Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Assassin's Creed Shadows

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja HideoMiyamoto
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
En tajua miksi tätä asiaa puidaan jostain osakkeenomistajien näkökulmasta ja vieläpä niin, että pohjana on selvästi pelaajille suunnattu viesti: "näin paljon teitä pelaajia on, kiitos". Ei sen kummempaa.

Luulisi että osakkeenomistajille olisi ihan omat viestintäkanavat olemassa ja että siellä nähtävä data olisi jotain ihan muuta.
Juu pelaajille se varmasti olikin tarkoitettu, en edes muista tiedä mistä tässä nyt on kyse enkä halua alkaa kahlaamaan taaksepäin kun haluan takaisin peliin :D Itselle tää on selkeesti paras AC pitkään aikaan, olin ennen julkaisua hyvinkin skeptinen, jopa negatiivinen, olin näiden clickbait videoiden uhri.

Onhan tässä toki paljon marmatettavaakin, esim, en tykkää tuosta scout ideasta, niitä on välillä pakko käyttää jotta löytää questimarkkerit yms. Stealth menee välillä rikki, en ole viel löytänyt varmaa tapaa triggeröidä sen rikkoutumista.

Moni varmasti mielellään pyörittelee noita lukuja ihan huvikseenkin, joitakin kiinnostaa spekuloida miten sen Ubisoftin nyt käy, ostaako Tencent sen yms. Osakkeenomistajille on tietty täysin omat väylät joista ne saa kaikki tiedää sentilleen.

Peliä nyt 8 tuntia pelattu PS5 ja alkaa uhkaavasti tulemaan jo ensimmäisiä merkkejä mielenkiinnon loppumisesta. Isoin syy tähän on toi kun tehtävässä etsittävä tyyppi on hirveen työn takana edes löytää. Kylässä (mikä tehty hienosti) on sata samanlaista mökkiä ja jossain niistä sisällä kyyhöttää se kenet pitää löytää. Youtubesta pitäny kattella että missä hitossa se on.

Hyvää tässä on kyllä Ghost of Tsushima ja RDR2 peleistä tutut jutut. Toi on myös hyvä kun tehtävässä voi automaatilla laittaa kävelemään hahmon perässä.
Juu oli sama ongelma. Scouteilla löys, muuten ei mitää markkeria enkä ois koskaa löytänyt.
 
Ei niiden ihmisten löytäminen nyt kauhean vaikeaa ole. Sen kun pidät L2 pohjassa ja etsit sinistä pistettä, kun olet vähänkään lähellä sitä aluetta jossa sen pitäisi olla.
 
Ilmeisesti tuo päällä voi jäädä joku trophy saamatta mutta käsitin, että se liittyy noiden scouttien käyttöön. Sen voi napata tuo tila pois päältä ja laittaa takaisin jos niin haluaa tehdä. Ite tykkään kuitenkin, että joutuu itse vähän miettimään ja hakemaan noita tehtäviä niin en ole laittanut tuota päälle.
 
Peliä nyt 8 tuntia pelattu PS5 ja alkaa uhkaavasti tulemaan jo ensimmäisiä merkkejä mielenkiinnon loppumisesta. Isoin syy tähän on toi kun tehtävässä etsittävä tyyppi on hirveen työn takana edes löytää. Kylässä (mikä tehty hienosti) on sata samanlaista mökkiä ja jossain niistä sisällä kyyhöttää se kenet pitää löytää. Youtubesta pitäny kattella että missä hitossa se on.

Hyvää tässä on kyllä Ghost of Tsushima ja RDR2 peleistä tutut jutut. Toi on myös hyvä kun tehtävässä voi automaatilla laittaa kävelemään hahmon perässä.
Sama vähän itseä myös alkaa vähän puuduttaa muutaman päivän tauko niin taas maistuu.
 
Enkös juuri sanonut ettei kannata nyt ihan kirjaimellisesti ottaa. Oletan pointin tulleen asiasta ihan hyvin selväksi.
Sehän siinä juuri olikin ongelma että se pointti jäi alunperin epäselväksi koska Witcher on nimenomaan kaikista mahdollisista open worldeistä se, johon AC-pelejä ei ihan heti vertaisi.
 
Tuota kohteiden löytämisen vaikeutta en ihan nyt ymmärrä. Scouteilla löytää kartasta ne ja paikan päällä L2 näyttää mielestäni hyvinkin helposti ja nopeasti ne. Vai ymmärsinkö väärin nyt jotain? Kovin alussa tässä toki vasta ollaan, kun ei ole pelaamiselle oikein aikaa.

Tuo tukikohdan rakentelu/päivittäminen jotenkin tuntuu ehkä heikoimmalta asialta tällä hetkellä. Sinänsä ajatuksessa ei ole mitään vikaa, mutta toteutus jättää vaan kovin kylmäksi.

Sehän siinä juuri olikin ongelma että se pointti jäi alunperin epäselväksi koska Witcher on nimenomaan kaikista mahdollisista open worldeistä se, johon AC-pelejä ei ihan heti vertaisi.
Voi taivas ja pari muuta sellaista :D kirjoitin, että sarjan kehityksen suunta on ollut KOHTI Witcherin tyylistä peliä. Eli kauemmaksi perinteisestä AC:sta. En sen enempää niitä mielestäni verrannut. Olisi siihen varmasti voinut valita muutaman kymmentä muutakin peliä, mutta ei edelleenkään ollut asian pointti, kunhan nyt jonkun heitin.
 
Hyvin menee ja hyvä niin.

"Ranskalaisjulkaisija kertoi lisäksi Assassin’s Creed Shadowsin ensimmäisen päivän myyntilukujen ylittäneen Assassin’s Creed Valhallan julkaisumyynnit. Vuonna 2020 ilmestyneen Valhallan julkaisun yhteydessä Ubisoft kuvasi peliä koko yhtiön historian menestyksekkäimmäksi pc-julkaisuksi, joten Shadows vaikuttaa olevan valtaisa menestys. "

 
Hyvin menee ja hyvä niin.

"Ranskalaisjulkaisija kertoi lisäksi Assassin’s Creed Shadowsin ensimmäisen päivän myyntilukujen ylittäneen Assassin’s Creed Valhallan julkaisumyynnit. Vuonna 2020 ilmestyneen Valhallan julkaisun yhteydessä Ubisoft kuvasi peliä koko yhtiön historian menestyksekkäimmäksi pc-julkaisuksi, joten Shadows vaikuttaa olevan valtaisa menestys. "

On kyllä ansainnut nämä myynnit kaiken sen jälkeen mitä tämä sai osakseen ennen julkaisua. Kaiken lisäksi on kyllä loistava pelikin. Toki itellä on vasta suht alussa oma peli mutta tämän perusteella mitä olen ehtinyt pelata, on tällä mahdollisuus olla jopa sarjan paras peli.
 
On kyllä ansainnut nämä myynnit kaiken sen jälkeen mitä tämä sai osakseen ennen julkaisua. Kaiken lisäksi on kyllä loistava pelikin. Toki itellä on vasta suht alussa oma peli mutta tämän perusteella mitä olen ehtinyt pelata, on tällä mahdollisuus olla jopa sarjan paras peli.
Samaa mieltä. Tämä maistuu kyllä erittäin hyvältä. Juoni maistuu, näyttää hyvältä, pyörii hyvin ja taistelukin on kivaa. Ainut miinus, minkä joku mainitsikin, on tuo tukikohdan rakentaminen, sen olisi voinut paremmin toteuttaa. Muuten ei kyllä ole mitään valittamista. :)
 
On kyllä ansainnut nämä myynnit kaiken sen jälkeen mitä tämä sai osakseen ennen julkaisua. Kaiken lisäksi on kyllä loistava pelikin. Toki itellä on vasta suht alussa oma peli mutta tämän perusteella mitä olen ehtinyt pelata, on tällä mahdollisuus olla jopa sarjan paras peli.
Eli tälle kävi samalla tavalla, kuin Star Wars: Outlawsille. Kauheesti haukuttiin ennen julkaisua ja etsittiin väkisin kaikkia vikoja, mutta sitten sieltä paljastuikin hyvä peli. Pitää varmaan tämä joskus itsekkin ostaa, kun ehtii enemmän pelailemaan.
 
Täällä myös tuli palattua sarjan pariin, Valhalla edellinen mihin koskenut, se jäi kesken laajuuden takia ja combat ei maistunut siinä. Shadowsissa taistelu näin alkuun on vaikuttanut paremmalta, mutta hahmon liikuttaminen tuntuu edelleen turhan hätäiseltä, esim. muutaman kerran käynyt niin että haluan vain käärön poimia kämpän nurkasta, niin hahmo päättää pompata ikkunasta ulos. Ja kyllähän tämä muutenkin edelleen on hyvin paljon sitä mitä aiemmat AC:t niin hyvässä kuin pahassa. Perus pleikkarilla ympärisöt ovat todella nättejä ja muutenkin tuntuu hyvin pyörivän.
 
Hyvin menee ja hyvä niin.

"Ranskalaisjulkaisija kertoi lisäksi Assassin’s Creed Shadowsin ensimmäisen päivän myyntilukujen ylittäneen Assassin’s Creed Valhallan julkaisumyynnit. Vuonna 2020 ilmestyneen Valhallan julkaisun yhteydessä Ubisoft kuvasi peliä koko yhtiön historian menestyksekkäimmäksi pc-julkaisuksi, joten Shadows vaikuttaa olevan valtaisa menestys. "

En nyt hakemalla hae jotain negatiivista mutta mietityttää kyllä että mistä Shadowsin myyntiluvut on tuohon uutiseen saatu? Uutisessa siis sanotaan että:

"Ubisoft kertoo Assassin’s Creed Shadowsin ylittäneen kahden miljoonan pelaajan rajapyykin vain kolme päivää julkaisunsa jälkeen. Yhtiön mukaan Shadows on näin ollen ohittanut Assassin’s Creed Originsin ja Assassin’s Creed Odysseyn julkaisumyyntiluvut."

"Näin ollen" viittaisi siihen, että aiemmin mainittu asia kertoisi tuon jälkimmäisen mutta miten pelaajamääristä saadaan yhtäkkiä myyntiluvut? Lähteeksi on sanottu vain Ubisoft mutta en minä löytänyt eilen Googlella mitään lukuja Ubin tästä antaneen.

Kokeilin nyt uusiksi googlata ja mistään muusta ei tule osumia kuin pelaajamääristä. Myyntilukuja ei löydy.

Minä soisin mieluusti Ubille että tämä olisi myydyin sarjan peli mutta sitä tietoa ei tietääkseni ole.

Shadowsissa taistelu näin alkuun on vaikuttanut paremmalta, mutta hahmon liikuttaminen tuntuu edelleen turhan hätäiseltä, esim. muutaman kerran käynyt niin että haluan vain käärön poimia kämpän nurkasta, niin hahmo päättää pompata ikkunasta ulos.
Tämä on kyllä aika monessakin pelissä ongelmana, varsinkin hätäisemmissä tilanteissa: näppäinkehotteita on joka puolella ja yleensä juuri joku "hyppy-" tai "lataus-nappi" tekee montaa asiaa. Esimerkiksi Fortnitessä neliö/X lataa aseen, auttaa tiimikaverin maasta tai menee autoon. Aika usein on tilanteita että kaveri konttaa maassa auton vieressä kun aseessa on vajaa lipas. Toivo siis neliötä/X:ää painaessa ettei ruudulla ole sillä hetkellä väärä kehoite näkyvillä. :D

Tuttua kyllä myös nimenomaan AC-pelien "ukko menee seinälle/ikkunasta vaikka piti tehdä jotain muuta"-hyppely.
 
*naputtaa kylttiä*

 
Tuota kohteiden löytämisen vaikeutta en ihan nyt ymmärrä. Scouteilla löytää kartasta ne ja paikan päällä L2 näyttää mielestäni hyvinkin helposti ja nopeasti ne. Vai ymmärsinkö väärin nyt jotain? Kovin alussa tässä toki vasta ollaan, kun ei ole pelaamiselle oikein aikaa.
Tämä just, mielestäni tehty hyvin, kunhan vaan muistaa L2-nappia käyttää suht ahkerasti. Ilmeisesti riittää, että on muutaman sadan metrin säteellä kohteesta niin kohteen ilmaiseva merkki alkaa näkymään. Eräässäkin paikassa, missä piti nitistää 3 tietyn tyyppistä vihua, ei ois ilman tuota ominaisuutta tullut ehkä mitään. Tai ainakin siihen ois mennyt rutkasti aikaa. Eikös aikaisemmissa osissa ollut vaihtoehtona saman asian toteuttamiseen käyttää lintua tms?
 
Ylös Bottom