Liikkuu vahvoja uutisia että Tencent ostaisi loputkin Ubisoftista. Omistavat jo nyt jotain osuutta.
Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)
Stanan kiinalaiset omistaa koko maailman kohta
Liikkuu vahvoja uutisia että Tencent ostaisi loputkin Ubisoftista. Omistavat jo nyt jotain osuutta.
Kieltämättä Tencentillä on sormet vähän kaikkialla. Remedyä omistavat 14%:llaStanan kiinalaiset omistaa koko maailman kohta
Kieltämättä Tencentillä on sormet vähän kaikkialla. Remedyä taisivat tukea (tai jopa omistaa?) isolla rahalla.
Jos toi toteutuu niin tuskin tullaan tällaisia AC-pelejä näkemään enää.
Sen verran huuruista anteeksi vaan että joutaa varmaan tonne https://forum.konsolifin.net/thread...etjuihin-joissa-ne-on-esitetty.60204/page-180 tämäSaako mutuilla foliohattuteorian? Voisiko nämä Ubin nykyiset ongelmat olla jopa osittain tarkoituksellisia että saadaan yhtiö tilaan, jossa se on sekä halvempi ostaa että siitä ollaan suostuvaisempia luopumaan? Eikös näitä tällaisia "kaappauksia" varten ole kaikenlaisia Elopeja ollut suomessakin ajamassa asioita haluttuun suuntaan? Tosin ehkä tuo Nokia-vertaus on väärä mutta siis ideana kuitenkin, että tehdään tarkoituksella tiettyjä tahoja hyödyntäviä päätöksiä.
Enkä minä tuohon teoriaan siis itse varsinaisesti usko mutta toisaalta en ihmettelisi jos jotain tuollaista taustalla olisikin.
No ehkäpä joo, mutta jos jatkan kysymyksellä: uskotko ettei yritysmaailmassa tosiaan tapahtuisi tällaista, missä yritystä ajetaan tarkoituksella sellaiseen jamaan, että se on suotuisaa jollekin tietylle taholle? Eihän tuo ole edes kauhean kaukana lobbauksen ideasta, mikä sekin on jopa ihan laillista hommaa. Mikä taas mielestäni on vähintäänkin kyseenalaista.Sen verran huuruista anteeksi vaan että joutaa varmaan tonne https://forum.konsolifin.net/thread...etjuihin-joissa-ne-on-esitetty.60204/page-180 tämä
Varmasti tuota tapahtuu yritysmaailmassa paljonkin, mutta en usko nyt tässä Ubisoftin tapauksessa kuitenkaan olevan kyse siitä. Ubisoft on ajautunut tähän tilanteeseen vuosien huonon johtamisen seurauksena. Vaikka jotkut koittavatkin nyt maalata sellaista mielikuvaa, että Ubisoftin alamäki olisi seurausta wokesta ja ties mistä, niin kyllä se on ollut jo pitkään alamäkeä. Jos katsoo vaikka Ubisoftin osakkeen hintaa, se oli vuonna 2018 huipussaan lähes 100 euroa ja tänä päivänä enää reilut 10 euroa. Jos keltä tahansa pelaajalta kysyy mitä tulee mieleen Ubisoftin peleistä, niin tuskin ainakaan kuulet sanoja tuore ja innovatiivinen.No ehkäpä joo, mutta jos jatkan kysymyksellä: uskotko ettei yritysmaailmassa tosiaan tapahtuisi tällaista, missä yritystä ajetaan tarkoituksella sellaiseen jamaan, että se on suotuisaa jollekin tietylle taholle? Eihän tuo ole edes kauhean kaukana lobbauksen ideasta, mikä sekin on jopa ihan laillista hommaa. Mikä taas mielestäni on vähintäänkin kyseenalaista.
Tässä kohtaa siis puhun yleisesti enkä enää Ubin tilanteesta. Lähinnä siis tuon reaktiosi takia kysyn, koska minun ymmärrykseni mukaan tuollainen on "arkipäivää" yritysmeiningeissä. Menee samaan kastiin kuin "verosuunnittelut" ja tuo jo mainittu lobbaus.
Näissä pyörii niin isoja rahoja että joutuvat johdon paineesta keksimään hatusta jonkun päivämäärän jotta saadan ennakkotilaukset pyörimään, niin ja mitä aikaisempi tämä päivämäärä on niin sitä parempi ja nopeammin saadaan ennakkomyyntiä. Sitten tekevä tiimi painaa niska limassa pitkää päivää ja kun jossain vaiheeesa viimeistään tajutaan ettei peliä saada ulos ajallaan, niin siirretään julkaisua johonkin realistisempaan. Lopputuloksena loppuun poltetut työntekijät jotka pahimmassa tapauksesa pistetään vielä pihalle jos peli ei täytä sikariportaan naurettavia odotuksia myynnillisesti.Taidan jättää tämän AC:n ostamatta. Jos pelin kehittäjä ei osaa pitää sovituista päivistä kiinni niin pitäkööt tunkkinsa
Miksi se on niin vaikeeta julkaista peli sovittuna päivänä
hyvin odotettu ja oikea päätös, omasta mielestäni sen verran buukattu kuukausi tuo helmikuu
Juuri se, että pelaajilla ei ole yleensä juurikaan kärsivällisyyttä ja/tai sietokykyä viivästyksille, johtaa osaltaan siihen, että saadaan paskoja ja kiirehdittyjä pelejä. Toinen syy on tietysti se että pitää saada mahdollisimman pian tuote ulos että se tienaa rahaa. Ja sitäkin tienataan parhaiten juuri niiden hätähousujen lompakoilla.
Olisi kaikille parempi jos pelit, kuten muutkin tuotteet, tehtäisiin kunnolla eikä kiirehdittäisi kaupan hyllylle.
Aikaa pitää olla sen verran että tuote tulee valmiiksi. Sillä lailla se taitaa suuressa osaa muista aloista mennä että tuotteen pitää olla valmis että se myy mutta pelialalla julkaistaan keskeneräistä kikkaretta ja silti porukka ostaa kuin henki olisi siitä kiinni.Paljonko noille pelin tekijöille sitten pitäisi antaa aikaa? Olisko tosiaan helpompaa jos tää AC Shadows nyt maaliskuussa 25 ja seuraava 2040. Mahtaisko 15 vuotta olla tarpeeksi pitkä aika tehdä peliä. Minusta ongelma on se että pelaajista on tullut liian vaativia eikä se, että liian kärsimättömiä.
Pelien hinnat ovat korkeita, joten on ihan ymmärrettävää, että ostaja on vaativa. Haluaa, että peli on viimeisen päälle kunnossa, kun siitä täyden hinnan maksaa, eikä mikään just ja just toimiva 'beta-versio'. Isot pelit ovat isoja projekteja ja projekteissa usein, melkein aina, tulee viivästyksiä. Sellaista se maailman meno nyt vaan on. Tämän takia en itsekään nykyään enää 'odota' mitään pelejä, koska julkaisut siirtyvät. Vasta siinä vaiheessa, kun tulee ilmoitus, että peli on mennyt kultaan, voi alkaa sitä omaa kalenteria miettimään, että missä kohtaa ne ylimääräiset vapaat pitää ja sille odotetulle pelille aikansa pyhittää.Minusta ongelma on se että pelaajista on tullut liian vaativia eikä se, että liian kärsimättömiä.
Taidan siirtyä muihin pelisarjoihin. Olen nyt AC 3 pelistä ostanut lähes jokaisen AC pelin. Eikä niistä muistaakseni mikään myöhästynyt näin paljon. Odyssey ja Valhalla olivat hyviä pelejä. Ja kyllä se pelin kesto ja maailman koko vaan on tärkeitä asioita pelissä. Ja mitä kauemmin peliä pitää odottaa niin kyllä sillon sen pitää näkyä myös peli kestossa.Aikaa pitää olla sen verran että tuote tulee valmiiksi. Sillä lailla se taitaa suuressa osaa muista aloista mennä että tuotteen pitää olla valmis että se myy mutta pelialalla julkaistaan keskeneräistä kikkaretta ja silti porukka ostaa kuin henki olisi siitä kiinni.
Minusta pelaajat on sekä kärsimättömiä että typerällä/väärällä tavalla vaativia, jolloin riittää että on vain jotain "vastinetta" rahalle, mikä tarkoittaa että helvetin iso maailma, jossa voi tehdä kourallista asiaa 150 tunnin ajan. Sitten tuskaillaan kun ei tule sitä seuraavaa osaa, jossa tehdään taas samaa 150 tuntia. Kyllä on tuskainen ihmisen osa.
Luulisi muutenkin että jos on "pelaaja", niin ei AC Shadowsin tai muun yksittäisen pelin myöhästyminen niin kauheasti haittaisi. Minulla ei ainakaan riitä tunnit päivässä kaiken pelaamiseen, niin että pitänyt karsia pelaaminen vain niihin eniten kiinnostaviin teoksiin. Ja jos oikeasti vain AC Shadows kiinnostaa, niin eikö sen odotusajan voi tehdä jotain muuta? Jos pelaaminen - tai siis AC Shadowsin pelaaminen - on ainoa asia mihin saa aikansa kulumaan, niin ehkä kannattaa miettiä että olisi muitakin harrastuksia.
Näistä asioista sinänsä aika samaa mieltä kanssasi pelien keston suhteen. Jos peli on oikeasti hyvä, niin mitä pidempi, sen parempi. Mutta kyllä minä ainakin ymmärrän sen hyvin, että pelit myöhästyvät helposti vuodenkin nykyaikana. Ei se niin vaarallista ole, kun muuta pelattavaa löytyy pilvin pimein. Kannattaa jotenkin yrittää vaan sopeutua siihen, että kun isot AAA-pelit ovat nykyään lähes poikkeuksetta valtavia ohjelmalliselta kooltaan, on niissä silloin myös aivan valtavasti sellaisia muuttujia, mitä ei pystytä riittävästi ottamaan huomioon ensimmäisessä suunnitteluvaiheessa. Testaamiseen menee hurjasti aikaa ja resursseja ja noiden valtavien muuttujamäärien takia tulee sellaisia yllättäviä ongelmia väistämättä matkan varrella eteen, että niiden korjaaminen viivästyttää pelien lopullista valmistumista joskus todella paljon. Ei yksikään kehittäjä kiusallaan pelin valmistumista viivästytä, vaan takana on aina huoli siitä, että peli ei ole riittävän hyvässä kunnossa julkaistavaksi.Taidan siirtyä muihin pelisarjoihin. Olen nyt AC 3 pelistä ostanut lähes jokaisen AC pelin. Eikä niistä muistaakseni mikään myöhästynyt näin paljon. Odyssey ja Valhalla olivat hyviä pelejä. Ja kyllä se pelin kesto ja maailman koko vaan on tärkeitä asioita pelissä. Ja mitä kauemmin peliä pitää odottaa niin kyllä sillon sen pitää näkyä myös peli kestossa.
Toki paljon riippuu siitä että mitä tällä ajalla tehdään. Toivottavasti aika menee itse tarinaan eikä.. teknilliseen puoleen. Ehkä väärä sana mutta en löytänyt sitä sanaa mielestä mitä haen. Mutta varmasti tiedätte mitä tarkoitan