Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Anthem

Tälläinen hassu kysymys koskien pelin tarinaa, eli saako tarinan läpäisystä saavutuksia? Destiny kakkonen nimittäin teki kunnon riman alituksen tarinan osalta tuloksena sen läpäisystä nolla saavutusta.
 
Tälläinen hassu kysymys koskien pelin tarinaa, eli saako tarinan läpäisystä saavutuksia? Destiny kakkonen nimittäin teki kunnon riman alituksen tarinan osalta tuloksena sen läpäisystä nolla saavutusta.
Ainakin tarinan sisällä olevista tehtävistä saa Achievementteja/Tropheja. Ainakin omalla pelausmäärällä tuntuu, että osa tehtävistä on pakollisia, osa ei. Joka tapauksessa tarinan läpäistyäsi olet kerännyt varmasti useamman saavutuksen tilillesi vaan tekemällä enemmän ja vähemmän pakollisia tehtäviä.
 
  • Like
Reactions: Zod
Tälläinen hassu kysymys koskien pelin tarinaa, eli saako tarinan läpäisystä saavutuksia? Destiny kakkonen nimittäin teki kunnon riman alituksen tarinan osalta tuloksena sen läpäisystä nolla saavutusta.

Näyttäisi saavan 6-7 kpl saavutuksia läpäisemällä tarinatehtäviä. Pistemäärästä (90 gs) päätellen "Return to the Heart of Rage" -tehtävä päättää kampanjan.
 
Myös Xboxin hajoaminen mahdollista Anthemin pelatessa:

olisi hauska nähdä tästä asiasta jotakin faktaa. Siis siitä, että se todella hajottaisi jotain se vissiin kyllä voi hard crashata ps4 konsolin. Tämän tekee tosin todella moni peli esim. god of war, spiderman ja apex legends. Vikahan sinällään on aivan perseestä ei siinä. Tuosta, että sony palauttelisi rahoja liikkuu myös hyvin ristiriitaista tietoa.
 
Myös Xboxin hajoaminen mahdollista Anthemin pelatessa:

Menee selvästi puurot ja vellit sekaisin näillä sensaatiohakuisilla uutisilla. Se että peli kaataa konsolin, ei ole vielä "tuhojen tekemistä". Yhtään todistettavaa Xboxin brikkaamista ei kuitenkaan tietääkseni ole tullut.

Jos PS4 ei enää tietokannan uudelleenkarennuksen jälkeen toimi, voi tottakai tämän bugin lukea fataaliksi. Boxillahan tällaista safe mode -toiminnallisuutta ei ole, vaan konsoli buuttaa itsensä ja se siitä sitten. Jonkinlainen "eheyttäminen" siellä voi toki tapahtua taustalla. Tallennusten ja profiilien häviämisestäkään ei ole huolta, koska kaikki on automaattisesti pilvessä.
 

Kyllähän tässä brikkaamisskandaalissakin on kyse EA-vihaajien viestinnästä. Brikkaamista ei ole todistetusti tapahtunut plegellä eikä boxilla, mutta silti tietyt tahot ovat laittaneet suu vaahdossa eteenpäin videoita, joissa joko suoraan väitetään tai sitten vähintäänkin annetaan vahvasti ymmärtää, että brikkaaminen on todellinen vaara Anthemia pelatessa.

Sinänsä aika typerää ja torkeääkin tällainen nykymaailmassa valloillaan oleva toiminta. Toki EA:kin on törkeästi toimimalla ihmisiä suututtanut, mutta sekään ei silti oikeuta tämän kaltaiseen toimintaan.

Itselläni edelleenkin yli 30 tunnin pelaamisen jälkeen ainoastaan yksi pienehkö bugi tullut eteen. Kai minulla on sitten hyvä tuuri? Tai toisilla paska tuuri...
 
Jep, jep... Eli kuten arvelinkin, että "bricked"-termiä käytetään tässäkin tapauksessa kohtuullisen löyhästi.

En halua vähätellä pelin ja käyttäjien ongelmia, mutta ihmiset tekevät useimmiten itse ihan höpsöjä johtopäätöksiä tai toimenpiteitä. Esim. kun viime kuussa Xbox Live -palvelun kanssa oli ongelmia, jotka jumittivat koko konsolia pahasti, jengi oli tutkimatta mitenkään ongelman syytä tehnyt tehdasasetuksille palautuksia sun muuta. facepalm
 
Jep, jep... Eli kuten arvelinkin, että "bricked"-termiä käytetään tässäkin tapauksessa kohtuullisen löyhästi.

En halua vähätellä pelin ja käyttäjien ongelmia, mutta ihmiset tekevät useimmiten itse ihan höpsöjä johtopäätöksiä tai toimenpiteitä. Esim. kun viime kuussa Xbox Live -palvelun kanssa oli ongelmia, jotka jumittivat koko konsolia pahasti, jengi oli tutkimatta mitenkään ongelman syytä tehnyt tehdasasetuksille palautuksia sun muuta. facepalm
Tuli naurettua näille Anthem rikkoo konsoleita uutisille tänään aamulla ja eipä ole vielä ikinä tullut peliä vastaan joka rikkoisi konsolin, mutta pitäähän uutissivujen saada klikkauksia noilla otsikoilla :D
 
Yhtään viestiä en ole tästä ketjusta lukenut, mutta avaanpa nyt sanaista arkkuani ensimmäisten tuntien jälkeen.

Tässä on selkeästi yritetty lainata muiden pelien ominaisuuksia ja tuntuu aivan liikaa Titanfallilta, Destinyltä ja jopa Monster Hunter Worldilta. Musiikit ovat mahtavia ja grafiikat hienoja, siinä positiivisia puolia. Alkupuolella tuleva välivideo kaupungin valtauksesta Star Wars -walkereiden kera, miksi siinä ei itse päässyt taistelemaan? Odotin sitä.

Titanfallit ja Destinyt ovat aina olleet mulle hyviä pelejä ja niissä on taistelun tuntua. Tässä on se sama, mutta peli ei tarjoa paljoakaan uutta. Toki on erilaisia aseita ja monta varustepukua (vai miksi niitä sanoisi) sekä uudenlaisia vihollisia - ei silti oikein tunnu uudelta. Lataustauot tuntuvat paikoin pitkiltä ja kyllähän se peli kaatuikin tänään ensimmäistä kertaa (striimin aikana), kun nostin itseni pystyyn - kaaduttuani vapaan maailman seikkailun aikana. Jotain murikoita/rehuja/mitälie keräsin ja kaupungissa eräs hahmo ilahtui niiden saamisesta.

Sama kaava toistuu koko ajan - ammu pari ohjusta, tykitä sarjatuliaseella, käy iskemässä meleellä isot lämät kestävään kilpipaskiaiseen (tai muuhun isoon viholliseen), heitä kranaatti, suojaudu tarvittaessa keräämään lisää suojia, lennä kauemmas, tee väistöjä, paukuta menemään ultimatella ja rinse and repeat.

Tämä nyt on toki vasta pintaraapaisu, kun harjoitustehtävien lisäksi on tullut tehtyä vasta yksi tarinatehtävä ja loppuaika sitten vapaan maailman haahuilua.
 
Niinhän siinä kävi ettei tämä peli vain jaksanut pitää otteessaan, poistin tän joku viikko puoltoista sitten ja ei ole tullut yhtään ikävä. Ehkä joskus vuoden päästä voi katsoa uusiksi kun pelissä voi olla jopa jotain järkevää sisältöä. Älyttömän tylsä lootershooter. Vertailuksi voisi heittää vaikka Destinyt, vaikka nekään eivät olleet mitään kovinkaan kummoisia, jaksoivat ne silti pitää otteessaan huimasti kauemmin kuin Anthem. Destiny 1:stä pelattiin hyvällä porukalla lähes nonstoppina aina Destiny 2:een asti.

Kohta tulee Division 2 ja sen endgamea on paljastettu jonkin verran ja ei voi kuin ihmetellä miten iso ero on näiden kahden pelin välillä. Division 2:ssa käytännössä on endgamelle kokonaan oma kampanjansa, aukeaa lisää hahmonkehitystä eirkoistumisen myötä, korkeammat vaikeusasteet tarjoaa parempaa loottia (aina kun world tier nousee, nousee myös lootin maksimi gearscore) ja sitä myöten on myös jotain syytä pelata. Lisää tehtäviä yms. ihan sinne korkeimmille vaikeusasteille asti ja vasta sitten alkaa se grindi. Ovat selkeästi oppineet Division 1:stä.

Anthemissa korkeampi vaikeusaste ei tarjoa mitään muuta kuin ehkä näennäisesti paremman droppimahdollisuuden looteille, mutta se kaikki hyöty häviää sen alle kun vihollisten tappamiseen kuluu kohtuuttoman paljon aikaa, lootti ei muutu yhtään sen paremmaksi.
 
Makuja on toki monia, tässä on sentään mielenkiintoista scifi menoa ja ympäristöä lisättynä mielekkäällä matkamekanismilla (lentäminen, leijuminen)
Divi ja destyt kävi tylsäksi samana toistuvine ympäristöineen, world eventit toistui tietyissä harvoissa paikoissa klooneina 10min välein (dest) jne. Mekanismi oli pisteitä pisteiden takia, mikään ei muuttunut, ihan sama kuin olisi ollut yhdet aseet joilla paukutellu koko pelin menemään (divi)
Aseiden osalta tämä on pitkälti samaa mutta muu erilaisuus kantaa vs. divi/dest.
Mutta kuten sanottua, en ole endgame pelaaja, en grindaa joten ymmärrän toki jos Anthem ei siellä viehätä... itse en ole edes sinne "loppuun" vielä päässyt.
Parikymmentä tuntia on tällä hetkellä varmaan kellossa joten peli on jo itsensä maksanut :)
 
Eilen meni sitten XBoxilla kampanja viimein läpi. Aika hissuksiin pelasin paljon freeplayssa tutkiskellen, joten minulla meni reilut 30 tuntia siihen, kun kampanja oli läpäisty. Aivan loistava peli on kyllä edelleenkin itselleni. Pelimekaniikat ja grafiikat ovat loistavia ja tarina oli kyllä ihan ok ja paikoin suorastaan hyvä, ainakin itselleni. Loppuhuipennukset oli aika hienosti toteutettu erityisesti graafisesti.

Jo kampanja tuollaisenaan olisi ainakin itselleni antanut vastinetta riittävästi täysihintaiselle pelille, mutta voin jo nyt sanoa, että veri vetää edelleenkin jatkamaan peliä legendary-tehtäviä tehden, sekä myös aikaisempia tehtäviä vaikeammilla tasoilla pelaten. Myös hahmon jatkokehittäminen jaksaa vielä kiinnostaa. Ja tässä kuussahan pitäisi jo tulla sitä lisäsisältöäkin peliin. Ei ole kyllä Anthem ollut minulle pettymys millään tavalla.

Nyt on eteen tullut yhteensä viisi bugitilannetta. Yksi jumi grafiikkahäiriön kanssa aivan alussa, kaksi kertaa yhteys on katkennut Fort Tarsisissa kävellessäni (ei sinänsä juuri haittaa tullut, kun vain heti pelin uudelleen käynnistin), kerran aivan viimeisen tehtävän alussa (sekään ei juuri haitannut, kun aivan alussa tapahtui) ja kerran pelistä katosivat kaikki äänet kesken tehtävän. Toki äänet palasivat heti pelin uudelleen käynnistäessä. Mielestäni tämä kohtaamani bugimäärä ei ole suuri, kun kuitenkin olen yli 30 tuntia jo peliä pelannut. Mitään todella pahasti häiritsevää ja toistuvaa bugia en siis ole lainkaan joutunut kohtaamaan.

Kaiken kaikkiaan Anthem on tällä hetkellä minulle selkeä 9/10 arvosanan peli. Täydestä kympistä se jää lähinnä siksi, että toki sisältöä pitäisi olla vielä enemmän heti valmiiksi, jotta voisin edes harkita täysiä pisteitä millekään tämän tyylisuunnan pelille. Loistava peli Anthem on siis kuitenkin jo nyt mielestäni, ja aivan takuuvarmasti vain paranee pelinä tästä eteenpäin.
 
Viimeksi muokattu:
Ylös Bottom