Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Autoilun ihanuutta ja omistamisen tuskaa

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Nepean
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Nyt on tullut ajettua työsuhdeteslaa kuukauden päivät ja ristiriitaiset on fiilikset. Kaikki nippelinappelit jne. on siistejä, mutta että melkein kaiken pitää olla näytön takana on turhauttavaa. Lisäksi laatuvaikutelma on joiltain osin aivan järkyttävä, kuten konepellin ohuus( huom, tesla ohjeistaa kuinka sulkea se ilman kontin lommoontumista ja ymmärrän hyvin miksi). Lisäksi takapenkin lattia antaa periksi!!!

Iso plussa Y-mallille sen isoista tiloista täytyy antaa. Ajettavuus on myös hyvä, joskin jotenkin "feikki". Auto pysyy tiessä hyvin kurveissa, mutta iskarit ovat liiankin jäykät imo.

En ostaisi ite Teslaa omien kokemusten perusteella - laatuvaikutelma vaan jättää liikaa toivomisen varaa.

Piti vielä lisätä , että perus "tutkilla" toimiva cruise controli on ihan arsesta. 6 vuotta vanha volkkarini tajuaa paremmin, että milloin pitää hidastaa ja milloin ei. Käytännössä taajama-ajossa teslan cruise on melko hyödytön kun tekee äkkihidastuksia ja takana tulevat saavat sydärin.
1000017924.jpg
 
Viimeksi muokattu:
Nyt on tullut ajettua työsuhdeteslaa kuukauden päivät ja ristiriitaiset on fiilikset....
Paljon kuullut samaa, että sähköauton ominaisuudet hyvät, mutta autona ei niinkään. Eli akustot ja sähkömoottori aivan omaa luokkaansa muihin sähköautoihin verrattuina, mutta kabiini ja ajotuntuma jotenkin "halpa".
 
Paljon kuullut samaa, että sähköauton ominaisuudet hyvät, mutta autona ei niinkään. Eli akustot ja sähkömoottori aivan omaa luokkaansa muihin sähköautoihin verrattuina, mutta kabiini ja ajotuntuma jotenkin "halpa".
Kabiini on ihme sekoitus halpaa ja "kallista". Kokonaisuutena selkeästi kuitenkin plussan puolella pl. tuo takalattian periksi anto - tosin tällä hetkellä on vielä vuokratesla käytössä, ennenkuin saa liisarin tilattua joten on voinut auto kokea todella kovia aikoja. Kovasti polttelisi tuo performance mallin tilaus, mutta niskat vetää jumiin jo long rangella täyskiihdytyksessä.

Ajotuntuma ei ole tunnoton, mutta se on jotenkin outo. Ehkä sana sähköinen toimii tässäkin asiayhteydessä. Autolla ajaminen tuntuu vähän samalta kuin huippuluokan peliratin vääntäminen sen sijaan, että ratti kääntää jotain mekaanista.

Toista sähköautoa en ole ajanut, joten verrokkia ei ole.
 
Ylös Bottom