Tutulla oli tuo päällä ja ihmettelin että miksi pelaa sen kanssa, niin televisio oli sellainen että se aina laittoi sen päälle automaattisesti kun television käynnisti. Se ei siis ikinä säilyttänyt sitä asetusta ja hän ei jaksanut joka kerta käydä sitä valikosta laittamassa päälle. Ymmärsin, sillä olihan tuo ihan järkyttävän paskaa suunnittelua tv:n valmistajalta. Siitä tosin aikaa ja nykyään järkevämpi tv, joka säilyttää asetukset sisääntuloissa niin kuin kuuluukin.Tuli tässä mieleen että jos konsolilla pelaat TV:n kautta niin kannattaa tarkistaa että on TV:n asetuksista 'Game Mode' päällä. Olen huomannut useammalla kaverilla kenellä olen pelannut ja järkyttynyt siitä kuinka he eivät huomaa sitä että eivät ole laittaneet sitä päälle joten liikkumisestä voi tulla hyvinkin mielenkiintoista input lagin takia varsinkin jos ohjauksessa on paljon deadzonea muutenkin.
Ihan hyvä vinkki kaikille jos ei porukka ole tajunnut sitä laittaa päälle.
Tuo on ainakin itselle sellainen juttu että sitä ei pelkästään edes näe vaan sen tuntee ohjatessaan pelihahmoa. Jos ei huomaa eroa modeja vaihtaessa niin ehkä mode on huono tai sitten meissä ihmisissä on eroja.Pitäisi ehkä käydä specsaversilla, mut mä en ainakaa huomaa eroa gamemode tai joku muu välillä, ehkä se sit pätee enemmänkin jos pelaa jotain 1st person shooter/online räisköntöjä jossa sillä on jotain merkitystä kuten input lag jne, mut tuskin nyt niinkää jossain yksinpeleissä.
Ainakin omissa Samsungin televisioissa on mahdollista säätää kaikkia asetuksia erikseen. Se sulavuus (jonka kautta saa myös "pelitilan") on oma asetuksensa ja sitten on äänet, värit ja kaikki muu ominaan. Kuvan saa siis sekä sulavaksi (eli ilman "parannuksia") että värit kohdalleen.Joo sama tääl, uus töllö ku tuli hommattua ja testattua niin gamemoden ja hdr/4k mikälie välillä värit on haaluja vaikka kuinka siinä yritti säädellä, jos ero olisi tosiaan yöllä ja päivällä sen sulavuuden suhteen ehkä sit vois uhrata haalumman kuvan, varmasti jossain kalliimmis töllöis sit toi gamemodeki näyttää hyvältä mut ei ainakaa tässä mun halpis töllös.
Tosin en ihan varma ole että vaikuttaako se värien säätö viiveeseen jotenkin koska käytän aina "naturalia", joka mielestäni meinaa ettei ole mitään säätöjä. Näyttää parhaalta myös tv-sisällössä koska kaikki muu muuttaa sitä alkuperäisen sisällön ulkonäköä joksikin muuksi.