Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Armeijassa

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Tuomas
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Vastaus: Armeijassa

Heh, mielenkiintosia aiheita, meni jonkunaikaa selata sivut läpi... Jaa, nii joo 1/12 parola kutsuu ;)

Se on kyllä harmi miten armeija on muuttunut tässä. Itse kun kävin ööh.. II/09 saapumiserä olin juu. Ja olihan sekin ihan leikkitarhaa siihen mitä odotti.

Ite olin vielä tyhmän särmäsolttu koko 9kk niin punkkaa pistettiin kunnolla vielä vikoina hetkinäkin.. Tykkäsin oleskella sielä ku ei tarvinu paljoa itse miettiä :^)

Uus saapumiserä kun tuli niin kyllä se taso taas tipahti. Sotilaspoliiseilla ei ollut leirejä ainakaan niin kauan kun p-kausi oli uusilla meneillään.

Ja naureskeltiin taas heidän Sotilaspoliisikoulutuksille, meillä kesti joku +12h, siis se SP lopputesti, en muista nyt nimeä. Ja vanhemmat Spollet varmaan tietää sen "videon" Vekaranjärvellä? Jos ei tiedä niin sanotaan vaikka että oli Armeijan psykedeelisin rastikoultus. Juu ei näillä uusilla mitää sellasta ollut, 4h heillä kesti käydä rastit läpi ja kaikki läpäisi.

Ja noin yleisesti, spolleilla ei aamujuokseminen ainakaan lopu ihan heti kesken (ainakin olettaisin).

Jokaisella on oma *itutus kynnys, itseä ei alkanu potuttaa meininki oikein missään vaiheessa. Toki, eihän leireille koskaan aamulla jaksanu mennä mutta sielä ollessa oli erittäin mainiota.

Uusille vain semmosta sanomaa et nauttikaa ihan oikeasti. Sielä ei lopu meininki ihan heti, ja jos loppuu niin mitäs menit 362 kuskiksi :D

Ja muistakaa painia paljon, nopeampi tapa rikkoa luita ja saa kotihoitoa. Itellä murtui solisluu 24 päivää ennen loppua ja 16 päivää kotihoitoa, arvatkaa vaan olinko loppusodassa sen takia? :'D

Luulin että neljäs kertauskutsu tuli kolmen vuoden sisään, mutta tällä kertaa lappu olikin siitä että ylennettiin. Oikein itsenäisyyspäivänä vielä, melkosta. Ja viikkoa myöhemmin puhelinmyyjät koitti myydä Suomen Sotilas -lehteä mun ylennyksen varjolla.

Ihanan kaupallista.

Huomen 11 päivän lomille, sitten kotiutumisviikko edessä. Vähän liikaa on vielä jäljellä omaan makuun.

Luulin että neljäs kertauskutsu tuli kolmen vuoden sisään, mutta tällä kertaa lappu olikin siitä että ylennettiin. Oikein itsenäisyyspäivänä vielä, melkosta. Ja viikkoa myöhemmin puhelinmyyjät koitti myydä Suomen Sotilas -lehteä mun ylennyksen varjolla.

Ihanan kaupallista.

Itse kävin pari kuukautta sitten kertaamassa ja soittelivat tuossa viime viikolla samaisesta asiasta. Tosin ei ylennyksen varjolla. Kertauksissa sitten todettiin, että kannattaa valmistautua ensi vuonna ainakin kahtiin kertausharjoituksiin. No onpahan se sitten hienoa lutin natsoilla naputella:rolleyes:

Ja se parantaa sun elämääs miten? Verrattuna siihen, mitä oot ilman lutin natsoja...

Kaupassa käydessä alennusta kaikesta, tutkaan ajaessa jää sakoitta plus muuten vain voittaa elämässä jatkuvasti. Näin uskoisin tämän toimivan innostuksen perusteella. :rolleyes:

Ja se parantaa sun elämääs miten? Verrattuna siihen, mitä oot ilman lutin natsoja...

Tuota...Mitähän tuo hymiö teikäläiselle tuolla viestini perässä tarkoittaa? Olisi ilmeisesti pitänyt ilmaista itseäni paremmin, ettet olisi tosikkona vetänyt herneitä nenään.

Tuota...Mitähän tuo hymiö teikäläiselle tuolla viestini perässä tarkoittaa? Olisi ilmeisesti pitänyt ilmaista itseäni paremmin, ettet olisi tosikkona vetänyt herneitä nenään.
OT: Täällä ollaan hymösokeita. Itsekin pari kertaa jotain nimenomaan sarkastisesti :rolleyes: kommentoinut, niin alkanut kauheita "vääntöjä" kun ei ole huomattu hymiötä.

Se viiminen päivä on muuten pitkä. Eritoten odottelu varusvarastolla kun on aakkosten loppupäässä ja tietysti se ihan viiminen hetki luokassa ennen passien jakoa kun skapparit tarkastaa kaikki paikat sataan kertaan että on siivottu jne. Mutta kun pääsee ulos niin ai jai ;)

OT: Täällä ollaan hymösokeita. Itsekin pari kertaa jotain nimenomaan sarkastisesti :rolleyes: kommentoinut, niin alkanut kauheita "vääntöjä" kun ei ole huomattu hymiötä.

Mietinkin tuossa tuota hymiötä käyttäessäni, että tajuavatkohan kaikki tekstini sarkasmin. Uudet hymiöt kyllä kelpaisivat. Henkilökohtainen suosikkini on dvdplazalla usein näkynyt "hakkaa päätä seinään" -hymiö.

Viisi vuotta tuossa meni, ennenkuin ensimmäinen kutsu tipahti. Samalla sodan ajan sijoitus muuttui melkoisesti: pataljoonan tiedustelu-upseerista liikekannallepanoupseeriksi. Samapa tuo. Sodan syttyessä kuolenkin nyt todennäköisesti viimeisten joukossa ensimmäisten sijaan:rolleyes: (toimisikohan nyt)

Mitä tässä lukee muiden kokemuksia ja kuuntelee aina kaljalla käydessä kavereiden kokemuksia Suomen pakollisesta asepalveluksesta, niin ei voi kuin naureskella, että "eipähän itse tarvinnut edes kutsunnoissa käydä" :D Olen siis selvinnyt ilman asepalveluksessa kykkimistä ja käyttänyt senkin vuoden hyödyllisesti opiskellen. Ja tehdään myös selväksi, ettei minua ole velvoitettu myöskään käymään siviilipalvelusta!

Itse olen II/04 saapumiserää ja kertauskutsua odotellaan edelleen. Kertaalleen kerkesin jo kauhistumaan, että nyt se tuli, mutta kyseessä olikin vain kutsu vapaaehtoisten suojelujoukkojen testeihin. Ei ollut kuitenkaan touhua kohtaan niin paljoa motivaatiota, että olisin tuonne pyrkinyt. Nyt inttiajoista alkaa olemaan jo niin kauan aikaa, että kutsu kertaukseen ei tuntuisi yhtään pahemmalle. Pääsisi vähän verestelemään vanhoja muistoja:).

Pääsisi vähän verestelemään vanhoja muistoja:).

Kertaaminen riippuu oikeastaan siitä mihin sotilas on sijoitettu sodanajan joukoissa. Jotain spesialforces äijiä juoksee kokoajan kertauksissa. Perus rynnäkköjääkäriä tuskin kutsutaan kertaakaan.

Ite oon I/98 erää Spol/Kersantti, ja hyvin muista kun intissä puhuttiin, et tässä on teidän kodan ajan joukko. 3 kertaa ollut kertaamaamassa ja intin ryhmästä ei oo yhtää jamppaa enää mun ryhmässä. Ryhmä koostuu 01-03 palvelleista jampoista.

Ainakin Kapiaset juttelee aina, et rahapula estää suuren joukon kertaamiset.

Itsellä ainakin aina ollut mukavat kertaukset, koska johtajat Kapteenit ja Lutit sun muut on myös kertaajia, rentoa meininkiä

Itehän pääsin merivoimista pois 2009 tammikuussa ja viime kesänä jo kutsu kävi kertauksiin. Ja taas sitä viedään kun vuoden 2012 aikana ainakin varmasti kertaamaan ja suattaapi olla, että välissä vielä yhet kertaukset. Onkohan se niin, että merivoimat järjestää kertauksia useammin kuin maavoimat? Mutta ihan mukavahan se oli käydä kertaamassa vanhojen tupakavereiden kanssa ja käydä vähä räkimässä rynkyllä

Onkohan se niin, että merivoimat järjestää kertauksia useammin kuin maavoimat?

Itse palvelin juurikin merivoimissa. Tarkemmin sanottuna Miinalaiva Pohjanmaalla Upinniemessä ja olen tosiaan II/04 -saapumiserää. Kutsua ei ole käynyt vielä kertaakaan. Olin tosin tavallinen rivimatruusi ja miinamies, joten sillä saattaapi olla vaikutusta asiaan, kuten SuburbanBody tuossa jo aiemmin mainitsi.

Ai jai, armeija... Sinne ois lähtö tammikuun 10. päivä :D

Päättänyt olen, että se on joko 9kk tai 12kk. Mitenkään ei pelota lähteä, mutta pientä lievää jännitystä ja odotuksia on, niinku asiaan varmaan kuuluu. Kuullut olen juttuja jo paikasta, mutta kai asenne siinä on ratkaiseva tekijä viihtyykö siellä vai ei.

Noo, tässä ootellessa..

Onks se muuten vähintää 9kk? Olen kuullut, että pysytyis olee myös 6kk, mutta mites se on mahdollista? Mitkä perusteet?

Ylös Bottom