Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Assassin's Creed Shadows

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja HideoMiyamoto
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Tuli tässä mieleen että jos konsolilla pelaat TV:n kautta niin kannattaa tarkistaa että on TV:n asetuksista 'Game Mode' päällä. Olen huomannut useammalla kaverilla kenellä olen pelannut ja järkyttynyt siitä kuinka he eivät huomaa sitä että eivät ole laittaneet sitä päälle joten liikkumisestä voi tulla hyvinkin mielenkiintoista input lagin takia varsinkin jos ohjauksessa on paljon deadzonea muutenkin.

Ihan hyvä vinkki kaikille jos ei porukka ole tajunnut sitä laittaa päälle.
Tutulla oli tuo päällä ja ihmettelin että miksi pelaa sen kanssa, niin televisio oli sellainen että se aina laittoi sen päälle automaattisesti kun television käynnisti. Se ei siis ikinä säilyttänyt sitä asetusta ja hän ei jaksanut joka kerta käydä sitä valikosta laittamassa päälle. Ymmärsin, sillä olihan tuo ihan järkyttävän paskaa suunnittelua tv:n valmistajalta. Siitä tosin aikaa ja nykyään järkevämpi tv, joka säilyttää asetukset sisääntuloissa niin kuin kuuluukin.

Pitäisi ehkä käydä specsaversilla, mut mä en ainakaa huomaa eroa gamemode tai joku muu välillä, ehkä se sit pätee enemmänkin jos pelaa jotain 1st person shooter/online räisköntöjä jossa sillä on jotain merkitystä kuten input lag jne, mut tuskin nyt niinkää jossain yksinpeleissä.
Tuo on ainakin itselle sellainen juttu että sitä ei pelkästään edes näe vaan sen tuntee ohjatessaan pelihahmoa. Jos ei huomaa eroa modeja vaihtaessa niin ehkä mode on huono tai sitten meissä ihmisissä on eroja.

Joo sama tääl, uus töllö ku tuli hommattua ja testattua niin gamemoden ja hdr/4k mikälie välillä värit on haaluja vaikka kuinka siinä yritti säädellä, jos ero olisi tosiaan yöllä ja päivällä sen sulavuuden suhteen ehkä sit vois uhrata haalumman kuvan, varmasti jossain kalliimmis töllöis sit toi gamemodeki näyttää hyvältä mut ei ainakaa tässä mun halpis töllös.
Ainakin omissa Samsungin televisioissa on mahdollista säätää kaikkia asetuksia erikseen. Se sulavuus (jonka kautta saa myös "pelitilan") on oma asetuksensa ja sitten on äänet, värit ja kaikki muu ominaan. Kuvan saa siis sekä sulavaksi (eli ilman "parannuksia") että värit kohdalleen.

Tosin en ihan varma ole että vaikuttaako se värien säätö viiveeseen jotenkin koska käytän aina "naturalia", joka mielestäni meinaa ettei ole mitään säätöjä. Näyttää parhaalta myös tv-sisällössä koska kaikki muu muuttaa sitä alkuperäisen sisällön ulkonäköä joksikin muuksi.

Onhan niissä telkkareissa toki eroja, veikkaisin että vanhemmat telkkarit kärsii tästä input lagi ongelmasta enemmän ja uusimmissa ei välttämättä tarvitse pitää sitä 'Game Modea' päällä. Ja mielestäni juuri 3rd person action/adventureissa ja räiskinnöissä tuo inputlag korostuu kaikista eniten.

Ja mitä tulee tuohon HDR:ään, olen huomannut että se on omalla televisiolla ihan kuraa niin olen sen ottanut pois päältä Xbox- asetuksista niin se ei aktivoi sitä päälle automaattisesti tai muuta sellaista. Ja on juurikin tuollaista harmaata mössö mitä tuossa @Remeded kuvaili. Halvemmissa telkkareissa tuo HDR ei vain yksinkertaisesti toimi niin kuin pitäisi vaikka kuinka säätäisit kuva-asetuksia. Itsellänikin oli päällä vuoden päivät kunnes tajusin ottaa pois ja SDR kuva tilalle mikä oli huomattavasti paremman näköinen ja hyvin toteutettu tässä televisiossa.

Tässä toinen asia mitä porukan kannattaa kokeilla, eli kytkeä pois konsolin asetuksista HDR jos omistat halvemman television.

Myös https://www.avforums.com/forums/ kannattaa käydä katsomassa oman televisiomallin kuva-asetukset esim. televisiomallin hakusanalla (malli+settings) koska televisioiden tehdasasetukeet on myös yleensä ihan kuraa ellei ole kalliimpi televisio missä on kalibroinnit ja säädöt laitettu kuntoon. Eikä toki ole kalleimmissakaan televisioissa kiveen kirjoitettu asia että olisi asetukset defaulttina kunnossa.

Viimeksi muokattu:
Telkkareille oli oma ketju.

Tuli tässä mieleen että jos konsolilla pelaat TV:n kautta niin kannattaa tarkistaa että on TV:n asetuksista 'Game Mode' päällä. Olen huomannut useammalla kaverilla kenellä olen pelannut ja järkyttynyt siitä kuinka he eivät huomaa sitä että eivät ole laittaneet sitä päälle joten liikkumisestä voi tulla hyvinkin mielenkiintoista input lagin takia varsinkin jos ohjauksessa on paljon deadzonea muutenkin.

Mulla on LG 4k led hybridi televisio missä on joku hgig yms ja game mode erikseen näyttää mm FPS sun muuta asetuksissa en ole niitä koskaan kokeillut muuttaa. Televisiossa itsessään luki että game mode on tehty ps5 ja uusimmat Xbox konsolit huomioiden eli sellainen tapaus.

Nyt tänään illalla tarkoitus kunnolla kokeilla tätä peliä siis ajan kanssa. Tänään aamulla pelasin reilun tunnin. Kävin pari synchronisation paikkaa aukaisee niitä joku 8 vasta käynyt. Level 6 on hahmo että tosiaan alussa olen. Eilen valitin ettei ole tehtäviä mutta huomasin sieltä listasta että olikin siellä alhaalla missä on se vihollisista muodostuva ympyrä niin sitä kautta piti mennä tehtävään jotta pääsin etenemään. Ja nyt tosiaan huomasin että niitä side questeja on samalla tavalla kuin vanhenmissakin eli niitä huutomerkkejä kartalla. Nyt illalla pelaan pari sellaista pois koska ne näkyy kartalla. Se on kyllä sanottava että tähän mennessä kieltämättä sekavin aloitus assassin creed sarjassa ettei oikein tosiaan meinaa löytää sellaista rytmiä tehtäville yms. Esim odyssey ole selvästi kultaiset yms lisätehtävät kartalla ja aina oli helppo vetää eri sessio missä pelasi niitä pois. Yms. Tässä on jotenkin toistaiseksi näkynyt vasta 4 kpl huutomerkkejä mikä aiheuttaa hämmennystä itsessä koska MINÄ haluan tehdä nekin side questit ja joka tapauksessa tästä pelistä aion pelata ajan kanssa kaiken pelattavan pois. Myös lisäosat tulevaisuudessa. Siksi olisi erinomaista että alkaisi itse jonkun rytmin ja tajun saada tähän peliin kun nyt on kaikki tosi sekavaa ollut ensimmäiset 6h. Ja olen varma että peli on jo alkanut tuossa ajassa. Siksi harmittaa että vieläkin asioiden kanssa ihan hukassa.

Edittiä sen verran että kiitos noista vinkeistä ylempänä tehtävät välilehti sun muut. Nyt tosiaan alkaa tajuta että sieltä löytää ne ja pitää erikseen klikata aktiiviseksi. Juurikin on yksi salamurha tehtävä auki itse asiassa ensimmäinen. Yhden ole aiemmin vahingossa tappanut koska oli punaisena.

Mä tuossa pelasin Yasukella pari tehtävää ja jotenki oli kyllä kömpelön oloinen tai sitten olen vaan tottunut Naoe hahmolla pelaamaan. Yasuke tuntuu olevan jotenki kömpelöin hahmo koko sarjassa. Huomasin sen siinäkin kun yritin kiivetä niihin tähystyspisteisiin joita on ympäri karttaa (unohdin sen oikean nimen)

Mulla on LG 4k led hybridi televisio missä on joku hgig yms ja game mode erikseen näyttää mm FPS sun muuta asetuksissa en ole niitä koskaan kokeillut muuttaa. Televisiossa itsessään luki että game mode on tehty ps5 ja uusimmat Xbox konsolit huomioiden eli sellainen tapaus.
Pelistähän jopa tuli nautittava kun laittoi sen guided exploration päälle. Meinaan ei helv. Millaista tuskaa oli ennen tätä asetusta. Nyt alkaa sujumaan.

Viimeksi muokattu:
Kyllä vain tätä hetkeä on odotettu. Laitoin sen guided exploration jutun päälle 6h pelin jälkeen ja nyt 8h savegame kohdalla voi sanoa että nyt tiedän miten sitä pelataan yms.
Miten onko tässä odotettavissa kohtaa missä joutuu "grindaamaan" tasoja samalla tavalla kun esim odyssey?.
Siis ei minua haittaa kunhan on vain mielekästä tekemistä niin mielellään sitä tasoa nostaa vaikka se yhtä tuskaa toisinaan on. Nyt olen lvl 8 eli ei vielä häävi ninja mutta oppii koko ajan.
Enää ei oikeastaan tuossa pelissä harmita mikään muu kuin se että A jos haluat mennä ja kokea esim jalkaisin pitkin poikin vuoria ja mäkiä /metsiä. Niin ei onnistu. Koska tämä NINJA liukuu ja slaidaa pienemmätkin epätasaisuudet. En muuta OIKEASTI isoa ongelmaa huomaa enää kun sai asetukset vain kohdilleen.
Huomenna sunnuntai , ja tiedän kyllä mitä teen .
Sen verta vielä edittiä että itse skippasin miragen koska se oli liian lyhyt mielestäni kun tutkin asiaa. Pelannut olen Black flag,origins,odyssey Valhalla ennen tätä ja siis kaikki läpi niin että melkein kaikki jos ei jopa kaikkia sivutehtäviä niin tehty. Sarjan suuri fani olen ja oikeasti mikään muu ole niin mahtavaa kuin seikkailla pitkin poikin eri historian aika jaksoilla ja nostaa hahmon tasoa hitaasti mutta varmasti.
Tää shadows pisti vihaksi aluksi koska pelasin ilman guided modea. Kun sen laittoi päälle , peli alkoi luistamaan toden teolla. Ja nyt tästä jopa oikeasti nauttii ja nyt on se sama tunne että odottaa jo seuraavaa kertaa. Ja se on hyvä se.

Juu...u. mulla kesti +11h pelata peli siihen saakka että saa valita kummalla pelaa. Eli nyt on siinä kohtaa kun pelin henkilöt törmäävät kunnolla. Ja vasta taso 11.
Ihmettelin kun katsoin tehtäviä ja niissä oli vaatimuksena 16 ja 18. Eli olisi varmaan enemmän pitänyt saada alussa tasoa nousemaan.
Millaisissa tasoissa te olitte tässä vaiheessa peliä???,koska pelihän varmaan on toki alussa kun nyt vasta tuli tuo mahdollisuus valita kummalla pelaa. Eli ei varmaan kannata stressata vielä.

Juu...u. mulla kesti +11h pelata peli siihen saakka että saa valita kummalla pelaa. Eli nyt on siinä kohtaa kun pelin henkilöt törmäävät kunnolla. Ja vasta taso 11.
Ihmettelin kun katsoin tehtäviä ja niissä oli vaatimuksena 16 ja 18. Eli olisi varmaan enemmän pitänyt saada alussa tasoa nousemaan.
Millaisissa tasoissa te olitte tässä vaiheessa peliä???,koska pelihän varmaan on toki alussa kun nyt vasta tuli tuo mahdollisuus valita kummalla pelaa. Eli ei varmaan kannata stressata vielä.
Taisin olla tuossa kohden lv18, tunteja joku 10. Olin vaan tutkinut ja tehny sivuaktiviteetteja joista sitä ekspaa tulee.

Ite taisin olla about samalla tasolla, kun sinäkin, jotain 11-12lvl.

Vihdoinkin Alex tehnyt PC optimoidut asetukset. On kahdet eri asetukset. XBOX Series X/PS5 performance moden asetukset ja sitten on high end korteille tehdyt optimit.

Itsellä vähä yli 14h takana ja 12lvl. Viel en oo tarinas menny siihen pisteeseen, et yasuke astuu kunnolla kuvioihin. Mul on joku pyhä tapa lähtee muita asioita tekee, ku itse päätarinaa tjn. Se on joka open world pelis jonka alotan: "Nyt pelaan pelkkää päätarinaa" ja puolentunnin kohal huomaat olevas aivan jossain muualla.

Juu itse pelaan sieltä täältä tällä hetkellä. En siis päätehtäviä tee enää ollenkaan. Vaan linnojen putsausta yms. Sain heti kaksi tasoa nousemaan kun vähän pyöri siellä sun täällä. Lisäksi tein kurikiriä vai mitä ne on silleen että se knowledge nousi tasolle kaksi.
Tänään pelannut ihan tarpeeksi varmaan lähemmäksi 4h yhteensä. Kun porukka puhuu sivu aktiviteeteista niin mitä se käsittää ?. Itse ajattelin huomenna rueta tekemään huutomerkki tehtäviä pois ja niitä muita mihin taso riittää. Tällä hetkellä taso 13 ja joo siitä se nousee hitaasti mutta varmasti. Saisi olla kyllä mieluusti niitä sivutehtäviä vaikka se 1000kpl tässä niin tietäisi miten sen tason nostaa. Toistaiseksi tosi vähän törmännyt niihin. Salamurhia sun muita tehty siihen saakka että seuraavat vaatii sen +5 tasoa joten jotain muuta nyt keksittävä. Hirveästi ei voi seikkailla kun tietyt alueet on niin perkeleen korkealla. Muutaman kerran vahingossa eksyin pitkin metsiä kunnes törmäsin miekkaan ja laaki ja vainaa. Nyt tyydyn pyörimään näissä Ekassa kahdessa alueessa.

Itse tein päätehtäviä vain muutaman tunnin ja sen jälkeen olen lähtenyt kartoittamaan alueita. ~28h takana,
level 28, legendaa päällä ja aseistuksena, piilopaikassa alkaa olemaan tönöt päivitetty, alueista neljä täysin kartoitettu ja pari isoa tappolistallista sivutehtävää tehty. Nuohoan aina linnan, kun se vastaan tulee. Samoin leirit saavat kyytiä.
Voisi jatkaa kohta päätarinaa, että pääsisi toisella hahmolla mmellastamaan. Shadows on kyllä mielettömän upean näköinen niin sään kuin vuodenaikojen vaihdellessa. Luo hyvin tunnelmaa.

Miten pääsen pois tästä tehtävästä ei pysty travellata jotkut esteet sori voi olla helppo juttu en älyä vaan ja taitaa jäädä kesken koko peli joskus tämäkin pelisarja oli yksinkertaisempi ilman noita taso leveleitä.
Mikä on "tämä tehtävä"? Esim. tehtävän nimen kertominen auttaa jo aika paljon.

Jep pakko vielä kerran tuulettaa tätä peliä.
Heti kun pääsin kunnolla jyvälle, enkä hätäillyt vaan paikka kerrallaan tutkin ja tein juttuja niin rupesihan se taso nousemaan. Pelasin 11+h siihen että yasuke tuli aktiiviseksi ja nyt en ole yhtään tehtävää sen jälkeen tehnyt. Vaan tuosta pelattu nyt yhteensä 16h40min ja vain tutkittu avattu synchro paikkoja tehty pikku juttuja ja saavutettu taso 16 mulla on tehtäviä missä vaadittu taso 10 yms vaan en välitä. Teen kaikkea mahdollista ja tutkin vain. Olisi pitänyt heti sisäistää se kun aiemmin oli odyssey pelattuna läpi, että tätä pelataan täsmälleen samalla tavalla. Että ei yritetä runnoa juonta läpi. Nimittäin heti kun sisäisiin tämän ja lopetin tehtävien teon kokonaan siis aivan kokonaan niin peli muuttui 7/10 heti sinne aivan ysin tuntumaan. Nyt haluan että peli kestää mahdollisimman pitkään enkä todellakaan aio tehdä tehtäviä ennenkuin olen tehnyt kaiken muun siinä sivussa näissä alun ensimmäisessä kahdessa isossa alueessa. Se ensimmäinen 6h30min kiroilu ,ihmettely vitutus yms on muuttunut ihan täysin. Nyt en muuta halua tehdäkään kun tutkia , tehtävät kyllä odottaa minua. Tämä on aivan mahtava kokemus siinä missä origins,odyssey ja Valhalla on. Nämä pelit on juuri sellaisia että kannattaa vaan mennä ja kokea antaa tehtävien olla rauhassa ja tutkia ja tehdä pikkuasiota ympäri karttaa. Niin tästä pelistä tulee oikeasti seikkailu minkä ei edes halua päättyvän.

Jep pakko vielä kerran tuulettaa tätä peliä.
Heti kun pääsin kunnolla jyvälle, enkä hätäillyt vaan paikka kerrallaan tutkin ja tein juttuja niin rupesihan se taso nousemaan. Pelasin 11+h siihen että yasuke tuli aktiiviseksi ja nyt en ole yhtään tehtävää sen jälkeen tehnyt. Vaan tuosta pelattu nyt yhteensä 16h40min ja vain tutkittu avattu synchro paikkoja tehty pikku juttuja ja saavutettu taso 16 mulla on tehtäviä missä vaadittu taso 10 yms vaan en välitä. Teen kaikkea mahdollista ja tutkin vain. Olisi pitänyt heti sisäistää se kun aiemmin oli odyssey pelattuna läpi, että tätä pelataan täsmälleen samalla tavalla. Että ei yritetä runnoa juonta läpi. Nimittäin heti kun sisäisiin tämän ja lopetin tehtävien teon kokonaan siis aivan kokonaan niin peli muuttui 7/10 heti sinne aivan ysin tuntumaan. Nyt haluan että peli kestää mahdollisimman pitkään enkä todellakaan aio tehdä tehtäviä ennenkuin olen tehnyt kaiken muun siinä sivussa näissä alun ensimmäisessä kahdessa isossa alueessa. Se ensimmäinen 6h30min kiroilu ,ihmettely vitutus yms on muuttunut ihan täysin. Nyt en muuta halua tehdäkään kun tutkia , tehtävät kyllä odottaa minua. Tämä on aivan mahtava kokemus siinä missä origins,odyssey ja Valhalla on. Nämä pelit on juuri sellaisia että kannattaa vaan mennä ja kokea antaa tehtävien olla rauhassa ja tutkia ja tehdä pikkuasiota ympäri karttaa. Niin tästä pelistä tulee oikeasti seikkailu minkä ei edes halua päättyvän.
Tuo on aivan mahtava tapa pelata avoimen maailman peliä. Mielestäni se tapa, jolla avoimen maailman peleistä saa mahdollisimman paljon irti. Itse ihmettelen edelleenkin sitä, että jotkut haluavat ylipäätään pelata nimenomaan avoimen maailman peliä, ja sitten kuitenkin haluavat kiireessä rushia sitä pelin tarinaa läpi. Minusta sillä fiiliksellä pelaavan juttu ei oikeastaan ole avoimen maailman pelit, vaan paremmin sopisivat ne ihan selkeät putkijuoksut, jotka ovatkin sitten taas pelityyppi, jota itse varsin paljon vieroksun. Molemmille on toki tilausta ja erittäin hyvä niin. En vaan itse meinaa aina jaksaa lukea sitä valitusta mm. näistä Ubin avoimen maailman pelien rakenteesta ja siitä millä tavalla näitä pelejä muka pakotetaan pelaamaan. Näille on todellakin faninsa ja heitä on miljoonia, minkä lähes jokaisen Ubin avoimen maailman pelin myyntiluvut sinänsä kertovat.

Viimeksi muokattu:
Ylös Bottom