Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Autoilun ihanuutta ja omistamisen tuskaa

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Nepean
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Vastaus: Autot

Tuumailin notta voisha täältäki kysellä apua auton ettimiseen!

Eli pitäisi löytää hintaluokkaa halpa (800€ max) oleva HB (viistoperä) ripeällä koneella.
Olen tässä katsellut mitsun lanceria/galanttia, kun ne on hyviksi todettu :D

Kaipais kuitenkin muitakin suosituksia, tilaa pitäis olla sopivasti av-asennus kamoille, kalastuskamoille, kitarointikamoille, parille kaverille jne (reissun mukaan).

Keikka hommissa kertyy kilsoi välillä 3-400km päivässä joten ajomukavuutta ja ripeää rekkojen ohitteluun kykenevää roottoria ei voi alleviivata tarpeeksi :P
 
Vastaus: Autot

tilaa pitäis olla sopivasti...

...ripeää rekkojen ohitteluun kykenevää roottoria ei voi alleviivata tarpeeksi :P

Eikös pakettiauto ois sopivampi jos tavaraa on paljon kuljetettavana? Lähdet vähän aikaisemmin niin ei tarvitse niin 'ripeästi' ajella ja hyödynnät ohituskaistat tai pidemmät suorat.
 
Vastaus: Autot

Tuumailin notta voisha täältäki kysellä apua auton ettimiseen!

Eli pitäisi löytää hintaluokkaa halpa (800€ max) oleva HB (viistoperä) ripeällä koneella.
Olen tässä katsellut mitsun lanceria/galanttia, kun ne on hyviksi todettu :D

Kaipais kuitenkin muitakin suosituksia, tilaa pitäis olla sopivasti av-asennus kamoille, kalastuskamoille, kitarointikamoille, parille kaverille jne (reissun mukaan).

Keikka hommissa kertyy kilsoi välillä 3-400km päivässä joten ajomukavuutta ja ripeää rekkojen ohitteluun kykenevää roottoria ei voi alleviivata tarpeeksi :P

Tuo budjetti rajoittaa tuota ripeää moottoria aikalailla. Epäilen että katsomasi gti mitsut on yli mainitsemasi budjetin. Autot on niin kalliita että 800eurolla ei saa ripeää eikä tilavaa autoa, saati näitä ominaisuuksia samassa autossa.

Mutta silti, kantsisi katsella myös 80-luvun lopun 2.0 camryä wagon-mallina. Niissä on aika riuska kone ja paljon tilaa. Auto on myöskin todella kestävä. Tosin, tuon hintaluokan camryt on paljon ajettuja.
 
Vastaus: Autot

Miten olisi mazda? 626:a löytyy tosi halvalla. Tosin aika paljonhan niillä yleensä on ajettu jos tuota hintaluokkaa hakee ja liike ei mitenkään erityisen ripeää ole, tosin ei mahdottoman hidastakaan. :D
 
Vastaus: Autot

5-oviseen N13 sunnyyn mahtuu kanssa roinaa, ja rokkaa useimmiten, ikaloppujahan nuo on joten yhta hyvaa kohden on myynnissa 5 rotiskoa.
Kulkupuolta jos tuollaiseen haluaa niin yksilo jossa on 1.3 koneisen laatikko ja pera ja koneena 1.6 niin liikahtaa useimmille ihan tarpeeksi (kun eihan nuo painakkaan paljon mitaan), mutta pitkat motarisiirtymat on tuskaa huippunopeuden jaadessa 150 tuntumaan kun isoimmalla vaihteella on kierrokset tapissa..

Kuten muistakin ehdotuksista huomaa niin 80-luvun lopun japsit on tuossa hintaluokassa suht toimiva vaihtoehto, vaikkakin hyvan yksilon loytaminen voi tuottaa tuskaa, onhan ne jo yli 20v vanhoja "arvottomia perusautoja".

Tuolla 800e hintaan alkaa myos saamaan saman ikaluokan 3- ja 5-sarjan bemareita, mutta se on alkaa kun noiden japsien kohdalla saat hyvakuntoisen.
 
Vastaus: Autot

Tottahan tuo on ettei tuohon rahaan mitään "farkku evoa" saa, mutta omalla mittapuulla tuommoinen galanttikin laiskalla 2.0 (109hp) on tarpeeksi ripeä.

Tuttavapiiristä löytyy onneksi ihmisiä jotka lavasta tai parista kaljaa rakentaa vaikka koko auton uudestaan, joten korjailu ei ole ongelma :D

Lainapakulla tässä on pari kk ajeltu (ford transit, korkea 2.5td), mutta tuo jäähallilla ajaminen ei vain ole minusta mielyttävää (varsinkaan kun pienemmälläkin tilalla pärjää hyvin)

Nissanin vanette olisi oiva peli, mutta tuppaa olemaan hinnat korkeahkot..

Nyt ois siis tarkotusta saada joku pätevä peruspirssi millä ajelis muutaman kuukauden ja säästelis palkoistaan vaikka farkku imprezan..

Muttanotta kiitosta anyways, tuo mazda ainakin alkoi hieman kiinnostamaan, jos vaikka löytäs jonkun hyväkuntoisen! :P
 
Vastaus: Autot

Jos porrasperäiset autot eivät ole mitenkään poissuljettuja, niin ainakin Fordilta voisin suositella Orionia tai Sierraa. Suhteellisen kestäviä, ainakin ne mitä omaan lähipiiriin on sattunut ja vieläpä helppoja korjata.
 
Vastaus: Autot

Tuolla 800e hintaan alkaa myos saamaan saman ikaluokan 3- ja 5-sarjan bemareita, mutta se on alkaa kun noiden japsien kohdalla saat hyvakuntoisen.

Kyllä noita pienempimottisia bemuja löytyy aika halvalla. Ainoa vaan että niissä karkaa nuorella jätkällä vakuutusmaksut ihan taivaisiin. Oikeasti ovat kalliita! sen lisäksi bensa maistuu.

Ainahan noin vanhoissa autoissa on kyse yksilöistä, joten lykkyä hyvän auton löytymiseen ;) Tuo galantti voi ollakkin hyvä valinta, gtinä olisi jo makea peli :D (Tämä karkaa kyllä budjetista..)
 
Vastaus: Autot

bemaria halvempi ratkaisu löytyy ruotsinmaalta eli volvo 200 ja 700 sarjalaiset farkut ovat kohtuulisella kuljetuskapasiteetilla varustettuja. Moottorit ovat 2,0 tai 2,3 joskaan eivät mitään tykkejä ole. Sen sijaan jaksavat vääntää mukavasti.
Saab 9000 5-ovisena vetää hyvin roinaa ja porukkaa sisään ja kulkee hyvin ihan perus parilitraisellakin mukavasti.
Molempiin huoltojen tarve verrattuna vastaavan hintaisiin bemareihin on olematonta. Lisäksi osia saatavilla todella hyvin ja varsinkin foorumien kautta vielä erittäin halvalla.
 
Vastaus: Autot

9000 Saab 5-ovisena on hyvä valinta. Todella tilava ja kaiken lisäksi hyvä ajaa.
Itsellä oli vuosina 1996-2002 vuosimallia 87 tullessa kilometrejä oli 210tkm ja myydessä 390tkm.
Ainoa suurempi korjaus oli kytkin jossain 350tkm kohdalla.

bensaa tosin kuluu suht koht mukavasti.

Volvot on myös hyviä
 
Vastaus: Autot

700-sarjalainen 2,3L koneella vie muuten matka-ajossa yllattavan vahan, ja penkit ovat siihen todella hyvat.
Talvella arvostaa nopeaa lampenemista myos.
Ruostelaikatkaan eivat ole automaattisesti lapireikia, ja takaluukkuhan ei noissa ruostu (hapettuu kylla).
 
Vastaus: Autot

Kiitosta vaan ehdotuksista, kyllä nyt näyttää pahasti siltä että läväytän myäs töllörahat autoon..
Elikkäs 1200€ Mitsubishi Galant hb -95 2.0 aluvanteet hyvillä renkailla, kaupat tuli jo tehtyä.. enää pitäs löytää kaiffari joka lähtee haku/osto reissulle :D
Kaikenmaailman herkkuja löytyy ja ajettukkin vain 219tkm.

Kyllä nyt kelpaa huristella kevään tullen lähimmän koivun latvustoon :p
 
Vastaus: Autoilun ihanuus ja omistamisen tuska

Tällaisena päivänä sitä onnittelee itseään, että tuli vaihdettua kunnolliseen nelivetoon kun on väistellyt mäissä lipsuttelevia etuvetoisia. :cool:

Jos joku vielä väittää, ettei kaupunkimaastureille ole mitään käyttöä, niin tervetuloa tutustumaan Helsingin tilanteeseen.
 
Vastaus: Autoilun ihanuus ja omistamisen tuska

Mulla tuo kauppakassi ei ole kuin 3-veto, mutta silla paasee ja saa parkkeerattua (kohtuullinen maavara auttaa kanssa). Ei ole viimeaikoina tarttenut yhtaan kuunnella paanaukomista, edes tankatessa. Sen sijaan usein joutunut toteamaan "sori, ei tullut hinauskoysi mukaan, muuten olisin voinut nykasta" :D
 
Vastaus: Autoilun ihanuus ja omistamisen tuska

Itse ajan Volvo V50 dieselautomaatilla, vuosimalli -08. Hyvä peli on ollut, ei yhtään mitään vikaa ole ollut koko aikana. Edellinen auto oli myöskin täysin viaton yksilö, merkiltään Mazda6. Kun vaihdoin Mazdan pois, olisin hankkinut samaa merkkiä, mutta Mazdalla ei valitettavasti ole dieselautomaatti-yhdistelmää. Volvoon sitten päädyin, enkä ole katunut.

No nyt sitten tämäkin Volvo lähtee vaihtoon (kun mittariin tulee 120 tkm) ja uusi auto on jo tilattu, nimittäin... Volvo V50! Uudella Volvon viisipyttyisellä koneella D3 (110 kW, 150 hp, vääntö 350 nm), turboahdettu diesel-automaatti, tottakai. Ei noilla suoritusarvoilla muuten väliä, mutta itselleni varsinkin kunnollinen ohituskiihtyvyys on tärkeää. Muuten sitten ruksailin omaksi ilokseni herkkuja; kahdentoista kaiuttimen premium-sound, bluetooth puhelimelle, avaimeton käynnistys ja lukitus, kääntyvät ksenonit, sähkökäyttöiset nahkapenkit yms. mukavaa. Kyllä sillä taas reilut 100 tkm ajelee!
 
Vastaus: Autoilun ihanuus ja omistamisen tuska

Mitäs sitä on tähän mennessä omistettu..

Eka auto oli Saab 900i, vm. 89. Loisto peli oli tuo kaikin puolin, tosin ajokilometrejä oli takana niin vikojakin löytyi. Muuten todella varma ja hyvä lähtemään käyntiin talvellakin. Toinen oli vm. 86 passat ja diesel, aivan hirveä kampe vaikka ajoiltaan nyt mikään umpipaska ei ollutkaan. Vauhtia tuo ei tosin osannut pitää, mutta pieniruokainen jne. Pikkuvikoja kuitenkin enemmän kuin tarpeeksi. Syttyipä virtalukkokin tuleen kerran, ja talvella sai miettiä aina miten autoon pääsee sisälle. Kolmas auto oli Nissan bluebird, tämäkin vuosimallia 88-89 (en muista varmuudella) joka oli kyllä todella kelpo peli. Kyytiä oli tarpeeksi kahdenlitran koneessa ja ajo-ominaisuudet kohtuulliset. Neljäs "auto" oli Fiat Tipo 89, sain ilmaiseksi oli parisen vuotta ja myin. Korjauksia piti tehdä todella paljon ja remonttimies sanoi, että hankkiudu heti eroon. Pohja oli varsin heikolla hapella. Muistanpa senkin kun sai hakemalla hakea nostopaikkaa, että tunkki ei mene pohjasta läpi. Nykyinen menopeli on Nissan Primera vm. 05, todella hyvä muuten paitsi että ei ole oma. Myynnissä tuo lotjake on, muuten hyvä ajoiltaan ja muuten, mutta kaikkea pientä pintavikaa ja sähköhäiriötä/vikoja näin talvella on. Toinen joka seisoo tuossa pihalla on Peugeot 306, vm. 99, tämä siis eukon auto jolla ajelee postiajot ja muut. Hirveästi on tuossa jälkimmäisessä ollut laittamista, mutta sellaisia nuo ranskattaret pakkaa olemaan. :)
 
Vastaus: Autoilun ihanuus ja omistamisen tuska

Mulla on noita autoja ollut jo 7. Sen verran kommentoisin, että uutena ostamanani Audi A3 SB oli 4000 km jälkeen vaihdelaatikkoremontissa melkein viikon. Lisäksi korjattiin esim. vakionnop.säädintä ja tuulilasinpyyhkimiä moneen otteeseen niiden toistuvasti hajotessa lapin talvessa. Merkkihuolto vain nosteli käsiään esim. vakkarin kanssa. Takuun loputtua pistin vaihtoon, ei vain uskaltanut pitää enää kun jo takuuaikana piti jatkuvasti käydä pajalla.

Tällaisena päivänä sitä onnittelee itseään, että tuli vaihdettua kunnolliseen nelivetoon kun on väistellyt mäissä lipsuttelevia etuvetoisia. :cool:

Jos joku vielä väittää, ettei kaupunkimaastureille ole mitään käyttöä, niin tervetuloa tutustumaan Helsingin tilanteeseen.
Vaihdoin 2007 Honda CR-V:hen ja vuosi jo menty ilman mitään vikoja. Neliveto ja talvi, maittava yhdistelmä todellakin. Minulla kun on ollut japanilaisia, Volvo, Audi, Ford, Skoda ja Renault niin ranskista en kyllä voi suositella kenellekään. Se oli vielä vikaherkempi kuin tuo minun Audi.
 
Vastaus: Autoilun ihanuus ja omistamisen tuska

Ei jessus niin mä haluan katoksen. Semmoset 20cm ollut jo monena aamuna auton katolla. Sitten kun lämppäri huutaa, niin lumi muuttuu vedeksi ja siitä taas jääksi. :mad:

Ja kyllä se nelivetokin maistuisi. Tosin nyt kun on uudet kumeksit (kitka+nasta) ja pikkuisen ylipainetta (2.2bar), niin johan lähtee mäessä kuin mäessä. En vaan jaksa tota golffi variantin ohjausta. Tuntuma on kuin kokoajan olis pikkuisessa liirrossa. Vissiin raidetangon pää kulahtanut kun soutaa niin perkuleesti.
 
Vastaus: Autoilun ihanuus ja omistamisen tuska

Wanha -86 e30 BMW 325iX mukava ajella nelivedolla näin talvella ja 2,5l kutoskoneella. Mökärööri löytyy niin kutosen murinat ei mene hukkaan :cool:
Ihanuus loppuu bensa asemalla...
 
Vastaus: Autoilun ihanuus ja omistamisen tuska

Wanha -86 e30 BMW 325iX mukava ajella nelivedolla näin talvella ja 2,5l kutoskoneella. Mökärööri löytyy niin kutosen murinat ei mene hukkaan :cool:
Ihanuus loppuu bensa asemalla...

Sama. Ei mene kutosen murinat täälläkään hukkaan. Neliveto ja 300 hevosta takaavat mukavan kyydin.

Yli puolentoista euron litrahinta tosin vähentää ajohaluja. Haukkaa tuo oma pirssi kuitenkin sen reilun 10 litraa satasella...
 
Ylös Bottom