Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)
Jos joku on katsonut paljon kehuttua The Last Kingdom sarjaa niin tämä mies on tuttu.
Nythän ei ole todellakaan kyse siitä etteikö pelissä kamaa olisi jo tarpeeksi. Mutta tuo on muuten hyvä että toit tuon virheen aikaisemmissa peleissä esille eli kamaa tippuu aivan liikaa niin että minmaxaajat kuten minä kokevat koko ajan tarvetta vaihtaa sitä gearia kun tippui pari prosenttia tehokkaampi miekka kuin jo valmiiksi käytössä oleva.En kyllä jaksa ymmärtää valitusta Odysseyn tai Originsin kamoista maksujen takana. Pelihän on jopa liikaa täynnä kaikkea lootista tekemiseen ja lääniin mutta silti pitäisi vielä vissiin saada jotain golden horse armoreita, jotka nyt olikin maksullisia. Mitä niillä tekee kun kamaa sai muutenkin olla vaihtamassa jatkuvasti kun sitä pusketaan ovista ja ikkunoista? Mitä tekee lisätehtävillä kun peruspeli vie 100 tuntia?
Ostin kyllä lisäritkin mutta piti todellakin pitää taukoa ennen kuin niiden pariin jaksoi peruspelin jälkeen.
Mitään ongelmaa etenemisessäkään en huomannut mutta en missään pelissä juoksekaan vain pääjuonen perässä. Veikkaan että Witcher 3 olisi ollut sekin vaikeammilla vaikeustasoilla melkoisen paljon haastavampi jos olisi ravannut vain päätehtävästä toiseen. Kyse on siis mielestäni enemmänkin rpg-pelien normaalista tavasta levelöidä hahmoja, jonka ympärille Ubisoft on toki sanojasta riippuen tökerösti tai kivasti antanut mahdollisuuden ohittaa levelöinti-"grindauksen". Lainausmerkit siksi, että ei näissä ole mitään samoja tehtäviä tarvinnut jauhaa kuten pahimmissa peleissä joutuu että uskaltaa mennä seuraavalle alueelle, jolla vaaditaan isommat levelit. Skyrimissäkään ei ollut mitään asiaa isommille möröille jos ei ollut omat levelit kunnossa mutta en ole kuullut siitä samankaltaista valitusta. Vai olisiko asia ok myös AC-pelien suhteen jos Ubi ei tarjoaisi rahallista vaihtoehtoa? Aika typerä ajattelutapa että jos tarjotaan skippausmahdollisuus asialle, joka kuuluu peligenreen, niin se on täysin huono asia.
Sanoisin myös että ei näiden tarina nyt niin ihmeellinen ole että on tarvetta sen takia juosta pää kolmantena jalkana eteenpäin. Enemmänkin fiilistelypelejä, joissa pikku hiljaa mennään eteenpäin. Tämänkin suhteen näen yhtäläisyyttä Skyrimiin, jonka parissa porukka viettää parhaimmillaan vuosikausia.
Tai ehkä valittajilta on vain jäänyt väliin ne kunnon grindi-rpg:t kun AC-pelien "grindistä" valitetaan.
Tämän sanottuani en pane silti pahakseni että tehtävien saamiseen on otettu erilaista suuntaa. Saa nähdä onko se sitten parempi vai ei, sillä kyllähän open worldiin kuuluu tehtävät ympäri pelimaailmaa eikä kauheasti innosta jos jatkuvasti on pakko käydä yhdessä paikassa hakemassa tekemistä sen sijaan että nappaa sitä matkalta. Eiköhän tuo mene käytännössä siis niin, että päätehtävät on kylästä ja varmasti osa käynnistyy heti perään sieltä mihin aiempi vie mutta näiden lisäksi ihan varmasti on pelimaailmassa vähintään toisarvoista tekemistä taas vaikka ja kuinka.
Hyvä myös, että toit esille Witcherin. Siinähän sait 20 eurolla 20 tunnin edestä lisäsisältöä pelattavaksi joka monen mielestä oli vielä parempaa kuin itse pääpelin sisältö. Samalla hinnalla sait Odysseyssa kaksi erilaista skiniä hevosella. Kumman itse näet parempana valintana pelaajalle? Siitähän tässä on kyse.
Pelissä pääsee valitsemaan pelattavan hahmon, Eivorin, sukupuolen.
Tää on hyvä. Odysseyssä tuli pelattua Kassandralla, oli jotenkin parempi ja luontevampi hahmona kuin Alexios.
Olen käsityksessä että esim. Diablossa ja vastaavissa kuten vaikkapa Borderlandsissa, tuo on ihan normaalia. Tämäkin siis lähinnä pelisuunnittelun/genren juttuja, joista on vähän typerä valittaa. En itse kauheasti välitä yleisestikään ottaen siitä, että saa jatkuvasti käydä valikoissa laittamassa uudet kamat päälle mutta ymmärrän että se kuuluu peligenreen ja/tai pelisuunnitteluun.Nythän ei ole todellakaan kyse siitä etteikö pelissä kamaa olisi jo tarpeeksi. Mutta tuo on muuten hyvä että toit tuon virheen aikaisemmissa peleissä esille eli kamaa tippuu aivan liikaa niin että minmaxaajat kuten minä kokevat koko ajan tarvetta vaihtaa sitä gearia kun tippui pari prosenttia tehokkaampi miekka kuin jo valmiiksi käytössä oleva.
Huoh. Itse en edes jaksa katsella mitä turhuutta siellä on tarjolla kun ei niillä tee yhtään mitään. Ainoa mikä näissä merkkaa on niiden arvot itse hahmon tiedoissa.Mutta siinä kohtaa, kun Blizzardin tapaan ne tyylikkäimmät sälät ovat rahalla ostettavana sen sijaan, että vanhaan kunnon tapaan ne laitettaisiin pelin vaikeimpien bossien/tehtävien tiputettavaksi, on se vain mielestäni virhe pelisuunnittelussa.
Eihän koko pelissä ole mitään kannustusta kamojen hommaamiseen muutenkaan niin miksi sitä olisi näitä "golden armoreita" varten? Kamaa tosiaan saa jatkuvasti vaikkei sitä hakemalla hae, joten miksi edes pitäisi olla joku maaginen "golden armor" jonkun bossin takana? En edes jaksa katsoa minkälaisia ne ryysyt on joiden perään nyt itket mutta uskon että niillä ei ainakaan itselle ole mitään merkitystä. Pelaan mieluummin niillä perusvaatteiden näköisillä kamoilla, joille laitan kovat statsit kovemmilta kamoilta. Jos pelaaja haluaa olla joku kiiltelevä ufopelle tai kultaisessa haarniskassa pyörivä jumalhahmo niin siellä on mahdollisuus ne ostaa jos haluaa.Tätä sai itse 10 vuoden ajan katsella WoWissa kuinka jatkuvasti kaikki tyylikkäimmät designit laitettiin storeen kokonaisen videopelin hinnalla myyntiin sen sijaan, että pelaajaa kannustettaisiin tulemaan paremmaksi pelissä ja ihan pelaamalla peliä hommaamaan ne kamat. Ja kyllä siellä storessa paljon muutakin myytävänä oli kuin jotain golden horseja.
Vertaat nyt pelisisältöä johonkin täysin turhaan kosmeettiseen sälään. Odysseyssa oli myös todella erilaista ja virkistävää lisäsisältä, joka oli hyvinkin lähellä Witcherin hinta/laatu-suhdetta. Ei samalla tasolla mutta kuten Witcherin, oli Odysseyn DLC myös peruspeliä mielenkiintoisempaa.Hyvä myös, että toit esille Witcherin. Siinähän sait 20 eurolla 20 tunnin edestä lisäsisältöä pelattavaksi joka monen mielestä oli vielä parempaa kuin itse pääpelin sisältö. Samalla hinnalla sait Odysseyssa kaksi erilaista skiniä hevosella. Kumman itse näet parempana valintana pelaajalle? Siitähän tässä on kyse.
Nimenomaan sitä kamaa tulee jatkuvasti, joten se koko fiilis siitä on saatu kokonaan pois. Ihan kuten muissakin vastaavissa loottipeleissä. Kamaa tunkee niin paljon että ei paljon kiinnosta että taas joutuu käymään valikossa kun sai pomon hoideltua.Tarkoitan vain, että peli olisi paljon parempi jos se sijoittaisi näitä kunnianhimoisempia skineja myös pääpelin puolelle tiettyjen haasteiden taakse. Tulisi pelaajallekin se saavutuksen tunne saada jokin hieno skini tai armori kaadettuaan ison pahan mörön. Mielestäni tuota parempaa tunnetta et juuri muuten videopelissä pysty saavuttamaan. Tuo vastaava tunnehan puuttuu täysin, kun pelaaja vastaavasti ostaa saman skinin storesta.
Täytyy olla samaa mieltä vaikka Witcher menee omissa listoissa helposti AC-pelien ohi. Pelaaminen on siinä todellakin tönkömpää ja jo Odysseyn ja Originsin perusliikkuminen on sen verran sulavaa että sen parissa viihtyy turhempienkin sivutehtävien parissa. Witcherin pelimekaniikalla ei yksinään pitkälle pötkittäisi mutta peliä pitää pystyssä loistava tarina, lore ja tehtäväsuunnittelu. Taistelukin on oikeasti Odysseyssa parempaa vaikka ei se mitään Soulsia olekaan, josta eniten pidän. Sitähän se kuitenkin ainakin hieman yrittää olla.Tähän on jo pakko tarttua, Odyssey Atlantis lisäys oli jotain yli 30h pituudeltaan ja upeaa pelattavaa kaiken lisäksi. Eikä senkään hinta ollut, kun sen pari kymppiä. Witcheriä jaksetaan aina hehkuttaa ja tuoda esiin mutta kolme kertaa olen yrittänyt sitä aloittaa ja aina se jää kesken, koska sen pelattavuus tuntuu huonolta, maailma lattealta ja tarina ei kiinnosta sitäkään vähää. Taistelu on myöskin tylsää ja tunnotonta. Odysseytä jaksoi puolestaan helposti pelata sen yli 100h eikä senttiäkään tarvinnut maksaa mistään boostereista saati sitten tullut fiilistä, että joutuu grindaamaan, jotta pääsee etenemään.
Pelin kehittäjän mietteitä eilisestä, taisi olla itse myös pettynyt kuinka peli esiteltiin.
Eivätkö ne Ubisoftilla nyt aivan itse ole trailerinsa sinne kyhänneet ja päättäneet mitä pelistänsä näyttävät? Ei siitä tosiaan hirveästi irti saanut.
Omiin silmiin ei missään osunut hypetystä esim. gameplay demosta? Pelikuvasta kaapattua traileria osasi odottaa, harmittavasti olivat kyhänneet hieman köyhän sellaisen. Lisätietoa odotellessa.Konsolivalmistajan ennakkohype ja trailerin anti eivät nyt aivan kohdanneet. Siitä tuossa pahoittelussa on kysymys.