Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Armeijassa

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Tuomas
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Vastaus: Armeijassa

Joo otatte vaan huumorilla sen intin niin pärjäätte ihan hyvin ja löydätte mukaviakin juttuja sieltä. Olin ite II/03 Gyltössä 9kk, ja se oli parasta aikaa ikinä :)

Noi aamurallit kestää just vaan sen pari ensimmäistä kuukautta, sitten helpottaa todella paljon.

Aamut ovat aivan hirveitä, eikä tuota ainaista punkkarallia meinaa jaksaa.
Juu, tuo punkkien särvääminen on kyllä täysin perseestä :D
Vaan eipä ensi viikolla tarvitse sitä murehtia, kun vietetään yöt sissiteltassa...

Joka päivänä on ottanut moni asia päähän vaan eiköhän se tämän p-kauden jälkeen ala helpottamaan. Vielä kun osaisi päättää mihin menee jatkossa.. kirjurin homma olisi aika helmi :D

Terveisiä muille II/2010 jampoille ja erityisesti Porin Prikaatissa palveleville. Meikäläinen on joutunut 3. jääkärikomppanian löysän särmään joukkoon.
Ensi viikon valvojan apulaisena häärää kuulemma entinen pelikaveri alik. N. Muitakin tuttuja tuolla 3jkssa alikkeina. Tsemppiä tulevaan ;)

Missäs joukkueessa muuten vaikutat jos sopii kysyä?

Missäs joukkueessa muuten vaikutat jos sopii kysyä?
3. joukkue, tuvan numero nyt jääkööt sentään kertomatta. ;) Alikers. N. ei kyllä soita kelloa, mutta toisaalta eihän noita kaikkia alikkeja muista, eikä varsinkaan lomaväsymyksessä. Oikein mukavia alikkeja ainakin 3. joukkueesta löytyy, joten jos kavereitasi siellä palvelee, niin terkkuja heille.

Pienet lomamasennukset tässä päällänsä, kun pitäisi illemmalla lähteä kohti Säkylän lomakylää. Ja nytkin pitäisi lähteä sittariin ostamaan vanupuikkoja, jotta saa sitten asetta putsattua.

Aamut ovat aivan hirveitä, eikä tuota ainaista punkkarallia meinaa jaksaa.

Se klassinen
1. "Pihalle järjesty"
2. "Punkat perseestä. Tupiin mars!"
3. "Pihalle järjesty"
4. "Punkat perseestä. Tupiin mars!"
jne...

Kyse on varmaankin kunnon kohottamisesta ja stressinsietokyvyn kokeilemisesta. Jossain vaiheessa teho kuitenkin katoaa, sillä ainakin 10 vuotta sitten jengi osasi jo kellosta katsoa, milloin juoksennellaan ees taas ja miten kauan: jos pihalle pitää juosta 15 min. ennen ruoka-aikaa, saa olla varma juoksurundeista => Ei kannata edes pedata sänkyä parilla ensimmäisellä kerralla.

Joo... sitten tammikuussa 2011 käy minunkin tieni armeijaan. 4 kuukautta aikaa ja toivottavasti kunto kohoaisi riittävästi siihen mennessä, saisi samoin käydä painollekin. Eipä tuo päätös niin muuten kauhistuta. B-miehen paperit sain taittovian takia.

Onpahan ainakin tekemistä luvassa loppusyksylle ja varsinkin ensi vuodelle. :p

Heh, mielenkiintosia aiheita, meni jonkunaikaa selata sivut läpi... Jaa, nii joo 1/12 parola kutsuu ;)

Se on kyllä harmi miten armeija on muuttunut tässä. Itse kun kävin ööh.. II/09 saapumiserä olin juu. Ja olihan sekin ihan leikkitarhaa siihen mitä odotti.

Ite olin vielä tyhmän särmäsolttu koko 9kk niin punkkaa pistettiin kunnolla vielä vikoina hetkinäkin.. Tykkäsin oleskella sielä ku ei tarvinu paljoa itse miettiä :^)

Uus saapumiserä kun tuli niin kyllä se taso taas tipahti. Sotilaspoliiseilla ei ollut leirejä ainakaan niin kauan kun p-kausi oli uusilla meneillään.

Ja naureskeltiin taas heidän Sotilaspoliisikoulutuksille, meillä kesti joku +12h, siis se SP lopputesti, en muista nyt nimeä. Ja vanhemmat Spollet varmaan tietää sen "videon" Vekaranjärvellä? Jos ei tiedä niin sanotaan vaikka että oli Armeijan psykedeelisin rastikoultus. Juu ei näillä uusilla mitää sellasta ollut, 4h heillä kesti käydä rastit läpi ja kaikki läpäisi.

Ja noin yleisesti, spolleilla ei aamujuokseminen ainakaan lopu ihan heti kesken (ainakin olettaisin).

Jokaisella on oma *itutus kynnys, itseä ei alkanu potuttaa meininki oikein missään vaiheessa. Toki, eihän leireille koskaan aamulla jaksanu mennä mutta sielä ollessa oli erittäin mainiota.

Uusille vain semmosta sanomaa et nauttikaa ihan oikeasti. Sielä ei lopu meininki ihan heti, ja jos loppuu niin mitäs menit 362 kuskiksi :D

Ja muistakaa painia paljon, nopeampi tapa rikkoa luita ja saa kotihoitoa. Itellä murtui solisluu 24 päivää ennen loppua ja 16 päivää kotihoitoa, arvatkaa vaan olinko loppusodassa sen takia? :'D

Luulin että neljäs kertauskutsu tuli kolmen vuoden sisään, mutta tällä kertaa lappu olikin siitä että ylennettiin. Oikein itsenäisyyspäivänä vielä, melkosta. Ja viikkoa myöhemmin puhelinmyyjät koitti myydä Suomen Sotilas -lehteä mun ylennyksen varjolla.

Ihanan kaupallista.

Huomen 11 päivän lomille, sitten kotiutumisviikko edessä. Vähän liikaa on vielä jäljellä omaan makuun.

Luulin että neljäs kertauskutsu tuli kolmen vuoden sisään, mutta tällä kertaa lappu olikin siitä että ylennettiin. Oikein itsenäisyyspäivänä vielä, melkosta. Ja viikkoa myöhemmin puhelinmyyjät koitti myydä Suomen Sotilas -lehteä mun ylennyksen varjolla.

Ihanan kaupallista.

Itse kävin pari kuukautta sitten kertaamassa ja soittelivat tuossa viime viikolla samaisesta asiasta. Tosin ei ylennyksen varjolla. Kertauksissa sitten todettiin, että kannattaa valmistautua ensi vuonna ainakin kahtiin kertausharjoituksiin. No onpahan se sitten hienoa lutin natsoilla naputella:rolleyes:

Ja se parantaa sun elämääs miten? Verrattuna siihen, mitä oot ilman lutin natsoja...

Kaupassa käydessä alennusta kaikesta, tutkaan ajaessa jää sakoitta plus muuten vain voittaa elämässä jatkuvasti. Näin uskoisin tämän toimivan innostuksen perusteella. :rolleyes:

Ja se parantaa sun elämääs miten? Verrattuna siihen, mitä oot ilman lutin natsoja...

Tuota...Mitähän tuo hymiö teikäläiselle tuolla viestini perässä tarkoittaa? Olisi ilmeisesti pitänyt ilmaista itseäni paremmin, ettet olisi tosikkona vetänyt herneitä nenään.

Tuota...Mitähän tuo hymiö teikäläiselle tuolla viestini perässä tarkoittaa? Olisi ilmeisesti pitänyt ilmaista itseäni paremmin, ettet olisi tosikkona vetänyt herneitä nenään.
OT: Täällä ollaan hymösokeita. Itsekin pari kertaa jotain nimenomaan sarkastisesti :rolleyes: kommentoinut, niin alkanut kauheita "vääntöjä" kun ei ole huomattu hymiötä.

Se viiminen päivä on muuten pitkä. Eritoten odottelu varusvarastolla kun on aakkosten loppupäässä ja tietysti se ihan viiminen hetki luokassa ennen passien jakoa kun skapparit tarkastaa kaikki paikat sataan kertaan että on siivottu jne. Mutta kun pääsee ulos niin ai jai ;)

OT: Täällä ollaan hymösokeita. Itsekin pari kertaa jotain nimenomaan sarkastisesti :rolleyes: kommentoinut, niin alkanut kauheita "vääntöjä" kun ei ole huomattu hymiötä.

Mietinkin tuossa tuota hymiötä käyttäessäni, että tajuavatkohan kaikki tekstini sarkasmin. Uudet hymiöt kyllä kelpaisivat. Henkilökohtainen suosikkini on dvdplazalla usein näkynyt "hakkaa päätä seinään" -hymiö.

Viisi vuotta tuossa meni, ennenkuin ensimmäinen kutsu tipahti. Samalla sodan ajan sijoitus muuttui melkoisesti: pataljoonan tiedustelu-upseerista liikekannallepanoupseeriksi. Samapa tuo. Sodan syttyessä kuolenkin nyt todennäköisesti viimeisten joukossa ensimmäisten sijaan:rolleyes: (toimisikohan nyt)

Mitä tässä lukee muiden kokemuksia ja kuuntelee aina kaljalla käydessä kavereiden kokemuksia Suomen pakollisesta asepalveluksesta, niin ei voi kuin naureskella, että "eipähän itse tarvinnut edes kutsunnoissa käydä" :D Olen siis selvinnyt ilman asepalveluksessa kykkimistä ja käyttänyt senkin vuoden hyödyllisesti opiskellen. Ja tehdään myös selväksi, ettei minua ole velvoitettu myöskään käymään siviilipalvelusta!

Ylös Bottom