Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Autoilun ihanuutta ja omistamisen tuskaa

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Nepean
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Vastaus: Autot

Kauppakassiksi saapui fiat bravo 1.2l vm.99, kauhulla odotetaan meneekö kannentiiviste, lämpeneekö talvella ja mitä muita vikoja se keksii. Pienellä ajolla jo ollut ja mitään valittamista vielä ei löydy. Ohjaus on mukavan herkkä, auto ketterä ja liikkuja löytyy tämmöseen pikku sahaamiseen mukavasti. Kori täysin ruosteeton ja sisätilat kuin uudet. Ajettuhan tuolla ei ole kuin 160tkm, mutta kauhutarinoita on luettu. :D
 
Vastaus: Autot

Ajettuhan tuolla ei ole kuin 160tkm, mutta kauhutarinoita on luettu. :D

Esson baarin totuuksia...
Ovenkahvat murenevat jos ovat mustat kumiset. 1,4 litranen 12v kone on susi, mutta tuo 1,2 16v on erittäin toimiva paketti tuon kokoiseen autoon.
Tuosta sitten vanteet Fiudeen :D
 
Vastaus: Autot

Esson baarin totuuksia...
Ovenkahvat murenevat jos ovat mustat kumiset..

Joo, nuo kahvat on aika murusina, varsinkin vänkärin puolelta. Niitä ilmeisesti saa sitten metallisena, tai muovisena että kestäisivät? :) Nuo vanteet taitaa olla hiukan turhan prameat, vaikka eihän sellaista vastaan ole mitään. :D Hinta?
 
Vastaus: Autot

Kauppakassiksi saapui fiat bravo 1.2l vm.99, kauhulla odotetaan meneekö kannentiiviste, lämpeneekö talvella ja mitä muita vikoja se keksii.

Yhdellä duunikaverilla oli moinen ja sillä taas kaveri delta-auton huollossa töissä. Se oli kaverille kertonut, että kytkimen painelaakeri on tossa mallissa aika lyhytikäinen. Eli jos kytkin ottaa kiinni vasta tosi ylhäältä, voi laakerin vaihto olla edessä. Homman vaikeudesta tai hinnasta en tiedä, kaveri vaihtoi auton kun oireita ilmaantui...
 
Vastaus: Autot

Se oli kaverille kertonut, että kytkimen painelaakeri on tossa mallissa aika lyhytikäinen. Eli jos kytkin ottaa kiinni vasta tosi ylhäältä, voi laakerin vaihto olla edessä.

Jeps, pieniä oireita myös tuon suhteen on ilmoilla. Välillä ottaa ihan hyvin tuo kytkin, toisinaan tuntuu että tallaa saa polkea aika alas. Kiristelinkin jo tuota kytkimenvaijeria, mutta apu oli erittäin väliaikainen. Pitänee ottaa asiasta selvää enemmän ennen kuin on liian myöhäistä. :D Samalla voisi tarkkailla tuota jäähytysnesteen kulutusta.
 
Vastaus: Autoilun ihanuus ja omistamisen tuska

No niin ja taas mennään. Autosta meni katsastus umpeen ja viime kerralla sain huomautuksen, että lähivalojen korkeudensäätölaite on rikki oikealla puolella. No nyt sitten varasin ajan korjaamolta ennen katsastusta, että menee sitten läpi.. Homman piti maksaa n. 110e(moottori 40€+40€+ työt). Jä yllätys yllätys.. korjaamolta soitettiin ja sanottiin, että nostomoottori on sellaisessa kohtaa, että ajovalojen umpiot pitää hajoittaa ja puskuri irroittaa, että saadaan vaihdettua.. WTF??!! No niin eli hinnaksi tuli sitten 450e ja kyllä taas sieppoo + katsastusmaksut ja muut päälle.. voi helvatan helvatta!!
 
Vastaus: Autoilun ihanuus ja omistamisen tuska

). Jä yllätys yllätys.. korjaamolta soitettiin ja sanottiin, että nostomoottori on sellaisessa kohtaa, että ajovalojen umpiot pitää hajoittaa ja puskuri irroittaa, että saadaan vaihdettua.. WTF??!!

Hmm, on kyllä omituista. Kyllähän ajovaloumpiot saa yleensä irti niitä hajoittamatta. Olisikohan käynyt niin, että korjaamolla olivat vahingossa jo hajottaneet umpion, eivätkä halunneet laittaa sitä omaan piikkiin?
 
Vastaus: Autoilun ihanuus ja omistamisen tuska

Haisee kyllä vähintäänkin kusetukselta tuo touhu. En ole kuullut että vielä yhdestäkään autosta olisi tarvinnut mitään hajoittaa osavaihdon takia, ei edes missään italian ihmeissä. :)
 
Kerrotko Jonski mikä auto kyseessä? Yleensä autot on suunniteltu niin, että osat saa rikkomatta irti, lukuunottamatta jotain puslia jne...

E: Vw Polo näkyi ylempänä lukevan. Kaveri on merkkikorjaamolla töissä, pitää mielenkiinnon vuoksi kysäistä mitä huolto-ohjeessa sanotaan.
 
Vastaus: Autoilun ihanuus ja omistamisen tuska

Akunnapa irti kymmeneksi minuutiksi, niin jo resetoituu paska. Omassa Alfa Romeo Brerassa ihan sama vaiva tuossa toukokuussa. Myös integroitu Bose soittimena. Ilmeisesti sourcea naputellut ja omalla kohdalla blueme-toiminto jäi juntturaan.

Vastaillaan nyt vielä pari kuukautta myöhässä. Ei auttanut akun navan irrotus. Tai siis resetoi kyllä soittimen (tuli ne kaikki käynnistystekstit jne.), mutta sama ongelma jatkuu. Eli soitin on jossain ihmeen Telefon-tilassa ja ei reagoi napinpainalluksiin. Kyselin Audifinns foorumilta, mutta en saanut vastausta. Oma tietotaito ei riitä. Mainitsen asiasta sitten, kun seuraava säänöllinen huolto tulee. Kyllä niitä moottorin murinoitakin on ihan kiva välillä kuunnella... :cool:
 
Vastaus: Autoilun ihanuus ja omistamisen tuska

Onko kellään kokemuksia Audi A4 1,8T multitronic vm.2005 tai uudemmasta vastaavasta.?

Ehkä hankkimassa.
 
Itsellä hajos pariviikkoa sitten Skodasta turbo ja tänään se vihdoin vaihdettiin uuteen. 1600e vaihdettuna. :S

Oli kuulema siivet aivan jumissa..mut kyllä on uskomaton erokin nyt vanhaan. Kyllä oireita on varmaan ollut koko sen ajan kun auto on mulla ollut. Normi koti-Turku välillä 0,5l pienempi kulutus, auto menee vaivattomammin ja vaihtaa isompaan pienemmillä kierroksilla. Ohittaessa vitosvaihteellakin jaksaa mennä ihan eritavalla kevyesti ohitse, ennen saanut pistää melkeinpä nelosta.

Alunperin piti mennä tammikuussa nyt lastuttamaan tän turbon vaihdon jälkeen, mutta nyt kun ero onkin noin iso, niin en tiedä onko sen 500e arvoista se lastutus kuitenkaan. Noh, pääasia et on oma auto taas alla. Lainas olleet Seat ja Hiace ei ollu hiljaisemmista tai mukavemmista päistä kyllä. :)
 
Vastaus: Autoilun ihanuus ja omistamisen tuska

Onko kellään kokemuksia Audi A4 1,8T multitronic vm.2005 tai uudemmasta vastaavasta.?

Ehkä hankkimassa.

Ei tullut Audia. Tuli BMW 523iA vm.05 (E60)

Kohta 3 kk auto ollut alla ja seuraavat varoitusvalot jo syttyneet ja muuta pikku vikaa

- Pakokaasuarvot virheelliset - 2 kpl magneettiventtiileita vaihdettiin (n. 450€)
- DTC ajonvakausjärjestelmä - ratin takana olevan ohjainyksikkö ei toimi, vaihetaan ensi viikolla (n.1000 €)
- Venttiilinnostimet alkoi nakuttaa - venttiilikoppa avataan ja mahdolliset viat korjataan myös ensi viikolla, (n.2000 €)

Mutta onneksi kaikki menee myyjän takuuseen. Hieman silti ihmetyttää kaikki kyseiset viat, kun autolla on vasta 125 tkm ajettu
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Sain vihdoin ja viimein vanhempani hankkimaan uudemman kulkupelin Seat cordoban tilalle joka on vuoden 2000 täysin karvalakki versio.

Ja sain suostuteltua oman octavia kokemuksen myötä päätymään fabiaan.
Tarkemmin tähän yksilöön: www.nettiauto.com/4451043

Löytyy kohtalaisesti herkkuja, jopa bt puhelin toiminteet ja parkkitutkat jne. Tässä klo 14-18 tuli melkeinpä tuolla ajettua ja kyllä on yllättävän hyvän oloinen kone tuo 1.4:n diesel. Ainakin sen seatin 1.9sdi:n jälkeen. :D auto on myös yllättävän iso vaikkakaan ei toki oman octavian luokkaa. Kaikin puolin kyllä tuntuu aikalailla hyvältä autolta ja lähes uudelta.

Ja on täs se hyväpuoli, että seatti tuli toistaiseksi meille kakkos autoksi. :)
 
Vastaus: Autoilun ihanuus ja omistamisen tuska

Passatti työnsi jähdytin nesteet pihalle. Onneksi oli viel Veho takuu, niin hinaus ja korjaus menee Vehon piikkiin. Vakuutusyhtiön kautta sit sai auton tilalle, joka on Hyandai i30 farkku. eipä ole pitkään aikaan tullu ajettua noin paskalla autolla.
 
Vastaus: Autoilun ihanuus ja omistamisen tuska

Hintaluokassaan mielestäni i30 on erittäinkin hyvä auto. Kilpailee ihan tasavertaisesti kian, skodan ja vw:n kanssa luokassaan.

Se riippuu et vertaatko esim passattiin johon tuota käytännössä ei voi verrata. Kyllä jonkun luksus rolssin jälkeen se passattikin on surkea auto. :)

Itse olen tuosta fabiasta todella yllättynyt. Tuntuu lähes golfin tasoiselta, vaikka kilpailee polon kanssa. Todella paljon octaviamainen, vaikka toki huomaa raideleveydessä ja akselivälissä et on pikkuauto, kuin myös äänieristyksessä.
 
Vastaus: Autoilun ihanuus ja omistamisen tuska

Niin eikös se ennemminkin ole paska auto joka sylkee jäähdytinnesteet pihalle? :D
Ja tosiaan vähän turha verrata täysin eri luokassa kilpailevia autoja.
 
Vastaus: Autoilun ihanuus ja omistamisen tuska

Kaverilla on vanhempi iso Hyundai ja varsin hyvin on pelittänyt. Alkuun oli jotain säätöä ja piti korjailla, mutta nyt on ajellut tuolla maasturillaan monta vuotta jo ilman mitään remppoja. Ja ei ole missään kevyessä käytössä, vaan sillä ajetaan pitkää reissua ja vielä maatalousajoja huonoissa olosuhteissa. Hintaansa nähden varmasti kelpo auto. Itekin oon varmaan jonku tuhat sillä ajanut ja valittamista ei kyllä löydy. Itseasiassa vaikeaa ajaa normaalilla henkilökopilla ison maasturin jälkeen. :D
 
Vastaus: Autoilun ihanuus ja omistamisen tuska

Niin eikös se ennemminkin ole paska auto joka sylkee jäähdytinnesteet pihalle? :D
Ja tosiaan vähän turha verrata täysin eri luokassa kilpailevia autoja.

Luulis kuiteski ku on täysin uus peli, niin olis vähä parempi. Aivan tajuton melu kuuluu sisälle. Hyvä et etupenkillä istuvan äänen kuulee :) ja ei ole ku viisi vaihdetta. Tänään ku kehä III ajelin satasta, niin aivan tajuton ääni autossa ku kierroksia oli melkein 4000 tossa vauhdissa. En kuiteskaan kokonaan ole toivoa ton Hyandain kans menettäny, ku seuraavaksi autoksi olen kuiteski miettiny tota i40 mallia. Ei toi oman auton kohtalo. niin paljoa haittaa, ku kaikki kulut menee Vehon ja IFin piikkiin. Veholta tänään soitettiin ja sanottiin et syyläri menee vaihtoon. Keskiviikkoon asti pitäs ajella sit tolla Hyandailla.

Itselle toi i30 on kuiteski liian pieni auto. Ei oikeen saa hyvä ajoasentoa, vaikka kuinka yritti säätää. Ratti on aivan liian matallalla minun jaloille, vaikka on aivan ylös säädetty.

Olis vaan ollu mukava testailla tolla i30:llä sitä stop&go systeemiä, mutta oli näköjään kokonaan tosta autosta otettu se toiminnasta pois. ISG off valo palaa, vaikka kuinka nappia painelee. Kyllähän sen kuiteski ymmärtää, miksi otettu pois käytöstä ku on kummiski vuokra-auto.
 
Ylös Bottom