drunkmotherfckr
New Member
Vastaus: Autoilun ihanuus ja omistamisen tuska
Kesällä vaihdoin takavetoon joka on vielä automaatti. Vähän jänskätti ensimmäiset liukkaat kun viimeiksi on takavetoisella ajanu 90-luvulla. Mutta olipas suuri ihmetys kun uusilla Hakka7:lla pito on vallan mahtava. Ei varmasti yksikään etuveto lähde valoista samaa tahtia. Tästä oli jollain muulla palstalla juttua, että kumpi se nyt paremmin lähtee liikkeeseen tasaisella talvella, etu- vai takaveto. Niinhän se on, että kiihdyttäessä auton keula nousee ja perä painuu, eli takana on parempi pito. Peruuttaessa juttu on sitten ihan toinen... takaperin ei pahoista paikoista pääsekkään pois kuten etuvetoisella. Allekirjoitan ihan täysin sen, että takavetoinen jää herkemmin kiinni.
Se vielä pitää ajonvakautuksesta sanoa, että se pitäisi ehdottomasti olla kielletty aloittelevilla kuskeilla. On varmasti turvallinen varuste, mutta auton rajat ei tule kuskille tutuksi. On jotenkin väärin ajaa mutkat kaasu pohjassa kun tekniikka hoitelee pidon.
Nojaa, hyvin takavedoilla on talvella pärjännyt. Ei toki missään nimessä nopein, mutta kertoo helposti miten paljon pitoa on käytössä ja tarvittaessa todella helppo ohjata kaasulla. Jumissa olevat takavedot johtuvat yleensä yhdestä asiasta: kuskista. Ajetaan auto tyhmiin paikkoihin, esim parkkiin ylämäkeen, ylitetään omat rajat väärässä paikassa ja päädytään penkkaan sekä huonokuntoiset talvirenkaat. Jos käyttää järkeä auton pysäköinnissä, leikkii niin ettei vedä autoa ojaan ja käyttää hyviä renkaita niin pitkälle pärjää.
Kesällä vaihdoin takavetoon joka on vielä automaatti. Vähän jänskätti ensimmäiset liukkaat kun viimeiksi on takavetoisella ajanu 90-luvulla. Mutta olipas suuri ihmetys kun uusilla Hakka7:lla pito on vallan mahtava. Ei varmasti yksikään etuveto lähde valoista samaa tahtia. Tästä oli jollain muulla palstalla juttua, että kumpi se nyt paremmin lähtee liikkeeseen tasaisella talvella, etu- vai takaveto. Niinhän se on, että kiihdyttäessä auton keula nousee ja perä painuu, eli takana on parempi pito. Peruuttaessa juttu on sitten ihan toinen... takaperin ei pahoista paikoista pääsekkään pois kuten etuvetoisella. Allekirjoitan ihan täysin sen, että takavetoinen jää herkemmin kiinni.
Se vielä pitää ajonvakautuksesta sanoa, että se pitäisi ehdottomasti olla kielletty aloittelevilla kuskeilla. On varmasti turvallinen varuste, mutta auton rajat ei tule kuskille tutuksi. On jotenkin väärin ajaa mutkat kaasu pohjassa kun tekniikka hoitelee pidon.