Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)
Pieni harmiton vika että vilkun valo jää päälle ja tuuletin hieman tökkii, hinta töineen 2000€![]()
Opelin "sähkökeskus" rikki ja uusi maksaa tonnin. Muutenhan en olisi tuota lähtenyt korjauttamaan, mutta kun katsastusetä ei tykkää siitä kun vilkku palaa koko ajan.Eihän tollasta voi edes olla.![]()
Olipas taas mielenkiintoinen "vika". Ei ollut sähköboksi rikki, vaan erikoinen sähkönohjausyksikön ominaisuus jota maahantuojakaan ei tiennyt. (ei ole kuulemma käytössä euroopassa) Kun etupuolen parkkipolttimo oli palanut (jota en huomannut) päätti ohjausyksikkö että korvaava valo voidaan tehdä vilkusta.Opelin "sähkökeskus" rikki ja uusi maksaa tonnin.
Neljä tuntia tuli töitä maksettavaksi kun ongelmaa paikannettiin, ja koko hoito olisi korjaantunut polttimon vaihdolla.![]()
Elämän kevät. Mäkin haluan tollasen duunin.
Olet sitten euroopan ainoa ei eurooppalaisen autotietokoneen omistaja, jonka ominaisuudesta maahantuojalla ei ole mitään käsitystä. Paitsi tietenkin se, että sitä ei ole euroopassa.
Huoltokaveri oli yhtä ihmeissään kunnes paljastui niinkin uskomaton asia, että moottoritilassa katteiden alla oli jonkin pieneliön pesä!
Kyllähän tuo myös perinteisestä Mitsubishi Pajerosta löytyy. Mielestäni aika vakio-ominaisuus kaikille nelivetovehkeille. (?)
Haldexin tyyppisellä kytkennällä toteutetaan esim. suurin osa VAG-konsernin (Seat, VW) nelivedoista ja esim. Volvojen AWD-neliveto. Olen saanut ajaa niin Subarua kuin esim. Pajeroita ja Landcruisereita. Mielestäni neliveto missä muodossa tahansa toteutettuna on se ainoa oikea etenemistapa suomen talvessa, esim. parkkipaikat löytyvät hyvin helposti. Harvassa ovat ne käyttäjät, jotka oikeasti tarvitsevat sitä pakotuskytkintä nelivetoon kuitenkaan. IMO.
Subaruissa omansa ja Audeissa on Torsen (A3-sarjaa lukuunottamatta, S3:ssakin on muistaakseni haldex kai tilanpuutteen takia ) jatkuva neliveto jossa väh. 10% syötetään kokoajan taakse.
Olipas taas mielenkiintoinen "vika". Ei ollut sähköboksi rikki, vaan erikoinen sähkönohjausyksikön ominaisuus jota maahantuojakaan ei tiennyt. (ei ole kuulemma käytössä euroopassa) Kun etupuolen parkkipolttimo oli palanut (jota en huomannut) päätti ohjausyksikkö että korvaava valo voidaan tehdä vilkusta.
Neljä tuntia tuli töitä maksettavaksi kun ongelmaa paikannettiin, ja koko hoito olisi korjaantunut polttimon vaihdolla.![]()
Juu eihän niitä amispoikia nyrkkipajoille päästetä vaan "joutuvat" merkkiliikkeeseen, siellä nyrkkipajallahan ne todelliset "ammattimiehet" ovatJuuri tuon takia en merkkihuoltoja ikinä itse käytä, tulee suoraan amiksen linjalta kavereita
Juu eihän niitä amispoikia nyrkkipajoille päästetä vaan "joutuvat" merkkiliikkeeseen, siellä nyrkkipajallahan ne todelliset "ammattimiehet" ovat
Omien kokemuksien mukaan näin on ikävä kyllä asia ollut. Olen autoillut tosin vasta 8 vuotta, mutta sinä aikana ehtinyt ajaa kolme täysin uutta autoa liikkeestä ulos ja "vuosihuollon" yhteydessä on aina ollut jotain sanottavaa jälkikäteen. Milloin on jätetty filtteri vaihtamatta, milloin tulpat on ruksattu vaihdetuksi mutta alkuperäiset silti paikalla jne. Vikadiagnostiikassa ollaan heti vaihtamassa niitä kalliimpia osia "joo sun ecu on paskana, se on sit 1800€ kun pitää starttikin vaihtaa samaan syssyyn". Nyt kun olen siirtynyt käyttämään nyrkkipajaa (yhtä tiettyä), niin on työn laatu & jälki onhippasen parempaa. Toki voi olla, että jossain muualla homma voi toimia, marmoritiski vaan tykkää vetää välistä ja "korjata" olemattomia.