Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Assassin’s Creed Valhalla - viikinkiparta kasvamaan

Tuossa vielä Digital Foundryn PS5 vs. Xbox Series S|X -vertailua:




Tällä hetkellä PS5-versio pysyy paremmin 60 fps:ssä ja repeilee vähemmän. Toivottavasti optimointipätsiä pukkaa piakkoin. Sitä odotellessa VRR korjaa nuo ongelmat mukavasti.

Olen ihmetellyt itsekin noiden välivideoiden tökkimistä, mutta näköjään ongelma ei olekaan fps:n putoaminen vaan kameran epätasainen liike.

Edit: Video olikin jo postattu tuonne monialustapelien vertailuketjuun, mutta olkoon nyt täälläkin.

Latausajat eivät mitenkään huikean hyvät ole, kun jos sattuu olemaan PS4 Prossa tai One X:ssä SSD, niin pääsee melkein samoihin lukemiin, mutta ehkä se johtuu tuosta, ettei tämä ole pelkästään uusille konsoleille tehty.
 
Eipä tätä ole kovin hyvin optimoitu latausajat mielessä ainakaan silloin kun pelin käynnistää.

Itsellä on PC:ssä huomattavasti hitaampi perus SSD(Kingston 500 Mt/s)kuin uusissa konsoleissa ja menee 1.30min siitä kun klikkaa pelin kuvaketta ja on pelissä. Tässä tulee kaiken maailman logot ensin ja peli kaivaa vielä lisäreitä siinä samassa.

Sitten kun on itse pelissä niin pikasiirtyminen tapahtuu itsellä 13sec, mikä on ihan ok.
 
Ja onhan tämä aivan upea Xbox series x:llä!
En toki ole Series x:llä pelannut, mutta pc:llä ultra asetuksilla pelailen ja oletan, että se olisi asteen verran parempi, tai ainakin minimissään saman tasoinen kuin Series x:llä ja onhan tämä aivan älyttömästi huonomman näköinen kuin Odyssey. Ihan ilman maailman tekstuuribugeja, popuppeja jne. Ja vaikka unohdetaan miten yksitoikkoinen ja kuollut tää kartta tällä kertaa on. Ihan puhtaasti graafisesti tämä on selvästi huonompi kuin Odyssey. Samalla kuitenkin selvästi raskaampi.
 
En toki ole Series x:llä pelannut, mutta pc:llä ultra asetuksilla pelailen ja oletan, että se olisi asteen verran parempi, tai ainakin minimissään saman tasoinen kuin Series x:llä ja onhan tämä aivan älyttömästi huonomman näköinen kuin Odyssey. Ihan ilman maailman tekstuuribugeja, popuppeja jne. Ja vaikka unohdetaan miten yksitoikkoinen ja kuollut tää kartta tällä kertaa on. Ihan puhtaasti graafisesti tämä on selvästi huonompi kuin Odyssey. Samalla kuitenkin selvästi raskaampi.

Ei kyllä pysty mitenkään allekirjoittamaan tätä. Minusta tämä on ainakin Series X:llä huomattavasti paremman näköinen, kun mitä Odyssey oli. Tuli vielä juuri ennen tämän saapumista pelattua sitä jonkin aikaa. Samoin tuo maailma on omasta mielestä kaukana yksitoikkoisesta ja kuolleesta. Nimenomaan todella monipuolinen, omaperäinen ja tuntuu ettei mitään ole tehty copy-pastena toisin, kuin vaikka Odysseyssa. Huomaa jo siitä, kun pelissä on lyhyessä ajassa oppinut tuntemaan missä on mitäkin ja suunnistamaan maamerkkien perusteella mitä en lähemmäs 100h jälkeenkään pystynyt Odysseyssä tekemään. Tuo on itselle aina selvä merkki hyvin suunnitellusta open worldista. Kaukana myöskin kuolleesta, kun kokoajan löytyy mielenkiintoista tutkittavaa ja erikoisia world eventtejä.
 
ja erikoisia world eventtejä.

Ja nämä ovat selvästi niitä, joissa pelinkehittäjät ovat antaneet itselleen luvan pitää hauskaa. Jo alle kymmenen tunnin pelaamisen jälkeen on tullut vastaan aika levotonta settiä. Eilen nauroin ääneen koko Axeman-nimisen world eventin ajan.
 
Ja nämä ovat selvästi niitä, joissa pelinkehittäjät ovat antaneet itselleen luvan pitää hauskaa. Jo alle kymmenen tunnin pelaamisen jälkeen on tullut vastaan aika levotonta settiä. Eilen nauroin ääneen koko Axeman-nimisen world eventin ajan.

Se oli kyllä loistava ja vähän häiriintynytkin event. :D
 
Onkos kukaan saanut tätä puzzlea tehtyä?

Tiedän, että tuossa pitäisi noita säteitä säädellä oikeisiin kohtiin, mutta peli ei anna tehdä niille mitään ensimmäisen jälkeen vaikka kuinka painaisin Y:tä :confused:

Näytä liitetiedosto 4856
Yhden tuollaisen puzzlen menin läpi. En nyt uskalla kuvan perusteella sanoa oliko se juuri tämä sama.

Paina Y:tä ja siirrä niitä säteitä osoittamaan noihin harmaisiin laatikoihin/alustoihin. Sen jälkeen niiden päälle pystyy hyppäämään.

Jossain kohtaa on myös niin että säde pitää ohjata osoittamaan toiseen tuollaiseen sädeohjuriin ja siitä vasta sitten vasta harmaaseen laatikkoon/alustaan.
 
Ei kyllä pysty mitenkään allekirjoittamaan tätä. Minusta tämä on ainakin Series X:llä huomattavasti paremman näköinen, kun mitä Odyssey oli. Tuli vielä juuri ennen tämän saapumista pelattua sitä jonkin aikaa. Samoin tuo maailma on omasta mielestä kaukana yksitoikkoisesta ja kuolleesta. Nimenomaan todella monipuolinen, omaperäinen ja tuntuu ettei mitään ole tehty copy-pastena toisin, kuin vaikka Odysseyssa. Huomaa jo siitä, kun pelissä on lyhyessä ajassa oppinut tuntemaan missä on mitäkin ja suunnistamaan maamerkkien perusteella mitä en lähemmäs 100h jälkeenkään pystynyt Odysseyssä tekemään. Tuo on itselle aina selvä merkki hyvin suunnitellusta open worldista. Kaukana myöskin kuolleesta, kun kokoajan löytyy mielenkiintoista tutkittavaa ja erikoisia world eventtejä.
Nämä ovat toki kovin vahvasti makuasioita, mutta täytyy silti itse todeta, että olen ainakin jossain määrin samaa mieltä Omenanraadon kanssa. Pelin ulkoasu on ollut minulle toistaiseksi pettymys, kun taas itse pidin kovasti Odysseyn ulkoasusta, enkä kyllä itse siinä kokenut copy-paste -ilmiötä sen enempää kuin avoimen maailman peleissä sitä ylipäätään on.

Valhallassa minua häiritsee mm. lumi- ja kalliopainotteisuus, joista hyvin harvoin peleissä pidän (viimeisimmässä God of Warissa oli kuitenkin hienosti toteutettu nämä). Toki sitä jossain määrin oli odotettavissa viikinkeihin liittyvässä pelissä. Sellaisenaan ei häiritsisi niin paljon, mutta kun värit ovat kovin haaleita ja harmaita kaiken kaikkiaankin, niin ei tätä ole kovin mieleistä katsella. Varsinkin kun hahmojen ulkonäkö ja niiden animaatiot ovat varsin kökköjä. Tulee kyllä kieltämättä sellainen fiilis, että tämä peli on hieman juosten kusten vedetty kasaan. Juonikaan ei ole alkuun vakuuttanut. Jotenkin pakotettuja ja tekemällä tehtyjä juonenkäänteitä.

Toistaiseksi siis varsin selkeältä pettymykseltä tämä minulle vaikuttaa. Mutta toki tämän pelaamista jatkan ja varmasti tulen loppuun asti pelaamaan. Lähellekään Originsin ja varsinkin Odysseyn erittäin positiivisia pelifiiliksiä en nyt kyllä ole tähän mennessä päässyt. Toivottavasti pelin edetessä kuitenkin tuntuisi paremmalta. XSX:llä olen sinänsä pelannut, eikä ole kyllä ollut itselleni millään tavoin silmäkarkkia valitettavasti.
 
Viimeksi muokattu:
Yhden tuollaisen puzzlen menin läpi. En nyt uskalla kuvan perusteella sanoa oliko se juuri tämä sama.

Paina Y:tä ja siirrä niitä säteitä osoittamaan noihin harmaisiin laatikoihin/alustoihin. Sen jälkeen niiden päälle pystyy hyppäämään.

Jossain kohtaa on myös niin että säde pitää ohjata osoittamaan toiseen tuollaiseen sädeohjuriin ja siitä vasta sitten vasta harmaaseen laatikkoon/alustaan.
Täytyy testata vielä, kun noi ei reagoinut mitenkään Y:n painamiseen, niin en pystynyt mitään tekemään :confused:

Jos ei tänäänkään onnistu, niin pitää varmaan jättää myöhemmäksi, jos tuo vain bugaa.
 
Täytyy testata vielä, kun noi ei reagoinut mitenkään Y:n painamiseen, niin en pystynyt mitään tekemään :confused:

Jos ei tänäänkään onnistu, niin pitää varmaan jättää myöhemmäksi, jos tuo vain bugaa.
Pitää olla tietyllä puolella sitä "lamppua". Silloin hahmo ottaa siitä kiinni ja valosäteen suuntaa voi käännellä.

Toivottavasti onnistuu, eikä tosiaan ole nyt jostain bugista kiinni.
 
Täytyy testata vielä, kun noi ei reagoinut mitenkään Y:n painamiseen, niin en pystynyt mitään tekemään :confused:

Jos ei tänäänkään onnistu, niin pitää varmaan jättää myöhemmäksi, jos tuo vain bugaa.
Hyvin todennäköisesti bugaa. Itse pääsin tuon läpi ja emännällä bugitti.
 
Nyt kun päivitin vielä telkkarinkin LG:n CX OLEDiin niin herranjestas, peli pyörii vieläkin paremmin xbox series x:llä ja näyttää ainakin 10x upeammalta. Bugeja on tullut muutama havaittua mutta ne ei omaa pelikokemusta edes haittaa, toisin kuin monilla on tuntunut tekevän. Yhen erikoisemman jutun huomasin, kun puhuin yhden hahmon kanssa niin näytöllä välähteli sellaisia valkoisia jotain häiriöitä, juuri hahmojen kohdalla, vaikea kuvailla muuten kuin katkonainen/epämääräinen valkoinen pystyviiva, välähtelivät myös samalla kohtaa kun laittoi siinä näkymässä pauselle mutta mitä tarkistin niin ei telkkarin menussa näkynyt, eli tuskin vikaa siinä. Voisiko tuo olla vain jokin bugi vai mikä? Muuten en tuota ilmiötä huomannut missään vaiheessa peliä.
 
Nyt kun päivitin vielä telkkarinkin LG:n CX OLEDiin niin herranjestas, peli pyörii vieläkin paremmin xbox series x:llä ja näyttää ainakin 10x upeammalta. Bugeja on tullut muutama havaittua mutta ne ei omaa pelikokemusta edes haittaa, toisin kuin monilla on tuntunut tekevän. Yhen erikoisemman jutun huomasin, kun puhuin yhden hahmon kanssa niin näytöllä välähteli sellaisia valkoisia jotain häiriöitä, juuri hahmojen kohdalla, vaikea kuvailla muuten kuin katkonainen/epämääräinen valkoinen pystyviiva, välähtelivät myös samalla kohtaa kun laittoi siinä näkymässä pauselle mutta mitä tarkistin niin ei telkkarin menussa näkynyt, eli tuskin vikaa siinä. Voisiko tuo olla vain jokin bugi vai mikä? Muuten en tuota ilmiötä huomannut missään vaiheessa peliä.
Veikkaisin, että peli vain bugitti. Mulla hävisi eilen npc hahmolta kasvot, niin silmät leijuivat ilmassa :)

Todella hyvä peli kyllä, vaikka bugeja löytyykin.
 
Koko ajan liipasimella tämän hankinta PS5:lle. Peli kiinnostanut kovasti jo ennen sen julkaisua. Harmittavan buginen vain tuntuu olevan, ja jotenkin veikkaan että tämä tulee olemaan suht nopeasti jossakin tarjouksessa. Nyt hintaa se 69,95 diginä, levyllä saisi vähän halvemmalla.
 
Tyhmä kysymys. Ymmärsinkö nyt oikein että xbox levy versio on yhteinen molemmille, onelle ja series x:lle?
 
Tyhmä kysymys. Ymmärsinkö nyt oikein että xbox levy versio on yhteinen molemmille, onelle ja series x:lle?
Kyllä ymmärsit oikein tukee smart delivery. Tunnistaa konsolin automaattisesti ja saa oikean version käyttöön
 
:)
Entäs pilarit? Miksi ei kukaan ajattele pilareita!?
Pilarithan olivat Halossa loistavia! Harmi kun niitä ei tässä ole! Ja minähän en siis pilareita nimenomaan koskaan kritisoinut, joten jos siihen viittasit, niin väärin meni. Minä nimenomaan totesin niitä mollanneelle Starlordille (RIP), että nehän olivat ihan mahtavia ja sopivat sci-fi -tunnelmaan kyseisessä pelissä.
 
Viimeksi muokattu:
Pilarithan olivat Halossa loistavia! Harmi kuin niitä ei tässä ole! Ja minähän en siis pilareita nimenomaan koskaan kritisoinut, joten jos siihen viittasit, niin väärin meni. Minä nimenomaan totesin niitä mollanneelle Starlordille (RIP), että nehän olivat ihan mahtavia ja sopivat sci-fi -tunnelmaan kyseisessä pelissä.
Hehh, juu en suoranaisesti sinuun viitannut tällä pilarillani, mutta sama henki oli läsnä tuossa viestissäsi, kuin oli edesmenneellä ystävällämme.
 
Ylös Bottom