Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Assassins Creed Shadows

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja HideoMiyamoto
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Kieltämättä Tencentillä on sormet vähän kaikkialla. Remedyä taisivat tukea (tai jopa omistaa?) isolla rahalla.

Jos toi toteutuu niin tuskin tullaan tällaisia AC-pelejä näkemään enää.

Ensi vuoden lopulle on huhuja Black Flag remake and online AC. Mutta tämän pelin lykkäykset vaikuttaa studion vähän joka peliin joten voi olla ettei niitä vielä silloin nähdä.

Myöskin ubin tavoite on julkaista 10 AC peliä seuraavan 5 vuoden aikana.
 
Saako mutuilla foliohattuteorian? Voisiko nämä Ubin nykyiset ongelmat olla jopa osittain tarkoituksellisia että saadaan yhtiö tilaan, jossa se on sekä halvempi ostaa että siitä ollaan suostuvaisempia luopumaan? Eikös näitä tällaisia "kaappauksia" varten ole kaikenlaisia Elopeja ollut suomessakin ajamassa asioita haluttuun suuntaan? Tosin ehkä tuo Nokia-vertaus on väärä mutta siis ideana kuitenkin, että tehdään tarkoituksella tiettyjä tahoja hyödyntäviä päätöksiä.

Enkä minä tuohon teoriaan siis itse varsinaisesti usko mutta toisaalta en ihmettelisi jos jotain tuollaista taustalla olisikin.
 
Saako mutuilla foliohattuteorian? Voisiko nämä Ubin nykyiset ongelmat olla jopa osittain tarkoituksellisia että saadaan yhtiö tilaan, jossa se on sekä halvempi ostaa että siitä ollaan suostuvaisempia luopumaan? Eikös näitä tällaisia "kaappauksia" varten ole kaikenlaisia Elopeja ollut suomessakin ajamassa asioita haluttuun suuntaan? Tosin ehkä tuo Nokia-vertaus on väärä mutta siis ideana kuitenkin, että tehdään tarkoituksella tiettyjä tahoja hyödyntäviä päätöksiä.

Enkä minä tuohon teoriaan siis itse varsinaisesti usko mutta toisaalta en ihmettelisi jos jotain tuollaista taustalla olisikin.
Sen verran huuruista anteeksi vaan että joutaa varmaan tonne https://forum.konsolifin.net/thread...etjuihin-joissa-ne-on-esitetty.60204/page-180 tämä
 
Sen verran huuruista anteeksi vaan että joutaa varmaan tonne https://forum.konsolifin.net/thread...etjuihin-joissa-ne-on-esitetty.60204/page-180 tämä
No ehkäpä joo, mutta jos jatkan kysymyksellä: uskotko ettei yritysmaailmassa tosiaan tapahtuisi tällaista, missä yritystä ajetaan tarkoituksella sellaiseen jamaan, että se on suotuisaa jollekin tietylle taholle? Eihän tuo ole edes kauhean kaukana lobbauksen ideasta, mikä sekin on jopa ihan laillista hommaa. Mikä taas mielestäni on vähintäänkin kyseenalaista.

Tässä kohtaa siis puhun yleisesti enkä enää Ubin tilanteesta. Lähinnä siis tuon reaktiosi takia kysyn, koska minun ymmärrykseni mukaan tuollainen on "arkipäivää" yritysmeiningeissä. Menee samaan kastiin kuin "verosuunnittelut" ja tuo jo mainittu lobbaus.
 
No ehkäpä joo, mutta jos jatkan kysymyksellä: uskotko ettei yritysmaailmassa tosiaan tapahtuisi tällaista, missä yritystä ajetaan tarkoituksella sellaiseen jamaan, että se on suotuisaa jollekin tietylle taholle? Eihän tuo ole edes kauhean kaukana lobbauksen ideasta, mikä sekin on jopa ihan laillista hommaa. Mikä taas mielestäni on vähintäänkin kyseenalaista.

Tässä kohtaa siis puhun yleisesti enkä enää Ubin tilanteesta. Lähinnä siis tuon reaktiosi takia kysyn, koska minun ymmärrykseni mukaan tuollainen on "arkipäivää" yritysmeiningeissä. Menee samaan kastiin kuin "verosuunnittelut" ja tuo jo mainittu lobbaus.
Varmasti tuota tapahtuu yritysmaailmassa paljonkin, mutta en usko nyt tässä Ubisoftin tapauksessa kuitenkaan olevan kyse siitä. Ubisoft on ajautunut tähän tilanteeseen vuosien huonon johtamisen seurauksena. Vaikka jotkut koittavatkin nyt maalata sellaista mielikuvaa, että Ubisoftin alamäki olisi seurausta wokesta ja ties mistä, niin kyllä se on ollut jo pitkään alamäkeä. Jos katsoo vaikka Ubisoftin osakkeen hintaa, se oli vuonna 2018 huipussaan lähes 100 euroa ja tänä päivänä enää reilut 10 euroa. Jos keltä tahansa pelaajalta kysyy mitä tulee mieleen Ubisoftin peleistä, niin tuskin ainakaan kuulet sanoja tuore ja innovatiivinen.

Skill Up avasi tätä Ubisoftin alamäkea hieman uusimmassa videossaan. Jos faktat aiheesta kiinnostaa, niin kannattaa ehdottomasti katsoa:

 

  • Gear in chests, as quest rewards, from unique targets etc.
  • As Yasuke you can equip two weapons and can go melee/melee, melee/ranged, or ranged/ranged. Naoe has two melee weapons at a time you can swap between it seems like.
  • There's a procedural faction system where vying factions will gain or diminish in power as seasons progress and this might change the layout of rewards and valuables in camps and the like that can appear dynamically.
  • Hidden trail parkour and grappling hook challenges for Naoe with some secrets to discover.
  • You can recruit specific allies to your cause. These are defined characters with bespoke quests and abilities, and they can augment your capabilities, so you might supplement Yasuke with stealth characters or presumably Naoe with combat characters. Not super clear how this works.
  • Large scale battles at points to show the scope of the war.
  • Controller remapping and a bevy of options, stuff like camera auto-follow etc.
  • Shadows will rework some of the existing AC Memories lore.
  • There is a "canon choice" animus mode which will make dialogue choices etc. for the player to show a specific set history, and it seems like it might be like sydnicate where characters for missions are pre-set but can change in the open world.
  • Wanted system where alarms will cause guardians to station on roads etc. Elapses as seasons change, and can explore other regions, or just deal with the greater threat.
  • Delay has involved polishing and bugfixes, improvements to parkour fluidity, combat animations, cinematic transitions, etc.
  • Hattori Hanzo is in the game.
  • Some of the cinematic scenes brought the dev team to tears with how moving they were.
  • Re: nonlinear targets -- they still have bottlenecking points which enforces some elements of linearity with the target's questchain, and then some quests can evolve in different ways depending on who you complete the quest as.
  • Historical database similar to Mirage, no discovery mode planned for now.
  • Hideout is a cozy place that you will visit to gossip and catch up with friends and characters you recruit.
  • While the game has a singular canon ending, there are a variety of paths there and differing configurations that will influence what characters are there in the ending.
  • Black and White is for fighitng unique targets, can't be disabled.
  • Limited modern day story that will introduce a bigger story in the hub.
  • Back eject is in.
  • Stuntman broke leg doing the mocap for one of the parkour flip moves.
  • Can wear multiple outfits for each character and can upgrade all of them.
  • All your base upgrades have tangible gameplay impacts.
 
Taidan jättää tämän AC:n ostamatta. Jos pelin kehittäjä ei osaa pitää sovituista päivistä kiinni niin pitäkööt tunkkinsa

Miksi se on niin vaikeeta julkaista peli sovittuna päivänä
Näissä pyörii niin isoja rahoja että joutuvat johdon paineesta keksimään hatusta jonkun päivämäärän jotta saadan ennakkotilaukset pyörimään, niin ja mitä aikaisempi tämä päivämäärä on niin sitä parempi ja nopeammin saadaan ennakkomyyntiä. Sitten tekevä tiimi painaa niska limassa pitkää päivää ja kun jossain vaiheeesa viimeistään tajutaan ettei peliä saada ulos ajallaan, niin siirretään julkaisua johonkin realistisempaan. Lopputuloksena loppuun poltetut työntekijät jotka pahimmassa tapauksesa pistetään vielä pihalle jos peli ei täytä sikariportaan naurettavia odotuksia myynnillisesti.
 
Juuri se, että pelaajilla ei ole yleensä juurikaan kärsivällisyyttä ja/tai sietokykyä viivästyksille, johtaa osaltaan siihen, että saadaan paskoja ja kiirehdittyjä pelejä. Toinen syy on tietysti se että pitää saada mahdollisimman pian tuote ulos että se tienaa rahaa. Ja sitäkin tienataan parhaiten juuri niiden hätähousujen lompakoilla.

Olisi kaikille parempi jos pelit, kuten muutkin tuotteet, tehtäisiin kunnolla eikä kiirehdittäisi kaupan hyllylle.
 
Juuri se, että pelaajilla ei ole yleensä juurikaan kärsivällisyyttä ja/tai sietokykyä viivästyksille, johtaa osaltaan siihen, että saadaan paskoja ja kiirehdittyjä pelejä. Toinen syy on tietysti se että pitää saada mahdollisimman pian tuote ulos että se tienaa rahaa. Ja sitäkin tienataan parhaiten juuri niiden hätähousujen lompakoilla.

Olisi kaikille parempi jos pelit, kuten muutkin tuotteet, tehtäisiin kunnolla eikä kiirehdittäisi kaupan hyllylle.

Paljonko noille pelin tekijöille sitten pitäisi antaa aikaa? Olisko tosiaan helpompaa jos tää AC Shadows nyt maaliskuussa 25 ja seuraava 2040. Mahtaisko 15 vuotta olla tarpeeksi pitkä aika tehdä peliä. Minusta ongelma on se että pelaajista on tullut liian vaativia eikä se, että liian kärsimättömiä.
 
Paljonko noille pelin tekijöille sitten pitäisi antaa aikaa? Olisko tosiaan helpompaa jos tää AC Shadows nyt maaliskuussa 25 ja seuraava 2040. Mahtaisko 15 vuotta olla tarpeeksi pitkä aika tehdä peliä. Minusta ongelma on se että pelaajista on tullut liian vaativia eikä se, että liian kärsimättömiä.
Aikaa pitää olla sen verran että tuote tulee valmiiksi. Sillä lailla se taitaa suuressa osaa muista aloista mennä että tuotteen pitää olla valmis että se myy mutta pelialalla julkaistaan keskeneräistä kikkaretta ja silti porukka ostaa kuin henki olisi siitä kiinni.

Minusta pelaajat on sekä kärsimättömiä että typerällä/väärällä tavalla vaativia, jolloin riittää että on vain jotain "vastinetta" rahalle, mikä tarkoittaa että helvetin iso maailma, jossa voi tehdä kourallista asiaa 150 tunnin ajan. Sitten tuskaillaan kun ei tule sitä seuraavaa osaa, jossa tehdään taas samaa 150 tuntia. Kyllä on tuskainen ihmisen osa.

Luulisi muutenkin että jos on "pelaaja", niin ei AC Shadowsin tai muun yksittäisen pelin myöhästyminen niin kauheasti haittaisi. Minulla ei ainakaan riitä tunnit päivässä kaiken pelaamiseen, niin että pitänyt karsia pelaaminen vain niihin eniten kiinnostaviin teoksiin. Ja jos oikeasti vain AC Shadows kiinnostaa, niin eikö sen odotusajan voi tehdä jotain muuta? Jos pelaaminen - tai siis AC Shadowsin pelaaminen - on ainoa asia mihin saa aikansa kulumaan, niin ehkä kannattaa miettiä että olisi muitakin harrastuksia.
 
Minusta ongelma on se että pelaajista on tullut liian vaativia eikä se, että liian kärsimättömiä.
Pelien hinnat ovat korkeita, joten on ihan ymmärrettävää, että ostaja on vaativa. Haluaa, että peli on viimeisen päälle kunnossa, kun siitä täyden hinnan maksaa, eikä mikään just ja just toimiva 'beta-versio'. Isot pelit ovat isoja projekteja ja projekteissa usein, melkein aina, tulee viivästyksiä. Sellaista se maailman meno nyt vaan on. Tämän takia en itsekään nykyään enää 'odota' mitään pelejä, koska julkaisut siirtyvät. Vasta siinä vaiheessa, kun tulee ilmoitus, että peli on mennyt kultaan, voi alkaa sitä omaa kalenteria miettimään, että missä kohtaa ne ylimääräiset vapaat pitää ja sille odotetulle pelille aikansa pyhittää.

AC Shadowsin julkaisu siirtyy, mutta peliä ei ole peruttu. Tulet siis pääsemään pelin pariin, kunhan se on valmis. Kärsivällisyyttä se vaan kysyy. Ja eikö se ole parempi, että peli on 'parhaassa mahdollisessa kunnossa', kun alat sitä pelaamaan?
 
Aikaa pitää olla sen verran että tuote tulee valmiiksi. Sillä lailla se taitaa suuressa osaa muista aloista mennä että tuotteen pitää olla valmis että se myy mutta pelialalla julkaistaan keskeneräistä kikkaretta ja silti porukka ostaa kuin henki olisi siitä kiinni.

Minusta pelaajat on sekä kärsimättömiä että typerällä/väärällä tavalla vaativia, jolloin riittää että on vain jotain "vastinetta" rahalle, mikä tarkoittaa että helvetin iso maailma, jossa voi tehdä kourallista asiaa 150 tunnin ajan. Sitten tuskaillaan kun ei tule sitä seuraavaa osaa, jossa tehdään taas samaa 150 tuntia. Kyllä on tuskainen ihmisen osa.

Luulisi muutenkin että jos on "pelaaja", niin ei AC Shadowsin tai muun yksittäisen pelin myöhästyminen niin kauheasti haittaisi. Minulla ei ainakaan riitä tunnit päivässä kaiken pelaamiseen, niin että pitänyt karsia pelaaminen vain niihin eniten kiinnostaviin teoksiin. Ja jos oikeasti vain AC Shadows kiinnostaa, niin eikö sen odotusajan voi tehdä jotain muuta? Jos pelaaminen - tai siis AC Shadowsin pelaaminen - on ainoa asia mihin saa aikansa kulumaan, niin ehkä kannattaa miettiä että olisi muitakin harrastuksia.
Taidan siirtyä muihin pelisarjoihin. Olen nyt AC 3 pelistä ostanut lähes jokaisen AC pelin. Eikä niistä muistaakseni mikään myöhästynyt näin paljon. Odyssey ja Valhalla olivat hyviä pelejä. Ja kyllä se pelin kesto ja maailman koko vaan on tärkeitä asioita pelissä. Ja mitä kauemmin peliä pitää odottaa niin kyllä sillon sen pitää näkyä myös peli kestossa.

Toki paljon riippuu siitä että mitä tällä ajalla tehdään. Toivottavasti aika menee itse tarinaan eikä.. teknilliseen puoleen. Ehkä väärä sana mutta en löytänyt sitä sanaa mielestä mitä haen. Mutta varmasti tiedätte mitä tarkoitan
 
Taidan siirtyä muihin pelisarjoihin. Olen nyt AC 3 pelistä ostanut lähes jokaisen AC pelin. Eikä niistä muistaakseni mikään myöhästynyt näin paljon. Odyssey ja Valhalla olivat hyviä pelejä. Ja kyllä se pelin kesto ja maailman koko vaan on tärkeitä asioita pelissä. Ja mitä kauemmin peliä pitää odottaa niin kyllä sillon sen pitää näkyä myös peli kestossa.

Toki paljon riippuu siitä että mitä tällä ajalla tehdään. Toivottavasti aika menee itse tarinaan eikä.. teknilliseen puoleen. Ehkä väärä sana mutta en löytänyt sitä sanaa mielestä mitä haen. Mutta varmasti tiedätte mitä tarkoitan
Näistä asioista sinänsä aika samaa mieltä kanssasi pelien keston suhteen. Jos peli on oikeasti hyvä, niin mitä pidempi, sen parempi. Mutta kyllä minä ainakin ymmärrän sen hyvin, että pelit myöhästyvät helposti vuodenkin nykyaikana. Ei se niin vaarallista ole, kun muuta pelattavaa löytyy pilvin pimein. Kannattaa jotenkin yrittää vaan sopeutua siihen, että kun isot AAA-pelit ovat nykyään lähes poikkeuksetta valtavia ohjelmalliselta kooltaan, on niissä silloin myös aivan valtavasti sellaisia muuttujia, mitä ei pystytä riittävästi ottamaan huomioon ensimmäisessä suunnitteluvaiheessa. Testaamiseen menee hurjasti aikaa ja resursseja ja noiden valtavien muuttujamäärien takia tulee sellaisia yllättäviä ongelmia väistämättä matkan varrella eteen, että niiden korjaaminen viivästyttää pelien lopullista valmistumista joskus todella paljon. Ei yksikään kehittäjä kiusallaan pelin valmistumista viivästytä, vaan takana on aina huoli siitä, että peli ei ole riittävän hyvässä kunnossa julkaistavaksi.

Toki niitä onnettomia esimerkkejäkin löytyy aivan liian paljon, joissa peli julkaistaan väkisin liian aikaisin, ja sitten sitä itketäänkin kärsimättömästi peliä odottaneiden pelaajien taholla kilpaa, kuinka surkeassa kunnossa peli julkaistiin. Itse otan ainakin paljon mieluummin vastaan pelin viivästymisen, jos sillä saadaan parempi ja viimeistellympi peli sitten julkaisussa, kuin, että kovasti odotettu peli julkaistaisiin keskeneräisenä ja bugisena kyhäelmänä vain, siksi, että jotkut kärsimättömät pelaajat eivät vaan kestä odottaa yhtä peliä.
 
Viimeksi muokattu:
Nokun löytyiski. Mä taidan sitten olla liian kaavoihin kangistunut mutta kun ei oikein ole sellaisia pelejä mitkä kiinnostaa. Ubisoftil oli kyllä se yks peli pari vuotta sitten.. en muista nimeä. Siihen piti tulla jatkoosa mutta se peruuttiin. Mutta se on toisen ketjun asioita


No kun noin muotoilit niin tajuan paremmin. Tai siis kyllä mä sen tajuan että peli vaatii paljon työtä. Varsinkin AAA luokan peli mutta silti vaan jotenki harmittaa. Ja tottakai. Onhan se kivempi pelata toimivaa peliä. Mietin vaan kun ei mulla koskaan ole ollut ongelmia AC pelien kanssa bugien suhteen :)
 
Viimeksi muokattu:
Ylös Bottom