Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Assassin’s Creed Valhalla - viikinkiparta kasvamaan

Omiin silmiin ei missään osunut hypetystä esim. gameplay demosta?
Lainauksia virallisen Xbox-tilin twiiteistä:

It’s time for your first look at next-gen gameplay...

&

Watch #InsideXbox at 8am PT for a first look at next generation gameplay for the Xbox Series X.

&

... First Look at Xbox Series X gameplay...

Ja samaa gameplay-mainostusta myös Major Nelsonilta:

Get your first look at Xbox Series X gameplay...

Aaron Greenberg toisteli samaa:

If helpful the Thursday IX will have Xbox Series X gameplay...
Eli vaikka siellä nyt varmasti aitoa pelikuvaakin saattoi seassa vilahdella, suurin osa oli välianimaatiopätkiä ja in-engine-matskua.

Lähteet: Twitter (@Xbox), Twitter (@majornelson), Twitter (@aarongreenberg)
 
Lainauksia virallisen Xbox-tilin twiiteistä:



Ja samaa gameplay-mainostusta myös Major Nelsonilta:



Aaron Greenberg toisteli samaa:


Eli vaikka siellä nyt varmasti aitoa pelikuvaakin saattoi seassa vilahdella, suurin osa oli välianimaatiopätkiä ja in-engine-matskua.

Lähteet: Twitter (@Xbox), Twitter (@majornelson), Twitter (@aarongreenberg)
Juu nämä huomattu toki mutta gameplay trailer, jollaiseksi Ubisoft tuota itsekin kutsuu, oli ihan odotettavissa mielestäni. Ja sellainen sieltä saatiinkin.

Lisäksi missään noissa twiiteissä ei hypetetä että juuri AC: Valhalla pelikuvaa ylipäätään näytetään enempää kuin trailerin muodossa. Odotukset ovat olleet taas pelaajien omia, kuten vaikkapa surullisen kuuluisan PS5 deep diven kohdalla vähän aikaa sitten.
 
Viimeksi muokattu:
Ehkä noihin viesteihin pitäisi joku disclaimeri saada: "Tässä luodaan hypeä loppu vuodesta julkaistavia koneita ja pelejä varten, pelien esittelyvideot ei välttämättä sisällä varsinaista gameplaytä". Aina nämä samat ruikutukset (konsolista tai pelistä riippumatta), itselle ei ollut mitään yllättävää siinä mitä esiteltiin ja miten. Mutta nähtävästi kovin monelle muulle tämä yllätyksenä tuli.
 
Odotukset ovat olleet taas pelaajien omia, kuten vaikkapa surullisen kuuluisan PS5 deep diven kohdalla vähän aikaa sitten.
Aaron Greenberg suht. nöyrästi sanoi twiitissään, että syy vääristä odotuksista on heidän.

Had we not said anything & just shown May Inside Xbox show like we did last month, I suspect reactions might have been different. Clearly we set some wrong expectations & that’s on us. We appreciate all the feedback & can assure you we will take it all in & learn as a team.
Mutta tää on tätä. Teetpä millaisen esityksen vaan, niin joku pettyy ja valittaa.

Lähde: Twitter (@aarongreenberg)
 
Mutta tää on tätä. Teetpä millaisen esityksen vaan, niin joku pettyy ja valittaa.
Toisaalta ihan ymmärrettävää kun kansa janoaa tietoa seuraavan sukupolven laitteista/peleistä.

Pelikuvaa tai ei, petyin itsekin siinä mielessä että pelin traileri ei oikein antanut mitään. Tämä AC: Valhalla on suht korkealla odotuslistalla kun viikinki-teema kiinnostelee.
 

Surkealta kuulostaa meille jotka elättelivät toivoa pelata tätä korkealla resolla 60fps uusilla konsoleilla.

Saa nähdä löytyykö pelistä minkäänlaista performance modea millä peli pyörisi 60fps.
Ehkä vielä on toivoa, kun mainitsevat, että "tällä hetkellä pyörii vähintään 30fps" ja julkaisuun on kuitenkin vielä aikaa.

"Currently, we can guarantee that Assassin's Creed Valhalla will run at least 30 FPS. Assassin's Creed Valhalla will benefit from faster loading times, allowing players to immerse themselves in history and the world without friction. Finally, Assassin's Creed Valhalla will benefit from improved graphics made possible by the Xbox Series X, and we can't wait to see the beautiful world we're creating in stunning 4K resolution."
 
Surkealta kuulostaa meille jotka elättelivät toivoa pelata tätä korkealla resolla 60fps uusilla konsoleilla.
Eilen luin juttua tästä. Harmi homma jos tosissaan next genissä jatketaan taas 30fps pelkästään silmäkarkki mielessä. Toisaalta luulisi Ubisoftin antavan performance moden tähän, melko paljon negatiivisia kommentteja uutista kohtaan nimittäin.
 
Ehkä vielä on toivoa, kun mainitsevat, että "tällä hetkellä pyörii vähintään 30fps" ja julkaisuun on kuitenkin vielä aikaa.

Voisiko osa syynä olla se että peli tehdään myös nykyiselle konsolisukupolvelle? Ei siis puhtaasti uuden ehdoilla. Juurisyyt olisivat pelimoottorissa?
 
Voisiko osa syynä olla se että peli tehdään myös nykyiselle konsolisukupolvelle? Ei siis puhtaasti uuden ehdoilla. Juurisyyt olisivat pelimoottorissa?

Tai sitten tässä tullaan taas siihen, että halutaan mahd. paljon silmäkarkkia kuin vain suinkin mahdollista koska se myy paremmin ja siksi 30fps?
 
Tämä pelimoottori on todella raskas jos on sama kuin kahdessa aiemmassa, 4k/60 jää PClläkin vain haaveeks. Pakko laskee graffoja ja resoluutiota.

Toisaalta Odyssey pyörii jo One X:llä 1600p-2160p joten jos ainut asia siellä saadaan tehtyä on nostettua resoluutio lukittuun 4K kuulostaa aika oudolta ottaen huomioon konsoleiden tehoeron. Onko sitä silmäkarkkia sit niin paljon enemmän vai onko tämä taas ubisoftin "30 FPS tuo elokuvamaisen fiiliksen" kakkelia.
 
Viimeksi muokattu:
Eilen luin juttua tästä. Harmi homma jos tosissaan next genissä jatketaan taas 30fps pelkästään silmäkarkki mielessä. Toisaalta luulisi Ubisoftin antavan performance moden tähän, melko paljon negatiivisia kommentteja uutista kohtaan nimittäin.
En ihmettele asiaa yhtään. esim rockstar on tehnyt aina pelinsä yli raudan tehojen. Näyttää hienolta, pyörii huonosti. Enkä usko sen muuttuvan uudessa sukupolvessa mihinkään.
 
Eilen luin juttua tästä. Harmi homma jos tosissaan next genissä jatketaan taas 30fps pelkästään silmäkarkki mielessä. Toisaalta luulisi Ubisoftin antavan performance moden tähän, melko paljon negatiivisia kommentteja uutista kohtaan nimittäin.

Toivottavasti menee vielä ns. alkukankeuden piikkiin. Uuden konsolisukupolven ensimmäiset pelit ovat harvoin optimoituja uudelle raudalle.
 
Ubisoftin politiikka on ollut 30fps jo todella pitkään, ei ne sitä varmaan kovin helpolla muuta, toivottavasti porukka antaa kunnolla palautetta niin saatais 60fps suorituskykytila. Tuommoinen 60fps tila ei olisi mikään onglema toteuttaa.
 
Pari sarjasta kadonnutta ominaisuutta tekee paluun. Hidden blade on jälleen tappava, mutta se vaatii taitoa tehdä "one hit kill" ja sosiaalinen tappaminen myös palaa, eli voit piiloutua väkijoukkoon.

 
Pelin tuottaja sanonut jonkun Youtubettajan kanssa tehdyssä haastattelussa, että peli olisi Odysseytä isompi, niin ota nyt noista selvää, kun ensin sanotaan että ei olisi isoin :D

"I would actually say in terms of range, it is probably a bit larger than Odyssey. I do not have the exact figures at this stage, but we have not only created the whole country, which is in this case England, but also a good part of Norway too. There are other secret worlds, which I can not speak about today, which contributed to the size of the game. It's not a small game, it is a game which is clearly ambitious, which will offer many many hours of gameplay for the players."

 
Ei se mapin koko neliömetreissä itseä ainakaan haitannut vaan se kuinka paljon mapilla oli näitä itseään toistavia linnoituksia ja täysin sieluttomia tehtäviä joilla houkuteltiin pelaajaa tuhlaamaan aikaa filler-contentin kanssa.

Kysymysmerkkien määrää kun karsii poies mapilta ja panostaa enemmänkin jäljelle jäävien kysymysmerkkien laatuun ja monipuolisuuteen niin itseä ei haittaa yhtää vaikka kartta olisi edellistäkin osaa isompi. Äkkiäkös sen matkan viikinkiveneellä taittaa.
 
Mitenhän tuo hidden blade toimii kun vaatii "taitoa", pahoin pelkään että kyseessä on markkinamiesten höpinää, tuossa on ihan varmasti jokin koira haudattuna, sanavalinta oli "virtually anybody"
 
Tuommoinen 60fps tila ei olisi mikään onglema toteuttaa.
Jos kaikissa konsoleissa olisi 200% tehoa, niin sitten ehkä. Muuten peli täytyy suunnitella alusta alkaen toimimaan tuolla piirtonopeudella. Tuplattu ruudunpäivitystaajuus ei ole jotain, joka lisätään lopuksi.
 
Ylös Bottom