Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Assassin's Creed

Vastaus: Assassin's Creed

Decap sanoi:
Hyvä peli tämä on pienissä annoksissa pelattuna. Jos maratooneissa peliä tahkoo niin alkaahan se toistamaan itseään mutta kyllä itseä viihdyttänyt suuresti kun aina väliin loikkii kaupungilla ja listii väkeä.
Vikojahan tässä on mutta kyllä tämä silti keskivertopelien yläpuolella on kirkkaasti, ainakin jos itse peligenre kolahtaa. Kevyttä viihdettä ainaisten fps-pelien lomassa.
Totta. Itsekkin tullut pelattua liikaa tylsiä FPS mättöjä tässä lähiviikkoina, joten tämmöinen peli on enemmänkin kuin tervetullut.;)
 
Vastaus: Assassin's Creed

EDIT: Eipä mitään enää. Oli kyllä ihan jännä loppu (vaikkakin vähän sekava). Innolla silti odotan AC2:sta.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: Assassin's Creed

Hattara sanoi:
EDIT: Eipä mitään enää. Oli kyllä ihan jännä loppu (vaikkakin vähän sekava). Innolla silti odotan AC2:sta.

Jep, toivotaan että ne tekevät kunnollisia sivutehtäviä siihen. Eli hieman vaihtelua, olisi kiva kuulustella jotain ukkoa raahamalla hänet talon katolle ja roikottamalla alas reunalta. ^^
 
Vastaus: Assassin's Creed

Osaako kukaan sanoa monta salamurhaa olen tehnyt kun viimeksi tapoin Merchant Kingin? Siis sen kuninkaan joka juotti jtn juomaa näille "asukkaille" ja pari tais kuollakki sen takia.

Itse oon menny laskuissa sekasi.
 
Vastaus: Assassin's Creed

Kipe_ sanoi:
Osaako kukaan sanoa monta salamurhaa olen tehnyt kun viimeksi tapoin Merchant Kingin? Siis sen kuninkaan joka juotti jtn juomaa näille "asukkaille" ja pari tais kuollakki sen takia.

Itse oon menny laskuissa sekasi.
Parhaiten tuo selviää achievement -listasta koska jokaisesta saa achievementin ("The Blood of a Merchant Prince" oli vissiin tuon nimi). Tuossa vaiheessa kun kaverit voi tappaa missä järjestyksessä tahansa, niin olisiko tuo sitten 5 tai 6 salamurha.
 
Vastaus: Assassin's Creed

Aika huima oli loppu! Yksinkertaisesti päähäni heti lopputeksteihin siirryttyä iskostui nuo kolme ilmaisua. Pakko. Ostaa. Jatko-osa.
 
Vastaus: Assassin's Creed

kyllä näköjään saa tähänkin aikaa palamaan.
laskin pelanneeni vähintään 9 tuntia putkeen tänään ja vasta kolme ekaa kohdetta tapettu.
olen pelannut niin että olen etsinyt kaikki näköala paikat, tehnyt kaikki kaupunkilaisten pelastus tehtävät ja tehnyt kaikki tiedustelu hommat ja vasta sitten käynyt teilaamassa sen kohteen.
 
Vastaus: Assassin's Creed

pelle sanoi:
olen pelannut niin että olen etsinyt kaikki näköala paikat, tehnyt kaikki kaupunkilaisten pelastus tehtävät ja tehnyt kaikki tiedustelu hommat ja vasta sitten käynyt teilaamassa sen kohteen.

I was just about to say same ;)
 
Vastaus: Assassin's Creed

nyt pyörii lopputekstit ruudulla.
kevyt 14 tunnin putki oli.
eli yhteensä meni n. 23t läpipeluussa kun teki ne kaikki tehtävät myös.
ainoa bugi johon törmäsin oli se kun altair menee osittain seinän sisään purkitetun tappo animaation aikana eli olematon graafinen virhe.
eikös tämän pitänyt olla aika buginen peli kuten mass effectinkin.
siinäkään en törmännyt yhteenkään bugiin. (ruudun hidastumista ja hitaasti latautuvia tekstuureita en laske bugeiksi)
 
Vastaus: Assassin's Creed

Hyvä peli on ollut. Kaksi murhaa (Acren ja Damascuksen ensimmäiset). Olen tehnyt myös kaikki kansalaisten palastustehtävät ja kerännyty view pointit. Lippuja olen koittanut keräillä myös mahdollisimman paljon. Kahteen huomattavaan bugiin olen törmännyt. Kerran tipuin katon läpi taloon enkä päässyt mitenkään pois ja aia view pointia synkronoitaessa, kun ollaan kyykyssä lankulla, Altairin viitta menee lankun läpi.

Näkyykö muuten kaikki tuntkintatehtävät kartalla? Itse en mielestäni olen Damascuksen enkä Acren kaikkia tutkintatehtäviä tehnyt, vaikka kartalla kaikki onkin suoritettuna.
 
Vastaus: Assassin's Creed

Mä oon tappanu nyt kolme henkilöä ja huomasin, että peli poistaa avut löytää johtolangat. Nyt mä oon ihan pulassa, kun mulla ei oo hajuakaan, mihin mennä seuraavaksi. Aina tehtävän saatuaan saa vinkkejä, mutta kun sitä muistaa vain korkeintaan ekan suunnan ja siinä se. Mistään en ole toistaiseksi löytänyt tallennettuja vinkkejä, minne suunnata jokaisen johtolangan kanssa. Luulin löytäväni ne "Memory Log"-osiosta, mutta ei sieltäkään löydä mitään.

Toisin sanoen, miten hemmetissä mä pelaan peliä tästä lähtien? Viewpointeilla vierailukaan ei tuo niitä esille!
 
Vastaus: Assassin's Creed

Mindfield sanoi:
Mä oon tappanu nyt kolme henkilöä ja huomasin, että peli poistaa avut löytää johtolangat. Nyt mä oon ihan pulassa, kun mulla ei oo hajuakaan, mihin mennä seuraavaksi. Aina tehtävän saatuaan saa vinkkejä, mutta kun sitä muistaa vain korkeintaan ekan suunnan ja siinä se. Mistään en ole toistaiseksi löytänyt tallennettuja vinkkejä, minne suunnata jokaisen johtolangan kanssa. Luulin löytäväni ne "Memory Log"-osiosta, mutta ei sieltäkään löydä mitään.

Toisin sanoen, miten hemmetissä mä pelaan peliä tästä lähtien? Viewpointeilla vierailukaan ei tuo niitä esille!

Veikkaisin että sulla on varmaan mentävä seuraavaan kaupunginosaan. Eli kaupungissa joku niistä sinisistä seinistä on hävinnyt. Sitten vain etsit uudelta alueelta viewpointin ja tehtäviä ilmestyy karttaasi.

En mene takuuseen että tämä olisi vastaus kysymykseesi, mut on hyvä kokeilla.
 
Vastaus: Assassin's Creed

saako mistään tekstitystä päälle? sais paremmin selvää mitä tapahtuu kun ei aina voi pitää ääniä täysillä :D
 
Vastaus: Assassin's Creed

^Ei. Tekiöiden mielestä joissain kohissa on liikaa puhetta eikä sitä silloin pysty tekstittämään. Surkea ratkaisu, olisi sellaiset kohat jättäneet tekstittämättä.
 
Vastaus: Assassin's Creed

SieniSalaatti sanoi:
Veikkaisin että sulla on varmaan mentävä seuraavaan kaupunginosaan. Eli kaupungissa joku niistä sinisistä seinistä on hävinnyt. Sitten vain etsit uudelta alueelta viewpointin ja tehtäviä ilmestyy karttaasi.

En mene takuuseen että tämä olisi vastaus kysymykseesi, mut on hyvä kokeilla.

Toistaiseksi kävin jollain alueella, mistä en löytänyt ainakaan vinkattua viewpointtia. Ehkä joku korkea paikka pitää käydä itse etsimässä, mikä ei onneksi aivan mahotonta ole.
 
Vastaus: Assassin's Creed

OxyG sanoi:
^Ei. Tekiöiden mielestä joissain kohissa on liikaa puhetta eikä sitä silloin pysty tekstittämään. Surkea ratkaisu, olisi sellaiset kohat jättäneet tekstittämättä.

Onpa epäselvä viesti :p
Eli siis, nehän JÄIVÄT tekstittämättä eikö niin? Eivät OLISI jääneet tekstittämättä.

Täytyy kyllä myöntää että itsekin jäin kaipaamaan subtitlejä useaankin kohtaan. Vaikka se enkku nyt tokarin paras onkin :D
 
Vastaus: Assassin's Creed

Joblo sanoi:
Onpa epäselvä viesti :p
Eli siis, nehän JÄIVÄT tekstittämättä eikö niin? Eivät OLISI jääneet tekstittämättä.

Täytyy kyllä myöntää että itsekin jäin kaipaamaan subtitlejä useaankin kohtaan. Vaikka se enkku nyt tokarin paras onkin :D
Tämmösiä pitää vaan oppia kuuntelemaan. Ei mikään suvereeni englannin taplaaja tarvitse olla, että pysyy kärryillä. Itsellä oli aikoinaan ongelmana se, että yritin ymmärtää sanatarkasti ja täydellisesti lauseet, mutta jos jää miettimään yksittäisiä sanoja, tippuu välittömästi kärryiltä. Kunhan kuuntelee sen kummempia panikoimatta, niin omalla kohdalla ainakin juonen seuraaminen onnistuu hyvin.

Ja Joblolle, siinä taidettiin tarkoittaa sitä, että jos peli olisi tekstitetty, niin kohdat, joita ei voi tekstittää, olisi jätetty tekstittämättä.
 
Vastaus: Assassin's Creed

Toi aikasempi tekstini oli kirjoitttu pienessä tuubassa xd, ei sillo tullu tarkemmin tarkastettua sitä.
Ja tuota juuri tarkoitin mitä Dikolla on viimeisessä lauseessa.
 
Vastaus: Assassin's Creed

Tässä tulee mun arvio pelistä.

Liikkumisen vapaus oli aivan uskomaton. Oli todella hauskaa pelkästään juoksennella katoilla ja hiipiä katolla olevien vartijoiden kimppuun. Ei mene kaaliin, miten pelintekijät pystyivät toteuttamaan monta isoa, elävää ja aidontuntuista kaupunkia kahdessa vuodessa - tai niin minä muistaakseni kuulin. Grafiikat myös olivat todella hienonnäköisiä.

Itse tehtävät ovat aluksi ihan hauskoja. Tosin itse en täysin aina hallinnut siistiä tappoa, missä loikkaisin suoraan uhrin päälle ja työntäisin tikarin heidän niskaan. Tästä syystä johtuen tehtävät päättyivät aika väkivaltaisesti. Itse pakotilanteessa kävi loppuen lopuksi ärsyttämään, kun pakeneminen oli pelkkää sotkemista. Vaikka ajatteli piiloutuvansa johonkin tiettyyn kojuun ja se näytti olevan jopa mahdollista, juuri viime hetkellä joku huomasi mut ja mun piti toistaa tuota uudestaan ja uudestaan. Sen lisäksi luulin, että pelissä pakeneminen olisi suositellumpaa kuin tappeleminen, mutta myöhemmin oppiessani counter kill-ominaisuuden jätin kasoittain ruumiita taakseni. Loppupään tehtävät vielä pakottavat pelkkään väkivaltaan, mikä ei ollut niin hauskaa.

Tarina oli aika mielenkiintoinen, vaikka viimeisten tehtävien suurin juonipaljastus olikin jotenkin klisee. Ei näin. Mutta tapahtumat juuri ennen lopputekstejä aiheuttavat kivan "wtf"-reaktion ja mielelläni näkisin jatkoa pelille. Btw, Altairin ääninäyttelijä on aika huono. Muut ääninäyttelijät olivat paljon parempia.

EDIT: Vielä sivutehtävistä sen verta, että aluks halus auttaa kaikkia ja keräillä kaikki vastaantulevat liput, mutta loppuen lopuksi nuo tehtävät olivat vähän turhia, ellei ole pakkomielle tällaisiin. Siviilien pelastamisesta pitäisi olla suuri apu eri tehtävissä, mutta mä en törmännyt kuin pariin tilanteeseen, missä sopiva ryhmä munkkeja tai mellakoitsijoita oli avuksi. Jätin siis jonkun ajan kuluttua siviilit liriin juoksennellessani kaupungin kattoja.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Ylös Bottom