Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Assassin's Creed IV: Black Flag

Vastaus: Assassin's Creed IV: Black Flag

Nyt on bugi kohdallaan, taidetta kerrassaan. Hiljentykäämme katsomaan ylösnousemusta.

[video=youtube;9pQ_ZozZIio]https://www.youtube.com/watch?v=9pQ_ZozZIio[/video]
 
Vastaus: Assassin's Creed IV: Black Flag

Alkaa olemaan aika pitkällä tämä peli ja kohta varmaankin onkin läpi. Pellattavaa tässä onkin hyvin, mutta niin kun joku tuossa mainitsikin niin tuntuu että pelin tekijät on mennyt sieltä mistä aita matalin paikoittain. Monet tehtävät toistaa itseään, varsinkin noita salakuuntelu ja seuranta tehtäviä on vähän väliä. Monet saaretkin ovat aikalailla saman näköisiä ja kun merellä purjehtiin niin monet paikat samanlailla mallinnettu eli maisemat on yksitoikkoiset. Eli pikasiirtymistä tuo kyllä yllyttää käyttämään.
Pelissä on kyllä paljon hyvääkin esim. Hienot grafiikat vanhallakin alustalla, iso pelimaailma, merirosvo meininki, paljon pelattavaa. Paikoittain vain huomaa että peli on aika nopeata haluttu työntää kauppoihin.
 
Vastaus: Assassin's Creed IV: Black Flag

Assassin's Creed 4: Black Flag native 1080p patch now live on PS4 - lähde: http://www.gamespot.com/articles/as...ive-1080p-patch-now-live-on-ps4/1100-6416269/

Seurannut streameja ja innostunut pelistä. Vielä parempi kun saadaan se viimeiin 1080p tasolla.

Tosiaan kun nykygenissä tällaista resoluution nostoa ei kai olla patchilla nähty, niin osaisiko joku sanoa, minkä kokoinen päivitys tuollainen mahtaa ollakaan? Yritin googlaillakin, mutta en löytänyt aiheesta tietoa. Syy siksi kyselylle on, että täällä suunnassa vaihtuu tautisen hidas nettiyhteys nopeampaan vasta vuoden vaihteessa ja AC 4 tulee kuitenkin PS4-julkkarissa hommattua...

Edit: Googlailin vähän lisää ja löysin lähteen, jonka mukaan 1.03 olisi "vain" 140 megaa http://pixelenemy.com/assassins-creed-iv-patch-on-ps4-is-live-adds-1080p-resolution-and-aa/
 
Vastaus: Assassin's Creed IV: Black Flag

Usean päivän jälkeen sain lopultakin ladattua tämän pelin. Kyseessä tosiaan susipaska Uplay-palvelu, josta peli tuli ladattua ja jonka kautta tätä pitää pelata. Ensimmäinen kerta kun klikkasin 'asenna', koneeni kaatui. Windowsin vastahakoisuuksien jälkeen pääsin lopulta asentamaan pelin loppuun ja sain aloittaa seikkailun. Ei ole ollut ongelmia itse pelin kanssa tuon jälkeen ja bugejakaan ei ole vastaan kävellyt... vielä :D

Pelistä sen verran, että PC-versio kun on nyt lopultakin kyseessä (muut osat siis PS3:lla), niin frame rate on jotain uskomatonta ja grafiikat vielä jotain jäätävämpää. Myös latausajoissa huomaa eron. PC:llä homma on paljon pikaisempaa.
Peli lähti nopeasti käyntiin! Monet haukkuivat ACIII:sen hidasta alkua, mutta itse siitä kyllä pidin. Connoriin pääsi hahmona todella syvälle, mutta samaa ei tapahdu tässä. Ole piraatti, tapa salamurhaaja, ota salamurhaajan puku, ole salamurhaaja. WUT?!

Jännitin pelin aluksi kontrolleja. ACIII sai jopa ubisoftilta kommentin, että näppis-hiiri kontrollit kusee, osta ohjain. Tässä ei todellakaan ole sitä tarvetta. Näppi-hiiri kombo toimii aivan loistavasti ja kontrollit on teräviä ja Edward tekee sen mitä haluan. Iso plussa!

Nyt kun pelattuna on se alun viidakko ja Havanna, niin voin jo sanoa, että tekemistä on kyllä taas paljon: arkut, salaisuudet, animus-palaset, piraattilaulut, sivutehtäviä ja tähän päälle tuo itse tarina.

Vastaan on kyllä kävellyt yksi asia, josta haluan antaa miinusta ja tämä sama ongelma on pelisarjassa ollut aina! Tarinatehtävissä kun on tuo suoritusprosenttiluku. 100% saa suorittamalla tarinatehtävän, niin että tekee asiat niiden pienten haasteiden mukaan. Esim. Kun Edward seuraa jutustelua, niin pitää siinä ohessa näpistää jutustelijoilta.
Nämä pienet haasteet ovat kuitenkin niin huomaamattomia. Tarinatehtävä pitää aina suorittaa kahteen kertaan, ihan vaan siksi ettei huomannut ensimmäisellä kerralla, missä vaiheessa haasteet esiintyivät. Yksi mahdollisuus on välillä laittaa peli pauselle ja tsekata, onko haasteita ilmennyt, mutta sehän pilaa kokemuksen aivan tyysti.
Pisti oikein kyllä turhauttamaan tuo, kun tehtävän aikana piti välttää taistelua ja olin jossain vaiheessa mennyt miekoilla sohimaan. Tehtävän suorituksen jälkeen peli antoi palautteen ja huomattuani tämän taistelukiellon, sai koko tehtävän aloittaa alusta.

Katsotaan nyt sitten, mitä tästä tulee :)
 
Vastaus: Assassin's Creed IV: Black Flag

Miten pistoolit ladataan täyteen? Hahmo aina vaan lataa sen yhden kun loppuu. Miten saan sen 4 panosta käyttöön kerralla?
 
Vastaus: Assassin's Creed IV: Black Flag

Miten pistoolit ladataan täyteen? Hahmo aina vaan lataa sen yhden kun loppuu. Miten saan sen 4 panosta käyttöön kerralla?

Onko sulla neljä holsteria käytössä? Näitä saa lisää craftaamalla, alussa pistooliholstereita on yksi ja yhdessä tutoriaalissa käytetään neljää, mutta tutoriaalin jälkeen taas menee siihen aikaisempaan määrään.
 
Vastaus: Assassin's Creed IV: Black Flag

Näkyykö jollain, että on päivitetty versioon 1.03?? Näyttää päivityshistoriassa nykyisellään versiota 1.02. Jostain luin, että kyseessä on 1.03 versio vaikka historiassa näyttääkin 1.02 versiota. Kyseessä tietenkin PS4-versio.
 
Vastaus: Assassin's Creed IV: Black Flag

Hiukan yllättäen uudella konsolilla tullut eniten pelitunteja tälle. Tarinaa viety kuitenkin vasta 16 prosenttia.

Maailma on mitä kiehtovin. Liikutaan klassisessa Karibian merirosvotarinoissa. Vapaa maailma tälläiselle sopii hyvin. Yhteen pitkään pelisessioon mahtuu meritaisteluja, tasoloikkaa ja hack'n'slashia. Historiallisia henkilöitä viitteeksi. Grafiikka on mitä hienointa. Meritaistelut näyttävintä antia olleet tähän asti. Noi mainingit on pelottavan hyvin tehty. Mahtava peli!
 
Vastaus: Assassin's Creed IV: Black Flag

Löytyykös tosta minkäänlaista kaksinpelimuotoa, esim split screeninä, vai onko tuossa vaan se online mahdollisuus?
 
Vastaus: Assassin's Creed IV: Black Flag

Jos ei ole sarjan aikaisempia osia pelannut (vilkaisin joskus kakkososaa, ei napannut jostain syystä) niin kannattaako tämä hankkia vai ei? Kehuja olen lukenut, mutta missaako pelistä jotain olennaista aloittamalla sarjan Black Flagista?
 
Vastaus: Assassin's Creed IV: Black Flag

Jos ei ole sarjan aikaisempia osia pelannut (vilkaisin joskus kakkososaa, ei napannut jostain syystä) niin kannattaako tämä hankkia vai ei? Kehuja olen lukenut, mutta missaako pelistä jotain olennaista aloittamalla sarjan Black Flagista?

Itseä peli myös kiinnostaisi lähinnä uuden alkaneen sukupolven vuoksi. AC3 oli minulle sarjan "fanina" suuren suuri pettymys, ja en haluaisi lähes 70e täysin pask.... huonoon peliin sijoittaa. Eli onko enemmän vanhaa kunnon katoilla pomppimista, vai uutta pikasiirtyilyä? Lähitaistelut? Muut tehtävät? Pelin sudenkuopat? Pelin parhaat hetket (spoiler free)? Kerro heti!

Aihetta en kauheasti uskalla lukea taaksepäin, sillä liian usein siellä on jotain sellaista, jotka spoiler-tägeihin kuuluisi...

Kuvan minkä arvosteluista olen saanut, niin assassiini-teema taitaa olla aika pienessä osassa piraattitoimintaan verrattuna.
 
Vastaus: Assassin's Creed IV: Black Flag

Itseä peli myös kiinnostaisi lähinnä uuden alkaneen sukupolven vuoksi. AC3 oli minulle sarjan "fanina" suuren suuri pettymys, ja en haluaisi lähes 70e täysin pask.... huonoon peliin sijoittaa. Eli onko enemmän vanhaa kunnon katoilla pomppimista, vai uutta pikasiirtyilyä? Lähitaistelut? Muut tehtävät? Pelin sudenkuopat? Pelin parhaat hetket (spoiler free)? Kerro heti!

Aihetta en kauheasti uskalla lukea taaksepäin, sillä liian usein siellä on jotain sellaista, jotka spoiler-tägeihin kuuluisi...

Kuvan minkä arvosteluista olen saanut, niin assassiini-teema taitaa olla aika pienessä osassa piraattitoimintaan verrattuna.

Mulla jäi vähän sellanen meh fiilis, hyvin vähän vanhaa AC:tä jos miettii vaikka AC2:sta mikä on edelleen se sarjan paras osa. Itse tämä meni eniten pikasiirtyilemisen puolelle, ei vaan jaksanut juosta katuja pitkin paikasta A paikkaan B :D Lähitaistelut on tismalleen samaa kuin AC3:ssa.. animaatioita myöden. Pelin muut sivutehtävät on aika pitkälti kasvottomien ukkojen tappamista, ei oikein ole jäänyt mitään mieleen. Toki aina löytyy niitä keräiltäviä esineitä.

Pelin sudenkuopaksi sanoisin päätehtävät, ne ovat miltein poikkeuksetta kaikki sellaisia että joudut seuraamaan muutamia henkilöitä puskista jotta tarina etenee, siis salakuuntelutehtäviä.

Parhaat hetket on ehdottomasti meritaistelut, mutta nekin alkaa aika pian käymään tylsiksi varsinkin kun päivität laivan siihen pisteeseen että sun pieni purtilo voittaa jättimäisen sotalaivan, tai kaksi.. tai kolme.. tai neljä... yhtäaikaa

Kolmosen tarina jatkuu pienessä mittakaavassa, ja jos et kolmosta ole pelannut läpi, takaan että olet aivan pihalla siitä mitä tapahtuu ja miksi :D
 
Vastaus: Assassin's Creed IV: Black Flag

Miten tuolla mörssärillä ammutaan? Eli se pitkän matkan tykki mikä on laivan nokassa.
 
Vastaus: Assassin's Creed IV: Black Flag

Kolmosen tarina jatkuu pienessä mittakaavassa, ja jos et kolmosta ole pelannut läpi, takaan että olet aivan pihalla siitä mitä tapahtuu ja miksi :D
Läpi on pelattu ja AC3:n twistin tiedän ja sitä mukaa myös miten pelit liittyvät toisiinsa.
 
Vastaus: Assassin's Creed IV: Black Flag

Missä vaiheessa nuo mukana tulleet Aveline tehtävät kannattaisi suorittaa, alussa vaiko vasta kampanjan jälkeen?
 
Vastaus: Assassin's Creed IV: Black Flag

Mitens nuo löydetyt aarteet saa käyttöönsä, esim laivan pohjapiirrustukset yms :confused:
 
Vastaus: Assassin's Creed IV: Black Flag

Aikaisemmat AC:t ovat ympäristönsä vuoksi kiinnostaneet, mutta itse pelit eivät ole iskeneet ollenkaan ja 1-2h jälkeen lähteneet kaupaksi. Nyt merirosvoilu kiinnosti niin paljon ja julkaisupelit PS4:lla oli mitä oli, niin ajattelin et kai tätä voi koittaa Fifan rinnalla.

Onkin vienyt täysin mukanaan. Ei malttaisi lopettaa pelaamista ollenkaan. Ja AC meininkiä loppupeleissä ollu niin vähän et on voinut nauttia itse merirosvotouhusta. Aivan huikea peli.
 
Vastaus: Assassin's Creed IV: Black Flag

Onkin vienyt täysin mukanaan. Ei malttaisi lopettaa pelaamista ollenkaan. Ja AC meininkiä loppupeleissä ollu niin vähän et on voinut nauttia itse merirosvotouhusta. Aivan huikea peli.

Allekirjoitan tämän. AC3:n pakersin hampaat irvessä boksilla pari viikkoa ennen ps4 julkaisua ja se ei vaan napannut millään tavalla. Tähän taas on uponnut jo noin 24h ja vasta 23% suoritettu läpi. Ainakin tähän mennessä ollut erittäin positiivinen yllätys.
 
Vastaus: Assassin's Creed IV: Black Flag

Tykkäsin kyllä paljon enemmän tästä kuin III:sta. Vaikka nyt mitään uutta tarjonnutkaan, mutta jo tuo Karibia ympäristönä nappas mukaansa paremmin.

Nyt kun päätarina on pelattu läpi, niin pitäisi nuo sivu tehtävät, linnakkeet yms. koluta läpi. Voi kyllä hetki mennä :) Heti läpipeluun jälkeen piti mennä "helpon" rahan perässä metsästämään yhtä noista haamulaivoista. Ne olikin vähän astetta kovempia laivoja :D

Voipi olla että jää nuo uponneet laivat käymättä läpi, se verran persiistä tuon uiminen ja siihen kun vielä lisätään hait, niin ei oikeen huvittais.
 
Ylös Bottom