Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Autoilun ihanuutta ja omistamisen tuskaa

Vastaus: Autoilun ihanuus ja omistamisen tuska

Vastaantullut rekka järjesti yllätyksen aamulla tuulilasiin.
Nyt on käyty jälkiä lasipajalla näyttämässä tuloksella, että koko roska pitää vaihtaa.
Onneksi on sentään lasivakuutus, mutta tuolle 160€:n omavastuulle olisi tietysti voinut keksiä muutakin käyttöä. :mad:
 
Vastaus: Autoilun ihanuus ja omistamisen tuska

Onneksi on sentään lasivakuutus, mutta tuolle 160€:n omavastuulle olisi tietysti voinut keksiä muutakin käyttöä. :mad:

Shit. Itsekin otin auton vaihdon yhteydessä lasivakuutuksen, kun vanhasta koslasta joutui vaihtamaan etulasin varmaan kolme kertaa sen neljän vuoden aikana, kun auto minulla oli. Onneksi nyt uudemman köröttimen kanssa on kiveniskelmiltä vältytty. *kop kop*

Omat automurheet: Ei perkule radio toimi. Pukkasi viime viikolla Telefon -tekstin ruutuun ja veti viikonlopun aikana akun tyhjäksi. Soitin ei reagoi mihinkään napin painalluksiin, ja syö siis virtaa, vaikkei olisi päällä. Ongelma on nyt "korjattu" niin että otin soittimen sulakkeen irti. Huoltokirjassa kyllä mainitaan Telefon muutamassa kohdassa, mutta tuontiautossa koko vihkonen on tietysti saksaksi. Kyseessä siis Audin (vuosimallia -00) BOSE Concert -soitin ja periaatteessa tuossa pitäisi olla joku autopuhelin optio ja jopa kännykän voisi vissiin yhdistää.

Aikaisemmin siis toiminut ihan normaalisti, niin että voi vaihdella radion ja cd-soittimen välillä, eikä ikinä ole mennyt puhelinasetukselle.
 
Vastaus: Autoilun ihanuus ja omistamisen tuska

Kato löytyykö soittimesta resettinappia jostain paneelin alta. Ittellä toiminu pari kertaa kun soitin menny jumiin. Eri soitin ja eri syyt tietysti, mutta kuitenkin, ties vaikka toimiskin.
 
Vastaus: Autoilun ihanuus ja omistamisen tuska

Kato löytyykö soittimesta resettinappia jostain paneelin alta.

Tämä kävi itselläkin mielessä, mutta Audi on kaikessa viisaudessa tehnyt tuon soittimen niin, että se on pultattu kojelautaan (ei ole mitään irroitettavaa paneelia), enkä löydä mitään reset-nappia. Tuo Bosen soitin ei siis ole mikään jälkiasennettu soitin vaan alkuperäinen Audin ja Bosen yhteistuumin väsäämä viritys. Soitin ei edes ole standardikokoinen, niin että tilalle voisi suoraan vaihtaa jonkun toisen soittimen. Oikeastaan tämän takia haluaisin tuon kuntoon (+ raha).

Löysin kyllä googlettamalla ohjeen kyseisen soittimen erilaisista toiminnoista ja näppäinkomennoista, mutta mitään resettiä en sieltäkään bongannut.
 
Vastaus: Autoilun ihanuus ja omistamisen tuska

Akunnapa irti kymmeneksi minuutiksi, niin jo resetoituu paska. Omassa Alfa Romeo Brerassa ihan sama vaiva tuossa toukokuussa. Myös integroitu Bose soittimena. Ilmeisesti sourcea naputellut ja omalla kohdalla blueme-toiminto jäi juntturaan.
 
Vastaus: Autot

Eilen se tuli Hyundai 1.6 kone.. Jännää kun se on rekisteröity eilen ''25.08.11 Käyttöönottopäivä'' :D.. Löytyyhän siitä namupaloja.. Semmonen Tumman/vaaleansininen se on, Sadetunnistin, Vakionopeudensäädin, Sähköiset takaikkunat(kin), Lohkolämmitin, Tuulilasin lämmitin.. Noh seuraavat 3vuotta tolla. Katsotaan jospa sitten oisi oma auto .. Voi olla että jatketaan leasing-autoilla..
 
Vastaus: Autot

Kauppakassiksi saapui fiat bravo 1.2l vm.99, kauhulla odotetaan meneekö kannentiiviste, lämpeneekö talvella ja mitä muita vikoja se keksii. Pienellä ajolla jo ollut ja mitään valittamista vielä ei löydy. Ohjaus on mukavan herkkä, auto ketterä ja liikkuja löytyy tämmöseen pikku sahaamiseen mukavasti. Kori täysin ruosteeton ja sisätilat kuin uudet. Ajettuhan tuolla ei ole kuin 160tkm, mutta kauhutarinoita on luettu. :D
 
Vastaus: Autot

Ajettuhan tuolla ei ole kuin 160tkm, mutta kauhutarinoita on luettu. :D

Esson baarin totuuksia...
Ovenkahvat murenevat jos ovat mustat kumiset. 1,4 litranen 12v kone on susi, mutta tuo 1,2 16v on erittäin toimiva paketti tuon kokoiseen autoon.
Tuosta sitten vanteet Fiudeen :D
 
Vastaus: Autot

Esson baarin totuuksia...
Ovenkahvat murenevat jos ovat mustat kumiset..

Joo, nuo kahvat on aika murusina, varsinkin vänkärin puolelta. Niitä ilmeisesti saa sitten metallisena, tai muovisena että kestäisivät? :) Nuo vanteet taitaa olla hiukan turhan prameat, vaikka eihän sellaista vastaan ole mitään. :D Hinta?
 
Vastaus: Autot

Kauppakassiksi saapui fiat bravo 1.2l vm.99, kauhulla odotetaan meneekö kannentiiviste, lämpeneekö talvella ja mitä muita vikoja se keksii.

Yhdellä duunikaverilla oli moinen ja sillä taas kaveri delta-auton huollossa töissä. Se oli kaverille kertonut, että kytkimen painelaakeri on tossa mallissa aika lyhytikäinen. Eli jos kytkin ottaa kiinni vasta tosi ylhäältä, voi laakerin vaihto olla edessä. Homman vaikeudesta tai hinnasta en tiedä, kaveri vaihtoi auton kun oireita ilmaantui...
 
Vastaus: Autot

Se oli kaverille kertonut, että kytkimen painelaakeri on tossa mallissa aika lyhytikäinen. Eli jos kytkin ottaa kiinni vasta tosi ylhäältä, voi laakerin vaihto olla edessä.

Jeps, pieniä oireita myös tuon suhteen on ilmoilla. Välillä ottaa ihan hyvin tuo kytkin, toisinaan tuntuu että tallaa saa polkea aika alas. Kiristelinkin jo tuota kytkimenvaijeria, mutta apu oli erittäin väliaikainen. Pitänee ottaa asiasta selvää enemmän ennen kuin on liian myöhäistä. :D Samalla voisi tarkkailla tuota jäähytysnesteen kulutusta.
 
Vastaus: Autoilun ihanuus ja omistamisen tuska

No niin ja taas mennään. Autosta meni katsastus umpeen ja viime kerralla sain huomautuksen, että lähivalojen korkeudensäätölaite on rikki oikealla puolella. No nyt sitten varasin ajan korjaamolta ennen katsastusta, että menee sitten läpi.. Homman piti maksaa n. 110e(moottori 40€+40€+ työt). Jä yllätys yllätys.. korjaamolta soitettiin ja sanottiin, että nostomoottori on sellaisessa kohtaa, että ajovalojen umpiot pitää hajoittaa ja puskuri irroittaa, että saadaan vaihdettua.. WTF??!! No niin eli hinnaksi tuli sitten 450e ja kyllä taas sieppoo + katsastusmaksut ja muut päälle.. voi helvatan helvatta!!
 
Vastaus: Autoilun ihanuus ja omistamisen tuska

). Jä yllätys yllätys.. korjaamolta soitettiin ja sanottiin, että nostomoottori on sellaisessa kohtaa, että ajovalojen umpiot pitää hajoittaa ja puskuri irroittaa, että saadaan vaihdettua.. WTF??!!

Hmm, on kyllä omituista. Kyllähän ajovaloumpiot saa yleensä irti niitä hajoittamatta. Olisikohan käynyt niin, että korjaamolla olivat vahingossa jo hajottaneet umpion, eivätkä halunneet laittaa sitä omaan piikkiin?
 
Vastaus: Autoilun ihanuus ja omistamisen tuska

Haisee kyllä vähintäänkin kusetukselta tuo touhu. En ole kuullut että vielä yhdestäkään autosta olisi tarvinnut mitään hajoittaa osavaihdon takia, ei edes missään italian ihmeissä. :)
 
Kerrotko Jonski mikä auto kyseessä? Yleensä autot on suunniteltu niin, että osat saa rikkomatta irti, lukuunottamatta jotain puslia jne...

E: Vw Polo näkyi ylempänä lukevan. Kaveri on merkkikorjaamolla töissä, pitää mielenkiinnon vuoksi kysäistä mitä huolto-ohjeessa sanotaan.
 
Vastaus: Autoilun ihanuus ja omistamisen tuska

Akunnapa irti kymmeneksi minuutiksi, niin jo resetoituu paska. Omassa Alfa Romeo Brerassa ihan sama vaiva tuossa toukokuussa. Myös integroitu Bose soittimena. Ilmeisesti sourcea naputellut ja omalla kohdalla blueme-toiminto jäi juntturaan.

Vastaillaan nyt vielä pari kuukautta myöhässä. Ei auttanut akun navan irrotus. Tai siis resetoi kyllä soittimen (tuli ne kaikki käynnistystekstit jne.), mutta sama ongelma jatkuu. Eli soitin on jossain ihmeen Telefon-tilassa ja ei reagoi napinpainalluksiin. Kyselin Audifinns foorumilta, mutta en saanut vastausta. Oma tietotaito ei riitä. Mainitsen asiasta sitten, kun seuraava säänöllinen huolto tulee. Kyllä niitä moottorin murinoitakin on ihan kiva välillä kuunnella... :cool:
 
Vastaus: Autoilun ihanuus ja omistamisen tuska

Onko kellään kokemuksia Audi A4 1,8T multitronic vm.2005 tai uudemmasta vastaavasta.?

Ehkä hankkimassa.
 
Itsellä hajos pariviikkoa sitten Skodasta turbo ja tänään se vihdoin vaihdettiin uuteen. 1600e vaihdettuna. :S

Oli kuulema siivet aivan jumissa..mut kyllä on uskomaton erokin nyt vanhaan. Kyllä oireita on varmaan ollut koko sen ajan kun auto on mulla ollut. Normi koti-Turku välillä 0,5l pienempi kulutus, auto menee vaivattomammin ja vaihtaa isompaan pienemmillä kierroksilla. Ohittaessa vitosvaihteellakin jaksaa mennä ihan eritavalla kevyesti ohitse, ennen saanut pistää melkeinpä nelosta.

Alunperin piti mennä tammikuussa nyt lastuttamaan tän turbon vaihdon jälkeen, mutta nyt kun ero onkin noin iso, niin en tiedä onko sen 500e arvoista se lastutus kuitenkaan. Noh, pääasia et on oma auto taas alla. Lainas olleet Seat ja Hiace ei ollu hiljaisemmista tai mukavemmista päistä kyllä. :)
 
Vastaus: Autoilun ihanuus ja omistamisen tuska

Onko kellään kokemuksia Audi A4 1,8T multitronic vm.2005 tai uudemmasta vastaavasta.?

Ehkä hankkimassa.

Ei tullut Audia. Tuli BMW 523iA vm.05 (E60)

Kohta 3 kk auto ollut alla ja seuraavat varoitusvalot jo syttyneet ja muuta pikku vikaa

- Pakokaasuarvot virheelliset - 2 kpl magneettiventtiileita vaihdettiin (n. 450€)
- DTC ajonvakausjärjestelmä - ratin takana olevan ohjainyksikkö ei toimi, vaihetaan ensi viikolla (n.1000 €)
- Venttiilinnostimet alkoi nakuttaa - venttiilikoppa avataan ja mahdolliset viat korjataan myös ensi viikolla, (n.2000 €)

Mutta onneksi kaikki menee myyjän takuuseen. Hieman silti ihmetyttää kaikki kyseiset viat, kun autolla on vasta 125 tkm ajettu
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Ylös Bottom