Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Autoilun ihanuutta ja omistamisen tuskaa

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Nepean
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Vastaus: Autoilun ihanuus ja omistamisen tuska

Juu eihän niitä amispoikia nyrkkipajoille päästetä vaan "joutuvat" merkkiliikkeeseen, siellä nyrkkipajallahan ne todelliset "ammattimiehet" ovat

Omien kokemuksien mukaan näin on ikävä kyllä asia ollut. Olen autoillut tosin vasta 8 vuotta, mutta sinä aikana ehtinyt ajaa kolme täysin uutta autoa liikkeestä ulos ja "vuosihuollon" yhteydessä on aina ollut jotain sanottavaa jälkikäteen. Milloin on jätetty filtteri vaihtamatta, milloin tulpat on ruksattu vaihdetuksi mutta alkuperäiset silti paikalla jne. Vikadiagnostiikassa ollaan heti vaihtamassa niitä kalliimpia osia "joo sun ecu on paskana, se on sit 1800€ kun pitää starttikin vaihtaa samaan syssyyn". Nyt kun olen siirtynyt käyttämään nyrkkipajaa (yhtä tiettyä), niin on työn laatu & jälki onhippasen parempaa. Toki voi olla, että jossain muualla homma voi toimia, marmoritiski vaan tykkää vetää välistä ja "korjata" olemattomia.
 
Vastaus: Autoilun ihanuus ja omistamisen tuska

Omien kokemuksien mukaan näin on ikävä kyllä asia ollut. Olen autoillut tosin vasta 8 vuotta, mutta sinä aikana ehtinyt ajaa kolme täysin uutta autoa liikkeestä ulos ja "vuosihuollon" yhteydessä on aina ollut jotain sanottavaa jälkikäteen. Milloin on jätetty filtteri vaihtamatta, milloin tulpat on ruksattu vaihdetuksi mutta alkuperäiset silti paikalla jne. Vikadiagnostiikassa ollaan heti vaihtamassa niitä kalliimpia osia "joo sun ecu on paskana, se on sit 1800€ kun pitää starttikin vaihtaa samaan syssyyn". Nyt kun olen siirtynyt käyttämään nyrkkipajaa (yhtä tiettyä), niin on työn laatu & jälki onhippasen parempaa. Toki voi olla, että jossain muualla homma voi toimia, marmoritiski vaan tykkää vetää välistä ja "korjata" olemattomia.

Riippuen varmaan merkistä ja korjaamosta? Itsellä on hyviä kokemuksia merkkiliikkeen palveluista, ei voi valittaa. :)
 
Vastaus: Autoilun ihanuus ja omistamisen tuska

Tulipas eilen käytyä omalla pirssillä radalla asti ajamassa. Oli kyllä kaikki katastrofin ainekset ilmassa kun kaveri kuvaa, "tehokas*" auto ja uusi rata, mutta kyllä siellä lumivallien välissä siltikin pysyttiin. :) Ja kyllä sen huomasi, että on ennen ajanut pelkästään etuvetoisilla autoilla, sillä kun auto alkoi puskemaan, ei heti uskaltanut hypätä kaasun päälle ja ohjata sinne minne tahtoi. Mutta jo muutaman kierroksen jälkeen ymmärsi, että kaasua vain, kyllä se neliveto hoitaa.

Hauskaa oli. :)

(*208 hv @6000 r/min, 270 Nm @4000 r/min)
 
Vastaus: Autot

Edellinen väliaikainen romu/kulkine (Mitsubishi Colt 1990) tuli myytyä reilu pari viikkoa sitten ja nyt tuli hommattua vähän parempaa tilalle. Voimaa ja vääntöä on riittävästi.



Ford Mustang GT Premium 2011

Yllä ollevassa linkissä lisää kuvia ja tietoa autosta.
 
Vastaus: Autot

Kun tuolla toisessa ketjussa on tullut puolusteltua takavetoisia, niin tässä todisteita että talosta niitä löytyy. Kuva otettu viime syksynä.


Ollaan me oikeasti ihan mukavia, vaikka 'jatkeilla ajetaankin. :o
 
Vastaus: Autot

Ollaan me oikeasti ihan mukavia, vaikka 'jatkeilla ajetaankin. :o

No nyt kyllä laski arvostus :D
Ei vaan, 120d oli harkintalistalla itselläkin, mutta tunne vei voiton valinnassa.
224005653.jpg
 
Vastaus: Autot

"Jokaisen todellisen automiehen tulisi ainakin kerran elämässään omistaa Alfa Romeo" -Top Gear

"Aikaisemmin Bemareiden omistajat tarvitsivat peniksenjatketta (The drivers were cocks), mutta nykyisin Audimiehet ovat ottaneet valtikan itselleen." Tämähän mitattiin kyseisessä sarjassa tieteellisesti cock-o-meter -laitteen avulla, joten Termoz kaikkihan tykkää nykyisin bemarimiehistä (pl. nuorista sellaisista):D
 
Vastaus: Autot

No nyt kyllä laski arvostus :D
Ei vaan, 120d oli harkintalistalla itselläkin, mutta tunne vei voiton valinnassa.
224005653.jpg

Itsekkin olen pohdiskellut dieseliin vaihtoa, ja kävinkin tällä viikolla jo istuskelemassa samanlaisessa alfassa mitä sinulla on. Hieno auto on! Mutta ei vielä lexus alfaan vaihtunut :)
 
Vastaus: Autot

Mutta ei vielä lexus alfaan vaihtunut :)

Kai kävit kokeilemassakin? Se 2,4 (~200hv) diesel on nelivetona aika maukas peli. Voi toki olla parempi, ettei kokeilekkaan, voi jäädä Lexus niille sijoilleen :D
Itse otin bensavehkeen kun kyllästyin dieseliin.
 
Vastaus: Autoilun ihanuus ja omistamisen tuska

Vähissä taitaa nykyään jatkuvat nelivedot olla?

Ikinä kuullu Quattrosta (torsen) ja Audista? :D Onhan noita muitakin jos rupee kaivamaan.

Jännä että porukka vääntää täällä jostain vetotavoista eikä tiedetä ees perusasioista :D

Tässä vielä pari videota quattro-hassuttelua ennen tuon auton virittelyä ja korin laittoa:

http://www.youtube.com/watch?v=SlzMNcGpivg

http://www.youtube.com/watch?v=ZwGIoOD5caM

http://www.youtube.com/watch?v=6LoiNQTCyAM

http://www.youtube.com/watch?v=Gn8Y0SwWEpc
 
Vastaus: Autoilun ihanuus ja omistamisen tuska

Eikös se ollut niin, että vanhempien audien nelikko on aivan muuta toista kun nykyaudeissa? Voin toki muistaa väärinkin. Muistaakseni jossain vanhassa Audin mainoksessa ajettiin mäkihyppymäen alastulomäki ylös. Ei taida nykyisillä onnistua...
 
Vastaus: Autoilun ihanuus ja omistamisen tuska

Eikös se ollut niin, että vanhempien audien nelikko on aivan muuta toista kun nykyaudeissa? Voin toki muistaa väärinkin. Muistaakseni jossain vanhassa Audin mainoksessa ajettiin mäkihyppymäen alastulomäki ylös. Ei taida nykyisillä onnistua...

Vasta uusivat tuon mainoksen jokunen vuosi sitten kun quattro täytti 25 vuotta :

http://www.youtube.com/watch?v=8qxylbbjBl4

Sama torsen neliveto niissä on oikeastaan ollut alusta asti jos moottori ollut pitkittäin, mutta esim Audi A3sessa ja TTssä (moottorit poikittain) on haldex joka toimii eri periaattella vaikka onkin quattro nimen takana.
 
Vastaus: Autoilun ihanuus ja omistamisen tuska

Kyllä se Quattro on neliveto ja kyllä tämän tuntee. Mutta sehän on niin sanottu älykäs neliveto, eli kaikki pöyrät eivät suinkaan vedä tasaisessa suhteessa koko ajan kaikilla pinnoilla. Jos takapyörille tulee liukasta, etupyörät ottavat vetovastuun esim. suhteessa 30% taka vs. 70% etu. Sama tietysti myös toisinpäin. Onko tämä sitten parempi vai huonompi kuin se että jokainen pyörä vetää koko ajan saman verran? Itse en osaa sanoa, kun on tuo oma quattro ainoa neliveto jota olen ajanut.
 
Vastaus: Autoilun ihanuus ja omistamisen tuska

Ikinä kuullu Quattrosta (torsen) ja Audista? :D Onhan noita muitakin jos rupee kaivamaan.

Jännä että porukka vääntää täällä jostain vetotavoista eikä tiedetä ees perusasioista :D

Tässä vielä pari videota quattro-hassuttelua ennen tuon auton virittelyä ja korin laittoa:

No en minä mikään ääliö ole, kyllä esimerkiksi audeissa tuo neliveto muuttuu sen mukaan miten moottori keulalla on. Kaikissa audeissa ei nykyään todellakaan ole torsenia. Ja se subaru juttu on muuten totta minkä pari sivua sitten heitin, automaattilaatikollisissa subaruissa on erilainen neliveto mitä manuaaleissa. Juurikin tuollainen älykäs-mallinen, ja jää ihan saatanan helposti kiinni lumihankeen. Testattu juttu. Ja tuo sama pätee aika moneen nyky-nelivetoon. Pakettiautoissa taitaa hiace olla ainoa jatkuvalla nelivedolla oleva, ja se kyllä näkyy kulutuksessakin :D
 
Vastaus: Autoilun ihanuus ja omistamisen tuska

Pakettiautoissa taitaa hiace olla ainoa jatkuvalla nelivedolla oleva, ja se kyllä näkyy kulutuksessakin :D

Kyllä Mersultakin löytyy jatkuvalla nelivedolla oleva pakettiauto (Vito ja Sprinter). Voimanjako etu-/taka-akseli 35:65.
 
Vastaus: Autoilun ihanuus ja omistamisen tuska

Moni tuntuu sekoittavan älykkään nelivedon ja jatkuvan nelivedon. Sitä jatkuvaa ei juurikaan henkilöautoissa ole, paitsi subaruissa ja citymaastureissa. Vanhemmissa audeissa sai sentään lukittua sen, mutta nykyisissä ei kai onnistu?
 
Ylös Bottom