Vastaus: Assassin's Creed IV: Black Flag
Usean päivän jälkeen sain lopultakin ladattua tämän pelin. Kyseessä tosiaan susipaska Uplay-palvelu, josta peli tuli ladattua ja jonka kautta tätä pitää pelata. Ensimmäinen kerta kun klikkasin 'asenna', koneeni kaatui. Windowsin vastahakoisuuksien jälkeen pääsin lopulta asentamaan pelin loppuun ja sain aloittaa seikkailun. Ei ole ollut ongelmia itse pelin kanssa tuon jälkeen ja bugejakaan ei ole vastaan kävellyt... vielä
Pelistä sen verran, että PC-versio kun on nyt lopultakin kyseessä (muut osat siis PS3:lla), niin frame rate on jotain uskomatonta ja grafiikat vielä jotain jäätävämpää. Myös latausajoissa huomaa eron. PC:llä homma on paljon pikaisempaa.
Peli lähti nopeasti käyntiin! Monet haukkuivat ACIII:sen hidasta alkua, mutta itse siitä kyllä pidin. Connoriin pääsi hahmona todella syvälle, mutta samaa ei tapahdu tässä. Ole piraatti, tapa salamurhaaja, ota salamurhaajan puku, ole salamurhaaja. WUT?!
Jännitin pelin aluksi kontrolleja. ACIII sai jopa ubisoftilta kommentin, että näppis-hiiri kontrollit kusee, osta ohjain. Tässä ei todellakaan ole sitä tarvetta. Näppi-hiiri kombo toimii aivan loistavasti ja kontrollit on teräviä ja Edward tekee sen mitä haluan. Iso plussa!
Nyt kun pelattuna on se alun viidakko ja Havanna, niin voin jo sanoa, että tekemistä on kyllä taas paljon: arkut, salaisuudet, animus-palaset, piraattilaulut, sivutehtäviä ja tähän päälle tuo itse tarina.
Vastaan on kyllä kävellyt yksi asia, josta haluan antaa miinusta ja tämä sama ongelma on pelisarjassa ollut aina! Tarinatehtävissä kun on tuo suoritusprosenttiluku. 100% saa suorittamalla tarinatehtävän, niin että tekee asiat niiden pienten haasteiden mukaan. Esim. Kun Edward seuraa jutustelua, niin pitää siinä ohessa näpistää jutustelijoilta.
Nämä pienet haasteet ovat kuitenkin niin huomaamattomia. Tarinatehtävä pitää aina suorittaa kahteen kertaan, ihan vaan siksi ettei huomannut ensimmäisellä kerralla, missä vaiheessa haasteet esiintyivät. Yksi mahdollisuus on välillä laittaa peli pauselle ja tsekata, onko haasteita ilmennyt, mutta sehän pilaa kokemuksen aivan tyysti.
Pisti oikein kyllä turhauttamaan tuo, kun tehtävän aikana piti välttää taistelua ja olin jossain vaiheessa mennyt miekoilla sohimaan. Tehtävän suorituksen jälkeen peli antoi palautteen ja huomattuani tämän taistelukiellon, sai koko tehtävän aloittaa alusta.
Katsotaan nyt sitten, mitä tästä tulee