Doctor Pepper
Well-Known Member
Nyt olisi mielenkiintoista löytää se kohta, jossa yleistän kaikki alle 10 000 euron autot loppuun ajetuiksi romuiksi.
Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)
Nooh ehken suoranaisesti sinua ajatellut tuolla vaareilulla, enkä oikein ajatuksella tätä ketjua ja kommentteja ole seurannut niin en ole kärryillä mitä aiheesta on puhunut ja kuka.Saatan vähän vaareilla monistakin "nykyajan hömpötyksistä" mutta en kyllä tietoisesti ole tässä halunnut jurnuttaa kenenkään valinnoista.
Vähän pikaisesti yritin muistella mistä puhuttiin ja kiinnitin ainakin huomiota siihen väitteeseen että 10000 euron autot olisi niitä loppuun ajettuja romuja. Mikä ei varmasti pidä paikkaansa eikä ole mitään vaareilua.
Enkä minä ole ollut sanomassa että jonkun yksilöllisiis tarpeisiin ja haluisin riittäisi sen ja sen hintainen auto. Enhän minä edes voisi tietää sellaista.
Sanoin vain että "hyvän" auton saa halvemmallakin. Tuo "hyvä" on tietysti minun subjektiivinen "hyväni" ja kenties jollain ne kaikki alle 10000 euron autot onkin paskoja.
Mutta loppuun ajetuiksi romuiksi nyt lienee vähän outoa yleistää kaikki alle 10000 euron autot.
Ja saatoin toki muuhunkin ottaa kantaa mutta en enää muista missä kohtaa, mihin ja miten. Ehkä vaareilin, ehkä en. En silti ole tarkoittanut tulla sanomaan että jonkun valinta on väärin tai jonkun oikein.
Ja eikös "vaarin jurnuttamista" ole yhtä lailla myös sekin että jos yleistää kaikki 10000 euron alle menevät autot loppuun ajetuiksi romuiksi?
Nyt olisi mielenkiintoista löytää se kohta, jossa yleistän kaikki alle 10 000 euron autot loppuun ajetuiksi romuiksi.
Nyt kun tuon uusiksi luen niin voihan tuon eri tavallakin tulkita. Esimerkiksi niin että tarkoituksella siis etsit nimenomaan alle 10000 euron auton, joka on loppuun ajettu romu? Tosin se on taas niin outo skenaario ja tapa toimia että ehkä sen vuoksi tulkitsin sinun nimenomaan niputtavan tuolla lauseellasi kaikki alle 10000 euron autot loppuun ajetuiksi romuiksi. Koska miksi muutoin tarkoituksella oikein etsisit sieltä sellaisen?Todennäköisesti ostaisin jonkun alle 10 000 euron loppuun ajetun romun kuitenkin, kun ei ole riittävää tarvetta saada omaan käyttöön erikoisen hyvää autoa.
Se joka tapauksessa kolahti koska viittasit nimenomaan sanomiini asioihin. Plus mikä tärkeämpää, olen huomannut vaarin heräilevän sisälläni muutenkin. Tuntuu että nykyajassa on ihan helvetisti asioita, joissa ei vain ole mitään helvetin järkeä ja saa jatkuvasti ihmetellä ja nyrpeillä jostainNooh ehken suoranaisesti sinua ajatellut tuolla vaareilulla, enkä oikein ajatuksella tätä ketjua ja kommentteja ole seurannut niin en ole kärryillä mitä aiheesta on puhunut ja kuka.
En edes ota vaareilua mitenkään pahalla. Lienee luontaista kehitystä jossain vaiheessa elämää pitää kaikkea nykyhömpötystä naurettavana, turhana jne. Olkoonkin että varaan kyllä oikeuden väittää että nykyajassa on myös ihan helvetisti ihan vain haitallisia juttuja ihmisille, joista on syytäkin "vaareilla".Saattoi olla kuitenkin joku muistijälki aiemmasta autokeskustelusta, josta jäi tunne että arvostit autossa ennen kaikkea tätä liikuttelun funktiota ja muut seikat eivät olleet oleellisia. Ehkä sittenkin vähän ajattelin vaarilla sinua, mutta ehdottomasti enemmän kuitenkin edesmennyttä vaariani ja muita vanhan liiton miehiä.
Joo ei tässä voi itsekään väittää, etteikö tulisi vaareiltua ja huolella. Esimerkiksi mobilepayn suhteen olin järjettömän kauan vastarannan kiiskinä liikenteessä varmaankin syistä, jotka voi laittaa ”vaareilun” piikkiin. En vain ymmärtänyt, miksi perhana pitäisi alkaa tehdä asioita eri tavalla kun ennenkin kätevästi raha kulkenut nettipankista siirtelemällä . Somejuttujen kanssa elän täyttä päivää vaarina edelleen, enkä uskalla edes liittää pankkikorttia kännykkään/ kelloon lähimaksua varten.Tässä?
Nyt kun tuon uusiksi luen niin voihan tuon eri tavallakin tulkita. Esimerkiksi niin että tarkoituksella siis etsit nimenomaan alle 10000 euron auton, joka on loppuun ajettu romu? Tosin se on taas niin outo skenaario ja tapa toimia että ehkä sen vuoksi tulkitsin sinun nimenomaan niputtavan tuolla lauseellasi kaikki alle 10000 euron autot loppuun ajetuiksi romuiksi. Koska miksi muutoin tarkoituksella oikein etsisit sieltä sellaisen?
Olisiko tämä lause sellainen, mitä oikeastaan tarkoitit: "todennäköisesti ostaisin jonkun loppuun ajetun romun kuitenkin". Eli se tietty rajattu/valittu rahasumma siinä alkuperäisessä lauseessa oli se, johon ainakin itse kiinnitin huomioni kun tarkoituksesi ilmeisesti oli vain sanoa että ostat ylipäänsä halvan ja "loppuun ajetun romun".
Tulkintani oli siis ilmeisesti väärä mutta kenties alkuperäinen lauseesikin väärään tulkintaan ohjasi
Se joka tapauksessa kolahti koska viittasit nimenomaan sanomiini asioihin. Plus mikä tärkeämpää, olen huomannut vaarin heräilevän sisälläni muutenkin. Tuntuu että nykyajassa on ihan helvetisti asioita, joissa ei vain ole mitään helvetin järkeä ja saa jatkuvasti ihmetellä ja nyrpeillä jostain
En edes ota vaareilua mitenkään pahalla. Lienee luontaista kehitystä jossain vaiheessa elämää pitää kaikkea nykyhömpötystä naurettavana, turhana jne. Olkoonkin että varaan kyllä oikeuden väittää että nykyajassa on myös ihan helvetisti ihan vain haitallisia juttuja ihmisille, joista on syytäkin "vaareilla".
Sen verran on vielä "nuorukaista" jäljellä että kyseenalaistan kyllä myös jatkuvasti vaareiluani, että "onko tämä nyt varmasti jotenkin valittamisen arvoinen asia".
Mitä taas autoihin tulee: arvostan niissä tosiaan pohjimmiltaan sitä mitä pääosassa muissakin asioissa: funktionaalisuutta. Jos asia ei toimita mitään virkaa ja tee sitä asiaa, mihin se on suunniteltu, niin siinä ei ulkonäkö tai nahkapenkit auta Ja jos niitä "kakun koristeita" ei tarvitse, niin sittenhän on ihan loogista että se perusvehje riittää.
Mutta ei se poissulje sitä etteikö myös halvempien autojen suhteen olisi jotain vaatimuksia ja toiveita. Minulla ne olivat niin suppeat kuin tietynlainen luotettavuus sekä ilmastointi. Siinä se. Samoin se että en ostaisi "paskan näköistä" autoa eli myös ulkonäkö merkkaa. Esimerkiksi uudemman korin Primeraa en enää itselle ottaisi, se on ihan kauhea.
Toisaalta maut muuttuvat ja ehkä jossain vaiheessa olenkin niin edistynyt vaareudessani että P12 Primera on kauneuden kruunu. En poissulje siis täysin mutta tällä hetkellä kyseinen automalli olisi ehdoton ei.
Minua siis vähän tympäisi se että kun joku panostaa autoon sieltä minimipäästä budjettia niin sitten ei muka mikään muu merkkaa. Siihen halusin painottaa että siellä 1000 euron autoissa nimenomaan on paljon valinnanvaraa merkin, mallin, ulkonäön, varusteiden ja muun osalta.
Ja onhan se samalla vähän kuin Game Pass: ikinä ei tiedä mitä tulee vastaan kun on avoimilla mielin. Se on minulle GP:nkin paras puoli kun voi löytää vaikka ja mitä timantteja.
Mutta kuten jo on mainittu, niin jokainen varmasti tekee kuten tykkää ja parhaaksi näkee. Sanon vain että halvemman pään autoistakin voi ihan hyvin löytää vehkeen, jossa ruksaantuu omat tarpeet. Mutta se on sitten tarpeista kiinni ja jos yksi niistä on vaikka "uusi auto", niin eihän se sitten voi toimia
Ehkä tuota tietynlaista mustavalkoisuutta täällä siis olen yrittänyt kommentoida.
No oli mikä tahansa lause tai muu tahansa niin se erikseen mainittu "alle 10000 euron" oli se joka minut johti harhaan.Minusta lauseen voi tulkita vain omaa ostoskäyttäytymistäni analysoivaksi lauseeksi. Siinä ei ole mitään yleistävää elementtiä. Kannattaa opetella tunnistamaan yleistävät lauseet erillistapauksia kuvaavista lauseista, ettei tee ylitulkintoja. Se on varsin yleinen virheellisen päättelyn muoto.
Sitä paitsi mitä vikaa vähän vanhemmissa Volvoissa on?
vaikka Volvo 240 -sarjalainen kaksiovisena ja mielellään tontissa
niin ajelen hymyssä suin auringonlaskuun.
Pääsin yllättää vaimon pahemman kerran. 15v se on mulle sanonut että haluaa pinkin auton. Luuli että se on korjauksessa.. Videolla reaktiot, tais kelvata.
Ei taida ihan heti toista samanlaista tulla vastaan.
Näytä liitetiedosto 11955Näytä liitetiedosto 11956Näytä liitetiedosto 11957
Oli ainaki aidot reaktiot, eikä mitään jenkki tyylin näyteltyjä ”hämmentyneitä ja yllättyneitä ilmeitä”Oli kyllä hyvät reaktiot emännällä ja sulta tosi hyvä veto!!!
Totta ja olihan tuota aivan hulvatonta katsoa,kiitos siitä , sain kyllä aivan hillittömän naurut!Oli ainaki aidot reaktiot, eikä mitään jenkki tyylin näyteltyjä ”hämmentyneitä ja yllättyneitä ilmeitä”
No nyt voi sanoa et autopilot pelasti.
Satasen alue, vastaantulevalla pitkät päällä ja varoituskolmio todella lähellä.
Autopilot/tutkat näki auton ja alkoi jarruttaa ja piipittää törmäyksestä. Sit otin ite ohjat ja sain väistettyä. Ilman autopilottia tuskin olisin ehtinyt reagoimaan tarpeeksi nopeasti ja oisin ajanut perään…
No nyt voi sanoa et autopilot pelasti.
Satasen alue, vastaantulevalla pitkät päällä ja varoituskolmio todella lähellä.
Autopilot/tutkat näki auton ja alkoi jarruttaa ja piipittää törmäyksestä. Sit otin ite ohjat ja sain väistettyä. Ilman autopilottia tuskin olisin ehtinyt reagoimaan tarpeeksi nopeasti ja oisin ajanut perään…