittyä tähän genreen, joka meille maistuu? Miksi pitäisi olla niin negatiivisella kärjellä näissäkään asioissa liikkeellä?
Niinkuin sanoin, annoin tälle pelille mahdollisuuden ja kokeilin ennakkoluulottomasti tätä. Tulin vaan sanomaan oman mielipiteeni tästä, eli hyvät ja huonot puolet. Ei ollut tarkoitus tulla tänne peliä dissaamaan. Eli anteeksi jos sinä tai joku muu sai väärän käsityksen.

Itsekkin pidän monesta peligenrestä, myös looter shoottereista. Otetaan vaikka Borderlands 2, joka oli hauskaa yksin ja vielä hauskempaa avovaimon kanssa. Mutta tässä ei ollut vaan samanlaisia viboja kuin siinä, ja siinä toivossa varmaan ajattelin kokeilla tätä myös, vaikka olin tietoinen ettei tämä ole firman aikaisempien pelien tapainen.
 
Ilmeisesti tuo nettimeemien ja some-massan vaikutus on arveltua suurempi, kun Metacriticin keskiarvokin huitelee kuudenkympin hujakoilla ja pelaaja-arviot vielä alempana, vähän alustasta riippuen.

Ai nyt nettitrollit ovat päässeet vaikuttamaan myös "virallisiin" arvosteluihin? Ehkä olisi sellainen erikoinen mahdollisuus, että Anthem ei vain ole useampien mieleen.

Jos sinä, kaverisi, random tyyppi foorumilta tai naapurin mummo kuitenkin tykkäätte pelistä, sekään ei ole keneltäkään pois. Anthemin fanit ottakoon kaiken nautinnon irti pelistä ja älkää kuunnelko internetin älämölöä. Toisaalta ihan yhtä turhaa on arvostella niitä, joilla on negatiivinen mielikuva tai kokemus pelistä. Oli se sitten ennakko-odotuksien tai aitojen pelituntien perusteella muodostettua.

Oma EA Accessin mahdollistama kymmentuntinen kokeilu on vielä korkkaamatta, koska kiinnostavaa pelattavaa löytyy "liikaa". En ole muutenkaan erityisesti loottishoottereiden ystävä, kiitos Destiny-yliannostuksen. Anthem siis tuskin lähtee ostoon ennen kuin hinta painuu parinkympin hujakoille.

Tuntuu aika tragikoomiselta, että toisen pelin bugit pitää nostaa Anthemin puolustukseksi.

Jep, whatabautismi on tullut ikävä kyllä jäädäkseen verkon keskustelukultturiin. :(
 
Ai nyt nettitrollit ovat päässeet vaikuttamaan myös "virallisiin" arvosteluihin? Ehkä olisi sellainen erikoinen mahdollisuus, että Anthem ei vain ole useampien mieleen.
Tässä taisi halvar nimenomaan kyseenalaistaa tuon asian, eikä olla sen puolella.

Jep, whatabautismi on tullut ikävä kyllä jäädäkseen verkon keskustelukultturiin. :(
Jep...

Eilisten keskusteluiden perusteella ajattelin, että testataan nyt peliä, kun EA Access antaa siihen mahdollisuuden. Aika alleviivaavaa oli se että kun pelin yritti laittaa latautumaan EA Accessista, niin puski virhettä ruutuun: "Tämä tuotteen kanssa ongelma. Yritä myöhemmin uudelleen." :D

Yritin useamman kerran ja käynnistelin Xboxia siinä välissä. Ei suostunut toimimaan. No, tänään uutta yritystä.
 
Tuntuu aika tragikoomiselta, että toisen pelin bugit pitää nostaa Anthemin puolustukseksi. Niin se että toisessa pelissä on bugeja, antaa Anthemille synninpäästön? Hieno homma. En sanonut ettei cod WWII:ssä olisi ollut bugeja. Minä en niitä vaan juurikaan kohdannut. Lukuunottamatta headquarterssia. Edelleen, miten Codin bugit liittyy Anthemin ongelmiin?

Ihan samalla tavalla jengi varmaan silloin valitti codista puolitoista vuotta sitten. Paskat yhteydet, lentää pelistä ulos jne. Nyt sitten kun tykkäät Anthemista, niin siitäkö ei saa nostaa näitä juttuja esiin? Logiikka 5/5.
Nostin asian esiin siksi, että kun aletaan jeesustelemaan pelin bugeista on hyvä miettiä kuinka bugittomia ne itselle mieleiset pelit ovat olleet ja kuinka isoina ne asiat on kokenut. Minäkin haluaisin julkaisussa bugittomia pelejä, mutta niitä ei tule ja tuskin tulee enään tulemaan. Kannattaa myös muistaa, että peliarvostelut on tehty isoilta osin early acces versiosta joka ei ollut saanut d1 patchia. Kyseinen patch kuitenkin korjasi ison osan pelin bugeista ja ongelmista.Tottakai niitä edelleen löytyy, mutta kuinka isoja/vakavia ja kuinka paljon on sit asia erikseen.
Hattu päästä sen suhteen, että näiden keskustelujen pohjalta lähdet kokeilemaan peliä ja voit muodostaa sen oman mielipiteesi on se sit mitä on.

Se että pelisi ei lähtenyt latautumaan eilen tuskin on itse pelin vika.

Jos joku ihan tosissaan väittää, että EA viha joka on vellonut viime aikoina suurena ei vaikuttaisi tämän pelin saamaan kritiikkiin ja myynteihin niin en edes tiedä mitä siihen sanoa. En sano etteikö EA ei ansaitsisi kritiikkiä tempuistaan.
Pidän myös bioware fanien käytöstä ihmeellisenä. Toisaalta nykymailmassa ollaan niin "peppukipeitä" yleisestikkin ottaen, että ei se sinäänsä ihme ole.

Ja tuskin täällä kukaan on sanonut, että peli ansaitsisi mitään huippupisteitä arvosteluista. Osa ongelmista ja asioista mitä täälläkin vain jauhetaan on hyvinkin paisuteltuja, toissijaisia ja tai jo korjattuja.Jokaisella toki on oikeus tuoda mielipiteensä julki.

Alas on vajonneet tämänkin foorumin taso vuosien saatossa. Ennen täältä löysi hyvin tietoa peleistä joista oli kiinnostunut ja keskustelu enempi positiivissävytteistä.
 
Tässä taisi halvar nimenomaan kyseenalaistaa tuon asian, eikä olla sen puolella.


Jep...

Eilisten keskusteluiden perusteella ajattelin, että testataan nyt peliä, kun EA Access antaa siihen mahdollisuuden. Aika alleviivaavaa oli se että kun pelin yritti laittaa latautumaan EA Accessista, niin puski virhettä ruutuun: "Tämä tuotteen kanssa ongelma. Yritä myöhemmin uudelleen." :D

Yritin useamman kerran ja käynnistelin Xboxia siinä välissä. Ei suostunut toimimaan. No, tänään uutta yritystä.
Aika jännää. Itselläni on nyt parisenkymmentä tuntia pelaamista pelin parissa takana, eikä tuollaista ole kertaakaan tapahtunut. Muutenkin olen vain yhteen bugiin toistaiseksi törmännyt, kun hahmoni jäi jumiin pelimaailmassa pelin alkuvaiheessa. Joku grafiikkahäiriön tynkäkin siihen samaan sattui. Sitten pääsin jotenkin kuitenkin tuosta jumista pois, ja pystyin jatkamaan peliä. Sen jälkeen en ole yhteenkään muuhun bugiin törmännyt. Täysin ongelmitta on peli itselläni pyörinyt. Ja pelaan siis Xbox X:llä.

Se toki on todettava, että olen ymmärtänyt pelin quickplay-toiminnossa olevan jotain bugia tai sen olevan jopa rikki. Tuo on kuitenkin itselleni täysin merkityksetön asia, koska en koskaan peleissä käytä mitään quickplay-toimintoja, vaan haluan itse määritellä tarkalleen millaiseen peliin haluan mennä. En siis ole tuon toimivuutta testannut. Jos toimii niin huonosti, kuin olen lukenut, niin siinä on siten varmaan joillekin iso bugi.
 
Hattu päästä sen suhteen, että näiden keskustelujen pohjalta lähdet kokeilemaan peliä ja voit muodostaa sen oman mielipiteesi on se sit mitä on.

Se että pelisi ei lähtenyt latautumaan eilen tuskin on itse pelin vika.
Ei se varmastikaan pelin vika ollut, mutta lähinnä herätti pientä pään pyörittelyä, että juuri on puhuttu pelin ongelmista ja sitten sen lataaminen ei edes onnistu.

Jos joku ihan tosissaan väittää, että EA viha joka on vellonut viime aikoina suurena ei vaikuttaisi tämän pelin saamaan kritiikkiin ja myynteihin niin en edes tiedä mitä siihen sanoa. En sano etteikö EA ei ansaitsisi kritiikkiä tempuistaan.
Pidän myös bioware fanien käytöstä ihmeellisenä. Toisaalta nykymailmassa ollaan niin "peppukipeitä" yleisestikkin ottaen, että ei se sinäänsä ihme ole.

Ja tuskin täällä kukaan on sanonut, että peli ansaitsisi mitään huippupisteitä arvosteluista. Osa ongelmista ja asioista mitä täälläkin vain jauhetaan on hyvinkin paisuteltuja, toissijaisia ja tai jo korjattuja.Jokaisella toki on oikeus tuoda mielipiteensä julki.
Tottakai EA viha vaikuttaa pelin myynteihin. Tavallaan sen pitäisikin, sillä myös tämän pelin kohdalla markkinointi on ollut vähintäänkin kyseenalaista.

Fanien käytös taas johtuu juuri osoittain tuosta ennakkomarkkinoinnista ja osittain siitä, mitä Biowaren kehittämältä peliltä yleensä odotetaan. Tähän ei Anthem pystynyt vastaamaan, joten sekös harmittaa. On kaksiteräinen miekka olla niin ansioitunut kehittäjä kuin Biowarekin on. Silloin heiltä odotetaan laatua, ehkä jopa liiankin kanssa. Tämä sama hommahan sattui myös Fallout 76:n kanssa. Bethesda on yhtälailla varsin ansioitunut kehittäjä, mutta uusin peli ei vaan ihan osunut maaliinsa.

Alas on vajonneet tämänkin foorumin taso vuosien saatossa. Ennen täältä löysi hyvin tietoa peleistä joista oli kiinnostunut ja keskustelu enempi positiivissävytteistä.
Väitän, että tietoa löytyy edelleen.

Positiivissävytteisestä en tiedä. Onko se siis parempi, että täällä yhdessä nyökytellään, eikä kritisoida tai tuoda esiin epäkohtia tai toisen puolen mielipiteitä? Ilman näitä ei paljon keskustelua synny.
 
Päivitystä jälleen luvassa nyt kuun vaihteessa:

Hey All,

First off, thank you for all the feedback around loot drops, this is what we have heard:

  • Many inscriptions are not useful to the item they are attached to
  • Due to this, players need to get many masterworks of the same item to find a “good one”
  • Players want the frequency of masterwork drops to increase to help with the above OR…
  • They want us to change how masterwork inscriptions work so that they are more “useful”
There is more feedback, the above is a summary.

This is our plan for changes to go live on February 28th or March 1st (central US time)

  • Inscriptions are now better for the items they are on
    • This applies to new items earned in Anthem (not existing ones in your Vault)
    • If an inscription applies only to the item it is on (gear icon), it will be useful to that item. Otherwise the inscription will provide a Javelin wide benefit
    • For example, an Assault Rifle will not have an item specific +pistol damage inscription. It may have a +electric damage suit wide inscription (cool for a lightning build)
    • Some more information below
  • Removed uncommon (white) and common (green) items from level 30 drop tables
    • This was a highly requested change and we agree, so that’s that.
  • We have reduced the crafting materials needed to craft a masterwork from 25 masterwork embers to 15 masterwork embers
    • As you salvage or harvest, you should be able to craft more masterwork items to get the inscriptions you are looking for
    • Now that inscriptions are more relevant to their item, this should yield better results for players
Additional inscription change details

Its hard to write a short version of this, but I’m going to try. If we need to add more information later we can do that…

  • Current: There are a large pool of inscription options available to roll on items, the inscription pools are generic (e.g. Weapons)
    • Every masterwork item has 4 inscriptions – Major Primary, Minor Primary, Major Secondary, Minor Secondary
  • Change: Each item type now has a specific set of inscription options for each of their inscription pools. The pools are smaller and are targeted to the specific item type
    • E.g. there used to be a Weapon pool, now there is an Assault Rifle pool and the assault rifle pool has 4 pools for each of the inscription types listed above
    • Primary inscriptions are focused on damage or survivability
      • Any item specific inscriptions (gear icon) will always benefit the item they are on
      • Javelin wide inscriptions (suit icon) will benefit damage or survivability across the whole Javelin
    • Secondary inscriptions focus on utility and can be targeted to the item (gear icon) or the entire javelin (suit icon)
There are likely a bunch of questions, we will read through the comments and if we need an additional post to clarify things, we can work on that.

Thanks again for all of your support

Ben

Lähde
 
Muutama ensimmäinen tunti peliä takana. Saanen siis nyt myös peliä kommentoida. ;)

Alku pelin kanssa on ollut aika karu. Ensin peli ei tosiaan suostunut latautumaan EA Accessin kautta ollenkaan. Sitten kun sain pelin ladattua, niin nyt ensimmäisen noin kolmen tunnin aikana peli on kaatunut kahdesti. Ei hyvä. Ensimmäisellä kerralla kaatuminen tuli, kun kävelin Tarsiksessa portaita alas. Virhe: Connection Problem. Error updating Pilot Data. Please try again (4445). Otin tästä kännykällä kuvankin. Sori, heikkolaatuisesta kuvasta:
1610
Peli siis kaatui ja buuttasi sitten aloitusruutuun automaattisesti.

Toinen kaatuminen tuli kun lentelin Freeplayssa. Peli buuttasi ja päätyi tällaiseen ruutuun:

Kotiverkko toimi kokoajan hyvin. Näiden kaatuilujen myötä en siis esim. missään vaiheessa lentänyt ulos Xbox Livestä.

Nyt kun selkeistä virheistä päästiin, niin miten itse peli? Alun perusteella sanoisin, että Metacriticin 60 arvosana on aika osuva.

Anthem on raskas ja kömpelö pelattava. Lataustaukoja on liikaa ja ne ovat totuttua pidempiä. Tehtävä alkaa --> lataustauko + matchmaking --> tehtävä loppuu --> käydään läpi palkinnot + lataustauko --> menet Tarsiksesta muokkaamaan haarniskaasi --> lataustauko. Puuh. Et myöskään voi välttää näitä lataustaukoja, jos esim. löydät uuden aseen tai kyvyn tehtävän aikana, niin aina on pakko mennä Forgeen muokkaamaan haarniskaa, että uudet jutut saa käyttöön. Ja taas katsellaan latausruutuja. Tästä on sulavuus kaukana.

Aloitin Colossuksella ja ainakin sillä pelatessa tuntuu, että aseet on aika turhia. Lyönti on tehokas, samoin haarniskan omat kyvyt. Sitten kuitenkin loottaat tosi paljon aseita, mutta et oikein tarvitse niitä. Ehkä tämä muuttuu pelin edetessä, mutta ainakin näin alussa aseet tuntuvat kohtuu turhilta. Myös muut matchmakingillä tehtäviä kanssani tekemään tulleet käyttivät oikeastaan vaan kykyjä, eivätkä niinkään aseita.

Tasapainon kanssa on myös ongelmia. Olikohan se kolmas tehtävä, jossa piti mennä Freeplayhin keräämään Emberiä. No lähdin innoissani lentelemään ja yllättävän nopeasti tuli vastaan vihollisia, joita vastaan ei ollut mitään mahdollisuuksia. Oli jotain legendary tyyppejä, vartiotorneja jne. Turpaan tuli ja oli pakko vaan paeta. Ei tämä ainakaan innosta tutkimaan paikkoja. Sitten taas tätä edeltävä tehtävä oli jopa naurettavan helppo läpijuoksu. Ja siis vaikeustasoa en missään vaiheessa muuttanut. Normalilla mentiin kokoajan.

Peli ansaitsee ison plussan graafisesta ulosannista. Grafiikka on teknisesti hyvällä tolalla. Resoluutio on korkealla ja assetit yksityiskohtaisia. Mutta mikä nostaa tämän monen muun teknisesti yhtä hyvän pelin yläpuolelle, on taidesuunnittelu. Värit, kontrastit, korkeuserot ja yleinen ilme. Peli on todella hienon näköinen kauttaaltaan.

Tässä nyt fiilikset ensimmäisten tuntien perusteella. Lisää fiiliksiä, kunhan EA Accessin 10 tunnin kokeilu on kokonaan taputeltu.
 
Näinhän se on kuinka sanoit. Itselläni ihan samoja mietteitä. Olen huomannut että on tullut pelailtua tätä vähemmän ja vähemmän endgameen päästyä. Jaksan ehkä tehdä yhden tai kaks lege contractia, sitte peli kiinni, ei vain jaksa pitää otteessaan. Destiny 1:stä tuli hakattua satoja tunteja, diabloja tuhansia varmaankin jos laskee kaikki diablot yhteen, tämä Anthem on vaan niin tylsää kahden kyvyn spämmiä.

Aseet tosiaan on vain sitä varten, että niillä ammutaan kun skillit latautuu, ei niillä tappoja tehdä juurikaan yhtään
 
Näinhän se on kuinka sanoit. Itselläni ihan samoja mietteitä. Olen huomannut että on tullut pelailtua tätä vähemmän ja vähemmän endgameen päästyä. Jaksan ehkä tehdä yhden tai kaks lege contractia, sitte peli kiinni, ei vain jaksa pitää otteessaan. Destiny 1:stä tuli hakattua satoja tunteja, diabloja tuhansia varmaankin jos laskee kaikki diablot yhteen, tämä Anthem on vaan niin tylsää kahden kyvyn spämmiä.

Aseet tosiaan on vain sitä varten, että niillä ammutaan kun skillit latautuu, ei niillä tappoja tehdä juurikaan yhtään
Jos sinulla on samat mietteet endgameen päästyäkin, niin ilmeisesti kovin paljon vaihtelua ei ole luvassa? Se ei toden totta innosta pelaamaan satoja, saati edes kymmeniä, tunteja.
 
Ylös Bottom