Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Assassins Creed Shadows

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja HideoMiyamoto
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
No mutta kun se ongelma ei koskaan ole ollut se Yasuke mutta jotenkin siihen aina päädytään :) Tai no varmaan joilleki Yasuke on ongelma mutta olkoot ne möröt jossain luolissaan, en usko että täälläkään on yhtään sellasta foorumistia jotka kokee mustan hahmon ja naisen olevan ongelma.

Ongelma on ihan se immersio, jos mietitään vaikka Tsushimaa joka pursusi sen ajan autenttista henkeä. Niin tässä löytyy virheitä sieltä täältä. Eikö se ole kaikkien etu että pelin runko ja asetelma on kunnossa? Ubi tekee asiat laiskasti ja siitä saavat kakkaa niskaan. Haluaisin esim pelaajana vaikka samalla oppia Japanin rikkaasta kulttuurista AC-pelin tyypillisen juonikuvion ulkopuolelta, mutta jos se on tehty pisin peppua niin en voi luottaa siihen. Tsushimasta jopa opin asioita.

Tätä voi verrata vaikka loistavaan Shogun-sarjaan. Olisiko se saanut ylistystä jos se ois tehty Ubin tyyliin laiskasti virheitä sisältäen? Tuskin. Toki tv-sarjana varmaan vähän vapauksia siellä täällä jotta sarja toimii ja menee eteenpäin mutta se runko ja aikakauteen liittyvät asiat just tismalleen oikein.

Mitä tulee tuohon "no mitä se haittaa, älä käytä niit optioita". Juu näinhän se on, eihä niitä tartte käyttää. Olen takajalkojen varassa siksi, esim Veilguardiin liittyen, että jos jo hahmoeditorissa on noin, niin mitä muuta pelistä löytyy jota ei sitten voi välttää tai kiertää? Onko esim. tarina, dialogivaihtoehdot jne. tehty samalla ajatuksella? DA:Origins oli aika hyvä omaan makuun, välillä aika traagisia jopa synkkiä juonenkäänteitä. Onko tässä sellaisia vai onko kaikki kirjoitettu ns. turvallisesti ettei vaan kukaan koe tulleensa loukatuksi. Dragon Agen lore kun on aika synkkä loppupeleissä.

Tiedän että itseäni se vain ärsyttäisi ja se on tietty mun ongelma, haluaisin uppoutua hyvään tarinaan ja toimintaan, mutta jos dialogi yms ihan vaan puhtaasti ärsyttää niin repisin hiukset päästäni ja kämmen tulisi takaraivosta läpi. Jos joku odottaa Veilgurdia innoissaan niin totta kai saa olla innoissaan. Toivottavasti peli maistuu :) Mielelläni luen siitäkin sitten pelaajien kommentteja, jos vaikka luuloni osoittautuu vääriksi.
No mutta edelleenkin? Miksi tämän osan pitää tehdä kaikki viimeisen päälle autenttisesti jos sarjan muutkaan osat ei ole niin tehneet? Ei tämän ole tarkoitus olla Shoguniin verrattava tuotos realistisuudessaan. Mikä tässä siis eroaa sarjan aiemmista osista tuolta osin?

Ja kannattaako esim ton DA:n kanssa tehdä ennalta päätös, että pelistä löytyy jotain ”kamalaa” sen takia, että pelin hahmoluonnissa on enemmän vaihtoehtoja? Eikö tuo ole aika ennakkoasenteista? Sama homma tämän AC:n kanssa? Aika pieniä ”virheitä” nuo minun silmissäni on ollut eikä me tiedetä kokonaisuudesta vielä oikeasti yhtään mitään. Mutta peli on tuomittu jo täysin tässä vaiheessa.
 
Miksi se on sinulle ongelma jos se on minun henk.koht asia jonka kautta vaikka ihan odotan että millainen peli se lopulta on?
Eihän se ole ongelma yrittää ymmärtää, kun esität asioita, jotka ovat mielestäsi väärin, että miksi näin on. Samoin kuin halu ymmärtää, miksi yksi peli on huono oletetun historiallisen epätarkkuuden vuoksi, kun toisessa, jota kehutaan, on tismalleen samat ongelmat.
 
No mutta edelleenkin? Miksi tämän osan pitää tehdä kaikki viimeisen päälle autenttisesti jos sarjan muutkaan osat ei ole niin tehneet? Ei tämän ole tarkoitus olla Shoguniin verrattava tuotos realistisuudessaan. Mikä tässä siis eroaa sarjan aiemmista osista tuolta osin?

Ja kannattaako esim ton DA:n kanssa tehdä ennalta päätös, että pelistä löytyy jotain ”kamalaa” sen takia, että pelin hahmoluonnissa on enemmän vaihtoehtoja? Eikö tuo ole aika ennakkoasenteista? Sama homma tämän AC:n kanssa? Aika pieniä ”virheitä” nuo minun silmissäni on ollut eikä me tiedetä kokonaisuudesta vielä oikeasti yhtään mitään. Mutta peli on tuomittu jo täysin tässä vaiheessa.
Onhan se ennakkoasenteista myönnän. Veilguard ei vaan ole saanut mitään kipinää syttymään vaikka sarjan fani olenkin. Tuolla editissä mainitsinkin että jotenkin Andromeda fiilikset ja se peli oli itselle tosi iso pettymys.

Menee tämä DA keskustelu ihan väärään ketjuun kyllä :)

Jotenkin tuntuu että oon saanu tässä AC-keskustelussa pahiksen viitan. Loppupeleis helvettiäkö minä tiedän mistään. Luulin pitäväni Tsushimaa historiatarkkana mutta kuten @FleeingNevada osoitti, niin olin väärässä. En ota tähän enää kantaa. Katotaan mimmone sieltä tulee ja mennää sillä. Ehkä se on pelinä iha hyvä lopulta, Ubisoftista studiona oon omaa mieltä ja sitä kukaan ei muuta :)
 
Viimeksi muokattu:
Ylös Bottom